Φούσκωσαν οι ημέτεροι με τας ημετέρας του τηλεοπτικού γυαλιού να αναφέρουν ως είδηση διαρκείας την έλευση στα ελληνικά νησιά ξεπεσμένων γαλαζοαίματων, ξεφωνημένων καλλιτεχνών και κάθε λογής εκπροσώπων της ψυχοσωματικής ανωμαλίας. Στέγνωσε το σάλιο τους προσπαθώντας να πείσουν κανένα χαζοβιόλη ότι αυτά τα αφροδίσια νοσήματα αποτελούν πρότυπα ζωής. Να, λοιπόν, κι η ορεσίβια Μαρίτσα από την εγχώριον αλλοδαπήν, μόνιμος κάτοικος Αθηνών και μόνιμος δημόσιος υπάλληλος λόγω των υγιών φρονημάτων του προπάππου της, εθισμένη από την επαγγελματικήν εξουσίαν, βρίσκει ως πολύτιμον συμπλήρωσιν στη ματαιόδοξη ζωή της τη σύντομη διαμονή της στο κοσμοπολίτικο νησί, έστω κι ως παλαμακίστρια της ανωνύμου αγέλης. Τα τηλεοπτικά σκουπίδια κάτι κατόρθωσαν, εδώ... Εγώ που τα γράφω αυτά με αριστοφανική σατιρική διάθεση τρέφω μια βαθύτατη εκτίμηση σε αυτούς που με πηγαία υπερηφάνεια υπερασπίζονται τη γενέτειρά τους και την καταγωγή τους. Αντίθετα, απεχθάνομαι εξίσου βαθύτατα εκείνους που φέρουν ως προκατακλυσμιαίο αμάρτημα τη γεωγραφική τους προέλευση. Ανήκω σε εκείνους που είχαν την ατυχία να γεννηθούν στην Αθήνα. Γνώρισα για πρώτη φορά την εκτός Αθηνών-Πειραιώς Ελλάδα ως στρατιώτης. Γνώρισα, επίσης, όσες φορές ήρθα σε επαφή με δημόσιες υπηρεσίες, την πίκρα να με ρωτούν από πού είμαι και να υποχρεώνομαι να τους απαντώ, από την Αθήνα.
Λέγεται ότι το πνευματικό επίπεδο ή, περισσότερο, το γενικό επίπεδο της τάξης του, στο μέτρο που αυτό επιβεβαιώνεται από τη ζωή, προϋποθέτει την ύπαρξη σχετικά σταθερής λειτουργίας τόσο στο εσωτερικό της τάξης όσο και στη σχέση του ατόμου με την τάξη του. Οταν αυτή η λειτουργία διαταράσσεται, σπάει η εσωτερική συνοχή της τάξης κι η συμπεριφορά του ξεχωριστού ατόμου. Η εργατική αλληλεγγύη στην παραγωγή, σε τεχνικό, εργασιακό επίπεδο, φθείρεται και με τη σειρά της φθείρει τη συνδικαλιστική οργάνωση κι αλληλεγγύη. Αυτά οδηγούν στην αναζήτηση εξατομικευμένης επιτυχίας στο επίπεδο επαγγελματικής ανόδου της ζωής. Αυτό σημαίνει διάσπαση της εργατοϋπαλληλικής παραγωγικής βάσης και διάστασή της από την προσωπική σφαίρα της ζωής του εργατοϋπάλληλου.
Τότε παρατηρείται το φαινόμενο αποκόλλησης έως άρνησης των πηγών προέλευσης από τον ίδιο τον εργαζόμενο κι η αναζήτηση μορφών ξένων προς τον πηγαίο χαρακτήρα του. Τα μαζικά μέσα προπαγάνδας βρίσκουν έδαφος να πλασάρουν συνήθειες μικροαστικής βαρβαρότητας με κοσμοπολίτικο λούστρο. Η Μαρίτσα κι ο Μήτσος μάταια αναζητούν τη δικαίωση μιας, έστω, άτυπης κοσμοπολίτικης προσωπικότητας κι ας είναι και στο περιθώριο της αλαλάζουσας κινούμενης μάζας της κάθε φορά ξεφωνημένης - κατά τα άλλα - προσωπικότητας.
Ταυτόχρονα μπορούμε να ψυχαγωγούμε τους εαυτούς μας με την αρχαιοελληνική και νεοελληνική σάτιρα του λαού μας.