ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ «ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ»
«Ανθρακες» για τα ΕΛΤΑ
Κυριακή 23 Δεκέμβρη 2001

Μόνο την ανάπτυξη του ΕΛΤΑ δεν έφερε το πολυδιαφημισμένο «Επιχειρησιακό Πρόγραμμα "Ταχυδρομεία"» (ΕΠΤ). Το Πρόγραμμα που στήθηκε με χρήματα από την Ευρωπαϊκή Ενωση, φαίνεται ότι έδωσε τροφή σ' αυτούς που γνωρίζουν καλά πώς να ροκανίζουν κονδύλια. Για τους εργαζόμενους του δημόσιου Ταχυδρομείου, δεν έφερε καλύτερες μέρες. Μόνο χειρότερες, με τις αντεργατικές αποφάσεις κυβέρνησης και διοίκησης του οργανισμού.

Συνδικαλιστές των ΕΛΤΑ αναφέρουν ότι πριν περίπου πέντε χρόνια, όταν έμπαινε σε εφαρμογή το ΕΠΤ, εκπονήθηκαν «μεγαλόπνοα» σχέδια κυβέρνησης, διοίκησης και συμβιβασμένων συνδικαλιστικών ηγεσιών για τον «εκσυγχρονισμό» του ταχυδρομείου. Σήμερα ο «θησαυρός» αποδεικνύεται «άνθρακες».

Το αρχικό εγγεγραμμένο ποσό ήταν 41 δισ. δρχ. Από τα μέχρι στιγμής δημοσιευθέντα στοιχεία, φαίνεται ότι εγκρίθηκαν 21 και απορροφήθηκαν 16. Πού πήγαν;

Εργαζόμενοι που παρακολουθούν από κοντά την υπόθεση εξηγούν: Αποτελεί απαραίτητη προϋπόθεση παραλαβής του Συστήματος, η συλλειτουργία όλων των υποσυστημάτων. Δεν μπορεί να αφαιρεθούν ή να προστεθούν απαιτήσεις πέρα από αυτές που ρητά αναφέρονται στη Σύμβαση. Η παραλαβή απαιτεί πλήρη λειτουργία όλων των υποσυστημάτων με πραγματικά δεδομένα, όχι σε εργαστηριακό περιβάλλον και σε πιλοτική λειτουργία. Το συνολικό κόστος των υποσυστημάτων, αν αγοράζονταν χωριστά, εκτιμιέται ότι είναι μικρότερο από το ύψος των 4,5 δισ. δραχμών της Intrasoft. Μέχρι σήμερα έγιναν παραβιάσεις του χρονοδιαγράμματος υλοποίησης της σύμβασης, με ευθύνες της εταιρίας και της διοίκησης του ΕΛΤΑ, ενώ η προσωρινή παραλαβή προηγήθηκε της πιλοτικής λειτουργίας.

Ο εισαγγελέας Εφετών Αθηνών Γ. Ζορμπάς έχει ζητήσει να γίνει ενδελεχής προδικαστικός έλεγχος και να αναζητηθούν ευθύνες. Κατά πληροφορίες, το ΔΣ του ΕΛΤΑ σκόπευε να εγκρίνει τυπικά την παραλαβή του στις 30/11 αλλά δεν το έκανε. Νεότερες πληροφορίες αναφέρουν ότι οι υπεύθυνοι των επιτροπών οριστικής παραλαβής «προβληματίζονται» να παραλάβουν το έργο.

Και όλα αυτά ενώ η κυβέρνηση συνδιαλέγεται με τη γαλλική Le Post και τον εγχώριο συνεργάτη της, τον «Φτερωτό Ερμή» (συμφερόντων Λαμπράκη, Κόκκαλη και Εθνικής Τράπεζας) για να τους παραδώσει μέχρι και 25% της μητρικής και το 50% της θυγατρικής στις ταχυμεταφορές. Ολ' αυτά φανερώνουν ένα ακόμη στοιχείο της κυβερνητικής πολιτικής των ιδιωτικοποιήσεων μέσω των οποίων ενδυναμώνεται το μεγάλο κεφάλαιο.

ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΘΕΜΑΤΑ
Ερχονται ιδιώτες, αυξήσεις, λουκέτα(2002-03-20 00:00:00.0)
«Στον αέρα» το κτίριο στον Αγ. Στέφανο(2002-01-26 00:00:00.0)
Τα βελτιώνουν για να τα ξεπουλήσουν(2001-12-06 00:00:00.0)
«Ερμής» χωρίς φτερά(2001-05-31 00:00:00.0)
Στο στόχαστρο ξένων και ντόπιων επιχειρηματιών(2001-04-11 00:00:00.0)
Σε κρίσιμο σταυροδρόμι...(1996-01-16 00:00:00.0)