Σάββατο 15 Ιούλη 2017
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 4
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΕΜΠΟΡΙΚΗΣ ΝΑΥΤΙΛΙΑΣ
Προδιέγραψε τη νέα επίθεση στα ναυτεργατικά δικαιώματα για τα κέρδη των εφοπλιστών

Η «αντίστροφη μέτρηση» για να «ανοίξουν» τα ζητήματα της ποντοπόρου ναυτιλίας και της εκπαίδευσης «άρχισε», διαμήνυσε χτες με δηλώσεις του ο υπουργός Ναυτιλίας, Π. Κουρουμπλής, προαναγγέλλοντας ουσιαστικά την έναρξη νέου γύρου επίθεσης στα εναπομείναντα ναυτεργατικά δικαιώματα, ικανοποιώντας τις αξιώσεις των εφοπλιστών για ακόμα πιο φτηνή εργατική δύναμη στα καράβια, για την παραπέρα ενίσχυση της ήδη τρελής κερδοφορίας που καταγράφουν. Οπως ανέφερε ο υπουργός, «ανοίγουμε αυτό που λέμε "ελληνική σημαία". Να αυξηθούν τα πλοία με ελληνική σημαία».

Θυμίζουμε πως για την αύξηση των πλοίων με ελληνική σημαία ο πρόεδρος της Ενωσης Ελλήνων Εφοπλιστών, Θ. Βενιάμης, έχει ευθέως αξιώσει, σύμφωνα με τα όσα αναφέρει προλογίζοντας την ετήσια έκθεση της Ενωσης, «να γίνει επιτέλους κατανοητό ότι οι οικονομικοί όροι εργασίας στη ναυτιλία επιβάλλεται να είναι διεθνώς ανταγωνιστικοί», δηλαδή οι συνθήκες που επικρατούν στα ανασφάλιστα πλοία, με ναυτεργάτες χωρίς ΣΣΕ, με μισθούς πείνας, σε καθεστώς μαύρης ανασφάλιστης εργασίας, χωρίς συγκροτημένα δικαιώματα και συνδικαλιστική εκπροσώπηση, να επεκταθούν και σε αυτά με ελληνική σημαία.

Οσο για τη ναυτική εκπαίδευση, ήδη είναι σε εξέλιξη η συζήτηση για ιδιωτικές Ακαδημίες Εμπορικού Ναυτικού ή ακόμα και για σχολές που θα ιδρύονται από ΜΚΟ. Για το θέμα, μάλιστα, στις ίδιες δηλώσεις ο υπουργός ζήτησε «κλίμα συνεννόησης».

Διαμετακομιστικός και ενεργειακός κόμβος για λογαριασμό του κεφαλαίου

Στο μεταξύ, ο Π. Κουρουμπλής έχει έτοιμο Προεδρικό Διάταγμα που ορίζει το θεσμικό πλαίσιο για τον εφοδιασμό πλοίων με LNG (υγροποιημένο φυσικό αέριο), δείχνοντας ότι η κυβέρνηση εργάζεται με αποφασιστικότητα για να φέρει σε πέρας τους στόχους της αστικής τάξης για μετατροπή της Ελλάδας σε ενεργειακό και διαμετακομιστικό κόμβο, για την αναβάθμιση του ρόλου και των κερδών της.

Την περασμένη Τετάρτη, έγινε στο υπουργείο σύσκεψη της πολιτικής ηγεσίας του, δηλαδή του υπουργού, του υφυπουργού, Ν. Σαντορινιού και του ΓΓΕ Ναυτιλίας, Δ. Καλαματιανού, με υπηρεσιακούς παράγοντες για το θέμα αυτό. Οπως ανέφερε ο υπουργός στη διάρκεια της συνάντησης και αναφέρεται σε σχετικό δελτίο Τύπου, «οι αρμόδιες υπηρεσίες έχουν καταλήξει σε ένα πολύ σύγχρονο θεσμικό πλαίσιο για τον ανεφοδιασμό των πλοίων με υγροποιημένο φυσικό αέριο» από τη στεριά ή από πλωτές εξέδρες, με το οποίο «απαντάμε στις προκλήσεις μιας νέας πραγματικότητας, ενώ είμαστε κοντά και στο να καταρτίσουμε ένα θεσμικό πλαίσιο για τους σταθμούς LNG στη θάλασσα». «Δουλεύουμε - πρόσθεσε - ώστε η Ελλάδα να προετοιμαστεί για τις εξελίξεις που έρχονται». Πρόσθεσε, ακόμα, ότι πρόκειται για «προσπάθεια που συνδέεται με την πολυπόθητη ανάπτυξη» και την «παραγωγική ανασυγκρότηση και δραστηριότητα», όροι που μεταφράζονται σε νέες μπίζνες και πεδία κερδοφορίας και στην προκειμένη περίπτωση - δηλαδή τη μεταφορά LNG - για το εφοπλιστικό κεφάλαιο.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ