Πέμπτη 3 Αυγούστου 2017
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 17
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
ΔΗΠΕΘΕ ΠΑΤΡΑΣ
Στην ίδια σταθερή κατεύθυνση: Θέατρο για το λαό

Σε μια συγκινητική συνάντηση, χτες, ο Κώστας Καζάκος παρέδωσε τη «σκυτάλη» που του είχε ανατεθεί εδώ και σχεδόν 2,5 χρόνια από την καλλιτεχνική διεύθυνση του ΔΗΠΕΘΕ Πάτρας. Παρόντες στη συνέντευξη Τύπου ο Κ. Καζάκος, ο οποίος βρίσκεται στην Πάτρα με την παράσταση «Οιδίπους επί Κολωνώ», ο πρόεδρος του ΔΗΠΕΘΕ Ανδρέας Τερζής και ο δήμαρχος Πατρέων Κώστας Πελετίδης.

Τη συνέντευξη άνοιξε ο Ανδρέας Τερζής, ο οποίος ευχαρίστησε τον Κώστα Καζάκο «για τη συνολική συμβολή του στην αναβάθμιση της δραστηριότητας του ΔΗΠΕΘΕ Πάτρας...». Κατά τη διάρκεια της διετούς θητείας του Κ. Καζάκου, το ΔΗΠΕΘΕ ανέβασε στην Κεντρική Σκηνή του τις παραγωγές «Η Ζωή του Γαλιλαίου» του Μπέρτολτ Μπρεχτ, που παρακολουθήθηκε από 11.000 θεατές, δίνοντας 70 παραστάσεις, και «Οι Μικροαστοί» του Μαξίμ Γκόρκι, που παρακολουθήθηκε από 5.000 θεατές, δίνοντας 38 παραστάσεις. Ακολουθώντας πολιτική εισιτηρίων για όλο το πατραϊκό κοινό και κυρίως για τα φτωχότερα λαϊκά στρώματα, διευκόλυνε την παρακολούθηση των παραστάσεων από πλατιές μάζες.

Υπέγραψε Συλλογική Σύμβαση Εργασίας με το Σωματείο Ελλήνων Ηθοποιών, για το σύνολο των μισθολογικών και άλλων εργασιακών ζητημάτων των ηθοποιών. Θεσμοθέτησε το «Αρμα Θέσπιδος», που με τις παραστάσεις «Ελιξίριον Τσέχωφ» και «Το παιχνίδι του έρωτα και της τύχης» του Μαριβώ, περιόδευσε σε Πάτρα, χωριά και πόλεις της Δυτικής Ελλάδας, έδωσε 250 παραστάσεις και παρακολουθήθηκε από 25.000 θεατές, με συμβολικό εισιτήριο (3 ευρώ το ατομικό και 5 ευρώ το οικογενειακό). Σημαντικό έργο του οι παραστάσεις σε ιδρύματα του δήμου (ΚΔΑΠ, «Μέριμνα», ΚΨΥ, «Ασυλο», ΚΑΠΗ) και σε σχολεία Β' ευκαιρίας και φυλακές. Ανέβασε στην Παιδική Σκηνή τις παραγωγές «Μόμο» (διασκευασμένο διήγημα του Μ. Εντε από τη σκηνοθέτη του θεατρικού έργου, κ. Μοσχοχωρίτη), όπου δόθηκαν 96 παραστάσεις τις οποίες παρακολούθησαν περίπου 12.000 μαθητές σχολείων, κυρίως Δημοτικών, και το πολυβραβευμένο έργο της Ξένιας Καλογεροπούλου «ΟδυσσεΒάχ» (σε σκηνοθεσία του υπαλλήλου του θεάτρου Περικλή Βασιλόπουλου), με 128 παραστάσεις με περίπου 13.000 θεατές. Δημιούργησε τη δομή «Opera Studio», με διπλό στόχο την μετεκπαίδευση λυρικών καλλιτεχνών και την παρουσίαση παραστάσεων όπερας. Υλοποιήθηκαν δύο όπερες, «Διδώ και Αινείας» και «Ορφέας και Ευρυδίκη» (10 παραστάσεις στο Θέατρο Απόλλων με 2000 θεατές). «Θα συνεχίσουμε με συνέπεια τη δράση μας στο ΔΗΠΕΘΕ, στην ίδια σταθερή κατεύθυνση: Θέατρο για το λαό, με γνήσιο προοδευτικό περιεχόμενο και υψηλή καλλιτεχνική αξία», τόνισε ο Ανδ. Τερζής.

Εβαλε επίσης το διεκδικητικό πλαίσιο: «Πλήρης κρατική χρηματοδότηση που θα καλύπτει το σύνολο των αναγκών του δήμου και του θεάτρου μας. Εδώ αναφέρουμε ότι η επιχορήγηση αυτών των δομών από το υπουργείο Πολιτισμού τη διετία της θητείας Καζάκου ήταν λιγότερη από 100.000 ευρώ, που δεν δίνει καμία ουσιαστική βοήθεια στο Θέατρο, καθώς δεν αποτελεί παρά το 5% του προϋπολογισμού του. Πρόσληψη μόνιμου προσωπικού με πλήρη δικαιώματα για την κάλυψη των αναγκών των υπηρεσιών μας».

Το λόγο πήρε στη συνέχεια ο δήμαρχος Πατρέων, Κώστας Πελετίδης, ο οποίος ανέφερε τα εξής: «Ο Κώστας Καζάκος, εκτός από σημαντικός καλλιτεχνικός διευθυντής, είναι άνθρωπος που διακρίνεται για τη σεμνότητα, την απλότητα και την ανθρωπιά του. Είχαμε μια τέλεια συνεργασία, ολοκλήρωσε μια σημαντική προσπάθεια, αυτή της επαφής του λαού της πόλης μας με το θέατρο. Ηταν δύο χρόνια γεμάτα, με μια παρουσία ζωής και όχι μόνο καλλιτεχνική, παρά τους "πυροβολισμούς" που δέχτηκε, και γι' αυτό θα συνεχίσουμε να έχουμε συνεργασία μαζί του».

Στη συνέχεια, ο ίδιος ο Κώστας Καζάκος αναφέρθηκε στα δύο χρόνια από τη ζωή του που πέρασε στην Πάτρα και, εκτός από τα όσα καλλιτεχνικά συνέβησαν αυτό το διάστημα, δεν παρέλειψε να απαντήσει και σε όσους τον επέκριναν.

«Βασικός στόχος όλων μας ήταν να απευθυνθούμε στον αποκλεισμένο λαό που ζει στις μεγάλες πόλεις, όπως είναι η Πάτρα. Τον κόσμο που ζει απομονωμένος, στο περιθώριο της κοινωνικής ζωής, και εμποδίζεται να απολαμβάνει τα αγαθά του πολιτισμού και της τέχνης. Αυτό το πετύχαμε με προσπάθεια, συντροφικότητα και ομοψυχία. Δόθηκε επίσης η ευκαιρία και στους ντόπιους καλλιτέχνες να παρουσιάσουν τα επιτεύγματά τους, που θα τα ζήλευαν οι καλύτεροι επαγγελματίες. Αισθάνομαι ευγνωμοσύνη που δούλεψα μαζί τους».

Στη συνέχεια ο Κ. Καζάκος σχολίασε τις κακοπροαίρετες κριτικές που δέχτηκε, για τις οποίες είπε ότι «ήταν ανυπόστατες, ψευδείς και κάποιες από αυτές συνιστούσαν συκοφαντική δυσφήμιση», ενώ παρουσίασε και τα οικονομικά στοιχεία από τα χρήματα που πήρε αυτά τα δύο χρόνια, αφού κατηγορήθηκε ότι «είναι αριστερός με δεξιά τσέπη». «Πήρα αυτά τα δύο χρόνια, όχι μόνο ως Καλλιτεχνικός Διευθυντής αλλά για το σύνολο των υπηρεσιών που προσέφερα, ως ηθοποιός και ως σκηνοθέτης, 64.056 ευρώ, από τα οποία αφαιρούμε τις 11.000 που ήταν έξοδα που αφορούσαν την παραμονή μου και τα έξοδα μετακίνησης και τα οποία, σε όλους τους πριν από μένα Καλλιτεχνικούς Διευθυντές, τα πλήρωνε το ΔΗΠΕΘΕ».


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ