Πέμπτη 11 Δεκέμβρη 2014
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 8
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
ΠΟΛΥΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΥΠΟΔΟΜΩΝ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ ΚΑΙ ΔΙΚΤΥΩΝ
Προσαρμογή σε κοινοτικές οδηγίες για αύξηση των κερδών των μεγαλοεπιχειρηματιών

Eurokinissi

Ψηφίστηκε επί της αρχής από τα κόμματα της συγκυβέρνησης το πολυνομοσχέδιο - «σκούπα» του υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, με το οποίο, ανάμεσα σε άλλα, προωθείται η παραπέρα ιδιωτικοποίηση του ΟΣΕ, παραδίδονται σε ιδιώτες ο έλεγχος και η έκδοση των εισιτηρίων των αστικών συγκοινωνιών, υπερδιπλασιάζονται τα πρόστιμα για όσους εντοπιστούν χωρίς εισιτήριο (σε τέτοια κατάσταση μπορεί να βρεθούν, π.χ., οι άνεργοι), ενώ αν δεν καταβληθεί το πρόστιμο στο διάστημα που ορίζεται τότε «αναλαμβάνει» η εφορία. Οι ΑΝΕΛ ψήφισαν «παρών». Η συζήτηση θα συνεχιστεί σήμερα επί των άρθρων.

Ο ειδικός αγορητής του ΚΚΕ, Σπύρος Χαλβατζής, αναδεικνύοντας τον αντιδραστικό χαρακτήρα του νομοσχεδίου τόνισε ότι πρόκειται για ένα νομοθέτημα το οποίο προσαρμόζει παραπέρα τον τομέα των μεταφορών, τηλεπικοινωνιών και δημοσίων έργων με τις οδηγίες και κανονισμούς της Ευρωπαϊκής Ενωσης, εξασφαλίζοντας και από αυτή την πλευρά μεγάλα πεδία δράσης και κερδοφορίας των επιχειρηματικών ομίλων.

Εξάλλου, ότι το νομοσχέδιο φέρει τη σφραγίδα της ΕΕ επιβεβαίωσε και ο εισηγητής της ΝΔ, Σ. Αναστασιάδης, σημειώνοντας σχετικά: «Μέσα από την ουσιαστική παρέμβασή του, το υπουργείο δίνει λύσεις σε χρόνιες παθογένειες και στρεβλώσεις του εθνικού δικαίου που έρχονται σε αντίθεση με τις σχετικές αποφάσεις και οδηγίες της Ευρωπαϊκής Ενωσης». Ενώ τις διατάξεις με τις οποίες προωθείται η παραπέρα ιδιωτικοποίηση του σιδηρόδρομου τις χαρακτήρισε «θωράκιση της ασφαλούς ανάπτυξης της αγοράς των σιδηροδρομικών μεταφορών στη χώρα μας».

Ειδικότερα, ο Σπ. Χαλβατζής δίνοντας το στίγμα του νομοσχεδίου ανέφερε: «Εκχωρεί δημόσιο έργο σε ιδιωτικές επιχειρήσεις, στους ελέγχους κτιρίων και άλλων δράσεων και ανοίγει το δρόμο για παρεμβάσεις μεγάλων μονοπωλιακών επιχειρήσεων στις τηλεπικοινωνίες. Συνεχίζει την κατάτμηση δραστηριοτήτων του ΟΣΕ και των υπηρεσιών του, με σκοπό, στην πορεία ιδιωτικοποίησης του ΟΣΕ, να τον παραδώσει μαζί με τις θυγατρικές του, ελεύθερο από βάρη, σε ιδιώτες, με λιγότερο προσωπικό, με μειωμένη δραστηριότητα, απαξιωμένο, για να ιδιωτικοποιηθεί πιο εύκολα. Το θεσμικό πλαίσιο ασφαλώς υπάρχει. Είναι η απελευθέρωση των σιδηροδρόμων, όπως είναι η απελευθέρωση γενικότερα των μεταφορών και αερομεταφορών, για την οποία όλοι είχαν συμφωνήσει στο παρελθόν, εκτός από το ΚΚΕ. Το ΚΚΕ μιλάει για ενιαίο δημόσιο σιδηρόδρομο, ο οποίος να υπηρετεί συνολικά τις ανάγκες των λαϊκών στρωμάτων, αλλά και να συμβάλλει στην ανάπτυξη της χώρας» προς όφελος του λαού.

Η εισηγήτρια του ΣΥΡΙΖΑ, Ευαγ. Ουζουνίδου, αναφερόμενη στο θέμα του ΟΣΕ είπε: «Μιλάμε για ενιαίο δημόσιο ΟΣΕ με λογιστικό διαχωρισμό, όπως άλλωστε συμβαίνει σχεδόν σ' όλες τις χώρες της Ευρωπαϊκής Ενωσης»! Να σημειωθεί ότι ο λογιστικός διαχωρισμός, που ξεκίνησε από την κυβέρνηση Σημίτη το 1998, ήταν που οδήγησε και στον σημερινό πια διαχωρισμό υποδομής και χρήσης του σιδηροδρόμου, σε όφελος των ιδιωτών.

ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΘΕΜΑΤΑ
Ο ένοχος έχει ονοματεπώνυμο και υπογραφή ΝΔ - ΣΥΡΙΖΑ - ΠΑΣΟΚ (2023-03-02 00:00:00.0)
«Τρέχει» την παραπέρα ιδιωτικοποίηση του ΟΣΕ και «προετοιμάζει» την ΕΥΔΑΠ (2014-12-31 00:00:00.0)
Να σταματήσει η ιδιωτικοποίηση του ΟΣΕ (2012-08-22 00:00:00.0)
«Εξυγίανση» του ΟΣΕ: Στο στόχαστρο οι λαϊκές ανάγκες! (2010-10-17 00:00:00.0)
Σε τροχιά ιδιωτικοποίησης και ο ΟΣΕ (2007-12-18 00:00:00.0)

Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ