Προφανώς, η «Αυγή» και η ηγεσία του ΣΥΝ διαφωνούν στην ορθότητα αυτής της πολιτικής. Γεγονός, άλλωστε, που γίνεται φανερό και από την ευρύτατη συνεργασία του ΣΥΝ με το ΠΑΣΟΚ σε περισσότερες από το ένα τρίτο των νομαρχιών και σε πολλούς δήμους σε όλη τη χώρα. Δικαίωμά τους, βέβαια, αλλά και υποχρέωση δική μας, να σημειώνουμε την εξόφθαλμη διγλωσσία, όταν, την ίδια στιγμή - παράδειγμα στην υπερνομαρχία Αθήνας - Πειραιά και όπου δε συνεργάζονται με το ΠΑΣΟΚ - σηκώνουν τη σημαία του αγώνα ενάντια στο δικομματισμό και τις αντιλαϊκές του πολιτικές, για να ψαρέψουν ψήφους στα θολά νερά.
«Το θέμα στο Ιράκ δεν είναι πρώτιστα θέμα των ανθρωπίνων δικαιωμάτων και του Σαντάμ Χουσεΐν. Το ζήτημα είναι η αναδιανομή των συμβολαίων πετρελαίων ανάμεσα σε πετρελαϊκές εταιρίες της Ευρώπης και της Αμερικής».
Αυτά δήλωσε τις προάλλες ο Γερ. Αρσένης στον «Antenna Radio». Και το γεγονός πως αντανακλούν σε μεγάλο βαθμό την αλήθεια, για τις αιτίες του προετοιμαζόμενου πολέμου, είναι ένα το κρατούμενο. Το άλλο είναι πως οι θέσεις αυτές απέχουν πολύ από τις αντίστοιχες της κυβέρνησης και του κόμματός του. Δεν είναι η πρώτη, ούτε η δεύτερη φορά, βέβαια, που συμβαίνει κάτι παρόμοιο. Η διγλωσσία ήταν πάντα η αγαπημένη τακτική του ΠΑΣΟΚ.
Το 'χουμε τονίσει πολλές φορές. Το Χρηματιστήριο είναι χώρος άντλησης κεφαλαίων από τις μεγάλες επιχειρήσεις, όπως και μοχλός ανακατανομής του κοινωνικού πλούτου, προς όφελος της ολιγαρχίας των «εχόντων και κατεχόντων». Θυμηθήκαμε τα παραπάνω, με αφορμή τις προχτεσινές δηλώσεις του υπουργού Οικονομίας, ο οποίος - εμμέσως πλην σαφώς - επιβεβαίωσε τα παραπάνω. Ο υπουργός εξάγγειλε, λοιπόν, την επέκταση των εταιρικών ομολόγων (ομόλογα, τα οποία εκδίδουν ιδιωτικές επιχειρήσεις και οι εργαζόμενοι αγοραστές θα έχουν λαμβάνειν από τα μελλοντικά έσοδα και κέρδη). Ουσιαστικά, δηλαδή, και επειδή το Χρηματιστήριο δεν αποφέρει τα αναμενόμενα στους κεφαλαιοκράτες, η κυβέρνηση τούς δίνει τη δυνατότητα επέκτασης της μορφής αυτής φτηνού δανεισμού, καταργώντας μια σειρά περιορισμούς, που ίσχυαν μέχρι σήμερα. Εχουμε, με άλλα λόγια, μια ακόμη μορφή συγκέντρωσης των λαϊκών αποταμιεύσεων, με δόλωμα τη συμμετοχή στα κέρδη ή ό,τι άλλο σκαρφιστούν οι κάθε λογής αετονύχηδες της «ιδιωτικής πρωτοβουλίας».
Κι αν αναρωτιέστε, για τις προσφερόμενες εγγυήσεις, σας βεβαιώνουμε ότι είναι περίπου ισάξιες αυτών, που προσφέρονταν και για τις ανάλογες ...ευκαιρίες στο Χρηματιστήριο... Μην τα θέλουμε, όμως, όλα δικά μας. Μην ξεχνάμε ότι η αγορά είναι ...ελεύθερη.
Στους 400.000 ανέρχονται οι άστεγοι στη Μεγάλη Βρετανία, σύμφωνα με πρόσφατη δημοσιογραφική έρευνα του BBC NEWS και, βέβαια, ζουν σε συνθήκες άθλιες. Αρκετοί περισσότεροι είναι οι άνεργοι. Οσο δε, για τους υποαπασχολούμενους, μην το συζητάτε. Αποτελούν πλέον ένα σοβαρότατο ποσοστό του εργατικού δυναμικού της χώρας, για να καμαρώνει ο Τ. Μπλερ, ότι... μείωσε την ανεργία.
Ας γυρίσουμε, όμως, στην έρευνα του BBC NEWS. Σύμφωνα με αυτή, λοιπόν, ανάμεσα στους άστεγους υπήρχαν πολλοί, που είχαν συγκεκριμένα και μάλιστα περισσότερο ή λιγότερο πλούσια προσόντα, τα οποία, όχι μόνο θα μπορούσαν να εξασφαλίσουν στους ίδιους εργασία, αλλά θα τους καθιστούσαν και ιδιαίτερα χρήσιμους στην κοινωνία γενικότερα. Το 10% του δείγματος των αστέγων είχαν πανεπιστημιακό πτυχίο, ανακάλυψε με έκπληξη ο ρεπόρτερ του BBC NEWS. Και να ήταν μόνοι..!
Ο καπιταλισμός, ακόμη και στις καλές του εποχές, δεν υπολόγιζε τις ανάγκες των εργαζομένων. Πολύ περισσότερο σήμερα, σε συνθήκες σαπίσματος και αντιδραστικοποίησής του. Το καπιταλιστικό κέρδος ήταν και είναι ο πρώτιστος σκοπός του. Ο εργαζόμενος αποτελεί γι' αυτόν, έναν ακόμη κρίκο, ένα ακόμη γρανάζι, στην εξαγωγή κερδών και τη συνεχή μεγιστοποίησή τους. Κι αυτό, δεν παίρνει επιδιόρθωση. Ούτε εξανθρωπίζεται ο καπιταλισμός. Το αντίθετο, γίνεται συνεχώς και χειρότερος και η μόνη αντιμετώπισή του βρίσκεται στο δρόμο της ανατροπής του.
Βέβαια, υπάρχουν και κάτι μικρολεπτομέρειες. Για παράδειγμα, θα είμαστε μια χώρα με εγγυημένη ασφάλεια πτήσεων, με ένα αεροδρόμιο το οποίο ελέγχει μια γερμανική εταιρία και έναν εθνικό αερομεταφορέα που οδηγούν στη διάλυση και το ξεπούλημα. Αλλα αυτά δε μετράνε φαίνεται.
ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ ανθρωπιστική η χτεσινή παρέμβαση του πρωθυπουργού για την επικείμενη επέμβαση στο Ιράκ. Είναι λέει κατά των «μονομερών» ενεργειών και ζήτησε παρέμβαση του ΟΗΕ.
Δηλαδή, αν βομβαρδιστούν (ως είθισται) χιλιάδες άμαχοι με «πολυμερείς» ενέργειες και υπό την αιγίδα του Συμβουλίου Ασφάλειας του ΟΗΕ, τότε δε θα πάθουν τίποτε και οι βομβαρδισμοί θα είναι άκρως ανθρωπιστικοί και για το κάλο του πλανήτη.
Η ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ δεν έχει δώσει την απαραίτητη προσοχή στην Τοπική Αυτοδιοίκηση σύμφωνα με τη χτεσινή ανακοίνωση της ΝΔ για τις δημοτικές εκλογές. Προφανώς δεν τα έχουν αναλύσει σωστά τα πράγματα.
Ιδίως αυτή την περίοδο η Τοπική Αυτοδιοίκηση έχει την πλήρη προσοχή της κυβέρνησης. Και τα ρουσφέτια τους κάνουν και έργα βιτρίνας της τελευταίας στιγμής κάνουν και ό,τι μπορείτε να φανταστείτε.
Με τη διαφορά ότι το πρόβλημα δεν είναι αν η κυβέρνηση δίνει προσοχή στους δήμους. Ας τους δώσει τα χρήματα που πρέπει, για παράδειγμα, και η προσοχή της ας λείπει.
Μόνο που για την ουσία του πράγματος ούτε το ΠΑΣΟΚ ούτε η ΝΔ κάνουν κουβέντα. Βλέπετε, σε αυτό το σημείο συμφωνούν απόλυτα, όπως και στις ιδιωτικοποιήσεις δημόσιων επιχειρήσεων.
Στην πρώτη γραμμή της επικαιρότητας βρίσκεται - με τον ένα ή άλλο τρόπο - ο προετοιμαζόμενος από τις ΗΠΑ πόλεμος ενάντια στο Ιράκ, αλλά μερικοί μερικοί, παρότι ζητούν την ψήφο του λαού, αποφεύγουν να ασχοληθούν με το θέμα. Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελούν οι υποψήφιοι νομάρχες και δήμαρχοι του δικομματισμού. Χρήστος Παπουτσής και Ντόρα Μπακογιάννη, Γιάννης Τζαννετάκος και Φώφη Γεννηματά, όπως και πολλοί άλλοι ανά την Ελλάδα ποιούν ...τη νήσσα, παρότι τα μαύρα σύννεφα γίνονται συνεχώς και περισσότερα.
Δεν πειράζει. Αρκούντως αποκαλυπτική είναι και η σιωπή τους, μαζί με τις σχετικές θέσεις των κομμάτων τους.
Ανάμεσα στα δήθεν μέτρα κατά της ακρίβειας, που είχε ανακοινώσει πρόσφατα ο υπουργός Ανάπτυξης, Ακης Τσοχατζόπουλος, είχε αναφέρει ότι ανατέθηκε σε ιδιωτική εταιρία («Μέτρον Ανάλυσις») το έργο της τιμοληψίας σε όλα τα πρατήρια της χώρας για διάστημα τριών μηνών, έναντι 6 εκατ. δραχμών συνολικά. Χτες, λοιπόν, στην «Καθημερινή» δημοσιεύεται επιστολή της προαναφερόμενης εταιρίας, η οποία δηλώνει τα εξής: Πρώτον, δεν της έχει ανατεθεί κανένα έργο. Δεύτερον, της ζητήθηκε και έχει δώσει προσφορά για ένα πιλοτικό έργο τιμοληψίας λίγων εβδομάδων μόνον στα πολεοδομικά συγκροτήματα Αθηνών και Θεσσαλονίκης. Τρίτον, στην προσφορά αυτή η προτεινόμενη τιμή ανέρχεται στις 613.000 δραχμές τη βδομάδα, για μία τιμοληψία τη βδομάδα και στο διπλάσιο για δύο τιμοληψίες. Με άλλα λόγια, για τρεις μήνες, φτάνει περίπου τα 8 και 16 εκατ. δραχμές αντίστοιχα.
Και να φανταστείτε ότι τα... μέτρα αυτά είχαν ανακοινωθεί μετά από ολόκληρη συνεδρίαση του Υπουργικού Συμβουλίου, που εξέτασε διεξοδικά το θέμα της ακρίβειας και της αντιμετώπισής της..!
Το γεγονός, πως βρίσκεται στη χώρα μας ο Ζεράρ ντε Βιλιέ, μυθιστορηματικός απογραφέας των «κατορθωμάτων» των βρετανικών μυστικών υπηρεσιών, σας είναι γνωστό μάλλον. Πάμε στοίχημα, όμως, ότι δε γνωρίζετε τον πραγματικό σκοπό της επίσκεψής του. Τα περί άντλησης στοιχείων, σχετικά με την υπόθεση της «17Ν», είναι παραμύθια. Στοιχεία έχει όσα θέλει ο άνθρωπος, στα αρχεία της Σκότλαντ Γιαρντ και των βρετανικών μυστικών υπηρεσιών. Δεν ήταν ανάγκη να έρθει στην Αθήνα για να τα βρει. Απλούστατα, ήρθε να πάρει μια γεύση του χώρου όπου δρούσε η «17Ν» και, κυρίως, να αντλήσει πείρα και διδάγματα από τα εγχώρια τηλεοπτικά δελτία ειδήσεων. Βλέπετε, η φήμη των τελευταίων, σχετικά με τη... μυθιστορηματική παρουσίαση του θέματος έχει ξεπεράσει πλέον τα σύνορα της χώρας...
Ηταν κοινό μυστικό, αλλά, μέχρι σήμερα - απ' όσα γνωρίζουμε τουλάχιστον - δεν υπήρχαν οι σχετικές αποδείξεις και στοιχεία. Αναφερόμαστε στο γεγονός, πως οι τροχονόμοι έχουν συγκεκριμένα πλάνα καταγραφής παραβιάσεων και κλήσεων από τις προϊσταμένες τους αρχές, μετατρεπόμενοι, ούτε λίγο ούτε πολύ, σε «κυνηγούς κεφαλών». Σε εφημερίδα της Ηλείας, λοιπόν, δημοσιεύτηκε πρόσφατα ένα εσωτερικό έγγραφο της Γενικής Αστυνομικής Διεύθυνσης, με τίτλο «Δραστηριότητα Υπηρεσιών Τροχαίας - Επίτευξη τεθέντων στόχων». Στο έγγραφο αυτό αναφέρεται, ότι μέχρι 31/7/2002 οι αρμόδιες υπηρεσίες έχουν βεβαιώσει 3.062 παραβάσεις για υπερβολική ταχύτητα «και υπολείπεται μέχρι το τέλος του έτους να βεβαιωθούν τουλάχιστον 2.322 ακόμα, ενώ βεβαίωσαν 739 παραβάσεις μη χρήσης ζώνης ασφαλείας και υπολείπονται να βεβαιωθούν μέχρι το τέλος του έτους τουλάχιστον 457 ακόμη, προκειμένου να επιτευχθούν οι τεθέντες από το Αρχηγείο σχετικοί στόχοι».
Το μόνο, για το οποίο αναρωτιόμαστε, είναι τα κριτήρια, με τα οποία αποφασίζονται τα σχετικά πλάνα. Από τα νούμερα, πάντως, υποψιαζόμαστε το εξής: Το υπουργείο Οικονομικών βάζει το νούμερο σε εκατομμύρια ευρώ και το Αρχηγείο της Αστυνομίας το μοιράζει μετά σε παραβάσεις και αντίστοιχα πρόστιμα.