Οργανώνουν σύσκεψη την Πέμπτη 8/6, στις 10.30 π.μ. στα γραφεία της ΠΕΜΕΝ
Καλούν «τους ναυτεργάτες, τους συνταξιούχους, να συμπορευτούν με τα ταξικές δυνάμεις στο εργατικό κίνημα, να δυναμώσει η ταξική πάλη στα καράβια, σε κάθε χώρο δουλειάς, ενάντια στην πολιτική του κεφαλαίου που προκαλεί την ανεργία, την φτώχεια, την προσφυγιά, τους πολέμους».
Να διεκδικήσουν: Κατάργηση των αντεργατικών αντιλαϊκών νόμων, της άγριας φοροληστείας που ροκανίζει το λαϊκό εισόδημα. Κανένας συμβιβασμός με την ανεργία, τη φτώχεια, την εξαθλίωση, τη δουλειά χωρίς δικαιώματα. Ανανέωση - υπογραφή ικανοποιητικών ΣΣΕ, με ουσιαστικές αυξήσεις σε μισθούς, συντάξεις, κοινωνικές παροχές με κριτήριο την κάλυψη των απωλειών, των σύγχρονων αναγκών των ναυτεργατών γενικότερα της εργατικής τάξης.
Ζητούν, τέλος, να συνεδριάσει άμεσα η Εκτελεστική Επιτροπή της ΠΝΟ, ώστε «τα ναυτεργατικά σωματεία να καταθέσουν ολοκληρωμένα τις θέσεις τους για ΣΣΕ - Κοινωνική Ασφάλιση και την λήψη αποφάσεων για απεργιακές και αγωνιστικές κινητοποιήσεις».
Στην πρόσφατη συνάντηση της διοίκησης της ΠΝΟ με τον Σύνδεσμο Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας, οι εφοπλιστές ζήτησαν ξανά να υπογραφεί ΣΣΕ με μηδενικές αυξήσεις, διαδικασία που ακολουθήθηκε και το 2016, στο πλαίσιο του «κοινωνικού εταιρισμού» εφοπλιστών - κυβέρνησης - ΠΝΟ.
Υπενθυμίζεται ότι η Ενωση Ελλήνων Εφοπλιστών (ΕΕΕ) αρνείται από το 2010 να ανανεώσει την κλαδική ΣΣΕ, έχοντας τη στήριξη της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝΕΛ, όπως και των προηγούμενων κυβερνήσεων ΝΔ - ΠΑΣΟΚ. Αξιοποιούν γι' αυτόν το σκοπό τους εκπροσώπους τους στο εργατικό κίνημα, καθώς και τα μαντρόσκυλά τους, τη ναζιστική Χρυσή Αυγή.
Την ίδια ώρα, στην ποντοπόρο ναυτιλία, η ΠΝΟ υπογράφει Σύμβαση με τους εφοπλιστές για καθένα καράβι ξεχωριστά, με επαχθείς όρους για τους 120.000 περίπου ναυτεργάτες, σύμφωνα με τα «διεθνή κρατούντα», που σημαίνει δουλειά σε συνθήκες γαλέρας, χωρίς κλαδική ΣΣΕ και Κοινωνική Ασφάλιση και μάλιστα έναντι αμοιβής από μέρους των εφοπλιστών, που φτάνει τις 5.000 - 8.000 χιλιάδες δολάρια για κάθε καράβι, χρήματα που καταλήγουν στα ταμεία των εργατοπατέρων της ΙΤF - ETF (Διεθνής και Ευρωπαϊκή Οργάνωση Μεταφορών) και της ΠΝΟ.
«Από αυτό το βρώμικο αλισβερίσι, μόνο από τα πλοία με ξένη σημαία, η ΠΝΟ για το 2016 είχε έσοδα 3.798.889,61 ευρώ», σημειώνουν στην ανακοίνωσή τους τα ταξικά ναυτεργατικά σωματεία.
Εφοπλιστές - κυβέρνηση και εργοδοτικός - κυβερνητικός συνδικαλισμός της ΠΝΟ - μέσα από αυτήν τη μεθόδευση, επιδιώκουν την κατάργηση των ΣΣΕ. «Με εισηγήσεις των εφοπλιστικών ενώσεων και την έγκριση του υπουργείου Ναυτιλίας, διευρύνονται η ανασφάλιστη εργασία, οι μειωμένες οργανικές συνθέσεις, ιδιαίτερα στις γενικές υπηρεσίες, προκαλούν εντατικοποίηση της εργασίας, με αυξημένους τους κινδύνους σε ασθένειες, ατυχήματα, συνολικά στην ασφάλεια της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα», καταγγέλλουν τα ταξικά σωματεία.
Αυτό σε τίποτα δεν εμποδίζει βέβαια τους εργατοπατέρες να χύνουν κροκοδείλια δάκρυα για τα δικαιώματα των ναυτεργατών. Αυτό έκανε η ΠΝΟ, με ψήφισμα που κατέθεσε στο πρόσφατο 5ο Τακτικό Συνέδριο της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Μεταφορών (ETF), στις 24 - 25 Μάη (πρόκειται για Ενωση που συγκεντρώνει την εργατική αριστοκρατία, ρεφορμιστές και οπορτουνιστικές συνδικαλιστικές δυνάμεις στην ΕΕ), με το οποίο καλύπτει τις αιτίες και τους υπαίτιους, τους εφοπλιστές και την καπιταλιστική βαρβαρότητα.
Σε ό,τι αφορά το Ασφαλιστικό, ο υφυπουργός Εργασίας, Τ. Πετρόπουλος, δεν απαντά στα οξυμένα προβλήματα των εν ενεργεία ναυτεργατών, αλλά και των συνταξιούχων, οι οποίοι βρίσκονται αντιμέτωποι με τις σαρωτικές αλλαγές που προβλέπει ο νόμος - λαιμητόμος Κατρούγκαλου, ενώ διαμορφώνονται και προϋποθέσεις για νέο κύμα επίθεσης στα κοινωνικοασφαλιστικά δικαιώματα.
Απέναντι σ' αυτήν την επίθεση, οι εργατοπατέρες της ΠΝΟ επιδιώκουν να αποσπάσουν κάποια δήλωση της κυβέρνησης, ζητούν την εξαίρεση των ναυτεργατών από τον νόμο 4387/2016 για τη Κοινωνική Ασφάλιση, μέσα από επιστολές και συσκέψεις με τους υπουργούς, προκειμένου να αποπροσανατολίσουν, να σπείρουν αυταπάτες, να κρατήσουν παροπλισμένους τους ναυτεργάτες, ώστε να περάσουν «άβρεχτα» τα νέα αντεργατικά μέτρα, να ολοκληρωθεί η βρώμικη δουλειά κυβέρνησης - εφοπλιστών και των εκπροσώπων τους στο εργατικό κίνημα.
Κι όλα αυτά συμβαίνουν ενώ ο υπουργός Ναυτιλίας, Π. Κουρουμπλής, έχοντας το «πράσινο φως» της κυβερνητικής οικονομικής επιτροπής, με «αυτόματο πιλότο» την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας του κεφαλαίου, προωθεί την κατάθεση πολυνομοσχεδίου στη Βουλή με νέες φοροαπαλλαγές και προνόμια για το εφοπλιστικό κεφάλαιο.