ΘΕΟΔΟΣΗΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΙΔΗΣ
Συγκοινωνίες δημόσιες στην υπηρεσία του λαού

Περιοδεία χτες στα αμαξοστάσια του ΟΑΣΘ στη Θεσσαλονίκη, από το μέλος του ΠΓ της ΚΕ και βουλευτή του ΚΚΕ

Σάββατο 29 Δεκέμβρη 2012

Από τη χτεσινή περιοδεία
Την πρόταση του ΚΚΕ για ενιαίο δημόσιο φορέα συγκοινωνιών και μεταφορών που θα διασφαλίζει την ικανοποίηση των σύγχρονων λαϊκών μεταφορικών αναγκών ως κοινωνικό δικαίωμα και όχι εμπόρευμα, παρουσίασε μιλώντας στους εργαζόμενους του Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης (ΟΑΣΘ), ο Θεοδόσης Κωνσταντινίδης, μέλος του ΠΓ της ΚΕ και βουλευτής του ΚΚΕ. Η αντιπροσωπεία της ΚΟ Κεντρικής Μακεδονίας του ΚΚΕ περιόδευσε στα αμαξοστάσια του ΟΑΣΘ στο Φοίνικα και τη Σταυρούπολη.

Μιλώντας στις συγκεντρώσεις των εργαζομένων, ο Θ. Κωνσταντινίδης αναφέρθηκε στα παιχνίδια που παίζονται σε βάρος των εργαζομένων του ΟΑΣΘ από την κυβέρνηση και τη Διοίκηση του Οργανισμού και έχουν στόχο το χτύπημα των εργασιακών, ασφαλιστικών και μισθολογικών τους δικαιωμάτων. Θυμίζουμε ότι ο ιδιωτικός ΟΑΣΘ επιδοτείται από τον κρατικό προϋπολογισμό, για να εκτελεί το μεταφορικό έργο στο πολεοδομικό συγκρότημα της Θεσσαλονίκης και την ευρύτερη περιοχή.

Οι εργαζόμενοι του ΟΑΣΘ είναι απλήρωτοι για το μήνα Δεκέμβρη και έχουν πάρει μόνο το 50% του δώρου των Χριστουγέννων. Η διοίκηση του ΟΑΣΘ επικαλείται πρόβλημα ρευστότητας, καθώς καθυστερεί η πληρωμή μέρους των οφειλομένων από το κράτος. Εξαιτίας της ίδιας καθυστέρησης, πριν περίπου ένα μήνα, απειλούσε ότι θα διακόψει τα δρομολόγια των λεωφορείων. Θέμα που ανέδειξε το ΚΚΕ και στη Βουλή με σχετική Επίκαιρη Ερώτηση.

Ο Θ. Κωνσταντινίδης, σημείωσε: «Το έργο που εκτελείτε το σεβόμαστε, είναι κοινωνικό έργο και ξέρουμε πάρα πολύ καλά ότι κι εσείς δουλεύετε κάτω από δύσκολες συνθήκες. Είμαστε συμπαραστάτες στους αγώνες σας. Δεν θέλουμε να μειωθεί ούτε μια δραχμή από τους μισθούς και τα μεροκάματα των εργαζομένων. Απεναντίας, είμαστε οι μόνοι που υποστηρίζουμε ότι ο μισθός των εργαζομένων πρέπει να είναι τέτοιος ώστε η λαϊκή οικογένεια να μπορεί να ανταποκρίνεται στις σύγχρονες κοινωνικές ανάγκες. Οποια παιχνίδια παίζονται, πίσω από τις πλάτες των εργαζομένων, που σκοπό έχουν να βάλουν στη μέγκενη μισθούς, μεροκάματα, συντάξεις, κοινωνικές παροχές, θα μας βρουν σταθερά απέναντι».

Πρόσθεσε ότι το ΚΚΕ συγκρούεται με την αιτία του κακού, που στη συγκεκριμένη περίπτωση είναι ότι σ' ένα καθαρά δημόσιο έργο που εκτελείται με επιδότηση από τον κρατικό προϋπολογισμό, εμπλέκονται ιδιώτες, οι οποίοι φυσικά καρπώνονται υψηλά κέρδη, σύμφωνα με τη λεόντεια σύμβαση, από το 1957, των μετόχων με το ελληνικό δημόσιο.

«Γιατί λοιπόν οι μεγαλομέτοχοι να επιδοτούνται για να εκτελούν ένα δημόσιο έργο; Εμείς έχουμε μια καθαρή και σαφή αντίληψη. Οι δημόσιες μεταφορές και συγκοινωνίες είναι κοινωνικό αγαθό. Θα πρέπει να εκτελούνται από έναν ενιαίο δημόσιο φορέα συγκοινωνιών και μεταφορών που θα αναπτύσσεται με κεντρικό σχεδιασμό και γνώμονα την εξυπηρέτηση των λαϊκών αναγκών. Ετσι θα διασφαλίζονται και τα δικαιώματα των εργαζομένων και θα ικανοποιείται η ανάγκη για φθηνές και ασφαλείς συγκοινωνίες για τον εργαζόμενο λαό», είπε μεταξύ άλλων ο Θ. Κωνσταντινίδης.

ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΘΕΜΑΤΑ
«Νέος ΟΑΣΘ» από παλιά χρεοκοπημένα υλικά (2024-04-03 00:00:00.0)
Ο ...«ρεαλισμός» των περικοπών στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς (2024-01-17 00:00:00.0)
Μέρα δράσης για τα ζητήματα της συγκοινωνίας (2022-07-28 00:00:00.0)
Καταγγέλλει ακόμα ένα παιχνίδι στις πλάτες του λαού (2020-09-04 00:00:00.0)
Μ' ένα σμπάρο πολλά τρυγόνια... (2017-07-21 00:00:00.0)
Λύση ο ενιαίος φορέας (2003-01-21 00:00:00.0)