Τρίτη 19 Σεπτέμβρη 2017
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 9
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΝΑΥΑΓΙΟ Δ/Ξ «ΑΓΙΑ ΖΩΝΗ ΙΙ»
Συνεχίζεται η ρύπανση του Σαρωνικού από το «σαπάκι»

Eurokinissi

Σε πλήρη εξέλιξη παραμένει η τεράστια και χωρίς ιστορικό προηγούμενο οικολογική καταστροφή στον Σαρωνικό Κόλπο. Το μαζούτ χτύπησε από χτες και τη Σαρωνίδα, ενώ έχουν αρχίσει να εκφράζονται φόβοι για τα νησιά του Αργοσαρωνικού! «Είδαμε ότι κάποια δείγματα τα οποία πήραμε από τη Σαρωνίδα την Πέμπτη είναι επιβαρυμένα. Οχι όπως είναι στη Γλυφάδα, αλλά υπάρχει επιβάρυνση. Η συγκεκριμένη δειγματοληψία έγινε μετά από τηλεφώνημα που δεχθήκαμε από κάποιους πολίτες οι οποίοι μένουν κοντά στην περιοχή», δήλωσε χτες σε ΜΜΕ ο διευθυντής Ερευνών του ΕΛΚΕΘΕ, Γ. Χατζηανέστης.

Επιδεινώθηκε προχτές πάλι η ρύπανση στην παραλία του Αγ. Κοσμά. Μπορεί σε ορισμένες περιοχές η κατάσταση να δείχνει λίγο βελτιωμένη, ωστόσο το μαζούτ εμφανίζεται πάλι σε άλλες, που τις προηγούμενες μέρες είχαν καταβληθεί προσπάθειες να καθαριστούν. Συγκεκριμένα, ενώ η παραλία στους Αιγυπτιώτες στον Αγιο Κοσμά και στο λιμανάκι είχαν καθαρίσει σε μεγάλο βαθμό πλημμύρισαν ξανά με μαζούτ.

Την ίδια στιγμή, η κυβέρνηση αντί να πάρει το παραμικρό μέτρο για την αποφυγή και την άμεση αντιμετώπιση τέτοιων καταστάσεων και για την ασφάλεια της προστασίας της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα, της ναυσιπλοΐας και του περιβάλλοντος, ετοιμάζει, για λογαριασμό των εφοπλιστών, νέες αντιδραστικές νομοθετικές παρεμβάσεις, συνεχίζοντας από εκεί που σταμάτησαν οι προηγούμενες αντιλαϊκές κυβερνήσεις της ΝΔ και του ΠΑΣΟΚ.

Παράλληλα, από κοινού κυβέρνηση και τα άλλα αστικά κόμματα έχουν επιδοθεί και σε αυτήν την περίπτωση σε μία βολική αντιπαράθεση με στόχο να σκιάσουν ότι η πολιτική της ανταγωνιστικότητας και κερδοφορίας των επιχειρηματικών ομίλων που υπηρετούν αμφότεροι για την ενίσχυση της καπιταλιστικής ανάπτυξης και της διαμόρφωσης του «φιλοεπενδυτικού περιβάλλοντος», είναι που οπλίζει το χέρι του κεφαλαίου για να εγκληματεί σε βάρος του φυσικού περιβάλλοντος των ίδιων των λαϊκών αναγκών.

Ετσι, ενώ τα στοιχεία βοούν ότι το δεξαμενόπλοιο «ΑΓΙΑ ΖΩΝΗ ΙΙ» ήταν αναξιόπλοο και επικίνδυνο και κυκλοφορούσε με παρατάσεις στα πιστοποιητικά αξιοπλοΐας του, με πρωθυπουργική εντολή ετοιμάζεται η κατάργηση του μοναδικού κρατικού ελεγκτικού μηχανισμού των πλοίων που είναι ο Κλάδος Επιθεώρησης Εμπορικών Πλοίων του υπουργείου Ναυτιλίας. Ολη αυτή η αρμοδιότητα θα περάσει στους νηογνώμονες.

Η απόφαση αυτή που, όπως διαρρέεται από το υπουργείο θα γίνει με νομοθετική ρύθμιση που θα προωθηθεί με συνοπτικές διαδικασίες, έρχεται να ικανοποιήσει μία από τις αξιώσεις των εφοπλιστών για την πλήρη εμπορευματοποίηση του ελέγχου πλοίων, αφού οι νηογνώμονες είναι πολυμετοχικές ιδιωτικές εταιρείες που «πουλάνε» ουσιαστικά τα πιστοποιητικά. Με τέτοια πιστοποιητικά που δεν ανταποκρίνονταν στην πραγματική κατάσταση του πλοίου, καταγράφηκαν τραγικά ναυάγια όπως του «ΕΞΠΡΕΣ ΣΑΜΙΝΑ» με 82 νεκρούς που έφερε πιστοποιητικά του Ελληνικού Νηογνώμονα, ή του «SEA DIAMOND» που ακόμα ρυπαίνει τη θάλασσα της Σαντορίνης και το οποίο παρά τα προβλήματά του είχε πάρει πιστοποιητικά αξιοπλοΐας από τον Νορβηγικό Νηογνώμονα κ.ο.κ.

Κανένα μέτρο για την προστασία του περιβάλλοντος

Κατά πόσον η κυβέρνηση ενδιαφέρεται για την προστασία του φυσικού περιβάλλοντος φαίνεται από το γεγονός ότι μέχρι τώρα δεν έχει διατυπώσει ούτε πρόταση για την προετοιμασία του κρατικού μηχανισμού για την αντιμετώπιση τέτοιων καταστάσεων. Μάλιστα, την ώρα που η ρύπανση εξαπλώνεται σε όλον τον Σαρωνικό ο υπουργός κατά την παρέλασή του από τα ΜΜΕ στη διάρκεια του Σαββατοκύριακου δήλωνε ότι «κάθε μέρα που κάνουμε περιοδεία σε αυτούς τους χώρους διαπιστώνεται βελτίωση και εντείνουμε τις προσπάθειες». Ενώ την περασμένη Κυριακή ο υφυπουργός Ναυτιλίας Ν. Σαντορινιός ανέφερε ότι «η αντίδραση του υπουργείου και του Λιμενικού ήταν άμεση τόσο κατά την αντιμετώπιση του ναυαγίου, όσο και κατά τον συντονισμό των ενεργειών αντιρρύπανσης, ακολουθώντας τα προβλεπόμενα σχέδια διαχείρισης». Να σημειωθεί ότι όλη η επιχείρηση απορρύπανσης έχει δοθεί σε ιδιωτικές εταιρείες, αφού ο κρατικός μηχανισμός δεν διαθέτει κανένα τέτοιο μέσο. Οσο για το κατά πόσον οι επιχειρηματικοί αυτοί όμιλοι ενδιαφέρονται για το περιβάλλον και την προστασία της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα φαίνεται από το γεγονός ότι το πλοίο που βρίσκεται πάνω από το ναυάγιο και στο οποίο φορτώνονται τα πετρελαιοειδή από την απάντληση που διενεργείται, έχει έτος κατασκευής το 1975, είναι δηλαδή 42 ετών και τα πιστοποιητικά αξιοπλοΐας του, σύμφωνα με πληροφορίες από τον ΚΕΕΠ, λήγουν σήμερα!

Αντιπαράθεση στα μέτρα των εφοπλιστών

Ταυτόχρονα, καλά κρατεί και η αντιπαράθεση μεταξύ κυβέρνησης, ΝΔ και των άλλων αστικών κομμάτων, αφήνοντας στο απυρόβλητο τις πραγματικές αιτίες και τους υπευθύνους, ενώ από την άλλη ΝΔ και ΠΑΣΟΚ (σήμερα Δημοκρατική Συμπαράταξη) που ευθύνονται για τραγικά ναυάγια βρήκαν ευκαιρία να εμφανιστούν αθώες περιστερές. Ετσι από τη ΝΔ, πέρα από τις σχετικές ανακοινώσεις της, έχει κατατεθεί και Επίκαιρη Ερώτηση με ερωτήσεις του τύπου ...«για ποιο λόγο δεν εφαρμόστηκε άμεσα ο κεντρικός σχεδιασμός αντιμετώπισης εκτάκτων περιστατικών θαλάσσιας ρύπανσης» και άλλα παρόμοια. Η αντιπαράθεση αναμένεται να μεταφερθεί και στη Βουλή, αφού μετά από αίτημα του υπουργού Ναυτιλίας αλλά και του βουλευτή της ΝΔ Ν. Μηταράκη, αύριο Τετάρτη θα συνεδριάσει η Επιτροπή Περιβάλλοντος για την υπόθεση του ναυαγίου.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ