Τρίτη 14 Αυγούστου 2001
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 10
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
ΚΚΕ
Πλήγμα η ιδιωτικοποίηση του ΟΛΠ

Ερώτηση βουλευτών του ΚΚΕ στη Βουλή, ενώ η Ομοσπονδία Υπαλλήλων καταγγέλλει την ιδιωτικοποίηση και τις μεθοδεύσεις αποτίμησης

Το λιμάνι του Πειραιά
Το λιμάνι του Πειραιά
«Τεράστιες είναι οι ευθύνες που αναλαμβάνει η κυβέρνηση με την προώθηση της ιδιωτικοποίησης του Οργανισμού Λιμένα Πειραιά (ΟΛΠ), με την εισαγωγή του στο Χρηματιστήριο ή με τον τεμαχισμό και εκχώρηση δραστηριοτήτων του στο μονοπωλιακό κεφάλαιο», τονίζεται σε Ερώτηση των βουλευτών του ΚΚΕ Ορ. Κολοζώφ, Αντ. Σκυλλάκου, Λ. Κανέλλη, Ν. Γκατζή, Στ. Σκοπελίτη και Α. Τζέκη προς τους υπουργούς Εθνικής Οικονομίας, Οικονομικών, Ανάπτυξης, Εμπορικής Ναυτιλίας, Εργασίας και Κοινωνικών Ασφαλίσεων.

Στην Ερώτηση επισημαίνεται ότι με την ιδιωτικοποίηση του ΟΛΠ η κυβέρνηση παραδίνει στο πολυεθνικό κεφάλαιο έναν ευαίσθητο τομέα στρατηγικής σημασίας, στα πλαίσια μιας πολιτικής «που υπηρετεί την παραπέρα ενίσχυση της δύναμης και της εξουσίας των μονοπωλίων, την ασυδοσία των πολυεθνικών και τον μονοπωλιακό ανταγωνισμό, την ιμπεριαλιστική διείσδυση στα Βαλκάνια και στην ευρύτερη περιοχή». Σημειώνεται ότι «με την ιδιωτικοποίηση του ΟΛΠ οι πολυεθνικές, το εφοπλιστικό κεφάλαιο βάζουν κάτω από τον άμεσο έλεγχό τους και μονοπωλούν το μεγαλύτερο λιμάνι της Μεσογείου και ένα από τα μεγαλύτερα του κόσμου».

Στη συνέχεια αναφέρεται ότι η ιδιωτικοποίηση θα πλήξει τα εργασιακά-ασφαλιστικά δικαιώματα των εργαζομένων στο λιμάνι, στη Ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη και των ναυτεργατών, ενώ θα αυξήσει την ανεργία και τη «μαύρη εργασία». Σημειώνεται ακόμη ότι ο τελωνειακός μηχανισμός θα δεχτεί συντριπτικό πλήγμα, με συνέπεια το φούντωμα του λαθρεμπορίου, ενώ αναμένεται η εκτίναξη των τιμολογίων γενικά και ιδιαίτερα της ακτοπλοΐας.

Για τη Ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη τονίζεται ότι «θα λειτουργεί στη λογική του κόστους-ωφέλειας των μονοπωλίων», ενώ το μέλλον της θα εξαρτηθεί «με βάση τι συμφέρει τις πολυεθνικές και τους εφοπλιστές».

Οι βουλευτές του ΚΚΕ επισημαίνουν ότι «στο λιμάνι θα δημιουργηθούν γκέτο και μονοπωλιακές καταστάσεις και θα εκτοπιστούν βίαια εκατοντάδες επαγγελματίες, βιοτέχνες και μικρέμποροι». Διαπιστώνουν επίσης τα προβλήματα άμυνας και ασφάλειας της χώρας και τονίζουν πως ο στρατηγικής σημασίας χώρος του λιμανιού «δεν πρέπει ν' αφεθεί στα χέρια των εφοπλιστών, του μονοπωλιακού κεφαλαίου που δρα με μοναδικό κριτήριο την αύξηση του κέρδους».

Επίσης αναφέρουν: «Στα πλαίσια μιας άλλης πολιτικής, που θα έχει στόχο την εξυπηρέτηση των συμφερόντων των πλατιών λαϊκών στρωμάτων, που θα αξιοποιεί τις παραγωγικές δυνατότητες της χώρας και θα ικανοποιεί τις ανάγκες των εργαζομένων, το λιμάνι του Πειραιά, δημόσιο και οργανικά ενταγμένο σ' αυτό το πλαίσιο, μπορεί ν' αναπτυχθεί και ν' αποτελεί εργαλείο άσκησης διακρατικών σχέσεων και εξωτερικής πολιτικής για συνεργασία με τους λαούς και τις χώρες της ευρύτερης περιοχής μας, στη βάση του αμοιβαίου οφέλους. Μόνο με μια τέτοια πολιτική το λιμάνι του Πειραιά θα στηρίζει και θα υπηρετεί την απασχόληση, οργανικά δεμένο με την παραγωγή, θα προωθεί τις διακλαδικές σχέσεις και θα βοηθά τη ναυπηγοεπισκευή, θα διευκολύνει την επικοινωνία και την οικονομία του νησιωτικού συμπλέγματος, αξιοποιώντας και τον εθνικό φορέα ακτοπλοΐας, που - στα πλαίσια της ίδιας πολιτικής - πρέπει να δημιουργηθεί».

«Στην αντίθετη ακριβώς κατεύθυνση κινείται η κυβέρνηση», επισημαίνουν οι βουλευτές, χαρακτηρίζοντας «προκλητικά συνοπτικές» και «αμφίβολης νομιμότητας» τις διαδικασίες αποτίμησης στα πλαίσια ξεπουλήματος του ΟΛΠ.

Οι υπουργοί ερωτώνται «εάν η κυβέρνηση προτίθεται να αναθεωρήσει την ολοφάνερα επιβλαβή και επικίνδυνη για τους εργαζόμενους, για ολόκληρο το λαό και τον τόπο επιλογή της ιδιωτικοποίησης του λιμανιού, παίρνοντας υπόψη την καθολική απαίτηση των εργαζομένων για κατά 100% δημόσιο ΟΛΠ».

Καταγγέλλει η ΟΜΥΛΕ

Τη διοίκηση του Οργανισμού Λιμένα Πειραιά καταγγέλλει με ανακοίνωσή της η Ομοσπονδία Υπαλλήλων Λιμανιών Ελλάδας, επειδή «ως άκριτος εντολοδόχος της κυβέρνησης, με συνοπτικές-αδιαφανείς-διαβλητές και παράνομες διαδικασίες - και μάλιστα μέσα στον Αύγουστο - επιχειρεί τη βίαιη εισαγωγή του ΟΛΠ στο Χρηματιστήριο Αξιών Αθηνών».

Η Ομοσπονδία εκφράζει την αντίθεσή της στη μεταβολή του ιδιοκτησιακού καθεστώτος του ΟΛΠ «με την παραχώρηση μετοχών σε ιδιώτες», καταγγέλλει τη διαδικασία που ακολουθείται ως ξεπούλημα και ζητά να σταματήσει, προειδοποιώντας για αγωνιστικές κινητοποιήσεις. Η «Δημοσιοϋπαλληλική Ενότητα» στην Ομοσπονδία έχει επισημάνει την ανάγκη άμεσης αγωνιστικής αντίδρασης, πέρα από την καταγγελία.

Στην ανακοίνωση σημειώνεται ότι «η αποτίμηση του ΟΛΠ έγινε χωρίς διαφάνεια και μάλιστα χωρίς να ακολουθηθεί η ίδια διαδικασία με τον ΟΛΘ», με διαβλητό αποτέλεσμα, καθώς το λιμάνι του Πειραιά αποτιμήθηκε στα 40 δισ. δραχμές ενώ ο ΟΛΘ σε 25 δισ. δραχμές, με δεδομένη την πολλαπλάσια διαφορά των δυο Οργανισμών σε όλους τους τομείς. Καταγγέλλει ακόμη τη σύμβαση με την οποία τα πάγια περιουσιακά στοιχεία παραχωρούνται από το ελληνικό δημόσιο στον ΟΛΠ μέχρι την 1.8.2001, τη στιγμή που αυτά έχουν φτιαχτεί με χρήματα του Οργανισμού.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ