Τετάρτη 20 Ιούνη 2001
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 16
ΛΙΜΑΝΙ ΠΕΙΡΑΙΑ
Αρχισαν τα «όργανα» της ιδιωτικοποίησης

Η διοίκηση του Οργανισμού δε χάνει καιρό στο να υλοποιεί τα σχέδια καρατόμησης και ιδιωτικοποίησης του λιμανιού, με πολύπλευρες δυσάρεστες συνέπειες

Αποψη του λιμανιού του Πειραιά
Αποψη του λιμανιού του Πειραιά
Ο τεμαχισμός και το ξεπούλημα του πρώτου λιμανιού της χώρας είναι προ των πυλών! Το μέγα «έγκλημα» αναμένεται να ξεκινήσει από την περιοχή Παλατάκι του λιμανιού, το Α΄ Διαμέρισμα δηλαδή του ΟΛΠ. Η διοίκηση της ΟΛΠ ΑΕ, σύμφωνα με ενημέρωση που έγινε στους εργαζόμενους από τη Διεύθυνση Εργων του Οργανισμού, ετοιμάζει την παράδοση αυτού του τμήματος στο εφοπλιστικό και ξενοδοχειακό κεφάλαιο, διώχνοντας κάθε παραγωγική δραστηριότητα που διενεργείται σε αυτό το τμήμα. Οι πληροφορίες φέρουν ως χρήστη τον εφοπλιστή Ποταμιάνο!

Η αλλαγή χρήσης του Α΄ Διαμερίσματος του λιμανιού εντάσσεται στους προγραμματισμούς του ΟΛΠ για τη μετατροπή του Κεντρικού Λιμένα Πειραιά αποκλειστικά σε επιβατηγό λιμάνι, όπως προβλέπει το Επιχειρησιακό Σχέδιο-τερατούργημα, που έχει εγκρίνει ομόφωνα η διοίκηση του Οργανισμού από τις 9 του Γενάρη 2001. Τα όσα αναφέρθηκαν από τη Διεύθυνση Εργων του ΟΛΠ έπεσαν σαν βόμβα, προκαλώντας την αναστάτωση στους εργαζόμενους, καθώς σχεδιάζεται η κατεδάφιση των αποθηκών, το ξήλωμα του «τέρμιναλ» αυτοκινήτων και η απομάκρυνση των γερανών, των συνεργείων και όλων των πλωτών μέσων του ΟΛΠ, όπως ρυμουλκά, φορτηγίδες και άλλα. Επίσης, θα σταματήσει η μέχρι τώρα προσέγγιση και εκφόρτωση σε αυτό το τμήμα του λιμανιού των πλοίων που μετέφεραν μπανάνες, ενώ «διώκονται» και τα πλοία, επιβατηγά και φορτηγά, που εκτελούσαν την τακτική γραμμή Ελλάδα-Κύπρος!

Αυτό το κομμάτι του λιμανιού, σύμφωνα με τις πληροφορίες, θα χρησιμοποιείται μόνο για επιβίβαση και αποβίβαση τουριστών, ενώ στους χώρους του θα ανεγερθούν από τους νέους πλέον χρήστες ξενοδοχειακές μονάδες!

Ομως, το κακό δε σταματάει εδώ. Ακόμα δεν έχει αναφερθεί πού θα βρουν νέα στέγη οι δραστηριότητες που απομακρύνονται, οι οποίες όπου και να μεταφερθούν είναι βέβαιο ότι θα προκαλέσουν «στρίμωγμα» σε ζωτικούς χώρους του λιμανιού. Πάντως, οι εργατοτεχνίτες της Ναυπηγοεπισκευαστικής Ζώνης δεν έχουν σταματήσει να βρίσκονται σε αγωνιστική επαγρύπνηση προκειμένου να «κόψουν την όρεξη» του ΟΛΠ για συρρίκνωση της ναυπηγοεπισκευαστικής δραστηριότητας και μετατροπή χώρων της Ζώνης σε σταθμούς εμπορευματοκιβωτίων ή τέρμιναλ αυτοκινήτων. Πρόσφατες, άλλωστε, είναι οι κινητοποιήσεις τους για να προστατεύσουν την επισκευαστική βάση του Νέου Μόλου Δραπετσώνας από τα διαλυτικά για τη Ζώνη σχέδια του ΟΛΠ.

Επιπλέον, άσχημες θα είναι οι συνέπειες για τα εργασιακά δικαιώματα ακόμα και τις θέσεις εργασίας των εργαζομένων στο λιμάνι του Πειραιά. Είναι ενδεικτικό ότι οι εταιρίες μεταφοράς αυτοκινήτων απαίτησαν, σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες, στο νέο χώρο που θα μεταφερθούν να χρησιμοποιούν δικό τους προσωπικό και όχι πια λιμενεργάτες και υπαλλήλους του ΟΛΠ!

Στο Επιχειρησιακό Σχέδιο του ΟΛΠ, που αρχίζει να τίθεται σε εφαρμογή, προβλέπεται «μαχαίρι» σε θέσεις εργασίας και εργασιακά δικαιώματα, ο τεμαχισμός του λιμανιού και η παράδοση κάθε κομματιού σε ιδιώτες, δραστική αύξηση των τιμολογίων του, με ό,τι αυτό σημαίνει για επιβάτες και τις κοινωνίες των νησιών! Επίσης, η «προικοδότηση» των ιδιωτών με 76,9 δισ. δραχμές, ποσό που επίσημα αποτελεί το ύψος των επενδύσεων που έχουν προϋπολογιστεί για το λιμάνι την 5ετία 2000-2004! Το ποσό αυτό θα δοθεί είτε με μορφή επιχορηγήσεων είτε με την παραπέρα αύξηση των τιμολογίων και το «χτύπημα» των εργαζομένων!


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ