Πέμπτη 20 Μάρτη 2025
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 5
ΕΓΚΛΗΜΑ ΣΤΑ ΤΕΜΠΗ
ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ ΣΤΗ ΓΡΑΜΜΗ 4 ΤΟΥ ΜΕΤΡΟ
Αναπάντητα ερωτήματα και κοροϊδία από κυβέρνηση και εταιρείες

ΤΕ Κατασκευών Αττικής του ΚΚΕ: Δεν θα παίξουμε τη ζωή και την ασφάλειά μας κορόνα - γράμματα για τα χρονοδιαγράμματά τους

INTIME NEWS

Με αυτοψίες, ανακοινώσεις και δηλώσεις προσπαθούν από κοινού η κυβέρνηση, η «Ελληνικό Μετρό» και η ανάδοχος εταιρεία της κατασκευής της γραμμής 4 να υποβαθμίσουν ζητήματα ασφάλειας που έχουν προκύψει κατά την εκτέλεση του έργου, ενώ συνεχίζουν να αφήνουν αναπάντητα ερωτήματα.

Υπενθυμίζεται ότι ήδη από τα τέλη Γενάρη προέκυψαν σοβαρά ερωτήματα και ανησυχία με αφορμή την επιστολή της «Ελληνικό Μετρό ΑΕ» προς την ανάδοχο κοινοπραξία ΑΒΑΞ - «Gella» - «Alstom» (29/1/2025) και την αντικρουόμενη δημοσίευσή της 2-3 μέρες μετά, σε σχέση με τη μη τήρηση της εγκεκριμένης μελέτης εφαρμογής στη σήραγγα του ΓΝΑ της γραμμής 4 του Μετρό.

Το θέμα είχε αναδείξει με «χτύπημα» και στο πρωτοσέλιδό του ο «Ριζοσπάστης», ενώ στις 10/2 το ΚΚΕ κατέθεσε Ερώτηση προς τον υπουργό Μεταφορών και Υποδομών, την οποία και επανακατέθεσε 2 φορές έως ότου δοθεί απάντηση. Στη συζήτηση αυτής, την περασμένη Δευτέρα στη Βουλή, ο υφυπουργός Μεταφορών και Υποδομών Ν. Ταχιάος έδωσε μια απάντηση βασισμένη σε σχετικό έγγραφο της «Ελληνικό Μετρό ΑΕ», ουσιαστικά υιοθετώντας το αυτούσιο.

«Οι ζωές των εργαζομένων δεν είναι κόστος! Εδώ και τώρα μέτρα ασφαλείας στην κατασκευή της γραμμής 4 του Μετρό!», τονίζει σε ανακοίνωσή της η Τομεακή Επιτροπή Κατασκευών Αττικής του ΚΚΕ, απαντώντας και στην προκλητική στάση κυβέρνησης - εταιρειών.

Αφού περιγράφει το παραπάνω ιστορικό, σημειώνει πως «τώρα, χωρίς να έχει αλλάξει κάτι, συντονισμένα και με καταμερισμένους ρόλους, έπειτα από τον σάλο που προκλήθηκε, λένε πάνω - κάτω ότι "δεν έγινε και τίποτα που δεν τηρήθηκε η μελέτη" και διαβεβαιώνουν ότι δεν υπάρχει κανένα θέμα ασφαλείας για τους εργαζόμενους και όσους χρησιμοποιούν μία από τις πιο πολυσύχναστες οδικές αρτηρίες της Αττικής και τα δημόσια κτίρια που βρίσκονται εντός της ζώνης επιρροής της εκσκαφής, αν και όπως δήλωσε εκ μέρους της ΑΒΑΞ ο διευθύνων σύμβουλος Νίκος Μιτζάλης "υπάρχουν επιφανειακές καθιζήσεις, αλλά αυτές είναι σε τιμές κάτω από το μισό του προβλεπόμενου ορίου".

Μάλιστα, για να ολοκληρώσουν την επιχείρηση συγκάλυψης, μία μέρα μετά τη συζήτηση στη Βουλή έσπευσαν στο σημείο της σήραγγας ο νέος υπουργός και ο υφυπουργός Μεταφορών για "αυτοψία", που 6 μήνες τώρα δεν υλοποιείται η εκσκαφή σύμφωνα με τη μελέτη, και τα βρήκαν κι αυτοί όλα μια χαρά!

Μόνο που η ομολογία του υφυπουργού, κατά τη συζήτηση της Ερώτησης του ΚΚΕ στη Βουλή, για κινδύνους καθιζήσεων στην Κατεχάκη, έναν από τους κεντρικότερους και πιο πολυσύχναστους οδικούς άξονες της Αττικής, όπου στη ζώνη επιρροής του σημείου στεγάζονται το ΓΝΑ και άλλα δημόσια κτίρια, μόνο επιπλέον ανησυχία προκαλεί.

Θα είχε ενδιαφέρον μάλιστα να μας αναπτύξει το σκεπτικό του ο υφυπουργός, που ενώ παραδέχεται ότι υπάρχουν κίνδυνοι καθιζήσεων ισχυρίζεται ότι αυτοί δεν αφορούν τους εργαζόμενους. Τότε γιατί άραγε για δυο βδομάδες δεν κατέβαιναν εργαζόμενοι στη σήραγγα, γεγονός που επιμελώς αποκρύπτουν κυβέρνηση και "Ελληνικό Μετρό ΑΕ";».

«Από κοντά», συνεχίζει η ανακοίνωση, «έσπευσε σε συνέντευξη ο διευθύνων σύμβουλος της "Ελληνικό Μετρό ΑΕ" να υποβαθμίσει το γεγονός, λέγοντας ότι δεν τηρήθηκε "δικλίδα ασφαλείας" στην εκσκαφή του μετώπου της σήραγγας και επισημαίνοντας ότι η συγκεκριμένη σήραγγα, περίπου 150 μέτρων, "δεν αφορά αυτή που θα κινείται το Μετρό, αλλά τον επίσταθμο σταβλισμού (!!!) των τρένων, γι' αυτό δεν κατασκευάζεται με μετροπόντικα αλλά με αυστριακή μέθοδο"... Δηλαδή αυτό τι αλλάζει όσον αφορά τους κίνδυνους που προέκυψαν από τη μη τήρηση συγκεκριμένων μέτρων ασφαλείας κατά την κατασκευή της;

Στην ίδια συνέντευξη ομολόγησε ότι όντως η μη τήρηση όλων των μέτρων ασφαλείας που προέβλεπε η μελέτη έγινε "προς επίσπευση του χρόνου, πάντα με την τήρηση των μέτρων ασφαλείας, προσπάθησαν να σκάψουν και εμείς τους σταματήσαμε". Αντίστοιχα, ο διευθύνων σύμβουλος της ΑΒΑΞ επιβεβαίωσε ότι τα χρονοδιαγράμματα έχουν πάει πίσω και "έπρεπε να τρέξουμε"».

Για την εξασφάλιση της κερδοφορίας οι κατασκευαστικοί όμιλοι κάνουν κουρελόχαρτο τα μέτρα ασφαλείας

«Κάθε νοήμων άνθρωπος εύλογα θα αναρωτηθεί», υπογραμμίζει η ΤΕ Κατασκευών, «πώς γίνεται να παρακολουθείται επί 24ωρου και 7ήμερης βάσης το έργο αλλά να μην πήραν χαμπάρι ότι εδώ και 6 μήνες η κοινοπραξία δεν υλοποιεί την εγκεκριμένη μελέτη; Ο κόσμος πάντως το 'χε τούμπανο ότι εκτός από την Α1 και Α2 φάση εκσκαφής υπήρχε και η Β.

Μήπως η ΑΒΑΞ προσπαθούσε να κάνει γαργάρα την επιπλέον φάση, που ως αποτέλεσμα θα είχε να συντομεύει το χρονοδιάγραμμα και να εξοικονομήσει κόστος κατασκευής;».

Αναφέρει μάλιστα ότι ενώ στον ιστότοπο της «Ελληνικό Μετρό» υπάρχει αναφορά για την πορεία εκσκαφής στις Α1 και Α2 φάσεις, δεν υπάρχει αντίστοιχη για τη Β φάση, και επομένως ή δεν ήξερε για την ύπαρξη της, ή τίθεται το ερώτημα: «Αφού το γνώριζαν, γιατί περίμεναν για πάνω από 6 μήνες να εγκαλέσουν την κοινοπραξία;».

«Τι θα κάνει το υπουργείο για το πριμ της "καλής εκτέλεσης", των 57 εκατομμυρίων ευρώ, που η κυβέρνηση έδωσε στην κοινοπραξία χωρίς να έχει εκτελεστεί το έργο, και την ώρα που από το στόμα του υφυπουργού ακούστηκε ότι η συγκεκριμένη πρακτική δεν είναι και τόσο καλή;», είναι άλλο ένα ερώτημα που θέτει η ΤΕ Κατασκευών.

«Ξέρουν καλά κυβέρνηση, "Ελληνικό Μετρό" και ΑΒΑΞ ότι για την εξασφάλιση της μέγιστης κερδοφορίας τους οι κατασκευαστικοί όμιλοι κάνουν κουρελόχαρτο τα μέτρα ασφαλείας, εντατικοποιούν την εργασία, εφαρμόζουν 10ωρες και 12ωρες βάρδιες, καταστρατηγούν το 5ήμερο, ακόμα και το 6ήμερο, για να πιάσουν τα χρονοδιαγράμματά τους», επισημαίνει και προσθέτει: «Από την αρχή του χρόνου σηκώσαμε νεκρούς από το χώμα 7 συναδέλφους μας. Είναι αισχρό και εξοργιστικό, σε έναν κλάδο που πληρώνει τέτοιο τεράστιο φόρο αίματος, η κυβέρνηση να χρησιμοποιεί ως διαβεβαίωση της ασφάλειάς μας στα εργοτάξια τη φήμη των κατασκευαστικών ομίλων».

Η ΤΕ Κατασκευών θυμίζει ότι «το Σωματείο Εργαζομένων στη γραμμή 4 έχει θέσει επανειλημμένα το ζήτημα των εξαντλητικών υπερωριών και της εντατικοποίησης, που αποτελούν και τον βασικό παράγοντα που οδηγεί σε εργοδοτικά εγκλήματα τόσο στη συμβατική οικοδομή όσο στα έργα υποδομής», και για την «Ελληνικό Μετρό» και την κοινοπραξία σχολιάζει πως ο «ένας καλύπτει τον άλλο και όλοι μαζί συγκαλύπτουν ότι η αιτία που τα εργοτάξια γίνονται απέραντες "κοιλάδες των Τεμπών" είναι το κυνήγι του κέρδους.

Δεν θα σκοτωθούμε για τα χρονοδιαγράμματά τους. Οι εργαζόμενοι έχουν τη δύναμη να επιβάλουν όλα τα μέτρα για την ασφάλειά τους και τη ζωή τους! Εχουν την πείρα να το κάνουν με τον οργανωμένο, συλλογικό τους αγώνα, βάζοντας στο στόχαστρο τον πραγματικό αντίπαλο, τους μεγάλους επιχειρηματικούς και κατασκευαστικούς ομίλους, την κυβέρνηση και τα κόμματα που υπηρετούν με την αντιλαϊκή πολιτική τα κέρδη των λίγων, που βγαίνουν από την εκμετάλλευση των εργαζομένων».

«Το ΚΚΕ θα συνεχίσει με όλες του τις δυνάμεις στους χώρους δουλειάς, στα εργοτάξια, στη Βουλή και όπου αλλού χρειαστεί, να βρίσκεται στο πλευρό των εργαζομένων για τα δικαιώματα και τις σύγχρονες ανάγκες τους, για την ασφάλειά τους στους χώρους εργασίας. Για να μπορούν να φεύγουν από το σπίτι για το μεροκάματο και να γυρίζουν σώοι και αβλαβείς στις οικογένειές τους, αποκαλύπτοντας διαρκώς την πολιτική του "πάμε κι όπου βγει", που δεν βγαίνει πουθενά για τους εργαζόμενους. Γιατί τα κέρδη των ομίλων είναι ασυμβίβαστα με τις ανάγκες των εργαζομένων», καταλήγει η ΤΕ Κατασκευών.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ