Σάββατο 30 Σεπτέμβρη 2000
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τα «μυστήρια» μιας συνάντησης

Ειλικρινά δεν καταλαβαίνουμε ποιο ήταν το νόημα της χτεσινής συνάντησης του πρωθυπουργού με τον εισαγγελέα του Αρείου Πάγου Παν. Δημόπουλο με αντικείμενο το ναυτικό έγκλημα στο «Σάμινα Εξπρές». Τι μπορεί να συζητήσει ο πρωθυπουργός με τον προϊστάμενο των δικαστικών υπηρεσιών, την ώρα μάλιστα που βρίσκεται σε εξέλιξη η προανακριτική διαδικασία; Αν στόχος ήταν, όπως λένε από το Μαξίμου, να σταλεί το μήνυμα για επιτάχυνση των ρυθμών ανάκρισης και απόδοσης των ευθυνών όσο υψηλά και να υπάρχουν, δε χρειαζόταν να γίνει η συνάντηση, γιατί το μήνυμα αυτό το έστειλε προχτές ο Κ. Σημίτης από το Υπουργικό Συμβούλιο και το αναπαρήγαγαν όλα τα ΜΜΕ.

Μπορεί να κατηγορηθούμε ότι είμαστε καχύποπτοι και κακοπροαίρετοι, αλλά, αν δε μας απατά η μνήμη μας, είναι η πρώτη φορά που πρωθυπουργός αφήνει στην άκρη τα προσχήματα και συναντιέται προσωπικά με τον εισαγγελέα του Αρείου Πάγου για ένα έγκλημα που βρίσκεται στη φάση των ανακρίσεων. Φυσικά γνωρίζουν οι πάντες ότι η απονομή της Δικαιοσύνης ελέγχεται ασφυκτικά από την κυβέρνηση - απόδειξη τα δεκάδες παρόμοια εγκλήματα που έχουν μείνει χωρίς ένοχο και τιμωρία - αλλά είναι τόσο δύσκολα, αυτή τη φορά, τα πράγματα, που χρειάζεται να παρέμβει ο ίδιος ο πρωθυπουργός..;

Κυνισμός και ωμότητα

«Χθες υπήρξε εφημερίδα που μίλησε για "ταξικό έγκλημα". Θέλει μεγάλη δόση κυνισμού για κάνεις πολιτική πάνω σε πτώματα. Αλλά θέλει μεγαλύτερη δόση βλακείας για να πιστεύεις ότι τους ανθρώπους τους έπνιξε ο καπιταλισμός. Οι βάρκες και τα σωσίβια έλειπαν, όχι η πάλη των τάξεων».

Αυτά έγραφε, ανάμεσα σε άλλα, ο Ι.Κ. Πρετεντέρης, στο χτεσινό «Βήμα». Πράγματι, χρειάζεται αμέτρητη δόση κυνισμού, για να υπερασπίζεται κάποιος με τόσο ωμό και απροκάλυπτο τρόπο το «ανθρωποφάγο» εφοπλιστικό κεφάλαιο, ενώ ακόμη μετριούνται οι αδικοχαμένοι του «Εξπρές Σάμινα».

Κράτος εν κράτει...

Γράφει ο Αγγ. Η. Μόσχοβας στη χτεσινή «Εξουσία»: «Σύμφωνα με εγκυρότατες πληροφορίες: Αμέσως μόλις το πλοίο προσέκρουσε στις βραχονησίδες Πόρτες ο πλοίαρχος του "Εξπρές Σαμίνα", Β. Γιαννακής, επικοινώνησε με εκπρόσωπο της εταιρείας MDF, στην οποία και ανήκει το πλοίο. Οι πρώτες οδηγίες που του δόθηκαν ήταν να προσπαθήσει να φέρει το "Εξπρές Σαμίνα" στο λιμάνι της Πάρου για ευνόητους λόγους. Ετσι, ο καπετάνιος έστειλε με το VHF του πλοίου ένα καθησυχαστικό μήνυμα στο υπολιμεναρχείο της Πάρου. "Βρήκα στις Πόρτες - ερχόμαστε μέσα - προσέξτε με" είπε επί λέξει. Ετσι, λοιπόν, το υπολιμεναρχείο του νησιού, αλλά και εκπρόσωποι της εταιρείας μετέφεραν στο θάλαμο του υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας και εν συνεχεία στα ΜΜΕ ένα κλίμα εφησυχασμού στις κρίσιμες πρώτες στιγμές της σύγκρουσης. Γεγονός, που εξηγεί έως ένα βαθμό και τα 18 περίπου λεπτά αδράνειας που μεσολάβησαν από την ώρα της σύγκρουσης...».

Αδράνεια, που αποδείχτηκε κρίσιμη - εκ των πραγμάτων - για τη διάσωση των ναυαγών, αφού ο συνολικός χρόνος από την πρόσκρουση μέχρι τη βύθιση του πλοίου ήταν 40 με 45 λεπτά.

... οι μεγαλοεφοπλιστές

Και το δημοσίευμα της «Εξουσίας» συνεχίζει:

«Αμέσως, μόλις ο πλοίαρχος του "Εξπρές Σαμίνα" βγήκε στην ακτή και πήγε στο Κέντρο Υγείας της Πάρου για τις πρώτες βοήθειες κυριολεκτικά απήχθη από ναυτιλιακό πράκτορα του νησιού (που προφανώς εκπροσωπούσε συμφέροντα της εταιρείας) μαζί με δημοτικό σμύβουλο της Πάρου. "Κράτησέ τον, μην τον αφήσεις να φύγει, κλείδωσέ τον και έρχομαι" ήταν οι φράσεις που άκουσαν αυτόπτες μάρτυρες να ουρλιάζει στο κινητό του τηλέφωνο ο ναυτιλιακός πράκτορας, ο οποίος έφυγε αμέσως για το Κέντρο Υγείας. Στη συνέχεια μαζί με το δημοτικό σύμβουλο απομόνωσαν τον πλοίαρχο σε κάποιο σπίτι του νησιού, προφανώς για να του δώσουν οδηγίες για την κατάθεση που θα έδινε στο Λιμεναρχείο. Λίγη ώρα αργότερα ο εισαγγελέας έδινε εντολή να συλληφθεί ο πλοίαρχος.

Το θράσος στις μεθόδους και στην πρακτική που ακολουθήθηκε αποδεικνύεται και από το παρακάτω περιστατικό: Ο εν λόγω ναυτιλιακός πράκτορας ήταν ένα από τα πέντε άτομα της ναυτιλιακής εταιρείας που κατάφεραν - άγνωστο με ποιον τρόπο - να μπουν στο κρατητήριο του Υπολιμεναρχείου Πάρου. Την κατάφωρη παρανομία διαπίστωσε τυχαία ο ίδιος ο υπ. Ναυτιλίας Χρ. Παπουτσής, ο οποίος είδε να "δασκαλεύουν" τον πλοίαρχο μέσα στο ίδιο το κρατητήριο του Λιμεναρχείου Πάρου!».

Τα σχόλια περιττεύουν...

Ζητάνε και τα ρέστα...

Γρηγοριάδης Κώστας

ΔΗΛΑΔΗ, αν καταλάβαμε καλά, χτες, ο κυβερνητικός εκπρόσωπος έψεξε όλον τον κόσμο, διότι τόλμησε να διανοηθεί (πόσο, μάλλον, να εκφράσει κάτι τέτοιο) πως υπάρχουν κυβερνητικές ευθύνες για την τραγωδία του «Σαμίνα»!

Ζητούνται, λέει, ανθρωποθυσίες, ενώ θα έπρεπε να είμαστε, τουλάχιστον, ικανοποιημένοι από τις αντιδράσεις της κυβέρνησης. Ποιες αντιδράσεις εννοεί; Επειδή, λέει, ...συμβούλεψε τους εισαγγελείς να πραγματοποιήσουν έρευνα. Κάτι, δηλαδή, που οι άνθρωποι θα έκαναν, ούτως ή άλλως.

Επίσης, επειδή έκανε ...τα αυτονόητα, δηλαδή να στείλει -όταν και όπως τις έστειλε - τις δυνάμεις του Λιμενικού και του Ναυτικού, για να πραγματοποιήσουν επιχειρήσεις διάσωσης.

Εν ολίγοις, πρέπει και να τους ...ευχαριστήσουμε κι από πάνω, επειδή ...λειτούργησε στοιχειωδώς ο κρατικός μηχανισμός και δεν έμεινε πλήρως αδρανής!

Οσο για τον Χρήστο Παπουτσή, τι να πούμε; Κάτι ευρωπαϊκές οδηγίες, περί προστασίας των πλοίων και ασφάλειας των επιβατών δεν τις ...είδε και γι' αυτό, ούτε ελέγχονται ούτε εφαρμόζονται.

Τις οδηγίες, όμως, για την ιδιωτικοποίηση των λιμανιών και του ΟΛΠ, όταν μας ήρθαν στην Ελλάδα, όχι μόνο τις είδαν, αλλά έσπευσαν με περισσή σπουδή να τις υλοποιήσουν. Οπως γίνεται τώρα και με τις οδηγίες για την άρση του καμποτάζ.

Βλέπετε, αυτές είναι επείγουσες υποθέσεις. Αλλο πράγμα η ασφάλεια των επιβατών, άλλο πράγμα η ασφάλεια των συμφερόντων των εφοπλιστών. Είναι φανερό.

ΑΠΟΓΟΗΤΕΥΜΕΝΟΙ δήλωσαν χτες οι εκπρόσωποι της Ευρωπαϊκής Ενωσης από την αρνητική απόφαση των Δανών για την εισαγωγή τους η όχι στο ΕΥΡΩ! Δε λέμε με το δίκιο τους αυτοί, αλλά και οι Δανοί δεν είναι χαζοί...

Βλέπουν τι συμβαίνει και πώς είναι τα πράγματα στις υπόλοιπες χώρες που έμπλεξαν σ' αυτήν την ιστορία... Αλλωστε, ας μην ξεχνούν ότι σε όλες τις χώρες της Ευρώπης, όπου έγιναν δημοψηφίσματα για την Ευρωπαϊκή Ενοποίηση, ουσιαστικά, ένας στους δυο είπε ΟΧΙ. Δεν υπάρχει η ομοφωνία που θέλουν να μας πείσουν ότι υπάρχει...


Παπαγεωργίου Βασίλης

Κυβέρνηση - «μούτσος» των εφοπλιστών

«Θα μπει βαθιά το μαχαίρι στο κόκαλο»! «Οι ευθύνες θα αποδοθούν όσο ψηλά κι αν βρίσκονται»! «Θα χυθεί άπλετο φως»!

Ενώ ακόμα η θάλασσα ξεβράζει αδικοχαμένες ζωές, οι υποκριτές, τα θρασίμια που υπηρετούν τους εφοπλιστές, με λόγια μεγάλα και παχιά, προκαλούν. Χωρίς ντροπή, χωρίς τσίπα, χωρίς φιλότιμο, σφιχταγκαλιασμένοι με τις καρέκλες τους, ανεβαίνουν πάνω στους θώκους τους και βγάζουν κηρύγματα. Οχι μόνο δεν απολογούνται, αλλά το παίζουν και «τιμωροί»! Αλλά ποιον θα τιμωρήσουν οι κύριοι της κυβέρνησης; Τους εφοπλιστές; Τα αφεντικά τους; Πόσο «ψηλά» θα φτάσουν; Το πιο «ψηλά» γι' αυτούς, φτάνει μέχρι τη γέφυρα του βυθισμένου «Σαμίνα». Μέχρι το πλήρωμα! Ως εκεί. Γιατί από εκεί και πέρα επικρατούν άλλοι νόμοι. Από εκεί και πάνω επικρατεί ο νόμος της εφοπλιστικής ασυδοσίας. Σε ποιου το κόκαλο θα μπήξουν το «μαχαίρι» οι κυβερνώντες; Γιατί, ως γνωστόν, το ψάρι βρωμάει από το κεφάλι. Μήπως θα αυτοχειριαστούν οι κύριοι της κυβέρνησης; Μήπως θα πάνε να κόψουν το λαιμό τους; Μόνοι τους; Δε νομίζουμε. Αλλωστε, όταν ρωτήθηκε ο κυβερνητικός εκπρόσωπος για τις πολιτικές ευθύνες της κυβέρνησης, απάντησε: «Η ερώτησή σας είναι άσχετη με το ναυάγιο»!!!

***

Ο, τι κι αν λέει όμως η κυβέρνηση, η αλήθεια είναι ότι ΟΛΑ είναι σχετικά με το ναυάγιο. Ολα είναι σχετικά με το επιχειρούμενο κουκούλωμα της ευθύνης των υπαιτίων. Και κυρίως, η σχετικότερη όλων, είναι η ταξική δουλεία του αστικού πολιτικού κόσμου έναντι του εφοπλιστικού κεφαλαίου. Είναι οι κυβερνήσεις τους, είναι οι κυβερνήσεις του ΠΑΣΟΚ και της ΝΔ, που:

  • Από τη συνθήκη της ΓΚΑΤΤ, που τη διαπραγματεύτηκε η ΝΔ και την υπέγραψε το ΠΑΣΟΚ, μόνο για έναν κλάδο «αναξιοπαθούντων» έθεσαν βέτο και τα κατάφεραν (!) να τον εξαιρέσουν από τις ρυθμίσεις που έπλητταν το ευρωπαϊκό κεφάλαιο έναντι του αμερικανικού. Τους Ελληνες εφοπλιστές!
  • Το Υπουργικό Συμβούλιο του ΠΑΣΟΚ, το Υπουργικό Συμβούλιο του κ.Σημίτη ήταν, που, στα τέλη 1998 αποφάσισε την εξαίρεση των εφοπλιστών από την υποχρέωση να ασφαλίζουν τους αλλοδαπούς που δουλεύουν στα καράβια τους!
  • Η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ είναι που πουλάει στους «πλούσιους» αγρότες το πετρέλαιο στις 260 δραχμές το λίτρο, ενώ στους «φτωχούς» εφοπλιστές έχει εξασφαλίσει τιμές τράνζιτ, δηλαδή κάτω από 120 δραχμές!
  • Οι κυβερνήσεις της «επάρατης» Δεξιάς και της «σοσιαλιστικής» Κεντροαριστεράς είναι, από το 1953 και δώθε, που έχουν παραχωρήσει στους εφοπλιστές όχι μία, ούτε δύο, ούτε τρεις, αλλά 59 (!!) φοροαπαλλαγές (μεταξύ αυτών και τη φοροαπαλλαγή για είσπραξη ασφαλιστικής αποζημίωσης λόγω «ατυχήματος»...).
  • Αυτή η κυβέρνηση είναι που, όταν η κυρία υπουργός Ανάπτυξης (τώρα αναβαθμίστηκε, έγινε υπουργός Εσωτερικών), καλούσε σε συσκέψεις με θέμα την... «πρόοδο» του τόπου τους μεγαλόσχημους, ο υιός Λάτση ουδέποτε έλειψε. Οσο για τον κ.Λάτση, τον καθ' εαυτόν, είναι εκείνος που έλεγε πριν 30 χρόνια στους κατοίκους της Ελευσίνας ότι τα καζάνια της «Πετρόλα» θα φτάνανε μέχρι την πλατεία της πόλης τους! Οκτώ χρόνια από την έκρηξη που στοίχιζε τη ζωή 14 ανθρώπων, το 1992, τα καζάνια της «Πετρόλα» επεκτείνονται προς την πλατεία...

***

Αυτή είναι η πραγματικότητα για την κυβέρνηση που... «θα βάλει το μαχαίρι στο κόκαλο». Προς το παρόν, σαν άξιος «μούτσος» των εφοπλιστών, εκδίδει άδειες «αξιοπολοΐας» για τα πλωτά φέρετρά τους... Και με τους αδικοχαμένους; Τα λόγια του πρώην υπουργού Ναυτιλίας, του κ.Σουμάκη, είναι πολύ επίκαιρα: «Τι θέλετε; Πάρτε το απόφαση, το ΠΑΣΟΚ είναι κυβέρνηση. Είμαστε κυβέρνηση και κάνουμε ό,τι θέλουμε»! Ετσι έλεγε αυτός ο σπουδαίος άντρας, αυτής της σπουδαίας κυβέρνησης, στις 15/5/97, απευθυνόμενος στους απεργούς ναυτεργάτες...


Νίκος ΜΠΟΓΙΟΠΟΥΛΟΣ

Νεοφιλελεύθερη συνταγή της συμφοράς

Παπαγεωργίου Βασίλης

Σαν έτοιμη από καιρό η κυβέρνηση βρήκε τη μαγική συνταγή για τη «θεραπεία» της σαπίλας που επικρατεί στην ακτοπλοΐα: Απελευθέρωση, ανταγωνισμός, πρόωρη άρση του καμποτάζ. Αλλά τι σημαίνει απελευθέρωση; Τι θα αλλάξει αν αντί οι «Μινωικές» ελέγχουν το 85% της ακτοπλοΐας, το μοιραστούν με δύο ή τρεις ακόμη; Θα πάψει η ασυδοσία τους; Αστεία πράγματα με δεδομένη την κυβερνητική πολιτική που τα δίνει όλα στους εφοπλιστές. Θα γίνουν ασφαλέστερα τα δρομολόγια; Οι πάντες γνωρίζουν ότι μονοπωλιακός ανταγωνισμός και ασφάλεια είναι έννοιες ασύμβατες. Θα ναυπηγήσουν καινούρια πλοία ή θα μειώσουν τις τιμές των εισιτηρίων; Μόνο αφελείς δε βλέπουν ότι αυτό που επιδιώκουν οι εφοπλιστές είναι το αυγάτεμα των κερδών.

Γενικότερα, όμως, έχει αποδειχθεί ότι όπου επικρατεί ο «ανταγωνισμός», δηλαδή η πλήρης υποταγή των πάντων στο κεφάλαιο, αυτοί που πληρώνουν τα σπασμένα είναι οι λαϊκές μάζες και βέβαια οι εργαζόμενοι στους «απελευθερωμένους» τομείς. Η πρόταση εξόδου από την κρίση στην ακτοπλοΐα, που προτείνει η κυβέρνηση Σημίτη, δεν είναι παρά επιβολή της νεοφιλελεύθερης πολιτικής. Το ΚΚΕ έχει επεξεργαστεί και προτείνει την άλλη πρόταση, τη μόνη που ανταποκρίνεται στα συμφέροντα της συντριπτικής πλειοψηφίας του λαού: Να συγκροτηθεί εθνικός οργανισμός ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών. Διατήρηση του καμποτάζ και ανάκληση του κανονισμού 3577/1992 που τις απελευθερώνει.

Τι προτείνει;

Τις ευθύνες της κυβέρνησης, για το τραγικό ναυάγιο του «Σαμίνα», κατάγγειλε χτες ο πρόεδρος του ΣΥΝ. Στη μακροσκελή ανακοίνωση, όμως, δεν αναφέρεται τι προτείνει ο ΣΥΝ. Να υποθέσουμε, από τη γενικότερη πολιτική του ΣΥΝ και τα σημεία στα οποία ασκεί κριτική, ότι τάσσεται υπέρ της ολικής άρσης του καμποτάζ και της διαμόρφωσης συνθηκών πλήρους ανταγωνισμού, όπως λένε αρκετοί τελευταία;

Αν ναι, πολύ θα θέλαμε, να μας πει συγκεκριμένα, πώς θα εξασφαλιστεί η στοιχειωδώς - έστω - ασφαλής εξυπηρέτηση των νησιών του Αιγαίου και των κατοίκων τους, όπως και οι στοιχειωδώς ανθρώπινες συνθήκες δουλιάς των ναυτεργατών, μέσα σε συνθήκες ακόμη μεγαλύτερης «απελευθέρωσης» της ασυδοσίας του εφοπλιστικού κεφαλαίου, των «νόμων της αγοράς» και του ακόρεστου κυνηγητού των κερδών. `Η, μήπως, πιστεύει, ότι αυτά θα εξασφαλιστούν από τον εφοπλιστικό ανταγωνισμό;

Το όριο ζωής

Τα πάντα, όπως και ο άνθρωπος, έχουν ένα όριο ζωής. Τα πάντα, πριν ακόμη εξαντλήσουν το όριο της ζωής τους, γεράζουν και εμφανίζουν τις συνέπειες αυτής της γήρανσης, με τον ένα ή άλλο τρόπο. Ολοι το γνωρίζουν αυτό. Και, όμως, κυβερνώντες και πλοιοκτήτες παριστάνουν τους ...ανίδεους.

Μόνο στη χώρα μας υπάρχει όριο απόσυρσης των ακτοπλοϊκών σκαφών, φωνάζουν οι πρώτοι, εννοώντας το όριο των 35 χρόνων. Κι ας ξέρουν πολύ καλά ότι δεν υπάρχει ειδικός επιστήμονας, που να δίνει περισσότερα από μια 25ετία, ως όριο ζωής των πλοίων. Λες και δεν ξέρουν ότι τα ακτοπλοϊκά σκάφη στην Ελλάδα προέρχονται, συνήθως, από πλοία, που βγάζουν από την κυκλοφορία δυτικο-ευρωπαϊκές και αμερικανικές εταιρίες, μετά από λειτουργία 15 ή 20 χρόνων. Λες και δε γνωρίζουν, δηλαδή, ότι η 35ετία είναι το φύλλο συκής, που επιτρέπει στους εφοπλιστές, να δρομολογούν σαπιοκάραβα, σαν το «ΣΑΜΙΝΑ» και άλλα, που πλέουν ακόμη και σήμερα στο Αιγαίο.

Ενάμισι δισ. δραχμές, μας κόστισε η ανακατασκευή του πλοίου, λένε και ξαναλένε οι δεύτεροι. Λες και δε γνωρίζουν ότι, όσα χρήματα κι αν ξοδέψεις, δεν ξανάρχεται η «νιότη». Λες και δεν έχουν απαιτήσει οι ίδιοι, ακόμη και την κατάργηση της 35ετίας...

«Τελεία και παύλα»

Ασφαλώς και θυμόμαστε όλοι τη δήλωση που είχε κάνει πριν από λίγες μέρες ο ΓΓ του ΟΗΕ Κ. Ανάν περί πολιτικής ισοτιμίας των δύο πλευρών, η οποία προκάλεσε δικαιολογημένο «σάλο», ακριβώς γιατί αποκάλυπτε το είδος της «λύσης» για την οποία εργάζεται ο ΓΓ του ΟΗΕ. Ε, λοιπόν, προχτές το βράδυ, ο εκπρόσωπός του, ο γνωστός Ντε Σότο, δήλωσε απερίφραστα: «Αυτή ήταν η δήλωση του ΓΓ, παραμένει ως δήλωση του ΓΓ. Τελεία και παύλα»! Επιβάλλεται όμως να θυμηθούμε ότι η κυβέρνηση Σημίτη είχε τότε επιχειρήσει να υποβαθμίσει τη σημασία της δήλωσης του ΓΓ του ΟΗΕ και μάλιστα είχε διαβεβαιώσει ότι εργάζεται στο πλαίσιο των αποφάσεων του Οργανισμού. Μάλιστα ο Γ. Παπανδρέου είχε κρίνει σκόπιμο να εκφράσει την εμπιστοσύνη του στο πρόσωπο του Κ. Ανάν. Δεν είναι ολοφάνερο ότι η κυβέρνηση Σημίτη έχει δώσει το «πράσινο φως» για τη «λύση» που προωθούν οι ΗΠΑ και τα «όργανά» τους; Εμείς δεν έχουμε καμία αυταπάτη. Τελεία και παύλα...

Θύματα και θύτες

Θρήνοι, σταυροί

και μνήματα,

ατέλειωτα

τα θύματα,

και άλλους

μακαρίτες

βρήκαν στ' αμπάρια

οι δύτες,

ε, ας βρεθούν

κι οι θύτες,

γνωστοί είν'

οι λεχρίτες!

*

Θρήνοι, σταυροί

και μνήματα,

χίλια κάποιων

τα κρίματα,

κι άλλοι

στη νεκροθήκη

αβάσταχτη

η φρίκη,

οι ένοχοι

σε δίκη

κι ισόβια

καταδίκη!


Ο Οίστρος

Το ΟΧΙ των Δανών

«Ο βασιλιάς είναι γυμνός...», φώναξε ο πιτσιρικάς του Δανού συγγραφέα Αντερσεν και μέσα σε ελάχιστες στιγμές ήρθε το πλήθος στην πραγματικότητα που έβλεπε με τα μάτια του και όχι εκείνη που οι αυλικοί, του είχαν φυτέψει στο κεφάλι. Είναι σύμπτωση, αλλά και ο λαός της Δανίας προχτές απλά κοίταξε γύρω του και είπε με την ψήφο του το αυτονόητο για τα συμφέροντά του: «ΤΟ ΕΥΡΩ ΕΙΝΑΙ ΓΥΜΝΟ...», ή, ακόμα πιο απλά, «δε μας συμφέρει...».

Τι και αν λύσσαξαν και εκεί οι προπαγανδιστικοί μηχανισμοί να μετατρέψουν σε «εθνικό στόχο», το στόχο της άρχουσας τάξης και των μονοπωλίων που δρουν στην Ευρώπη; Τι και αν μηχανεύτηκαν κάθε μέσο για να πλασάρουν τα αόρατα οφέλη για το λαό, όπως ο ράφτης του παραμυθιού τα «αόρατα υφάσματα»; Τι και αν χρησιμοποίησαν κάθε είδους εκβιασμό - τρομοκρατία για το μέλλον της χώρας μέσα στην Ενωμένη Ευρώπη; Ο λαός, για άλλη μια φορά, τους είπε ΟΧΙ με ένα βροντερό 53,1%.

Οι εκφραστές των μονοπωλιακών συμφερόντων μπορούν να βάζουν στόχους και να τους σερβίρουν σαν τελειωμένες υποθέσεις, αλλά αυτό δε σημαίνει πως είναι και πραγματικά τελειωμένες, όσο ο λαός ενημερώνεται, αντιστέκεται, ανατρέπει τα σχέδιά τους.

Φυσικά, οι ιμπεριαλιστές θα εξαντλήσουν κάθε δυνατό μέσον, για να πείσουν πως η μόνη πραγματικότητα είναι εκείνη, που αυτοί θέλουν να σύρουν το λαό. `Η, ακόμα, θα επιδιώξουν να την επιβάλουν με το ζόρι. Ηδη, από χτες, ο Ράσμουσεν, ο πρωθυπουργός της Δανίας, παρά την απογοήτευσή του για το αποτέλεσμα του δημοψηφίσματος, δεν παρέλειψε, από την άλλη, να βεβαιώνει πως ...θα μείνουνε συνδεδεμένοι με το ΕΥΡΩ. Προφανώς, καρτερεί ευνοϊκότερους συσχετισμούς για να μπάσει τη δανική κορόνα στο ευρωπαϊκό νόμισμα από την πίσω πόρτα. Είναι σίγουρο, επίσης, πως, για να πετύχει κάτι τέτοιο στο μέλλον, θα φτιάχνει εδώ και καιρό, στα λόγια και την πράξη, την πολύ γνωστή σε μας και σε όλους τους ευρωπαϊκούς λαούς λογική του «μονόδρομου».

Μονόδρομοι υπάρχουν πραγματικά, μόνο που είναι άλλοι εκείνοι που θέλουν να επιβάλουν τα μονοπώλια και άλλοι εκείνοι που πραγματικά συμφέρουν τους λαούς. Πηγαίνουν σε αντίθετες κατευθύνσεις και δε συναντώνται. Δεν πρόκειται να συναντηθούν, όσες ακροβατικές τούμπες αριστερά και, κυρίως, δεξιά και αν κάνει η ευρωπαϊκή λεγόμενη κεντροαριστερά, που έχει σχεδόν εργολαβικά αναλάβει να «διηγείται» τα παραμύθια των «εθνικών στόχων», μέχρι να εγκλωβίσουν τους λαούς στα ιμπεριαλιστικά σχέδια.

Ο τρόμος τους βρίσκεται ακριβώς εκεί που εμφανίζονται σίγουροι ότι έχουν ξεμπερδέψει. Οσο πιο σίγουροι παρουσιάζονται οι εκφραστές των μονοπωλίων, τόσο πιο πολύ τρέμουν μην τυχόν και αποκαλυφτούν ότι αλλάζουν τις «πινακίδες» του μονοπωλιακού μονόδρομου και τον ονομάζουν «λαϊκό».

Ολαός της Δανίας, με τον τρόπο του, απέδειξε πως δεν είναι τίποτα ακόμα οριστικό, πως υπάρχει ακόμα καιρός και δυνατότητα, για να πάρουμε όλοι τον άλλο δρόμο, εκείνον των αληθινών λαϊκών συμφερόντων.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ