Τρίτη 21 Γενάρη 2003
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 29
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΑΣΤΙΚΕΣ ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΕΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
Λύση ο ενιαίος φορέας

Οι βουλευτές του ΚΚΕ Γ. Χουρμουζιάδης και Α. Τζέκης συναντήθηκαν με τον πρόεδρο του Συμβουλίου Αστικών Συγκοινωνιών

Motionteam

Μόνο μέσα από τη δημιουργία ενιαίου φορέα μέσων μαζικής μεταφοράς, που θα λειτουργεί κάτω από δημόσιο έλεγχο, μπορεί να εξασφαλιστεί η λύση των κυκλοφοριακών και συγκοινωνιακών προβλημάτων που αντιμετωπίζει η Θεσσαλονίκη. Αλλωστε, ένας τέτοιος φορέας αποτελεί προϋπόθεση για φτηνά, άνετα, ασφαλή και γρήγορα μέσα συγκοινωνίας (μετρό, τραμ, λεωφορεία, κλπ.) αρμονικά συνδυασμένα μεταξύ τους και φιλικά προς το περιβάλλον, που θα εξασφαλίζουν την εξυπηρέτηση των αναγκών όχι μόνον του κέντρου των πολεοδομικών συγκροτημάτων αλλά και των παραμεθόριων και απομακρυσμένων από το κέντρο περιοχών.

Τα παραπάνω σημείωσαν, μεταξύ άλλων, οι βουλευτές του ΚΚΕ Γιώργος Χουρμουζιάδης και Αγγελος Τζέκης, αμέσως μετά τη συνάντηση που είχαν χτες το πρωί με τον πρόεδρο του Συμβουλίου Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης (ΣΑΣΘ), Ν. Ακριτίδη, στο πλαίσιο του κύκλου συναντήσεων που προγραμματίζουν με όλους τους εμπλεκόμενους με τις συγκοινωνίες φορείς.

Στη διάρκεια της συνάντησης οι βουλευτές του ΚΚΕ ενημερώθηκαν για την κατάσταση που υπάρχει σήμερα στο συγκοινωνιακό έργο και τις προοπτικές προσωρινής βελτίωσής του μέσα από συγκεκριμένες παρεμβάσεις που σχεδιάζονται. Βέβαια, και ο ίδιος ο πρόεδρος του ΣΑΣΘ παραδέχτηκε ότι το πρόβλημα είναι ιδιαίτερα οξυμένο και δεν μπορεί να αντιμετωπιστεί αν δεν υλοποιηθούν και μπουν σε εφαρμογή τα αναγκαία έργα που χαρακτηρίζονται ως μεγάλα έργα.

Για τη μικρή έστω βελτίωση των δρομολογίων του Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης (ΟΑΣΘ), άμεσα - μέσα στις επόμενες 20 μέρες - θα μπει σε εφαρμογή το μέτρο απαγόρευσης εισόδου στις λεωφορειολωρίδες.

Στο μεταξύ, στα χέρια των αρμόδιων υπουργών βρίσκεται εδώ και 6 μήνες η πρόταση για την επέκταση της ζώνης αστικών συγκοινωνιών, ώστε να καλυφθούν οι ανάγκες απομακρυσμένων περιοχών. Η νέα ζώνη, όπως προτάθηκε από το ΣΑΣΘ, θα εκτείνεται σε απόσταση περίπου 50 χιλιομέτρων περιμετρικά της Θεσσαλονίκης. Προβλέπει την ένταξη 48 νέων λεωφορείων για τη λειτουργία 9 νέων βασικών γραμμών και 2 τοπικών. Για την αγορά τους απαιτούνται 2,4 δισ. δραχμές και το ελληνικό δημόσιο θα καλύψει τα 888 εκατ. δρχ. Η ετήσια επιδότηση για την κάλυψη μέρους του κόστους του εισιτηρίου από τον κρατικό προϋπολογισμό υπολογίζεται σε 2 δισ. δραχμές.

Απαιτείται επίσης από τους ΟΤΑ που εντάσσονται στη νέα ζώνη, να οργανώσουν την εκτέλεση τοπικών γραμμών (ενδοδημοτικών ή διαδημοτικών) που θα τροφοδοτούν τις βασικές γραμμές επέκτασης και παράλληλα να προετοιμάσουν τις αναγκαίες υποδομές που απαιτούνται (χώρους στάσεων, αστική οδοποιία κλπ.). Δε διευκρινίζεται - προφανώς δεν προβλέπεται - αν οι ΟΤΑ θα εισπράξουν έκτακτη χρηματοδότηση από το κράτος.

Τέλος, σε ό,τι αφορά στην καταγγελία του Δήμου Ευόσμου πως ο ΟΑΣΘ περικόπτει ετησίως 6.384 δρομολόγια από τα προβλεπόμενα για τον Εύοσμο, ο Ν. Ακριτίδης δήλωσε ότι κάτι τέτοιο δεν ισχύει. Παραδέχτηκε πάντως πως τα 430 οχήματα που καθημερινά κυκλοφορούν στο πολεοδομικό συγκρότημα δεν επαρκούν για την κάλυψη των αναγκών του επιβατικού κοινού.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ