Πέμπτη 19 Νοέμβρη 2015
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 21
ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ
Βδομάδα με εκλάμψεις!

Επτά συνολικά οι πρεμιέρες αυτής της βδομάδας κι ανάμεσά τους δύο ελληνικές παραγωγές. «Σύμπτωμα» (2015) του Αγγελου Φραντζή και «The Republic» (2015) του Δημήτρη Τζέζα. Στην ταινία «Τέλος διαδρομής» (2015) (End of the tour) δε θα αναφερθούμε καν, γιατί η εταιρεία επέλεξε ως μέρα δημοσιογραφικής προβολής της τη μέρα της απεργίας. Εμεις απεργοσπάστες δε θα γίνουμε... Κατά τ' άλλα, στην «Αλκυονίδα» ξεκινά απόψε μεγάλο αφιέρωμα στο γαλλικό σινεμά. «Θησαυροί του γαλλικού κινηματογράφου» ο τίτλος του αφιερώματος με ημερήσιο εισιτήριο 5 ευρώ. Στο πλαίσιο του αφιερώματος προβάλλονται 20 σημαντικές ταινίες, εν είδει «ποτ πουρί» ρευμάτων κι εποχών. Προτείνουμε ασυζητητί - εάν δεν τις έχετε ήδη δει - την «Αταλάντη» (1934) του Ζαν Βιγκό και τη «Σκύλα» (1931) του Ζαν Ρενουάρ, ταινίες της δεκαετίας του '30, που χρονολογικά εντάσσονται στον περίφημο «γαλλικό ποιητικό ρεαλισμό», που εμφανίζεται δειλά στις αρχές του '30, γιγαντώνεται γύρω στο '34 - '35 ως αντανάκλαση της λαϊκής ελπίδας που πίστεψε κι εναπόθεσε την τύχη της στο Λαϊκό Μέτωπο και αργοπεθαίνει 2-3 χρόνια αργότερα, πνιγμένο στην απογοήτευση της αποκάλυψης του πραγματικού προσώπου της «αριστερής», σοσιαλιστικής κυβέρνησης, όταν αυτή κλείνει τα σύνορα στους δημοκρατικούς του Ισπανικού Εμφυλίου και ρίχνει τους Γάλλους κομμουνιστές ηγέτες στη φυλακή...

Πρεμιέρα απόψε κάνει η έβδομη ταινία του Γάλλου Ζακ Οντιάρ «DHEEPAN: Ο άνθρωπος χωρίς πατρίδα» (2015) - (DHEEPAN), που τον περασμένο Μάη βραβεύτηκε με το Χρυσό Φοίνικα στο Φεστιβάλ των Καννών. Δεν είναι η πιο δυνατή ταινία του Οντιάρ, δεν πείθει ιδιαίτερα, μια που αμφιταλαντεύεται ανάμεσα στην καθαρή μυθοπλασία και τον κοινωνικό ρεαλισμό, δημιουργώντας παρεξηγήσεις, θεωρήθηκε όμως επίκαιρη λόγω της κινητικότητας των προσφυγικών ρευμάτων. Μια οικογένεια «ταμίλ» προσπαθεί να επιζήσει σ' ένα γκέτο του Παρισιού. Ο ήρωας της ιστορίας (μη επαγγελματίας ηθοποιός), πρώην παιδί - στρατιώτης στη Σρι Λάνκα, είναι γενναίος άνθρωπος που έχει δει πολλά. Εφυγε από τον Εμφύλιο και τις διώξεις με πλαστά χαρτιά και «δανεική» οικογένεια, τριών αγνώστων μεταξύ τους. Η Γαλλία τούς υιοθετεί ως οικογένεια και τους στέλνει να μείνουν σε ένα σάπιο προάστιο. Ο άνδρας δουλεύει φύλακας, η γυναίκα φροντίζει έναν άρρωστο και η «κόρη», καίτοι μεγάλη, πηγαίνει στην πρώτη τάξη του σχολείου, ενώ η ύπαρξή τους ελέγχεται από ένα είδος τοπικής μαφίας που εξαπολύει επιθέσεις και προκλήσεις. Η ταινία, που αναμειγνύει διαφορετικά είδη, βρίσκεται στο όριο κοινωνικού χρονικού, αισθηματικού μελοδράματος και θρίλερ. Το πλέγμα της φτωχό, η μυθοπλασία αναιρεί τη δυναμική ως προς το πολιτικό της στοιχείο, ενώ η συμπονετική ματιά του, προβλέψιμου εδώ, σκηνοθέτη πάνω στους άθλιους της γης μάλλον καταπραΰνει τις συνειδήσεις των «δυτικών»...

Τέλος, πρεμιέρα έχει και η ταινία animation για την προσχολική ηλικία και χωρίς διαλόγους «Τοσοδούλικα: Η κοιλάδα των χαμένων μερμηγκιών» (2013) (Minuscule: La vallee des fourmis perdues) των Τομάς Σζάμπο και Ελέν Ζιρό...


ΚΡΙΤΙΚΗ: Τζία ΓΙΟΒΑΝΝΗ


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ