Πέμπτη 20 Μάρτη 2025
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Πολύμορφες πρωτοβουλίες μαζικών φορέων

Συναυλία με σύνθημα «Δεν έχω οξυγόνο - Ενα τραγούδι για τα Τέμπη» διοργανώνουν ο Σύλλογος Δημοκρατικών Γυναικών Αιγάλεω και ο Πολιτιστικός Σύλλογος «Η Πρόοδος» το Σάββατο 22 Μάρτη, στις 7 μ.μ. στην πλατεία Εσταυρωμένου (Μετρό «Αιγάλεω»). Θα τραγουδήσουν: «Αλκμαν», Mαρία Γεωργοπούλου, «Γιαρέμ», Αλέξανδρος Εμμανουηλίδης, Μαριάννα Ζάχου, Λαμπρινή Καρακώστα, Κιντέρια, Αλέξανδρος Κτιστάκης, Κοσμάς Λαμπίδης (Usurum), Πάνος Μπούσαλης, Φώτης Σιώτας, Σταύρος Τσαντές, Χρύσα και η Παιδική Χορωδία «ΟPA HOP».

  • Στην Κρήτη, με πρωτοβουλία της Συντονιστικής Επιτροπής Μαθητών Ηρακλείου διοργανώνεται μέρα καλλιτεχνικής δράσης το Σάββατο 22 Μάρτη, στις 6 μ.μ. στα σκαλάκια της πλατείας Δασκαλογιάννη προς Δικαιοσύνης. Την πρωτοβουλία των μαθητών στηρίζει και η Ενωση Γονέων Ηρακλείου.
  • Ακόμα, ο Ορειβατικός Φυσιολατρικός Ομιλος Νίκαιας (ΟΦΟΝ) καλεί την Κυριακή 23 Μάρτη σε αγώνα δρόμου με σύνθημα «Τρέχω για οξυγόνο - Φτάνω έως το τέρμα». Η έναρξη θα γίνει στην πλατεία Χαλκηδόνος. Στις 9 π.μ. θα τρέξουν ενήλικες και παιδιά Γυμνασίου - Λυκείου, και στις 10.30 π.μ. παιδιά Νηπιαγωγείου και Δημοτικού.

Την πρωτοβουλία στηρίζουν: Ενωση Συλλόγων Γονέων Νίκαιας - Αγ. Ι. Ρέντη, Ενωση Ποντίων Νίκαιας - Κορυδαλλού, L-crew, Εξωραϊστικός - Εκπολιτιστικός Σύλλογος Αγίας Τριάδας Νίκαιας, Γυναικείος Σύλλογος Νίκαιας (μέλος της ΟΓΕ), Σωματείο Συνταξιούχων και Επικουρικών Ταμείων Νίκαιας - Κορυδαλλού «Ο Προμηθέας», ενώ η λίστα μεγαλώνει καθημερινά και θα ανανεώνεται. Επίσης συμμετέχουν: Μαραθωνοδρόμοι Περάματος «D-LVI Runners Love For Distance», ΑΟ Ιωνικός Νίκαιας.

  • Συναυλία διοργανώνεται και στην Τρίπολη, την Κυριακή 30 Μάρτη στην πλατεία Πετρινού, με σύνθημα «Ενα τραγούδι για τα παιδιά που χάθηκαν στα τρένα... Θα φτάσουμε στο τέρμα! 'Η τα κέρδη τους ή οι ζωές μας». Τη συνδιοργανώνουν εργατικά και συνταξιουχικά σωματεία και φοιτητικοί σύλλογοι, και μέχρι στιγμής έχουν δηλώσει συμμετοχή οι Κώστας Τσελάς, De Four The Band και μαθητικό συγκρότημα. Τηλέφωνο επικοινωνίας: 6974430637.
Απαράδεκτο!

Μια απαράδεκτη οδηγία της Περιφερειακής Διεύθυνσης Ιονίων Νήσων φαίνεται ότι διακινήθηκε προς τις Διευθύνσεις Εκπαίδευσης των νησιών και είδε το φως της δημοσιότητας. Σύμφωνα με αυτή, «διακινούνται από συνδικαλιστικές παρατάξεις προτάσεις - σενάρια μαθημάτων, δήθεν για την ευαισθητοποίηση μαθητών και με περιεχόμενο που παροτρύνει σε δράσεις πολιτικής στόχευσης» ...και ζητείται από τους διευθυντές Εκπαίδευσης να ενεργήσουν με προσοχή για να αντιμετωπίσουν τα παραπάνω!

Ακόμα κι αν προσπεράσουμε το γεγονός ότι οι μαθητές είναι ήδη «στα κάγκελα» και η ξέχειλη αγανάκτησή τους για το έγκλημα που μένει ατιμώρητο εδώ και δύο χρόνια έχει εκφραστεί πολύμορφα... Ακόμα κι αν προσπεράσουμε ότι είναι τα σωματεία των εκπαιδευτικών - και όχι μεμονωμένες παρατάξεις - που με αποφάσεις τους και δράσεις τους καλούν το έγκλημα αυτό να μη συγκαλυφθεί... Ακόμα και τίποτα από τα παραπάνω να μη συνέβαινε, δεν είναι καθήκον του κάθε εκπαιδευτικού να μιλάει διαρκώς με τους μαθητές του για τέτοιου είδους θέματα, ακόμα κι αν έχουν πολιτικές προεκτάσεις, και να τους κινητοποιεί για το δίκιο;

Από κάθε άποψη η «οδηγία» της Περιφερειακής Διεύθυνσης είναι άκρως απαράδεκτη, έχει οσμή επιβολής «σιωπητηρίου» και ξεπλύματος της κυβέρνησης για τις τεράστιες ευθύνες της στο έγκλημα, και σε τελική ανάλυση έχει ήδη ξεπεραστεί από την ίδια τη ζωή, από τις παλλαϊκές αντιδράσεις του λαού και της νεολαίας μας.

ΦΟΙΤΗΤΙΚΟΙ ΣΥΛΛΟΓΟΙ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
«Θα φτάσουμε ως το τέρμα!» το μήνυμα των εκδηλώσεων που συνεχίζονται

Σήμερα η συναυλία στις 7 μ.μ. στον πεζόδρομο της Αγ. Σοφίας

Με το μήνυμα «τα κέρδη τους ή οι ζωές μας!» και με την υπόσχεση πως «θα το φτάσουμε ως το τέρμα!» πραγματοποιήθηκε η εκδήλωση - συζήτηση των Φοιτητικών Συλλόγων Θεσσαλονίκης για τα Τέμπη, την Τρίτη το απόγευμα, στο αμφιθέατρο Γ' της Γεωπονίας του ΑΠΘ.

Στην ομιλία του ο Γιώργος Τσακλίδης, πατέρας της Αγάπης Τσακλίδου, μιας από τα 57 θύματα των Τεμπών, ανέφερε: «Εκλεισαν δύο χρόνια από τη μεγαλύτερη σιδηροδρομική τραγωδία που έγινε στη χώρα μας, όπου απροσδόκητα και αδιανόητα χάσαμε 57 συνανθρώπους μας. 16 από τους νεκρούς μας ήταν φοιτητές και φοιτήτριες στο ΑΠΘ, το ΠΑΜΑΚ και το ΔΙΠΑΕ.

Οπως διαπιστωμένα προκύπτει από τη δικογραφία, συστήματα ασφαλείας δεν υπήρχαν για να αποσοβήσουν το ανθρώπινο λάθος. Παρά τις εξαγγελίες κυβερνητικών στελεχών τα τελευταία δεκαπέντε χρόνια πριν το δυστύχημα, δεν λειτουργούσαν τα στοιχειώδη συστήματα ασφαλείας, ενώ δαπανήθηκαν εκατομμύρια σε ανεκτέλεστες τελικά συμβάσεις, επί σειρά ετών...».

Αφού αναφέρθηκε αναλυτικά στις τεράστιες κυβερνητικές ευθύνες που δημιούργησαν μια εκρηκτική κατάσταση χωρίς ασφάλεια στον σιδηρόδρομο, που οδήγησε στο προδιαγεγραμμένο έγκλημα των Τεμπών και τη συντονισμένη προσπάθεια αυτό να συγκαλυφθεί, είπε χαρακτηριστικά:

«Ο κόσμος με τη συμμετοχή του στις μεγαλειώδεις διαδηλώσεις, τις εκδηλώσεις και την απεργία στις 28/2/2025 δήλωσε την αγανάκτηση και την οργή του. Δήλωσε "παρών". Είναι πολύ σημαντικό να συμμετέχει ο κόσμος (...) Η διαρκής αγωνιστική συμμετοχή του πρέπει να βοηθήσει και να οδηγήσει στη δικαίωση του αγώνα μας, να μην έχουμε άλλα Τέμπη, στις μεταφορές, στις υποδομές, στα νοσοκομεία, στα σχολεία, στους χώρους δουλειάς, όπου και εκεί θρηνούμε 1 νεκρό κάθε τρεις μέρες, να ανατραπεί η πολιτική που θέλει το κόστος πάνω από τη ζωή».


Στη συνέχεια, παρέμβαση πραγματοποιήθηκε από τον Γιάννη Αναστασίου, εκ μέρους των εργαζομένων στον σιδηρόδρομο, ο οποίος μεταξύ άλλων σημείωσε: «Δεν θα σταματήσουμε αν δεν πάρουμε πίσω τον σιδηρόδρομο που μας ανήκει! Γιατί απλά να κρατικοποιηθεί ο σιδηρόδρομος δεν είναι η λύση, εφόσον έχουν οι επιχειρηματίες και όλα τα αστικά κόμματα τα "γκέμια" της εξουσίας που θυσιάζουν τα πάντα για τα κέρδη, όπως στην Υγεία, την Παιδεία.

Γιατί για τους επιχειρηματίες, τα αστικά κόμματα και το ΝΑΤΟ, το καλύτερο τρένο είναι αυτό που φέρνει τα περισσότερα κέρδη. Για αυτό και στην Αλεξανδρούπολη για έναν μήνα κλείνουν όλα τα δρομολόγια για τον λαό, για να πηγαινοέρχονται "τρένα θανάτου" του ΝΑΤΟ, όπως έχουν αποδείξει και τα τελευταία αποκαλυπτικά στοιχεία!

Δεν θα τους αφήσουμε να βάζουν τα κέρδη τους πάνω από τις ζωές μας! Παλεύουμε για μια κοινωνία που δεν θα κάνουν κουμάντο αυτοί στις ζωές μας, για μια κοινωνία που ο λαός θα αποφασίζει για τη ζωή του! Είμαστε αποφασισμένοι, οργανώνουμε την απεργία μας στις 9 Απρίλη μέσα από τα σωματεία μας!».

Η εκδήλωση ολοκληρώθηκε με παρεμβάσεις φοιτητών. Η Καλλιόπη Παναγιώτου, μέλος του ΔΣ του Φοιτητικού Συλλόγου Χημικού ΑΠΘ, τόνισε: «Ο αγώνας μας έχει δύναμη και συνέχεια (...) Μπορούμε να βγούμε νικητές βάζοντας τη σφραγίδα μας στις εξελίξεις, με πανελλαδικά οργανωμένο και ενιαίο φοιτητικό κίνημα με διεκδικήσεις και στόχους που βάζουν τις ζωές μας πάνω από τα κέρδη τους και σε συμπόρευση με τα εργατικά σωματεία».

Αντίστοιχα, ο Φίλιππος Παπαδόπουλος, μέλος του ΔΣ του Φοιτητικού Συλλόγου Ιατρικής του ΑΠΘ, ανέφερε: «Μετά τη συγκλονιστική απεργία στις 28 Φλεβάρη, όλοι μας πήραμε μια ανάσα, είμαστε πιο σίγουροι για τη δύναμή μας, πιο αποφασισμένοι να παλέψουμε. Οι φοιτητικοί σύλλογοι αναπτύξαμε και θα αναπτύσσουμε πλούσια και πολύμορφη δραστηριότητα με σκοπό να δώσουμε συνέχεια στο ποτάμι της λαϊκής οργής (...) Είμαστε αποφασισμένοι να πάμε αυτή τη μάχη ως το τέρμα, μέχρι να ανατραπεί αυτή η πολιτική που γεννά εγκλήματα. Και θα το καταφέρουμε!».

Επόμενο αγωνιστικό κάλεσμα των Φοιτητικών Συλλόγων είναι σήμερα στη συναυλία που διοργανώνουν μαζί με τα εργατικά σωματεία στις 7 μ.μ. στον πεζόδρομο της Αγ. Σοφίας. Στη συναυλία θα συμμετέχουν οι: Γιώργος Αετόπουλος, Δημήτρης Αλιστρινός, Βάσω Βασιλειάδου, Koza Mostra, LAP, Γιάννης Μήτσης, Urban Pulse, καθώς και φοιτητικά συγκροτήματα.

Εκδήλωση Φοιτητικών Συλλόγων στο Ηράκλειο Κρήτης

Με τη συμμετοχή δεκάδων φοιτητών πραγματοποιήθηκε προχτές το πρωί στο προαύλιο του Πανεπιστημίου Κρήτης η εκδήλωση των φοιτητικών συλλόγων με τίτλο «`Η τα κέρδη τους ή οι ζωές μας», δίνοντας συνέχεια στην πολύμορφη δραστηριότητα των φοιτητικών συλλόγων για να μην ξεχαστεί και να μη συγκαλυφθεί το έγκλημα στα Τέμπη.

Η εκδήλωση ξεκίνησε με ομιλία από την Λίλη Αναστασοπούλου, πρόεδρο του Φοιτητικού Συλλόγου του τμήματος Φυσικών Επιστημών, και ακολούθησαν παρεμβάσεις από τον Νίκο Τσακλίδη, σιδηροδρομικό και συγγενή θύματος των Τεμπών, τον Δημήτρη Βρύσαλη, πρόεδρο του Σωματείου εργαζομένων ΠΑΓΝΗ και τον Παναγιώτη Μπαλαμπάνη, μέλος του ΔΣ του Συνδικάτου Οικοδόμων Ηρακλείου. Η εκδήλωση ολοκληρώθηκε με συναυλία από το παράρτημα Κρήτης του Πανελλήνιου Μουσικού Συλλόγου.

  • Ο Φοιτητικός Σύλλογος Εστιών Πολυτεχνείου Κρήτης των Χανίων διοργανώνει την Παρασκευή 21 Μάρτη εκδήλωση - συζήτηση με τίτλο «`Η τα κέρδη τους ή οι ζωές μας» στην Αίθουσα Α2 του Πολυτεχνείου στις 15.00 μαζί με τα εργατικά σωματεία και συναυλία στην πλατεία της Αγοράς στις 20.00, με ομιλητές τον Νίκο Τσακλίδη, σιδηροδρομικό και συγγενή θυμάτων των Τεμπών, και εκπροσώπους πρωτοβάθμιων εργατικών σωματείων.
ΕΥΡΩΚΟΙΝΟΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ ΟΜΑΔΑ ΤΟΥ ΚΚΕ
Μεγάλοι κίνδυνοι «ατυχήματος» από την ενίσχυση της «στρατιωτικής κινητικότητας» της ΕΕ

Τους κινδύνους που προκύπτουν για την ασφάλεια επιβατών και εργαζομένων από τη στρατηγική της «στρατιωτικής κινητικότητας» της ΕΕ ανέδειξε η Ευρωκοινοβουλευτική Ομάδα του ΚΚΕ, πραγματοποιώντας παρέμβαση στην παρουσίαση σχετικής έκθεσης στη συνεδρίαση της Επιτροπής Μεταφορών (TRAN) του Ευρωκοινοβουλίου. Παίρνοντας τον λόγο ο ευρωβουλευτής του Κόμματος, Κώστας Παπαδάκης, τόνισε τα εξής:

«Στο πλαίσιο της ΕΕ για τη στρατιωτική κινητικότητα, η Ελλάδα παίζει βασικό ρόλο στη μεταφορά ευρωNATOικού οπλισμού, πυρομαχικών και εύφλεκτων υλικών για την Ουκρανία και τη Μέση Ανατολή.

Προ ημερών, 350 τόνοι εκρηκτικών υλών ΤΝΤ για πυρομαχικά που προορίζονταν για την Ουκρανία επιχειρήθηκε να περάσουν μέσα από την πόλη του Λαυρίου στην Ελλάδα χωρίς κανένα μέτρο ασφαλείας. Η επιχείρηση ματαιώθηκε με άμεση παρέμβαση των εργατικών σωματείων. Επίσης ανακοινώθηκε νέα διακοπή επιβατικών δρομολογίων στην Αλεξανδρούπολη "λόγω μεταφοράς εμπορευματικών βλ. πολεμικών φορτίων".

Και φυσικά, ακόμη παραμένουν αναπάντητα από την ελληνική κυβέρνηση ερωτήματα για το εάν η αμαξοστοιχία στο έγκλημα με 57 νεκρούς στα Τέμπη προ διετίας μετέφερε ΝΑΤΟικό φορτίο, εξαιτίας των οποίων προκλήθηκε πυρκαγιά μετά τη σύγκρουση.

Το ζήτημα είναι ότι μιλάμε για υποδομές απαρχαιωμένες σε όλη την ΕΕ, με συστήματα ασφαλείας που εφαρμόζονται στον σιδηρόδρομο μόλις στο 14% και μεταφέρουν όπλα, με όλους τους κινδύνους που αυτό ενέχει για τους επιβάτες αλλά και τους εργαζόμενους. Ηδη αναφέρθηκε στη συζήτηση το γεγονός πως γέφυρες δεν αντέχουν το βάρος αρμάτων μάχης.

Στα παραπάνω ζητήματα πρέπει να τοποθετηθείτε γιατί πρόκειται για κρίσιμα ζητήματα ασφαλείας. Δίνετε 70 δισ. ευρώ για την ενίσχυση της ευρωπαϊκής στρατιωτικής κινητικότητας και τον πακτωλό των 800 δισ. του "ReArm Europe" από ΕΕ και κυβερνήσεις μέσα από την αφαίμαξη των λαών και τη στήριξη όλων των κομμάτων, που όχι μόνο εμπλέκουν ακόμα βαθύτερα τους λαούς στον ιμπεριαλιστικό πόλεμο με θύματα τους ίδιους, αλλά κι αποτελούν άμεση πηγή κινδύνου σοβαρού ατυχήματος».

ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ ΣΤΗ ΓΡΑΜΜΗ 4 ΤΟΥ ΜΕΤΡΟ
Αναπάντητα ερωτήματα και κοροϊδία από κυβέρνηση και εταιρείες

ΤΕ Κατασκευών Αττικής του ΚΚΕ: Δεν θα παίξουμε τη ζωή και την ασφάλειά μας κορόνα - γράμματα για τα χρονοδιαγράμματά τους

INTIME NEWS

Με αυτοψίες, ανακοινώσεις και δηλώσεις προσπαθούν από κοινού η κυβέρνηση, η «Ελληνικό Μετρό» και η ανάδοχος εταιρεία της κατασκευής της γραμμής 4 να υποβαθμίσουν ζητήματα ασφάλειας που έχουν προκύψει κατά την εκτέλεση του έργου, ενώ συνεχίζουν να αφήνουν αναπάντητα ερωτήματα.

Υπενθυμίζεται ότι ήδη από τα τέλη Γενάρη προέκυψαν σοβαρά ερωτήματα και ανησυχία με αφορμή την επιστολή της «Ελληνικό Μετρό ΑΕ» προς την ανάδοχο κοινοπραξία ΑΒΑΞ - «Gella» - «Alstom» (29/1/2025) και την αντικρουόμενη δημοσίευσή της 2-3 μέρες μετά, σε σχέση με τη μη τήρηση της εγκεκριμένης μελέτης εφαρμογής στη σήραγγα του ΓΝΑ της γραμμής 4 του Μετρό.

Το θέμα είχε αναδείξει με «χτύπημα» και στο πρωτοσέλιδό του ο «Ριζοσπάστης», ενώ στις 10/2 το ΚΚΕ κατέθεσε Ερώτηση προς τον υπουργό Μεταφορών και Υποδομών, την οποία και επανακατέθεσε 2 φορές έως ότου δοθεί απάντηση. Στη συζήτηση αυτής, την περασμένη Δευτέρα στη Βουλή, ο υφυπουργός Μεταφορών και Υποδομών Ν. Ταχιάος έδωσε μια απάντηση βασισμένη σε σχετικό έγγραφο της «Ελληνικό Μετρό ΑΕ», ουσιαστικά υιοθετώντας το αυτούσιο.

«Οι ζωές των εργαζομένων δεν είναι κόστος! Εδώ και τώρα μέτρα ασφαλείας στην κατασκευή της γραμμής 4 του Μετρό!», τονίζει σε ανακοίνωσή της η Τομεακή Επιτροπή Κατασκευών Αττικής του ΚΚΕ, απαντώντας και στην προκλητική στάση κυβέρνησης - εταιρειών.

Αφού περιγράφει το παραπάνω ιστορικό, σημειώνει πως «τώρα, χωρίς να έχει αλλάξει κάτι, συντονισμένα και με καταμερισμένους ρόλους, έπειτα από τον σάλο που προκλήθηκε, λένε πάνω - κάτω ότι "δεν έγινε και τίποτα που δεν τηρήθηκε η μελέτη" και διαβεβαιώνουν ότι δεν υπάρχει κανένα θέμα ασφαλείας για τους εργαζόμενους και όσους χρησιμοποιούν μία από τις πιο πολυσύχναστες οδικές αρτηρίες της Αττικής και τα δημόσια κτίρια που βρίσκονται εντός της ζώνης επιρροής της εκσκαφής, αν και όπως δήλωσε εκ μέρους της ΑΒΑΞ ο διευθύνων σύμβουλος Νίκος Μιτζάλης "υπάρχουν επιφανειακές καθιζήσεις, αλλά αυτές είναι σε τιμές κάτω από το μισό του προβλεπόμενου ορίου".

Μάλιστα, για να ολοκληρώσουν την επιχείρηση συγκάλυψης, μία μέρα μετά τη συζήτηση στη Βουλή έσπευσαν στο σημείο της σήραγγας ο νέος υπουργός και ο υφυπουργός Μεταφορών για "αυτοψία", που 6 μήνες τώρα δεν υλοποιείται η εκσκαφή σύμφωνα με τη μελέτη, και τα βρήκαν κι αυτοί όλα μια χαρά!

Μόνο που η ομολογία του υφυπουργού, κατά τη συζήτηση της Ερώτησης του ΚΚΕ στη Βουλή, για κινδύνους καθιζήσεων στην Κατεχάκη, έναν από τους κεντρικότερους και πιο πολυσύχναστους οδικούς άξονες της Αττικής, όπου στη ζώνη επιρροής του σημείου στεγάζονται το ΓΝΑ και άλλα δημόσια κτίρια, μόνο επιπλέον ανησυχία προκαλεί.

Θα είχε ενδιαφέρον μάλιστα να μας αναπτύξει το σκεπτικό του ο υφυπουργός, που ενώ παραδέχεται ότι υπάρχουν κίνδυνοι καθιζήσεων ισχυρίζεται ότι αυτοί δεν αφορούν τους εργαζόμενους. Τότε γιατί άραγε για δυο βδομάδες δεν κατέβαιναν εργαζόμενοι στη σήραγγα, γεγονός που επιμελώς αποκρύπτουν κυβέρνηση και "Ελληνικό Μετρό ΑΕ";».

«Από κοντά», συνεχίζει η ανακοίνωση, «έσπευσε σε συνέντευξη ο διευθύνων σύμβουλος της "Ελληνικό Μετρό ΑΕ" να υποβαθμίσει το γεγονός, λέγοντας ότι δεν τηρήθηκε "δικλίδα ασφαλείας" στην εκσκαφή του μετώπου της σήραγγας και επισημαίνοντας ότι η συγκεκριμένη σήραγγα, περίπου 150 μέτρων, "δεν αφορά αυτή που θα κινείται το Μετρό, αλλά τον επίσταθμο σταβλισμού (!!!) των τρένων, γι' αυτό δεν κατασκευάζεται με μετροπόντικα αλλά με αυστριακή μέθοδο"... Δηλαδή αυτό τι αλλάζει όσον αφορά τους κίνδυνους που προέκυψαν από τη μη τήρηση συγκεκριμένων μέτρων ασφαλείας κατά την κατασκευή της;

Στην ίδια συνέντευξη ομολόγησε ότι όντως η μη τήρηση όλων των μέτρων ασφαλείας που προέβλεπε η μελέτη έγινε "προς επίσπευση του χρόνου, πάντα με την τήρηση των μέτρων ασφαλείας, προσπάθησαν να σκάψουν και εμείς τους σταματήσαμε". Αντίστοιχα, ο διευθύνων σύμβουλος της ΑΒΑΞ επιβεβαίωσε ότι τα χρονοδιαγράμματα έχουν πάει πίσω και "έπρεπε να τρέξουμε"».

Για την εξασφάλιση της κερδοφορίας οι κατασκευαστικοί όμιλοι κάνουν κουρελόχαρτο τα μέτρα ασφαλείας

«Κάθε νοήμων άνθρωπος εύλογα θα αναρωτηθεί», υπογραμμίζει η ΤΕ Κατασκευών, «πώς γίνεται να παρακολουθείται επί 24ωρου και 7ήμερης βάσης το έργο αλλά να μην πήραν χαμπάρι ότι εδώ και 6 μήνες η κοινοπραξία δεν υλοποιεί την εγκεκριμένη μελέτη; Ο κόσμος πάντως το 'χε τούμπανο ότι εκτός από την Α1 και Α2 φάση εκσκαφής υπήρχε και η Β.

Μήπως η ΑΒΑΞ προσπαθούσε να κάνει γαργάρα την επιπλέον φάση, που ως αποτέλεσμα θα είχε να συντομεύει το χρονοδιάγραμμα και να εξοικονομήσει κόστος κατασκευής;».

Αναφέρει μάλιστα ότι ενώ στον ιστότοπο της «Ελληνικό Μετρό» υπάρχει αναφορά για την πορεία εκσκαφής στις Α1 και Α2 φάσεις, δεν υπάρχει αντίστοιχη για τη Β φάση, και επομένως ή δεν ήξερε για την ύπαρξη της, ή τίθεται το ερώτημα: «Αφού το γνώριζαν, γιατί περίμεναν για πάνω από 6 μήνες να εγκαλέσουν την κοινοπραξία;».

«Τι θα κάνει το υπουργείο για το πριμ της "καλής εκτέλεσης", των 57 εκατομμυρίων ευρώ, που η κυβέρνηση έδωσε στην κοινοπραξία χωρίς να έχει εκτελεστεί το έργο, και την ώρα που από το στόμα του υφυπουργού ακούστηκε ότι η συγκεκριμένη πρακτική δεν είναι και τόσο καλή;», είναι άλλο ένα ερώτημα που θέτει η ΤΕ Κατασκευών.

«Ξέρουν καλά κυβέρνηση, "Ελληνικό Μετρό" και ΑΒΑΞ ότι για την εξασφάλιση της μέγιστης κερδοφορίας τους οι κατασκευαστικοί όμιλοι κάνουν κουρελόχαρτο τα μέτρα ασφαλείας, εντατικοποιούν την εργασία, εφαρμόζουν 10ωρες και 12ωρες βάρδιες, καταστρατηγούν το 5ήμερο, ακόμα και το 6ήμερο, για να πιάσουν τα χρονοδιαγράμματά τους», επισημαίνει και προσθέτει: «Από την αρχή του χρόνου σηκώσαμε νεκρούς από το χώμα 7 συναδέλφους μας. Είναι αισχρό και εξοργιστικό, σε έναν κλάδο που πληρώνει τέτοιο τεράστιο φόρο αίματος, η κυβέρνηση να χρησιμοποιεί ως διαβεβαίωση της ασφάλειάς μας στα εργοτάξια τη φήμη των κατασκευαστικών ομίλων».

Η ΤΕ Κατασκευών θυμίζει ότι «το Σωματείο Εργαζομένων στη γραμμή 4 έχει θέσει επανειλημμένα το ζήτημα των εξαντλητικών υπερωριών και της εντατικοποίησης, που αποτελούν και τον βασικό παράγοντα που οδηγεί σε εργοδοτικά εγκλήματα τόσο στη συμβατική οικοδομή όσο στα έργα υποδομής», και για την «Ελληνικό Μετρό» και την κοινοπραξία σχολιάζει πως ο «ένας καλύπτει τον άλλο και όλοι μαζί συγκαλύπτουν ότι η αιτία που τα εργοτάξια γίνονται απέραντες "κοιλάδες των Τεμπών" είναι το κυνήγι του κέρδους.

Δεν θα σκοτωθούμε για τα χρονοδιαγράμματά τους. Οι εργαζόμενοι έχουν τη δύναμη να επιβάλουν όλα τα μέτρα για την ασφάλειά τους και τη ζωή τους! Εχουν την πείρα να το κάνουν με τον οργανωμένο, συλλογικό τους αγώνα, βάζοντας στο στόχαστρο τον πραγματικό αντίπαλο, τους μεγάλους επιχειρηματικούς και κατασκευαστικούς ομίλους, την κυβέρνηση και τα κόμματα που υπηρετούν με την αντιλαϊκή πολιτική τα κέρδη των λίγων, που βγαίνουν από την εκμετάλλευση των εργαζομένων».

«Το ΚΚΕ θα συνεχίσει με όλες του τις δυνάμεις στους χώρους δουλειάς, στα εργοτάξια, στη Βουλή και όπου αλλού χρειαστεί, να βρίσκεται στο πλευρό των εργαζομένων για τα δικαιώματα και τις σύγχρονες ανάγκες τους, για την ασφάλειά τους στους χώρους εργασίας. Για να μπορούν να φεύγουν από το σπίτι για το μεροκάματο και να γυρίζουν σώοι και αβλαβείς στις οικογένειές τους, αποκαλύπτοντας διαρκώς την πολιτική του "πάμε κι όπου βγει", που δεν βγαίνει πουθενά για τους εργαζόμενους. Γιατί τα κέρδη των ομίλων είναι ασυμβίβαστα με τις ανάγκες των εργαζομένων», καταλήγει η ΤΕ Κατασκευών.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ