Μια παρουσίαση της ζωής και του έργου του μεγάλου Κρητικού ζωγράφου της Αναγέννησης Δομήνικου Θεοτοκόπουλου επιχειρεί ο σκηνοθέτης Λευτέρης Χαρωνίτης στο αφιέρωμα της ΝΕΤ σήμερα στις 18.05. Στην ευρωπαϊκή ζωγραφική του τέλους του 16ου και των αρχών του 17ου αιώνα η τέχνη του Θεοτοκόπουλου ξεχωρίζει όχι μόνο για τη δύναμη της υποβολής της και την πνευματική της ποιότητα, αλλά προπάντων για την ιδιοτυπία των εκφραστικών της μέσων, γράφει ο Μανώλης Χατζηδάκης. Για τον καθηγητή κανένας Ευρωπαίος ζωγράφος δεν έδωσε τόσο κυριαρχική σημασία στην ανθρώπινη μορφή και συγχρόνως δεν πήρε τόση ελευθερία στην πλαστική της παρουσίαση όσο ο Δομήνικος Θεοτοκόπουλος. Πολλές εικασίες έχουν γίνει για την επική περίοδο του βυζαντινομαθημένου Κρητικού ζωγράφου. Η έρευνα απέδειξε τη στενότερη συσχέτιση του έργου του με το Μανιερισμό της Σχολής της Βενετίας. Συμπερασματικά ο Θεοτοκόπουλος είναι καρπός μιας σχολής, μιας εποχής, που είχε ξεφύγει από τα ορθολογικά παραγγέλματα της Αναγέννησης.