Παρασκευή 20 Ιούνη 2014
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 10
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΥΠΟΔΟΜΩΝ
«Επιθεώρηση» έργων και υποσχέσεις ανάπτυξης κερδών

Η συμφωνία κυβέρνησης - κατασκευαστών για την επανεκκίνηση των έργων προέβλεπε αυξήσεις στα διόδια έως και 60%
Η συμφωνία κυβέρνησης - κατασκευαστών για την επανεκκίνηση των έργων προέβλεπε αυξήσεις στα διόδια έως και 60%
Εφ' όλης της ύλης παρουσίαση των εξελισσόμενων έργων υποδομών της Δυτικής Ελλάδας προχώρησε χτες ο αρμόδιος υπουργός Μ. Χρυσοχοΐδης κατά τη διάρκεια επίσκεψης που πραγματοποίησε σε εργοτάξια στην Ηπειρο και την Πάτρα, όπου «επιθεώρησε» και την πορεία εξέλιξης της Ιονίας Οδού, στο πλαίσιο της γενικότερης επικοινωνιακής πολιτικής της κυβέρνησης σύμφωνα με την οποία, η «επανεκκίνηση» των δημόσιων έργων, συνιστά «έξοδο απ' την κρίση»...

Πιο συγκεκριμένα, ο υπουργός Υποδομών, συνοδευόμενος από τον Περιφερειάρχη Ηπείρου Αλ. Καχριμάνη, τοπικών βουλευτών και δημάρχων, «εξέτασε» έργα που χαρακτηρίζονται «ζωτικής σημασίας» για την Ηπειρο, όπως η επέκταση του αεροδρομίου Ιωαννίνων, ο νέος λιμένας Ηγουμενίτσας, η βελτίωση τμημάτων της Εθνικής Οδού Ηγουμενίτσας - Πρέβεζας και εγγειοβελτιωτικά έργα Αρτας.

Παράλληλα, ενημερώθηκε για την εξέλιξη των έργων σε υπό κατασκευή τμήματα της «Ιόνιας Οδού», που ενώνουν το Αντίρριο με τα Ιωάννινα συνολικού προϋπολογισμού περίπου 1 δισ. ευρώ. Επίσης, προανήγγειλε ότι σύντομα θα γίνουν οι επίσημες ανακοινώσεις για την επέκταση κατά 29 χλμ. του κεντρικού οδικού άξονα, του λεγόμενου Ε65, από τη Λαμία μέχρι την Ξυνιάδα και πρόσθεσε ότι είναι υπό σύνταξη η μελέτη επέκτασης της Κεντρικής Οδού από τα Τρίκαλα μέχρι την Εγνατία.

Δημιουργούν ανάπτυξη των κατασκευαστικών ομίλων

Ο υπουργός, με αφορμή την επίσκεψή του στα εργοτάξια της περιοχής, αναφέρθηκε στη συμφωνία που προχώρησε τον περασμένο χρόνο η κυβέρνηση με τους κατασκευαστικούς ομίλους και τις τράπεζες για την «επανεκκίνηση» των μεγάλων οδικών αξόνων, χαρακτηρίζοντάς την ως «μια μεγάλη κατάκτηση» καθώς όπως είπε τα οδικά έργα «δημιουργούν ανάπτυξη... δίνουν μεγαλύτερο εισόδημα, μας δίνουν περισσότερες θέσεις εργασίας και τελικά, μας κάνουν μια χώρα η οποία θα βγει από την κρίση».

Αξίζει να υπενθυμίσουμε ότι η συμφωνία που επετεύχθη με τους μονοπωλιακούς ομίλους προέβλεπε την «πριμοδότησή» τους με εκατοντάδες εκατ. ευρώ «ζεστό» χρήμα, αυξήσεις στα διόδια έως και 60% και παραίτηση του Δημοσίου από το δικαίωμα είσπραξης εσόδων από τα διόδια μέχρι το ποσό των 8,5 δισ. ευρώ, εάν ο συγκοινωνιακός όγκος και άρα τα έσοδα δεν καλύπτουν τις «ορέξεις» των εργολάβων.

Στην Πάτρα, ο Μ. Χρυσοχοΐδης επισκέφθηκε τα υπό κατασκευή οδικά έργα στον ανισόπεδο κόμβο του «Γλαύκου», τα οποία εξυπηρετούν το νέο λιμάνι της πόλης, τα έργα κατασκευής του οποίου έχουν ολοκληρωθεί κατά 40%. Από εκεί, ο υπουργός Υποδομών εμφανίστηκε κατηγορηματικός ως προς την περάτωση της «Ιόνιας Οδού», λέγοντας ότι «θα ολοκληρωθεί 31 Δεκεμβρίου του 2015» και ανακοίνωσε ότι το επόμενο δεκαήμερο θα δημοπρατηθεί το τμήμα «Πάτρα - Πύργος» της Ολυμπίας Οδού, κόστους 300 εκατ. ευρώ, για να ακολουθήσει η δημοπράτηση από τη νέα χρονιά του τμήματος «Καλό Νερό - Τσακώνα».

Μελετούν περαιτέρω εμπλοκή ιδιωτών στο Μετρό

Στο μεταξύ, «μελετητικά ώριμη» είναι, σύμφωνα με το γγ Δημοσίων Εργων, Στ. Σιμόπουλο, η «Γραμμή 4» του Μετρό της Αθήνας και αυτό που απομένει είναι να εξασφαλιστεί η χρηματοδότηση του έργου. Μιλώντας προχτές σε ραδιοφωνική εκπομπή, ανέφερε ότι η γραμμή που θα ξεκινά από το Γαλάτσι και θα καταλήγει στο Κολωνάκι, διαμέσου Κυψέλης κι Εξαρχείων, θα ξεκινήσει εάν βρεθούν τα απαιτούμενα κονδύλια. Για το σκοπό αυτό, είπε, διεξάγονται συζητήσεις με την Κομισιόν και την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων, ενώ εξετάζεται και η, λεγόμενη, «μέθοδος παραχώρησης».

Να σημειώσουμε ότι με αυτόν τον τρόπο έχουν κατασκευαστεί τα προηγούμενα χρόνια, ανάμεσα σε άλλα, η γέφυρα Ρίου - Αντίρριου, η Αττική Οδός και το Διεθνές Αεροδρόμιο Αθήνας: Σε γενικές γραμμές προβλέπεται η χρηματοδότηση του έργου από κάποια ιδιωτική εταιρεία «ειδικού σκοπού», με παράλληλη ανάληψη των δικαιωμάτων εκμετάλλευσης του έργου από τους ιδιώτες.

Τέλος, σχετικά με την ολοκλήρωση των έργων στο Μετρό Θεσσαλονίκης, ανέφερε ότι το έργο, παρά τα προβλήματα που υπήρχαν τα τελευταία δύο χρόνια, θα προχωρήσει. Σχετικά με το αίτημα που κατέθεσε ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης και ο περιφερειάρχης Κ. Μακεδονίας, περί «άμεσης μετακίνησης της διοίκησης του μετρό από την Αθήνα και την Αττικό Μετρό, στη Θεσσαλονίκη και την Εγνατία Οδό ΑΕ», είπε ότι η «Εγνατία Οδός» δεν κατέχει την απαιτούμενη τεχνογνωσία για την υλοποίηση του έργου.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ