Τετάρτη 17 Γενάρη 2024
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 7
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Ο ... «ρεαλισμός» των περικοπών στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς

Βελτίωση του συγκοινωνιακού έργου της Θεσσαλονίκης διαφημίζουν τα στελέχη της κυβέρνησης και προσπαθούν να πείσουν τον λαό πως είναι καλύτερα, κι ας συνεχίζει να συνωστίζεται καθημερινά μέσα στα ασφυκτικά γεμάτα λεωφορεία του ΟΑΣΘ, να παγώνει στη διάρκεια της πολύωρης αναμονής στις στάσεις και να του έρχεται «ο ουρανός στο κεφάλι» μέσα στα υποσυντηρημένα οχήματα.

Κόντρα στη δραματική πραγματικότητα που βιώνει ο λαός της πόλης, προχτές, ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας, και η υφυπουργός Μεταφορών, Χριστίνα Αλεξοπούλου, πανηγύρισαν για το έργο της κυβέρνησης με ...όρους ρεαλισμού...

Στη διάρκεια της παρουσίας τους στη Θεσσαλονίκη συναντήθηκαν με τη διοίκηση του Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης (ΟΑΣΘ) και του Οργανισμού Συγκοινωνιακού Εργου Θεσσαλονίκης (ΟΣΕΘ), όπου επιβεβαίωσαν την πολιτική ιδιωτικοποίησης των συγκοινωνιών με όχημα τον ΟΑΣΘ, κάνοντας λόγο για «νέο, ευέλικτο και σύγχρονο ΟΑΣΘ», που θα συνάπτει συμβάσεις με ιδιώτες προκειμένου να εξυπηρετούνται οι συγκοινωνιακές ανάγκες.

Το επόμενο διάστημα, λοιπόν, ο λαός και οι εργαζόμενοι στις συγκοινωνίες θα βιώσουν την «αναβάθμιση» και την προσαρμογή στη λειτουργία με πλήρη ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια, που θα κοστίζει πολλαπλά στον λαό για να μετακινείται.

Και ενώ ο ΟΑΣΘ θα έπρεπε να έχει καθημερινά σε κυκλοφορία 370 λεωφορεία για την κάλυψη των αναγκών, ο Χρ. Σταϊκούρας αναφέρθηκε στην πρόσληψη οδηγών με 8μηνη σύμβαση που επέτρεψε τη μερική ενίσχυση του στόλου και είπε: «Είναι μια καλή μέρα με όρους ρεαλισμού για τις αστικές συγκοινωνίες, στη Θεσσαλονίκη. Για πρώτη φορά μετά από περίπου 2 χρόνια, περισσότερα από 300 λεωφορεία του ΟΑΣΘ βρίσκονται στους δρόμους της Θεσσαλονίκης».

Ετσι, μετά από 4,5 χρόνια διακυβέρνησης, ανακοίνωσε επίσημα ότι η ΝΔ «κατόρθωσε» να ενισχύσει τον ΟΑΣΘ με περίπου 80 επιπλέον λεωφορεία και να φτάσει στα 300 κυκλοφορούντα, από τα 220 που παρέλαβε από τον ΣΥΡΙΖΑ το καλοκαίρι του 2019.

Αφήνουμε ασχολίαστη την άσχημη κατάσταση του στόλου των οχημάτων, που μόλις πριν από λίγες μέρες (8/1) επιβεβαιώθηκε για άλλη μια φορά όταν κινδύνεψαν επιβάτες της γραμμής 38, οι οποίοι βρέθηκαν να συγκρατούν ένα από τα προστατευτικά καλύμματα του ηλεκτρολογικού εξοπλισμού, όταν αυτό αποκολλήθηκε από τη θέση του και έπεσε πάνω τους. Ειδικά τα λεωφορεία της Λειψίας που προμηθεύτηκε η προηγούμενη διοίκηση του δήμου Θεσσαλονίκης, τα οποία αποδείχθηκε ότι είναι επικίνδυνα να μεταφέρουν κόσμο γιατί είναι παλιά, ακατάλληλα και δεν υπάρχουν ανταλλακτικά για τον συγκεκριμένο τύπο λεωφορείων.

Σχολιάζοντας τις δηλώσεις του υπουργού Μεταφορών, η ΔΑΣ ΟΑΣΘ μεταξύ άλλων θυμίζει ότι υπολείπονται ακόμα περίπου 70 λεωφορεία και άλλοι 150 οδηγοί για να συμπληρωθεί ο αριθμός οχημάτων και οδηγών - όχι για να καλύπτονται οι πραγματικές ανάγκες του λαού σε μεταφορικά μέσα - αλλά που είναι υποχρεωμένος με βάση τον νόμο να κυκλοφορεί ο ΟΑΣΘ.

Σε σχέση με τις προσλήψεις των νέων οδηγών, αναφέρει ότι ήδη ένας μικρός αριθμός από αυτούς που έπιασαν τιμόνι πριν 10 μέρες έχουν παραιτηθεί, ενώ άλλοι δεν προσήλθαν καν για να πιάσουν δουλειά. «Αυτές είναι οι εργασιακές συνθήκες στον ΟΑΣΘ που διαμόρφωσαν τόσο η δική του, όσο και όλες οι προηγούμενες κυβερνήσεις. Αυτές είναι οι εργασιακές σχέσεις και για τους εκατοντάδες εργαζόμενους οδηγούς των ΚΤΕΛ που εργάζονται στην αστική συγκοινωνία, οι οποίοι διαμαρτύρονται για τις απαράδεκτες ατομικές συμβάσεις που τους υποχρέωσαν να υπογράψουν με το πιστόλι στον κρόταφο, ώστε να έχουν δουλειά από 1/1/2024.

Εκεί έχει οδηγήσει η πολιτική της Ευρωπαϊκής Ενωσης για την ιδιωτικοποίηση των συγκοινωνιών, που στην περίπτωση του Μετρό Θεσσαλονίκης έχει ήδη ιδιωτικοποιηθεί πριν καν ξεκινήσει η λειτουργία του», σημειώνει.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ