Την έντονη ανησυχία του ΚΚΕ για τη χρηματοδότηση του Τμήματος Χωροθέτησης και Περιφερειακής Ανάπτυξης στη Βέροια εξέφρασε χτες στη Βουλή ο βουλευτής του ΚΚΕ Γ. Χουρμουζιάδης κατά τη διάρκεια της συζήτησης σχετικής Ερώτησής του στη Βουλή.
Απαντώντας ο υφυπουργός Παιδείας Σπύρος Ταλιαδούρος, σημείωσε ότι προχωρά το έργο της παράδοσης των αιθουσών διδασκαλίας, κάνοντας λόγο παράλληλα για την έγκριση 6 θέσεων διδακτικού προσωπικού στο άμεσο μέλλον.
Παίρνοντας πάντως το λόγο ο Γ. Χουρμουζιάδης σημείωσε ότι «μιλήσατε για 6 θέσεις με το Προεδρικό Διάταγμα 407 ενώ το Τμήμα ζητάει 15 ώστε να μπορέσει το πρόγραμμά του να αναπτυχθεί με πληρότητα». Παράλληλα πρόσθεσε πως «χρειάζεται άμεση χρηματοδότηση για την προμήθεια ηλεκτρονικών υπολογιστών αλλιώς ένα τμήμα τεχνολογικής μάλιστα κατεύθυνσης δεν μπορεί να λειτουργήσει αν δεν έχει τα εργαλεία του».
Εκδήλωση της Οργάνωσης Σπουδάζουσας με ομιλητή τον Θ. Γκιώνη, γραμματέα του ΚΣ της ΚΝΕ
«Αυτοί που σας κλέβαν το βιβλίο, σας κατηγορούν τώρα για αδιάβαστους». Με αυτή τη φράση άρχισε την ομιλία του ο Θέμης Γκιώνης, γραμματέας του Κεντρικού Συμβουλίου της ΚΝΕ, σε εκδήλωση που έγινε χτες στο Πανεπιστήμιο της Πάτρας αναφορικά με τις τελευταίες εξελίξεις στην ανώτατη εκπαίδευση και την αντίδραση των φοιτητών στην προσπάθεια της κυβέρνησης να υποβαθμίσει ακόμα περισσότερο τις σπουδές τους.
Στη γεμάτη αίθουσα των Θετικών Επιστημών, από φοιτητές και σπουδαστές που ανταποκρίθηκαν στο κάλεσμα, ο Θ. Γκιώνης, αφού χαιρέτισε τις κινητοποιήσεις των φοιτητών ενάντια στους αντιεκπαιδευτικούς νόμους που προωθεί η κυβέρνηση, ανέπτυξε στη συνέχεια την πρόταση του ΚΚΕ για τη δημόσια και δωρεάν ενιαία ανώτατη εκπαίδευση που έχει ως κεντρικό άξονα τα πανεπιστήμια να λειτουργούν με γνώμονα τις σύγχρονες ανάγκες του λαού και όχι τη μεγιστοποίηση των κερδών των επιχειρήσεων.
Καταλήγοντας κάλεσε τους φοιτητές, ενόψει των φοιτητικών εκλογών στις 13 Απρίλη να υπερψηφίσουν τις δυνάμεις της ΠΚΣ γιατί «αν αλλάξει ο συσχετισμός δύναμης υπέρ της ΠΚΣ, η κατάσταση για το φοιτητικό κίνημα θα είναι σαφώς ελπιδοφόρα και θα μπορεί από καλύτερες θέσεις να υπερασπιστεί αξίες και να διεκδικήσει δικαιώματα που έχουν ανάγκη οι φοιτητές και η κοινωνία».
Εργαζόμενοι στον ιδιωτικό και δημόσιο τομέα, εκπαιδευτικοί, φοιτητές, επαγγελματίες, συνταξιούχοι παρακολούθησαν με ιδιαίτερο ενδιαφέρον την εκδήλωση για την την Παιδεία που πραγματοποίησε η ΝΕ Λέσβου του ΚΚΕ στο κτίριο «ΠΑΠΑΡΙΣΒΑ» του Πανεπιστημίου Αιγαίου.
«Ο αγώνας για τη μόρφωση είναι αναπόσπαστο κομμάτι του αγώνα για το μεροκάματο, τη δουλιά, την υγεία και τα άλλα μας δικαιώματα, που σήμερα θυσιάζονται στο βωμό του ανταγωνισμού των πολυεθνικών συμφερόντων», τόνισε ο Κώστας Παπλωματάς, μέλος του Τμήματος Παιδείας της ΚΕ του ΚΚΕ, ο οποίος μίλησε για τις εξελίξεις στο χώρο της Παιδείας και ανέλυσε την πρόταση του ΚΚΕ για μια Παιδεία σε όφελος του λαού. Στην προωθούμενη ιδιωτικοποίηση της Ανώτατης Εκπαίδευσης αναφέρθηκε στην παρέμβασή του ο Στράτος Γεωργούλας, λέκτορας του Τμήματος Κοινωνιολογίας του Πανεπιστημίου Αιγαίου.
Και άλλα λαϊκά θέματα, σε σχολές και συνοικίες
-- Στους Ηλεκτρολόγους του Πολυτεχνείου Αθήνας, για την απελευθέρωση της αγοράς ενέργειας, στη 1 το μεσημέρι, στην αίθουσα Λεονάρντο (Γενικές Εδρες), θα μιλήσει ο Μάκης Παπαδόπουλος, μέλος του Τμήματος Οικονομίας της ΚΕ του ΚΚΕ.
-- Στους Πολιτικούς Μηχανικούς του Πολυτεχνείου Αθήνας, στις 12:30 το μεσημέρι, παρουσίαση των θέσεων του ΚΚΕ για αντισεισμική και αντιπλημμυρική θωράκιση και τη διαχείριση απορριμμάτων, από τον Γιάννη Θεοδωρίδη, μέλος της ΚΟ Μηχανικών.
-- Στην Ξάνθη, στο αμφιθέατρο ΠΡΟΚΑΤ του Πολυτεχνείου, στις 7 μ.μ., για τον «Κοινωνικό ρόλο του επιστήμονα» θα μιλήσει ο γραμματέας του ΚΣ της ΚΝΕ, Θέμης Γκιώνης. Θα χαιρετίσουν επίσης, ο Γ. Κολλάρος, επίκουρος καθηγητής του ΔΠΘ, ο Κ. Ουζούνης, καθηγητής του ΔΠΘ και ο Γ.Ζαχαρόπουλος, καθηγητής του ΔΠΘ.
-- Στην Κομοτηνή, στο αμφιθέατρο της παλιάς Νομικής, στις 6 μ.μ., για τον «Κοινωνικό ρόλο του επιστήμονα» θα μιλήσει ο Θέμης Γκιώνης, γραμματέας του ΚΣ της ΚΝΕ. Θα χαιρετίσουν ο Γ. Χατζηκωνσταντίνου, αντιπρύτανης του ΔΠΘ, ο Κ. Αντωνόπουλος, επίκουρος καθηγητής του ΔΠΘ, ο Σ. Μηναΐδης, αναπληρωτής καθηγητής του ΔΠΘ και ο Απ. Χελιδόνης, λέκτορας του Αστικού Δικαίου.
-- Στο Τμήμα Επικοινωνίας και ΜΜΕ Αθήνας (κτίριο Καλαμιώτου), στις 6 μ.μ., με θέμα «Η κρίση στο επάγγελμα του δημοσιογράφου, ποια η διέξοδος». Θα μιλήσουν ο δημοσιογράφος Κώστας Αρβανίτης, Γιάννης Πανούσης, πρόεδρος του Τμήματος.
-- Στο Μενίδι, οι Κομματικές Οργανώσεις του ΚΚΕ διοργανώνουν εκδήλωση με θέμα: «Οι εξελίξεις στο χώρο της Παιδείας και οι θέσεις του ΚΚΕ», στις 7 μ.μ., στο Συνδικάτο Οικοδόμων Μενιδίου (Δεκελείας 42). Θα μιλήσει ο Κ. Σμπόνιας, εκπαιδευτικός.
-- Στις Σέρρες, με θέμα «Οι εξελίξεις στην Ανώτατη Εκπαίδευση και η πρότασή μας», στις 7 μ.μ., στο ΔΕΠΚΑ (Λέσχη πολιτισμού του Δήμου). Θα μιλήσει ο Γ. Ζιώγας, επίκουρος καθηγητής του ΑΠΘ και στέλεχος του ΚΚΕ.
-- Στα ΤΕΦΑΑ Σερρών, στις 12 το μεσημέρι, με θέμα «Εμπορευματοποιημένος Αθλητισμός και επαγγελματικά δικαιώματα αποφοίτων ΤΕΦΑ». Θα μιλήσει ο Γ. Νοττάκης, γυμναστής - μέλος του Γενικού Συμβουλίου της ΑΔΕΔΥ και της Εκτελεστικής Επιτροπής της Ενωσης Δημοσιοϋπαλληλικών Οργανώσεων Θεσσαλονίκης.
-- Στα Γρεβενά, η ΝΕ του ΚΚΕ διοργανώνει εκδήλωση με θέμα «Οι εξελίξεις στην Παιδεία, τα σύγχρονα αιτήματα διεκδίκησης και οι θέσεις του ΚΚΕ», στις 7.30 το απόγευμα, στην αίθουσα του Πνευματικού Κέντρου «Α. Λαδά» (πρώην ΝΕΛΕ).
- Στο ΤΕΙ στην Καστοριά, στις 12 το μεσημέρι, με θέμα «Οι εξελίξεις στην Ανώτατη Εκπαίδευση και οι θέσεις του ΚΚΕ», θα μιλήσει ο Γ. Χουρμουζιάδης, βουλευτής του ΚΚΕ.
Εκδήλωση χτες στο Πάντειο Πανεπιστήμιο με ομιλητή τον Στ. Λουκά, μέλος του ΠΓ της ΚΕ του ΚΚΕ
«Είναι λογικός, καθένας τον καταλαβαίνει. Είναι εύκολος.
Μια και δεν είσαι εκμεταλλευτής μπορείς να τον καταλάβεις. Είναι καλός για σένα, μάθαινε γι' αυτόν.
Οι ηλίθιοι τον αποκαλούνε ηλίθιο και οι βρωμεροί τον λένε βρωμερό.
Αυτός είναι ενάντια στη βρωμιά και την ηλιθιότητα.
Οι εκμεταλλευτές έγκλημα τον ονομάζουν.
Αλλά εμείς ξέρουμε:
Είναι το τέλος κάθε εγκλήματος.
Δεν είναι η παραφροσύνη, μα
Το τέλος της παραφροσύνης
Δεν είναι το χάος
Μα η τάξη
Είναι το απλό
Που είναι δύσκολο να γίνει».
Οι στίχοι του Μ. Μπρεχτ, που δέσποζαν στη χτεσινή εκδήλωση της ΤΟ Παντείου, της Σπουδάζουσας Αθήνας της ΚΝΕ, μοιάζει να περιγράφουν απλοϊκά το σοσιαλισμό, όμως δεν είναι έτσι. Ο εργάτης κι ο νέος άνθρωπος μπορούν να καταλάβουν ότι το μέλλον τους δεν είναι η διαιώνιση της εκμετάλλευσης, αλλά η κατάργησή της. Κι αυτό γιατί, όταν πια η παραγωγή, από ατομική που ήταν, έγινε κοινωνική, η αστική τάξη έπαψε να ασχολείται με την παραγωγή κι εμφανίζεται ως ιδιοκτήτης και τίποτ' άλλο. Ομως η ίδια η κοινωνία μπορεί να παράγει και χωρίς να υπάρχουν ιδιοκτήτες.
Η επικαιρότητα και η αναγκαιότητα του σοσιαλισμού, η νομοτέλεια της ανατροπής του καπιταλισμού αναπτύχθηκαν στην εκδήλωση από τον Στέφανο Λουκά, μέλος του ΠΓ της ΚΕ του ΚΚΕ, που μίλησε επίσης αναλυτικά για τα επιτεύγματα του σοσιαλισμού που γνωρίσαμε. Τα 70 χρόνια οικοδόμησής του ήταν μια πρώτη απόπειρα, που έδειξε όμως ότι μπορούν να γίνουν άλματα στην ανάπτυξη, είπε χαρακτηριστικά, εξηγώντας ότι μέσα σε αυτά τα λίγα χρόνια (τη στιγμή που ο καπιταλισμός αριθμούσε αιώνες ζωής) κατάφερε ακόμα και να ξεπεράσει τον καπιταλισμό σε πολλούς τομείς.
Μίλησε αναλυτικά για την επίθεση που δέχτηκε ο σοσιαλισμός, ιδιαίτερα μετά τις ανατροπές και τόνισε ότι αυτή η επίθεση - που περνάει και δηλητηριάζει το περιεχόμενο των σπουδών ακόμα και σε πολλές σχολές - έχει στόχο να αποτρέψει από τη συνείδηση της νεολαίας την ανάγκη να παλέψει και σήμερα και αύριο για την ανατροπή του καπιταλισμού.
Ακολούθησε μια πολύ ενδιαφέρουσα συζήτηση, μέσα από τις ερωτήσεις των φοιτητών για τις συμμαχίες της εργατικής τάξης και την άποψη του Κόμματος για το χαρακτήρα της διακυβέρνησης - εξουσίας, για τις μορφές της αντικομμουνιστικής προπαγάνδας, τη δράση και τα αιτήματα του Κόμματος σήμερα.
Ετσι, δίπλα στην επίθεση της κυβερνητικής πολιτικής στο δημόσιο και δωρεάν χαρακτήρα της ανώτατης εκπαίδευσης, στα μορφωτικά και εργασιακά δικαιώματα των φοιτητών, στον ακαδημαϊκό και παιδαγωγικό ρόλο του εκπαιδευτικού προσωπικού, αποκαλύπτεται και η άλλη πλευρά του νομίσματος: Ρουσφέτια, εκβιασμοί και διάφορες άλλες εκφάνσεις της διαφθοράς.
Τι εξυπηρετούν όμως όλα αυτά; Πέρα από τη συγκέντρωση ψήφων στις επερχόμενες φοιτητικές εκλογές και τον έλεγχο των συλλόγων, ώστε να είναι όσο το δυνατόν ανίσχυρα τα εμπόδια που θα βάζει το φοιτητικό κίνημα στην κυβερνητική επίθεση, υπάρχει ακόμα ένας σημαντικός στόχος: Η καλλιέργεια υποταγμένων συνειδήσεων, η παραγωγή αποφοίτων που θα αποτελούν αύριο υποταγμένο, ευέλικτο εργατικό δυναμικό. Ο ίδιος στόχος δηλαδή, που έχουν κι οι αναδιαρθρώσεις στην ανώτατη εκπαίδευση.
Κάθε μέρα, αποκαλύπτονται νέα στοιχεία από την εκφυλιστική δράση των παρατάξεων ΔΑΠ και ΠΑΣΠ, που αποδεικνύουν του λόγου το αληθές.
Εκατοντάδες τρίπτυχα (φοιτητικές ταυτότητες), κενά, χωρίς αναγραμμένα στοιχεία και φωτογραφίες, ανακάλυψε η ΠΚΣ στη Νομική σχολή της Αθήνας, στοιβαγμένα δίπλα σε αποθηκευμένα υλικά της ΔΑΠ - ΝΔΦΚ. Το τρίπτυχο είναι το πλέον επίσημο αποδεικτικό έγγραφο της φοιτητικής ιδιότητας και η επίδειξή του είναι απαραίτητη, για να μπορεί κάποιος φοιτητής να ψηφίσει. Είναι φανερό ότι τα τρίπτυχα είχαν κλαπεί από τη ΔΑΠ, προκειμένου να αξιοποιηθούν στις εκλογές, από ανθρώπους που δεν έχουν τη φοιτητική ιδιότητα, άρα και το δικαίωμα ψήφου. Με μια απλή αλίευση από τους εκλογικούς καταλόγους, ονομάτων φοιτητών που δεν προσέρχονται συνήθως στις εκλογές, μπορούν να συμπληρωθούν και οι φωτογραφίες «φίλων» της παράταξης που θα είναι πρόθυμοι να προσέλθουν στις φοιτητικές εκλογές και να την ψηφίσουν, χωρίς να είναι μέλη του φοιτητικού συλλόγου. Καθαρή νοθεία δηλαδή, του τύπου «να ψηφίσουν και τα δέντρα»!
Μάλιστα, οι ΔΑΠίτες είχαν το θράσος να ρωτήσουν τον υπεύθυνο της ΠΚΣ στη σχολή, τι προτίθεται να κάνει η παράταξη τα κενά τρίπτυχα, τώρα που τα ανακάλυψε!
Αντίστοιχο κρούσμα «απώλειας» φοιτητικών βιβλιαρίων (τριπτύχων) έχει σημειωθεί στο Πάντειο Πανεπιστήμιο. Περίπου 300 τρίπτυχα χάθηκαν... από τη γραμματεία του Τμήματος Οικονομικής Περιφερειακής Ανάπτυξης, όπου - τυχαία; - στις περσινές εκλογές η ΔΑΠ είχε βγει αυτοδύναμη. Οταν η ΠΚΣ πήγε επίσημα να ζητήσει ενημέρωση από τον πρύτανη για το γεγονός, ανακάλυψε ότι είχαν χαθεί τρίπτυχα από τις γραμματείες δύο ακόμα Τμημάτων του πανεπιστημίου (Κοινωνικής Ανθρωπολογίας και Δημόσιας Διοίκησης). Η επίσημη απάντηση του πρύτανη ήταν ότι έχει διαταχτεί Ενορκη Διοικητική Εξέταση.
Επίσης, στο ίδιο Πανεπιστήμιο την περασμένη βδομάδα, μέλη της ΠΚΣ έπιασαν «επ' αυτοφώρω» σε Γραμματεία του Τμήματος Ψυχολογίας, μέλη της ΠΑΣΠ που είχαν στα χέρια τους καταλόγους φοιτητών. Το πρόβλημα είναι ότι, δεν ήταν οι απλοί εκλογικοί κατάλογοι (που μπροστά στις φοιτητικές εκλογές παίρνει ο φοιτητικός σύλλογος κι οι παρατάξεις, προκειμένου να ελέγχουν αν οι ψηφοφόροι είναι μέλη του συλλόγου), αλλά κατάλογοι εγγραφών που περιείχαν προσωπικά δεδομένα των φοιτητών, τηλέφωνα, διευθύνσεις κ.τ.λ. Κανένας διοικητικός υπάλληλος ή καθηγητής δε βρισκόταν εκείνη την ώρα μαζί με τους ΠΑΣΠίτες, που όπως είναι φυσικό μπορούν να χρησιμοποιήσουν παρανόμως αυτά τα στοιχεία των φοιτητών που αναγράφονται στους καταλόγους. Οταν η ΠΚΣ κατήγγειλε το γεγονός, την άλλη μέρα, πήρε απάντηση από τη γραμματεία του Τμήματος ότι τα μέλη της ΠΑΣΠ είχαν την άδεια του πρύτανη για να βρίσκονται στο συγκεκριμένο χώρο!
Για την ιστορία, θυμίζουμε ότι δεν πάει πολύς καιρός από τότε που η ΠΚΣ αποκάλυψε την παράνομη πρόσβαση μελών της ΠΑΣΠ στη γραμματεία του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθήνας (πρώην ΑΣΟΕΕ) και στα αρχεία με προσωπικά στοιχεία των φοιτητών για εκλογικούς εκβιασμούς.
Αντίστοιχες αποκαλύψεις έκανε η ΠΚΣ και στο ΤΕΙ Κοζάνης. Εκεί, σύμφωνα με την καταγγελία της ΠΚΣ, οι ΔΑΠίτες προμηθεύτηκαν από τη γραμματεία και τις διοικητικές υπηρεσίες του ΤΕΙ φοιτητικά πάσο που θα εξασφαλίσουν το ...εκλογικό δικαίωμα σε κόσμο της ΔΑΠ (και κατ' επέκταση της ΝΔ) εκτός των σπουδαστών του ΤΕΙ.
Η πρεμούρα της ΔΑΠ, εξάλλου, για να εξασφαλίσει τη δυνατότητα παράνομων παρεμβάσεων στη διαδικασία των εκλογών, φαίνεται και από τη στάση που κρατάει στο απερχόμενο ΚΣ της ΕΣΕΕ. Είναι χαρακτηριστικό ότι μετά από τέσσερις συνεδριάσεις δεν έχουν προκηρυχτεί ακόμα οι σπουδαστικές εκλογές, γιατί διαφωνεί σε ένα καίριο σημείο του εκλογικού κανονισμού: Θέλει να μπορούν οι σπουδαστές να ψηφίζουν ακόμα κι αν δεν έχουν κανένα αποδεικτικό στοιχείο (ταυτότητα, διαβατήριο, δίπλωμα οδήγησης), αρκεί να ...τους πιστοποιούν οι γραμματείες.
Δεν πάει πολύ καιρός, άλλωστε, από το μεγάλο ντόρο που έγινε στο ΤΕΙ Θεσσαλονίκης, όπου ο ίδιος ο πρόεδρος του ΤΕΙ Στ. Ιωαννίδης κατήγγειλε τη ΔΑΠ ΝΔΦΚ για σοβαρά κρούσματα διαφθοράς. Ο συγκεκριμένος πρόεδρος ανήκει στο χώρο της ΝΔ και προφανώς «τα τσουγκρίσανε» με τους ΔΑΠίτες κι οι καταγγελίες αφορούσαν νοθείες σε εκλογικούς καταλόγους, έλεγχο των διοικητικών υπηρεσιών, τρομοκρατία σπουδαστών, εξαγορά συνειδήσεων με διάφορα μέσα. Τότε, πολλά στελέχη των ΤΕΙ (από διάφορα ιδρύματα) σχολίαζαν χαρακτηριστικά ότι η ΔΑΠ «ανεβάζει και κατεβάζει προέδρους στα ΤΕΙ»...
Σε όλα τα παραπάνω, μια απάντηση υπάρχει: Να τους γυρίσουν την πλάτη οι φοιτητές κι οι σπουδαστές. Τόσο στις επερχόμενες εκλογές, στις 13 Απρίλη, όσο και στην καθημερινή πρακτική και δράση τους στα ιδρύματα, να απομονώσουν τις πολιτικές δυνάμεις που στηρίζουν ακόμα και με αυτούς τους εκφυλιστικούς τρόπους τις αντιεκπαιδευτικές πολιτικές τους. Οσο δυναμώνει το κίνημα που διεκδικεί Δημόσια και Δωρεάν Ενιαία Ανώτατη Εκπαίδευση στην υπηρεσία της επιστήμης και της λαϊκής ευημερίας, τόσο θα αποδυναμώνονται οι κήρυκες της υποταγής και η διαφθορά που κουβαλούν.
Μαζική εξόρμηση - ενημέρωση σε όλες τις σχολές του Αριστοτέλειου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ) πραγματοποιεί η Πανσπουδαστική ΚΣ, εκφράζοντας την αντίθεσή της στην απόφαση της Συγκλήτου να παραδώσει στην Εταιρία Διαχείρισης της Περιουσίας του ΑΠΘ την Κατασκήνωση του Πανεπιστημίου που βρίσκεται στο Ποσείδι της Χαλκιδικής. Το πλαίσιο της Πανσπουδαστικής έχουν υιοθετήσει το Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, η Θεολογική Σχολή και το Τμήμα Ψυχολογίας. Επίσης, πραγματοποιήθηκε δυναμική κινητοποίηση και παράσταση διαμαρτυρίας στην Πρυτανεία.
Το αίτημα που προβάλλει η Πανσπουδαστική ΚΣ είναι: «Το Ποσείδι να μείνει στα χέρια του ΑΠΘ. Να είναι δωρεάν για όλους. Να αυξηθούν οι δαπάνες για την κατασκήνωση και επέκτασή της. Αθλητικές - Πολιτιστικές δραστηριότητες για όλους τους κατασκηνωτές. Να δοθεί στη δημοσιότητα η περιουσία του ΑΠΘ. Να διαλυθεί η Εταιρία Διαχείρισης - Αξιοποίησης του ΑΠΘ. Καμία επιχειρηματική δραστηριότητα του ΑΠΘ».
Σε ανακοίνωσή της, υπογραμμίζει σχετικά ότι η Εταιρία Διαχείρισης της Περιουσίας του Πανεπιστημίου έχει σκοπό να μετατρέψει το Πανεπιστήμιο σε επιχείρηση που θα πουλά και θα διαχειρίζεται την περιουσία του για να βγάλει κέρδος και πως, αντί να διεκδικεί χρήματα από τον κρατικό προϋπολογισμό και να αντιστέκεται στην πολιτική της υποχρηματοδότησης, προτιμά να λειτουργεί σαν επιχείρηση, επιβαρύνοντας τους φοιτητές (π.χ. κυλικεία που πέρασαν στην εταιρία).
Ανακοίνωση - καταγγελία της ΕΛΜΕ Τρικάλων
Στην πταισματοδίκη βρέθηκαν χτες τα μέλη του προεδρείου του 15μελούς Μαθητικού Συμβουλίου του 4ου Λυκείου Τρικάλων, ύστερα από την κλήση τους σε ανάκριση σχετικά με την κατάληψη του σχολείου τους, τον περασμένο Δεκέμβρη. Στις 4 Απρίλη καλούνται ν' απολογηθούν όλα τα μέλη του 15μελούς συνοδευόμενοι από τους δυο γονείς τους, επειδή όλοι οι μαθητές είχαν προχωρήσει στην κατάληψη του σχολείου τους, διαμαρτυρόμενοι για την αυταρχική, αντιπαιδαγωγική συμπεριφορά του λυκειάρχη Θ. Νάστα και διεκδικώντας Δημόσια Δωρεάν Παιδεία. Οπως είπε, δε, χτες η πταισματοδίκης, «η υπόθεση δεν πρόκειται να "πάει" στο αρχείο, αλλά θα συνεχιστεί κανονικά».
Η κλήση των μαθητών και των γονιών τους σε ανάκριση λίγο πριν, μάλιστα, από τη δοκιμασία των εξετάσεων, δείχνει ότι η κυβέρνηση της ΝΔ, συνεχίζοντας να «βαδίζει» στον αντιδημοκρατικό «κατήφορο» της προηγούμενης του ΠΑΣΟΚ, εμμένει στην πολιτική ποινικοποίησης των μαθητικών αγώνων, με στόχο την τρομοκράτηση του μαθητικού κινήματος.
Η ΕΛΜΕ Τρικάλων, σε υπόμνημά της προς την υπουργό Παιδείας Μαριέττα Γιαννάκου, καταδικάζει ως ακραία πράξη την κλήση σε εξέταση των μαθητών του 15μελούς και των γονέων τους. Επίσης, θεωρεί «απαράδεκτη, αντιπαιδαγωγική και καταδικάζει την προσφυγή του διευθυντή στη Δικαιοσύνη για το "έγκλημα" των μαθητών του σχολείου που ήταν η συμμετοχή τους, με τους συμμαθητές τους σε ολόκληρο το νομό, στις κινητοποιήσεις το Δεκέμβρη του 2004». «Το ΔΣ της ΕΛΜΕ Τρικάλων και όλη η εκπαιδευτική κοινότητα - υπογραμμίζει - ζητούν να κινηθεί άμεσα η διαδικασία κατάργησης αυτής της αντιδημοκρατικής, αντιπαιδαγωγικής και αντισυνταγματικής Πράξης Νομοθετικού Περιεχομένου με την οποία ποινικοποιούνται οι μαθητικές διεκδικήσεις (Ν.2811/2000)».
ή ενσωμάτωσης και διαχείρισης;
Οι αγωνιστικές κινητοποιήσεις, στις οποίες πρωτοστάτησαν οι δυνάμεις της ΠΚΣ το προηγούμενο διάστημα, στο φοιτητικό κίνημα είναι προϋπόθεση για να συνειδητοποιούν οι φοιτητές μέσα από την ίδια τους την πείρα ότι δεν έχουν να κάνουν με κάποια παραλλαγή διαχείρισης της αντιλαϊκής πολιτικής, η οποία δήθεν μπορεί να μακιγιαριστεί, να γίνει πιο ήπια, αλλά με την ίδια τη στρατηγική του κεφαλαίου.
Οι κραυγές των ΕΑΑΚ, «Αριστερών Σχημάτων», του «Δικτύου», για «νικηφόρα κινήματα», δεν μπορούν να κρύψουν τη βαθιά ενσωματώσιμη πρακτική τους, το ρόλο του αμορτισέρ που απορροφά τους κραδασμούς!
Για τη δράση αυτών των σχημάτων δε χρειάζεται να ανατρέξει κανείς στο παρελθόν. Μόλις πριν δυο βδομάδες, αρνήθηκαν να προσυπογράψουν σε Διοικητικά Συμβούλια και Γενικές Συνελεύσεις τα ψηφίσματα ενάντια στο «ευρωσύνταγμα» και στην ΕΕ. Αρνήθηκαν να καταδικάσουν ακόμα και την ξετσίπωτη στάση της πλειοψηφίας της ΓΣΕΕ που ίδρυσε ιδιωτικό ΑΕΙ.
Θα ήταν παράλογο η ηγεσία αυτών των ομάδων να φορέσει ξαφνικά τη μάσκα του αγωνιστή. Ετσι την ώρα που χιλιάδες φοιτητές έβγαιναν στο δρόμο σε κάθε πόλη, στα συλλαλητήρια, τα ΕΑΑΚ ισχυρίζονταν πως «δεν υπάρχει φοιτητικό κίνημα», «δεν υπάρχει τίποτα για να συντονιστεί», ή ότι «οι φοιτητές δεν είναι μαχητικοί»!!!
Μαζί με ΔΑΠ-ΠΑΣΠ, εγκαλούσαν τους φοιτητές που πρωτοστάτησαν στη δημιουργία επιτροπών ετών και εξαμήνων, ότι δήθεν χρειάζεται το ΔΣ να τις «νομιμοποιήσει», ή ότι «είναι παράνομες», «διασπούν τον σύλλογο» και άλλα τέτοια γλυκανάλατα!!!
Πατούν στο «στέρεο» έδαφος των επιδιώξεων της άρχουσας τάξης, όταν λένε ότι δήθεν «η Ελλάδα θα πιεστεί να αλλάξει το καθεστώς των επαγγελματικών δικαιωμάτων», λες και οι Ελληνες εφοπλιστές και τραπεζίτες θα το κάνουν με το ζόρι!!!
Οι «κατηγορίες» λοιπόν για «καπέλο» της ΚΝΕ, μάλλον θέλουν να κρύψουν ότι η ηγεσία των ΕΑΑΚ φοράει το σομπρέρο της αντιλαϊκής πολιτικής, υιοθετεί προτάσεις διαχείρισης, που εξασφαλίζουν την απομόνωση, την εκτόνωση και την ήττα του φοιτητικού κινήματος.
Τι άλλο να περίμενε κανείς από δυνάμεις που βγάζουν σπυράκια και μόνο στο άκουσμα της λέξης ΠΑΜΕ στις σχολές, κι έχουν χαράξει συστηματική, συνεπή (!), γραμμή συμμαχίας με τη ΓΣΕΕ, σε απεργίες, για την Πρωτομαγιά, το γιορτασμό του Πολυτεχνείου. Σε κάθε κινητοποίηση που είχε χαρακτήρα συνολικής αντιπαράθεσης με την αντιλαϊκή πολιτική η ηγεσία των ΕΑΑΚ και διάφοροι μαϊντανοί συνεργάτες τους δίνουν το «παρών» ποτίζοντας τη γλάστρα των Πολυζωγόπουλων και των διαφόρων Φόρουμ της χειραγώγησης. Δεν είναι τυχαίο που απαιτούν «κανένας διάλογος έξω από τους συλλόγους των φοιτητών και των καθηγητών»... Οσο για τους εργάτες τσιμουδιά!!!
Αν λοιπόν ΔΑΠ και ΠΑΣΠ είναι στυλοβάτες της αντιλαϊκής πολιτικής, ΕΑΑΚ και ΣΥΝοδοιπόροι βγάζουν τη λάντζα του αποπροσανατολισμού, λειτουργώντας ως βαλβίδα ασφαλείας για την κυβέρνηση και την πλουτοκρατία.
Στο βαθμό που ενισχύεται η ΠΚΣ, η συσπείρωση που στηρίζει η ΚΝΕ και άλλοι φοιτητές με ριζοσπαστική συνείδηση.
Το φοιτητικό κίνημα μπορεί να φέρει αποτελέσματα στο βαθμό που θα πατάει γερά στη βάση των φοιτητών, στις επιτροπές αγώνα ετών και εξαμήνων, στο συντονισμό με βάση το πλαίσιο πάλης που δε χωράει στη στρούγκα του αντιλαϊκού μονόδρομου, δεν παζαρεύει το τι θα χάσουμε και πώς, αλλά καλλιεργεί την ανυπακοή, την απειθαρχία στην πολιτική ΕΕ-ΝΔ-ΠΑΣΟΚ-κεφαλαίου.
Το φοιτητικό κίνημα μπορεί να μπει στη λεωφόρο της ρήξης και της σύγκρουσης, στο βαθμό που συνδέεται αποφασιστικά με τις δυνάμεις του ταξικού, ανυπότακτου εργατικού κινήματος, τις δυνάμεις που εκφράζονται με το πλαίσιο αγώνα του ΠΑΜΕ.
Νικηφόρα κινήματα είναι αυτά που κρατούν ψηλά τα λάβαρα της εργατικής τάξης, που κάνουν σημαία τους τις σύγχρονες ανάγκες της λαϊκής οικογένειας, της νεολαίας, και όχι οι «σημαίες ευκαιρίας» και οι λευκές πετσέτες που πετάνε στην ολιγαρχία οι δυνάμεις της διαχείρισης. Ετσι συμβαίνει συνήθως. Οταν ψαρεύεις στα θολά νερά μπλέκεσαι στα δίχτυα της σοσιαλδημοκρατίας!
Από ΔΑΠ, ΠΑΣΠ και ΕΑΑΚ, οι οποίες ...συναίνεσαν σε κοινό πλαίσιο. Οχι ενάντια στην ιδιωτικοποίηση, ούτε ενάντια στην υποβάθμιση και, φυσικά, κουβέντα για τις ανάγκες των φοιτητών, για αιτήματα και διεκδικήσεις. Τι τους ένωσε; Η κοινή πάλη ενάντια στο Πανελλαδικό Συντονιστικό των ΑΕΙ! «Οχι στο πλαίσιο του Συντονιστικού». Αυτό ήταν το κοινό τους πλαίσιο, που έφεραν προς ψήφιση στη συνέλευση του α` έτους των Μηχανικών Περιβάλλοντος στη Ξάνθη! Μαύρισμα που τους χρειάζεται...
«Καταργήσαμε το αμαρτωλό ΔΙΚΑΤΣΑ», «δεν υποβαθμίσαμε τα πτυχία», συνεχίζει να φωνάζει η ΔΑΠ στις σχολές. Γιατί; Για να κρύψει την κυβέρνησή της, που, μετά την ψήφιση του νομοσχεδίου με ΠΑΣΟΚ και ΣΥΝ, έφερε και το διάταγμα για τις προσλήψεις στο Δημόσιο, το οποίο στις κατηγορίες ΠΕ και ΤΕ (απόφοιτοι ΑΕΙ και ΤΕΙ, αντίστοιχα) ενσωματώνει και τους «τίτλους» των διάφορων ψευτοκολεγίων. Και όχι μόνο! Στο ίδιο διάταγμα αναφέρεται: «Στον κλάδο ΠΕ Περιβάλλοντος... προστίθεται και το πτυχίο "Εφαρμοσμένης Αγροοικολογίας (Πρόγραμμα Σπουδών Επιλογής)"». Δηλαδή, το πτυχίο ΑΕΙ είναι ισότιμο και με πτυχίο ΠΣΕ! Οσο για τη ΔΑΠ, είναι ικανοί για να περάσουν το πρόγραμμα της κυβέρνησής τους, να αποδείξουν ότι η κατάργηση της δωρεάν Παιδείας θα βοηθήσει τα λαϊκά στρώματα! Χμμμ! (Το έχουν κάνει και αυτό!!). Ε, άξιος ο μισθός τους!
-- Στην Πολυτεχνική Θεσσαλονίκης, στη 1 μ.μ., στο αμφιθέατρο «Παναγιωτόπουλος», με θέμα «Επαγγελματική Προοπτική του Μηχανικού στην Ελλάδα». Θα μιλήσουν οι: Χ. Σιδηρόπουλος, μέλος του ΔΣ του Συλλόγου Ηλεκτρολόγων Μηχανολόγων Βορείου Ελλάδας, Γ. Κατσιάβαλος, καθηγητής Μηχανικών Μετάλλων και γγ του ΤΕΕ Κεντρικής Μακεδονίας και Μ. Καντιδάκης, μέλος ΔΕΠ του Τμήματος Αρχιτεκτόνων Θεσσαλονίκης.
-- Στο Μαθηματικό Αθήνας, στη 1 το μεσημέρι, με θέμα την αξιολόγηση, θα μιλήσει ο Παναγιώτης Γεωργιάδης, μέλος της Εκτελεστικής Γραμματείας της ΠΟΣΔΕΠ.
-- Στο ΤΕΙ Λαμίας, συναυλία με τον Βασίλη Παπακωνσταντίνου, στις 9:30 μ.μ., στο μεγάλο αμφιθέατρο του Ιδρύματος.
«Σαν έτοιμη από καιρό», η Διοίκηση του Πανεπιστημίου Μακεδονίας Οικονομικών και Κοινωνικών Επιστημών (ΠΑΜΑΚ) έχει συγκροτήσει δομή για την εφαρμογή αυτού που ονομάζουν οι ευρωενωσιακές συνθήκες «διά βίου εκπαίδευση», ενώ η Σύγκλητος έχει κατεβάσει στις Συνελεύσεις Τμημάτων των σχολών οδηγία για την εφαρμογή του συστήματος Πιστωτικών Μονάδων, αναδιαρθρώσεις που πρακτικά δημιουργούν τις ανάλογες προϋποθέσεις για τη δημιουργία του μοντέλου του «καταρτίσιμου».
Και ενώ η οδηγία της Συγκλήτου συζητιέται στα Τμήματα, η εκπαιδευτική δομή τύπου «Κέντρου Επαγγελματικής Κατάρτισης» έχει μπει εδώ και καιρό σε εφαρμογή. Αρχικά λειτούργησε ως «δράση» στα πλαίσια του ΕΠΕΑΕΚ και στη συνέχεια εδραιώθηκε η συγκρότηση και η λειτουργία μέσω της Εταιρίας Αξιοποίησης και Διαχείρισης της Περιουσίας του Πανεπιστημίου, «υπό τη σκέπη» της Πρυτανείας του ΠΑΜΑΚ. Πρόκειται για μια ακόμα κερδοφόρα επιχειρηματική δραστηριότητα του ιδρύματος, που υιοθετεί ένα ρόλο ξένο προς την Ανώτατη Εκπαίδευση: Την παροχή χαμηλού επιπέδου, ληξιπρόθεσμης κατάρτισης κι επανακατάρτισης.
Το κέντρο διεξάγει σεμινάρια που δίνουν «Πιστοποιητικό Εξειδίκευσης» σε διάφορους τομείς Οικονομικών και Κοινωνικών σπουδών, για εργαζόμενους και ανέργους, πτυχιούχους ΑΕΙ, ΤΕΙ, ΙΕΚ ή Λυκείου. Τα σεμινάρια γίνονται επί πληρωμή, το κόστος τους εξαρτάται από τις λειτουργικές ανάγκες του σεμιναρίου και ορίζεται από τον επιστημονικό υπεύθυνο. Οι επιστημονικοί υπεύθυνοι είναι όλοι μέλη ΔΕΠ του ΠΑΜΑΚ, ενώ το «Πιστοποιητικό Εξειδίκευσης» φέρει την υπογραφή του Πρύτανη. Οσο για το κόστος της «εξειδίκευσης», ενδεικτικά αναφέρεται ότι το αντικείμενο «Ελεγκτική» κοστίζει 125 ευρώ, το «Μάνατζμεντ» 245 ευρώ, ενώ υπάρχει σεμινάριο που κοστίζει μέχρι και 1.600 ευρώ!
Μερικοί από τους τίτλους κατάρτισης που δείχνουν - συν τοις άλλοις - το ρηχό τους περιεχόμενο είναι η «Μηχανογραφημένη Κοστολόγηση», ο «Σχεδιασμός Προγραμμάτων Αθλητισμού Αναψυχής», η «Λήψη Αποφάσεων, Κρίση, Διαπραγμάτευση», οι «Βασικές δεξιότητες Χειρισμού Η/Υ».
Η Πανσπουδαστική ΚΣ μπροστά σε αυτές τις εξελίξεις, όπως μας ενημερώνει η φοιτήτρια του ΠΑΜΑΚ Στέλλα Καινουργιάκη, δίνει τη μάχη εδώ και καιρό για να ανοίξει η συζήτηση γι' αυτά τα θέματα τόσο στους φοιτητές όσο και στα μέλη ΔΕΠ. «Δίνουμε τη μάχη με όλες μας τις δυνάμεις» μας λέει χαρακτηριστικά «για να ενημερώσουμε τους συμφοιτητές μας για αυτά τα νέα μέτρα και για το πώς κατακερματίσουν τη γνώση μας και πετσοκόβουν τα επαγγελματικά μας δικαιώματα. Μέσα στις Συνελεύσεις Τμημάτων, αλλά και στους φοιτητές του Πανεπιστημίου, ξεδιπλώνουμε την πρότασή μας για Ενιαία Ανώτατη Δημόσια και Δωρεάν Εκπαίδευση, για πτυχία με αξία, για δουλιά με δικαιώματα».
Ταχύρυθμα μαθήματα για να εφαρμοστεί η κατεύθυνση: «Εκπαίδευση και κατάρτιση σε ευρωπαϊκή τροχιά»
Η διαδικασία της προσαρμογής της εκπαίδευσης στη στρατηγική της Λισαβόνας είναι το αντικείμενο του συνεδρίου που διοργανώνει (χτες και σήμερα) το υπουργείο Παιδείας για στελέχη της εκπαίδευσης σε συνεργασία με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Με στόχο να προπαγανδίσει πρώτα και κύρια στα υψηλόβαθμα στελέχη της εκπαίδευσης τον προσανατολισμό τον οποίο θέλει η Ευρωπαϊκή Ενωση να δώσει στην Παιδεία.
Χαιρετίζοντας χτες την έναρξη του συνεδρίου, ο υφυπουργός Παιδείας Σπ. Ταλιαδούρος πρόβαλε ως «ανάγκη» τα στελέχη της εκπαίδευσης να διαδώσουν σε όλα τα σχολεία τις στρατηγικές επιλογές του κεφαλαίου στο χώρο της εκπαίδευσης και της απασχόλησης ώστε η ελληνική κοινωνία να συμμετάσχει σε αυτές τις εξελίξεις. Τους βασικούς άξονες της στρατηγικής για την υπαγωγή της Παιδείας στο «στρατηγικό στόχο» της αύξησης της «ανταγωνιστικότητας» του ευρωπαϊκού κεφαλαίου ανέλυσε ο Δημ. Σκιάδας, ειδικός γραμματέας ΚΠΣ και Διεύθυνσης Ευρωπαϊκής Ενωσης του υπουργείου Παιδείας. Σημείωσε ότι η εκπαίδευση έχει οριστεί ως βασικός άξονας της «στρατηγικής της Λισαβόνας», με ιδιαίτερους στόχους την ανάπτυξη της εκπαίδευσης και της κατάρτισης, της έρευνας και των «καινοτόμων δράσεων». Επανέλαβε τα περί εκπαίδευσης που θα προωθεί τη δυνατότητα επαγγελματικής αποκατάστασης των αυριανών εργαζομένων, τη βελτίωση της «προσαρμοστικότητας» όσων ήδη βρίσκονται στην παραγωγή, την ενίσχυση της «κοινωνικής προστασίας» και την «ισότητα ευκαιριών».
«Κάναμε τη θεωρητική δουλιά, τώρα προχωρούμε σε πρακτικά ζητήματα», ήταν η χαρακτηριστική φράση του εκπροσώπου της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Ντ. Ντιόν, ο οποίος μετέφερε την «αγωνία» της ΕΕ να προχωρήσουν με πιο εντατικούς ρυθμούς μέτρα για τη συνεισφορά της εκπαίδευσης στους στόχους της Λισαβόνας. Και έκανε λόγο για συνεργασία μεταξύ χωρών και ανταλλαγή εμπειρίας και αξιοποίηση της λεγόμενης «μεθόδου ανοιχτού συντονισμού» σε επίπεδο κρατών - μελών της ΕΕ, με στόχο την κάλυψη των ελλείψεων που έχουν διαπιστωθεί στην πορεία προς το 2010.
Στο πλαίσιο της προπαγάνδισης των αναγκαίων για το κεφάλαιο μεταρρυθμίσεων, στο συνέδριο κλήθηκαν να συμμετάσχουν εκπρόσωποι των υπουργείων Παιδείας χωρών της ΕΕ όπου έχουν εφαρμοστεί αντιδραστικά μέτρα. Ο Γ. Χόκινεν από τη Φινλανδία αναφέρθηκε στο περίφημο φινλανδικό μοντέλο και στα κύρια χαρακτηριστικά του: Την αποκέντρωση της βασικής εκπαίδευσης, με το κράτος να χρηματοδοτεί τις ανάγκες κατά το ήμισυ και τα υπόλοιπα να καλύπτονται από τις τοπικές αρχές, δηλαδή τους ίδιους τους εργαζόμενους, την αξιολόγηση που διαπνέει όλο το φάσμα της εκπαίδευσης, τη στροφή στην κατάρτιση με τους μισούς μόλις αποφοίτους της εννιάχρονης εκπαίδευσης να συνεχίζουν στο λύκειο και οι υπόλοιποι να διοχετεύονται σε διάφορες μορφές κατάρτισης.
Από την πλευρά του ο Π. Λάουνερ από τη Μεγ. Βρετανία αναφέρθηκε στην προσπάθεια καλλιέργειας φιλοσοφίας διά βίου κατάρτισης από νωρίς στα σχολεία, σημειώνοντας ανάμεσα σε άλλα ότι στόχος είναι το 25% των εκπαιδευομένων να ακολουθούν διαδικασίες επαγγελματικής κατάρτισης την επόμενη τριετία και το 50% μέχρι το 2010. Ενώ ο Περ Μπάνβερ από το υπουργείο Παιδείας της Σουηδίας αναφέρθηκε στο ζήτημα της χρηματοδότησης της εκπαίδευσης και της κατάρτισης, σημειώνοντας ότι η χώρα του με ποσοστό 6,5% επί του ΑΕΠ κατέχει από τα υψηλότερα ποσοστά δαπανών στην ΕΕ, με μεγάλο βαθμό αποκέντρωσης του εκπαιδευτικού συστήματος, κάτι που όπως σημείωσε έχει δημιουργήσει και ανισότητες σε τοπικό επίπεδο σε ό,τι αφορά τις παρεχόμενες δεξιότητες.