Κερδοφόρα «κοινωνική ευαισθησία»
Τετάρτη 31 Οχτώβρη 2007

Παπαγεωργίου Βασίλης

Μια ακόμα περίπτωση που αναδεικνύει το βρώμικο ρόλο της Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης των επιχειρήσεων που προωθείται το τελευταίο διάστημα, προκειμένου το κράτος να αποποιείται την ευθύνη του για την άσκηση κοινωνικής πολιτικής και οι εταιρείες να αυγατίζουν τα κέρδη τους, αποτελεί η χτεσινή ανακοίνωση συνεργασίας της πολυεθνικής εταιρείας «Procter & Gamble» με τη Γιούνισεφ «για τον εμβολιασμό των παιδιών και μητέρων κατά του τετάνου».

Κάθε χρόνο πεθαίνουν σε όλο τον κόσμο 140.000 νεογέννητα και 30.000 μητέρες από τέτανο. Με φόντο αυτή τη δραματική κατάσταση η πολυεθνική εταιρεία βρήκε έναν ιδιαίτερα «αποδοτικό» τρόπο για να αυγατίσει τα κέρδη της και να κάνει τζάμπα διαφήμιση, χτίζοντας και «ευαίσθητο» κοινωνικό προφίλ. Οπως ανακοινώθηκε σε χτεσινή συνέντευξη Τύπου, η εταιρεία θα διαθέτει ένα αντιτετανικό εμβόλιο για κάθε πακέτο πάνες της που θα πουλιέται και θα έχει το σήμα της Γιούνισεφ, απ' τον Οκτώβρη έως το Δεκέμβρη του 2007.

Οπότε πρόκειται για κερδοφόρα «κοινωνική ευαισθησία» που μάλιστα θα ρευστοποιηθεί άμεσα. Και που αποδεικνύει ότι το κεφάλαιο και οι εκπρόσωποί του αναλαμβάνουν «κοινωνικό έργο» όπου έχουν εξασφαλισμένο ότι θα αυξήσουν τα κέρδη τους, θα εξασφαλίζουν άμεση και έμμεση διαφήμιση, την αποφυγή πληρωμής φόρων και άλλα προνόμια. «Ανακυκλώνοντας» την ίδια εκμετάλλευση των λαών, για να εξασφαλίσουν τα υπερκέρδη τους.

ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΘΕΜΑΤΑ
Η ενημέρωση των ασθενών δεν είναι ατομική ευθύνη (2010-11-26 00:00:00.0)
Μαθήματα χρήσης των νέων μέσων από ...τις πολυεθνικές (2009-08-22 00:00:00.0)
«Επαιτεία» μετά την υποχρηματοδότηση (2009-05-08 00:00:00.0)
Τον τόνο δίνουν πέντε - έξι πολυεθνικές (2006-12-31 00:00:00.0)
Ραδιομαραθώνιος για τα παιδιά του πολέμου (2002-04-24 00:00:00.0)
Πείνα, αρρώστιες και πόλεμος σκοτώνουν τα παιδιά (1997-12-11 00:00:00.0)