Τρίτη 10 Σεπτέμβρη 2024
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΠΑΙΔΕΙΑ
Εκδήλωση του ΚΚΕ στη Λάρισα

Σήμερα Τρίτη η Τομεακή Οργάνωση Λάρισας του ΚΚΕ πραγματοποιεί εκδήλωση με θέμα «Η λαϊκή πάλη για τις σύγχρονες μορφωτικές ανάγκες απέναντι στην πολιτική κυβερνήσεων - αστικών κομμάτων - κεφαλαίου για το σχολείο». Θα γίνει στις 7 μ.μ. στην κοίτη του Πηνειού και θα μιλήσει ο Γιάννης Παντελίδης, μέλος του Γραφείου Περιοχής Θεσσαλίας του Κόμματος. Στην εκδήλωση θα παρουσιαστεί και το δρώμενο «5 δυσκολίες για να γράψει κανείς την αλήθεια», του Μπέρτολτ Μπρεχτ, από τη μουσικοθεατρική ομάδα του ΚΚΕ και της ΚΝΕ.

ΤΟΜΕΑΚΗ ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΗΜΟΥ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΤΟΥ ΚΚΕ
Ανέδειξε τις πραγματικές ανάγκες για σύγχρονη σχολική στέγη

Την πρόταση της ΤΟ Θεσσαλονίκης του ΚΚΕ για το οξυμένο πρόβλημα σχολικής στέγης στον δήμο Θεσσαλονίκης παρουσίασαν χτες, στη διάρκεια συνέντευξης Τύπου, ο Γιάννης Δελής, βουλευτής Α' Θεσσαλονίκης του ΚΚΕ, και ο Βασίλης Τομπουλίδης, μέλος του Γραφείου Περιοχής Κεντρικής Μακεδονίας του ΚΚΕ και δημοτικός σύμβουλος της «Λαϊκής Συσπείρωσης» στη Θεσσαλονίκη.

Εισηγητικά ο Γιάννης Δελής αναφέρθηκε στη συνολική εικόνα που υπάρχει με την έλλειψη σχολικών κτιρίων και αιθουσών, τα γερασμένα, υποσυντηρημένα και ακατάλληλα σχολικά κτίρια, τονίζοντας ότι αυτή η κατάσταση είναι απαράδεκτη και πολλές φορές επικίνδυνη για τα παιδιά και τους εκπαιδευτικούς.

Σημείωσε ότι αιτία είναι η διαχρονική πολιτική υποχρηματοδότησης, που ακολουθείται από όλες τις κυβερνήσεις και τις πλειοψηφίες των δημοτικών αρχών, που ιεραρχούν τις προτεραιότητές τους με κριτήρια όχι τις ανάγκες της κοινωνικής πλειοψηφίας αλλά τα κέρδη των λίγων. Στο πλαίσιο αυτό εντάσσεται η περικοπή των κρατικών κονδυλίων για τη σχολική στέγη που τα τελευταία χρόνια έφτασε στο 70%.

Παρουσίασε την πρόταση του ΚΚΕ που προβάλλει επιτακτικά «ένα μεγάλο πανελλαδικό τεχνικό πρόγραμμα για τη σχολική στέγη, εξειδικευμένο και ιεραρχημένο τοπικά κατά δήμο και Περιφέρεια: Για ανέγερση νέων σχολείων, για να γίνουν άμεσα όλες οι αναγκαίες επισκευές - ανακαινίσεις στο γερασμένο κτιριακό δυναμικό του πολεοδομικού συγκροτήματος, για να προχωρήσουν, επιτέλους, με επείγοντα τρόπο ο προσεισμικός έλεγχος και οι μελέτες πυροπροστασίας των σχολικών μονάδων».

Τόνισε ότι «αποτελεί σύγχρονη ανάγκη των παιδιών των λαϊκών οικογενειών να ληφθούν όλα τα απαραίτητα μέτρα από την πολιτεία ώστε η εκπαιδευτική διαδικασία να γίνεται σε σύγχρονους χώρους και υποδομές, για όλες τις δραστηριότητες, και που, βέβαια, δεν μπορεί να είναι η αίθουσα διδασκαλίας για όλες τις λειτουργίες και χρήσεις.

Είναι, δηλαδή, ρεαλιστική η απαίτηση των καιρών, με βάση την εξέλιξη της επιστήμης και της τεχνολογίας, να διαμορφωθούν ανάλογα οι σχολικές μονάδες, με εργαστήρια, χώρους άθλησης, θεάτρου, μουσικής, αλλά και υποδομές σίτισης και ξεκούρασης».

Αναφέρθηκε επίσης στην προσπάθεια των κυβερνήσεων, την τελευταία 20ετία, για την πλήρη εμπορευματοποίηση και ιδιωτικοποίηση της μελέτης, της κατασκευής αλλά και της χρήσης των σχολείων. Και σημείωσε ότι πρέπει «να σταματήσει άμεσα ο κατακερματισμός των ευθυνών όσον αφορά τη σχολική στέγη.

Χρειάζεται να συσταθεί ενιαίος δημόσιος φορέας που να έχει την ευθύνη από την αρχή (δηλαδή, την εύρεση του κατάλληλου χώρου και τις μελέτες) μέχρι το τέλος (δηλαδή, την παράδοση της κατασκευής με τον κατάλληλο εξοπλισμό) για τα σχολεία της χώρας, εξασφαλίζοντας έτσι τόσο την ισότιμη ανάπτυξη των σχολείων ανά περιοχή όσο και τη συντήρηση ή και αναβάθμιση των υπαρχόντων».

Ανέδειξε ότι το ΚΚΕ διεκδικεί, μαζί με όλους τους φορείς του λαϊκού κινήματος, να ξεκινήσει άμεσα πρόγραμμα ανέγερσης σύγχρονων και ασφαλών σχολείων, κυρίως Ειδικών Σχολείων και Νηπιαγωγείων, αλλά και γενικότερα.

«Κι αυτό σημαίνει να χαρακτηριστούν "χώροι σχολείων" και να αγοραστούν όλα τα αναγκαία οικόπεδα.

Κόντρα, φυσικά, στη λογική που οδηγεί η χρήση γης να υπαγορεύεται από το αν αξιοποιούνται διάφορα "φιλέτα" για τις ανάγκες των μεγάλων επιχειρήσεων.

Για να προχωρήσει άμεσα πρόγραμμα συντήρησης όλων των υποδομών των σχολείων, προσεισμικού ελέγχου».

Τέλος, παρουσίασε την πρόταση του ΚΚΕ για το Ενιαίο 12χρονο Σχολείο των σύγχρονων αναγκών και δυνατοτήτων της εποχής.

Σχολικές υποδομές που θα αντανακλούν τις σύγχρονες δυνατότητες

Ο Βασίλης Τομπουλίδης σημείωσε ότι «το μέλλον της νέας γενιάς πρέπει και μπορεί να χτίζεται στον 21ο αιώνα σε σχολικές υποδομές που θα αντανακλούν τις σύγχρονες δυνατότητες. Σε σχολεία που θα εξασφαλίζουν το απαραίτητο περιβάλλον για ολοκληρωμένη μόρφωση και εκπαίδευση».

Αναφέρθηκε στις ευθύνες των δημοτικών αρχών, σημειώνοντας ότι η προηγούμενη δημοτική αρχή, του κ. Ζέρβα, όχι μόνο δεν έκανε τίποτα στην κατεύθυνση ανατροπής της εκρηκτικής κατάστασης στις σχολικές υποδομές, αλλά αντίθετα την χειροτέρεψε. Αλλά και η νέα δημοτική αρχή, του κ. Αγγελούδη, κινείται στην ίδια κατεύθυνση.

Χαρακτήρισε πρόκληση την εξαγγελία του πρωθυπουργού από το βήμα της ΔΕΘ, που παρουσίασε ως λύση τα 250 εκατομμύρια ευρώ για συντήρηση και επισκευές στα σχολεία όλης της χώρας και μάλιστα σε βάθος τριετίας. «Ψίχουλα μπροστά στις ανάγκες, που οδηγούν τους γονείς να βάζουν το χέρι βαθιά στην τσέπη κάθε χρόνο. Ούτε λόγος βέβαια για πρόγραμμα ανέγερσης νέων σχολικών κτιρίων», είπε.

Αναφέρθηκε στις διαρκείς παρεμβάσεις της «Λαϊκής Συσπείρωσης» στον δήμο Θεσσαλονίκης προκειμένου να αναδειχθεί ότι το πρόβλημα είναι εκρηκτικό. Πρόσθεσε ότι με βάση τα στοιχεία του πρωτοβάθμιου προσεισμικού ελέγχου αναφορικά με την αντισεισμική θωράκιση, το 68% των σχολικών κτιρίων του δήμου Θεσσαλονίκης είναι χτισμένα πριν από το 1985, δηλαδή με παλιούς αντισεισμικούς κανονισμούς. Το 38% των σχολικών κτιρίων είναι υψηλής προτεραιότητας περαιτέρω ελέγχου, δηλαδή διαθέτουν παρωχημένο σχεδιασμό και στοιχεία που τα καθιστούν ευάλωτα έναντι του σεισμικού φαινομένου.

Πάνω από 20 θεσμοθετημένοι χώροι σχολείων έχουν αποχαρακτηριστεί τα τελευταία 20 χρόνια «λόγω αδυναμίας απαλλοτρίωσής τους από τους αρμόδιους φορείς του Δημοσίου». Οι 15 από αυτούς αφορούν Νηπιαγωγεία.

Την ίδια ώρα, κανένα σχολείο δεν έχει κατασκευαστεί τα τελευταία χρόνια στον δήμο, και μόλις 4 Νηπιαγωγεία και 1 Ειδικό βρίσκονται ακόμα στις εξαγγελίες (από το 2018).

Από το 2021 που έγινε υποχρεωτική η Προσχολική Εκπαίδευση τα παιδιά σε μια σειρά από Νηπιαγωγεία παραμένουν στοιβαγμένα σε κοντέινερ (kibo).

Επιπλέον αναφέρθηκε στο ζήτημα που προέκυψε με τα 5 λυόμενα στην περιοχή της παραλίας, δηλαδή το 89οΔημοτικό, 1οΕιδικό, τα Διαπολιτισμικά και 1ο ΓΕΛ και 31οΓυμνάσιο.

Σημείωσε ότι η διοίκηση του δήμου, σε συνεργασία με την Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης, ενώ κόπτεται για την ασφάλεια μαθητών και εκπαιδευτικών, φαίνεται ότι βάζει πλάτη στο να υλοποιείται το σχέδιο της κυβέρνησης για συγχωνεύσεις και καταργήσεις σχολείων.

Ειδικότερα για το 1οΕιδικό Δημοτικό Σχολείο, για το οποίο αποφασίστηκε να μεταστεγαστεί προσωρινά σε κτίριο στην οδό Κατσιμίδη που χρησιμοποιούνταν από τη Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ανατολικής Θεσσαλονίκης, σημείωσε ότι «η μετακίνηση των υπηρεσιών αλλά και οι εργασίες διαμόρφωσης του κτιρίου προκειμένου να γίνει προσβάσιμο και λειτουργικό για να φιλοξενήσει Ειδικό Σχολείο φαίνεται ότι θα διαρκέσουν κάποιους μήνες». Και έθεσε το ερώτημα: «Πώς θα συνεχίσουν οι μαθητές και καθηγητές του 1ουΕιδικού Δημοτικού Σχολείου να πηγαίνουν στο επικίνδυνο λυόμενο για τόσους μήνες;».

Τόνισε ότι «δεν υπάρχει ένα ολοκληρωμένο σχέδιο αντιμετώπισης των οξυμένων προβλημάτων της σχολικής στέγης του δήμου μας». Κι αυτό γιατί «δεν είναι σε λογική διεκδίκησης, από κοινού με τον λαό της πόλης, αύξησης της κρατικής χρηματοδότησης, αλλά σε λογική "ήπιου" διαλόγου και εύρεσης πόρων μέσω ιδιωτικής χρηματοδότησης, χορηγιών κ.λπ. που συνήθως κρύβουν από πίσω άλλα ανταλλάγματα».

Κόντρα σε αυτήν τη λογική και πρακτική κάλεσε γονείς, μαθητές, εκπαιδευτικούς και όλο τον λαό της πόλης σε αγωνιστικό ξεσηκωμό, να διεκδικήσουν, μεταξύ άλλων:

-- Αύξηση της κρατικής χρηματοδότησης για να μη χαθούν και οι τελευταίοι χαρακτηρισμένοι χώροι για την ανέγερση σχολικών κτιρίων.

-- Να μην προχωρήσει καμία συγχώνευση / κλείσιμο σχολείων αξιοποιώντας το αντιπαιδαγωγικό κριτήριο των 25 και 27 μαθητών ανά τμήμα.

-- Να πραγματοποιηθούν ουσιαστικοί έλεγχοι από τις αρμόδιες επιτροπές της ΚΤΥΠ σε συνεργασία με την Τεχνική Υπηρεσία του δήμου.

-- Σε περίπτωση που οι έλεγχοι των υπηρεσιών υποδείξουν τη μετεγκατάσταση σχολικών μονάδων λόγω επικινδυνότητας των κτιρίων, να υπάρξει λύση με ενιαία μεταφορά των σχολικών μονάδων χωρίς διάσπασή τους σε διαφορετικά κτίρια.

-- Κατάρτιση προγράμματος ανέγερσης νέων σχολείων με αποκλειστική ευθύνη του κράτους. Αντικατάσταση των παλιών κτιρίων, επισκευή - συντήρηση των νεότερων. Αντικατάσταση όλων των kibo που στεγάζουν κυρίως Νηπιαγωγεία.

ΗΛΕΙΑ
Χωρίς καν... χαρτί φωτοτυπικού το πρώτο κουδούνι σε πολλά σχολεία

Σε σύσκεψη για αγωνιστικές πρωτοβουλίες καλεί αύριο Τετάρτη η ΕΛΜΕ

Χωρίς τα αναγκαία μέσα για τη λειτουργία τους θα χτυπήσει το πρώτο κουδούνι για τα εκπαιδευτικά ιδρύματα της Ηλείας, σύμφωνα και με όσα κατήγγειλε με συνέντευξη το πρωί της Δευτέρας το ΔΣ της ΕΛΜΕ στον νομό.

Συγκεκριμένα, η εφαρμογή του μέτρου κατάργησης των σχολικών επιτροπών για όσους δήμους διαθέτουν κάτω από 100 σχολεία στον χώρο ευθύνης τους, δημιουργεί ήδη μεγάλα προβλήματα στον νομό. Την ώρα που δεν καταβλήθηκε καν η τρίτη δόση των κρατικών χρηματοδοτήσεων για το 2024 και τα σχολεία επέστρεψαν στα ταμεία των δήμων με το τέλος της προηγούμενης σχολικής χρονιάς, όσα ελάχιστα κονδύλια δεν είχαν διαθέσει για ανάγκες λειτουργίας τους, η νέα χρονιά βρίσκει τα σχολεία που δεν ανήκουν σε σχολικές επιτροπές με τα «ταμεία» τους άδεια, ακόμη και από τα ελάχιστα «ψίχουλα» που έπαιρναν ως ενίσχυση.

Ετσι, όπως σημείωσε η ΕΛΜΕ, όλα τα εκπαιδευτικά ιδρύματα της Δευτεροβάθμιας (υπολογίζονται σε άνω των 65 στον νομό) αντιμετωπίζουν σοβαρά προβλήματα ελλείψεων, ακόμα και σε στοιχειώδη, όπως χαρτί φωτοτυπικού. Στα αιτήματα των διευθυντών προς τους 7 δήμους του νομού, αναφέρεται επίσης πως δεν έχει δοθεί ούτε η προκαταβολή των 500 ευρώ ανά σχολείο που υποσχέθηκε ως «κάθετο» μέτρο η κυβέρνηση, ανεξαρτήτως των αναγκών του καθενός!

Οπως εξήγησε η πρόεδρος της ΕΛΜΕ, Στέλλα Αναστασίου, η κατάσταση «αποτελεί συνέχεια της απαξίωσης του δημόσιου σχολείου, της σειράς αντιεκπαιδευτικών μέτρων της σημερινής κυβέρνησης σε συνέχεια των προηγούμενων, της συνολικής εμπορευματοποίησης της εκπαίδευσης και της λειτουργίας των σχολείων με ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια, με διευθυντές που θα ψάχνουν χορηγούς και τους γονείς να βάζουν όλο και πιο βαθιά το χέρι στην τσέπη για να καλύπτουν ανάγκες».

Για την αντιμετώπιση της κατάστασης η ΕΛΜΕ καλεί σε σύσκεψη, για την πραγματοποίηση αγωνιστικών δράσεων, όλα τα πρωτοβάθμια εκπαιδευτικά σωματεία της Ηλείας, για αύριο Τετάρτη στα γραφεία της.

ΦΟΙΤΗΤΙΚΟΙ ΣΥΛΛΟΓΟΙ
Μέρα δράσης για τη φοιτητική στέγη

Συγκέντρωση στο υπουργείο Οικονομικών στις 12 το μεσημέρι

Πανελλαδική μέρα δράσης για τη φοιτητική στέγη σήμερα Τρίτη, με κινητοποιήσεις και δράσεις από Φοιτητικούς Συλλόγους σε όλη τη χώρα. Στην Αθήνα, πραγματοποιείται στις 12 το μεσημέρι κινητοποίηση στο υπουργείο Οικονομικών.

Σε κοινή τους ανακοίνωση οι Φοιτητικοί Σύλλογοι αναφέρουν μεταξύ άλλων:

«Είμαστε χιλιάδες όσοι δεν μπορούμε να αντέξουμε στα ενοίκια που έχουν φτάσει στο θεό, που είχαμε ένα σπίτι και τώρα βλέπουμε πως δεν βγαίνει καν ο μήνας. Ειδικά φέτος με την ακρίβεια που σαρώνει τις αντοχές των οικογενειών μας, δεν υπάρχουν περιθώρια, αφού το κόστος σπουδών ξεπερνά τα 1.000 ευρώ! Η κυβέρνηση και το υπουργείο δεν έχουν πάρει κανένα απολύτως μέτρο», σημειώνουν σε κοινή ανακοίνωσή τους οι φοιτητικοί σύλλογοι και απαιτούν:

Αμεση έναρξη της διαδικασίας εισδοχής στις φοιτητικές εστίες! Να ολοκληρωθούν έγκαιρα οι διαδικασίες εισδοχής των φοιτητών.

Εξασφάλιση δωματίων με ευθύνη του κράτους και των ιδρυμάτων για τη διαμονή όσων δεν έχουν την οικονομική δυνατότητα να σπουδάσουν.

Γενναία αύξηση του στεγαστικού επιδόματος με βάση τις αυξήσεις στα ενοίκια. Να διευρυνθούν οι δικαιούχοι και η καταβολή να γίνεται στην αρχή της χρονιάς.

Αξιοποίηση της ακίνητης περιουσίας των πανεπιστημιακών ιδρυμάτων και κτιρίων του Δημοσίου για την κατασκευή νέων σύγχρονων εστιών στην ευθύνη του κράτους, χωρίς ΣΔΙΤ και ενοίκια. Αμεση επισκευή, ανακαίνιση των υπαρχουσών εστιών, ποιοτικές υπηρεσίες, με επαρκή κρατική χρηματοδότηση και μόνιμο προσωπικό, χωρίς εργολάβους.

Στήριξη της φοιτητικής μέριμνας! Δωρεάν σίτιση, μετακίνηση και internet για όλους. Μείωση και πλαφόν στην τιμή του ηλεκτρικού ρεύματος, ένταξη της φοιτητικής στέγης στο κοινωνικό τιμολόγιο. Κατάργηση του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης και του ΦΠΑ σε πετρέλαιο, βενζίνη, φυσικό αέριο και ηλεκτρική ενέργεια.

Δικαίωμα μετεγγραφής για όλους τους φοιτητές που το έχουν ανάγκη, με διεύρυνση των οικονομικών - κοινωνικών κριτηρίων, αντιστοίχιση όλων των ομοειδών τμημάτων, να καταργηθούν οι απαράδεκτοι «κόφτες».

Ζήτησαν φύλακα για το σχολείο και τους έστειλαν... drone που κάνει παρατηρήσεις σε μαθητές!

Καταγγελία της Β' ΕΛΜΕ Δυτικής Αττικής για συγκρότημα σχολείων στο Αιγάλεω

Ζήτησαν από τον δήμο φύλαξη του σχολικού συγκροτήματος και τους έστειλε ένα drone να παρακολουθεί εκπαιδευτικούς και άλλους εισερχόμενους σε ώρες λειτουργίας του σχολείου! Αυτό καταγγέλλει η Β' ΕΛΜΕ Δυτικής Αττικής για το συγκρότημα που συστεγάζει τα σχολεία 6ο ΓΕΛ Αιγάλεω, ΕΝΕΕΓΥΛ και ΕΕΕΕΚ, ενώ το βράδυ φιλοξενεί τη ΣΑΕΚ (Παλαιό Πολυκλαδικό), που, όπως σημειώνει, «από την πρώτη μέρα προσέλευσης των συναδέλφων κυκλοφορεί ένα drone που επιβλέπει τον χώρο».

Συγκεκριμένα η ΕΛΜΕ καταγγέλλει ότι από τις 5/9 το drone όχι μόνο περιεργαζόταν τον χώρο, αλλά «απόκτησε και φωνή που ειδοποιούσε παιδιά που κυκλοφορούσαν στο σχολείο, απόφοιτους που ήρθαν για παραλαβή εγγράφων, παιδιά συναδέλφων που παρακολουθούσαν ένα σεμινάριο στο αμφιθέατρο του σχολείου και ένα παιδί που έφερε τον σκύλο του για να παίξει, ότι ο χώρος φυλάσσεται, η παραμονή στον χώρο είναι παράνομη και θα κληθούν οι αρχές αν δεν απομακρυνθούν από εκεί!».

Η εκπαιδευτική κοινότητα έχει ζητήσει πράγματι από τον δήμο να αναλάβει την ευθύνη της φύλαξης του χώρου όταν τα σχολεία δεν λειτουργούν και για να μπορούν τα παιδιά να έχουν και το απόγευμα έναν χώρο ανάσας, ελεγχόμενο από ανθρώπους, αντ' αυτού όμως ήρθε... το drone.

Η ΕΛΜΕ θέτει το ερώτημα στην καταγγελία της: «Ποιος έχει αναλάβει το κακόγουστο αυτό σχέδιο να διώχνει μαθητές όταν το σχολείο λειτουργεί και καθηγητές 3 σχολείων έχουν την ευθύνη για τη διαχείριση του χώρου; Ποιος και με ποια δικαιοδοσία αναλαμβάνει να παίξει τον ρόλο του πορτιέρη σε έναν δημόσιο χώρο και να αποφασίζει για τη νομιμότητα της παρουσίας ανθρώπων σε αυτόν;

Επειδή είναι πολύ δύσκολο να αντιληφθούμε ποιος νους σχεδίασε αυτό το πλαίσιο φύλαξης, καταγγέλλουμε τη δημοτική αρχή και απαιτούμε να συζητηθεί το θέμα στο Δημοτικό Συμβούλιο, με αίτημα την άμεση απομάκρυνσή του από τον χώρο των σχολείων.

Ταυτόχρονα απαιτούμε από τη δημοτική αρχή, αντί να ενισχύει τους μηχανισμούς καταστολής και παρακολούθησης, να διαθέσει γενναία κονδύλια για την υλικοτεχνική υποδομή των σχολείων και να ικανοποιήσει το πάγιο αίτημά μας για πρόσληψη σχολικών φυλάκων και επαρκούς φωτισμού σε αυτά.

Δεν θέλουμε οι μαθητές μας να ζουν σε σχολεία - φυλακές και να προαυλίζονται υπό παρακολούθηση!», καταλήγει η ΕΛΜΕ.

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ - ΓΟΝΕΙΣ
Συνεχίζουν τις κινητοποιήσεις για τις μορφωτικές ανάγκες των παιδιών

Κινητοποιήσεις ενάντια στις συμπτύξεις τμημάτων και στη «σαρδελοποίηση» μαθητών στις τάξεις

Εκπαιδευτικοί, γονείς, μαθητές, με τη στήριξη εργατικών σωματείων και άλλων φορέων, συνεχίζουν την οργάνωση της δράσης και τις κινητοποιήσεις με σκοπό να μη γίνει πράξη η πολιτική της κυβέρνησης για συμπτύξεις τμημάτων και στοίβαγμα των μαθητών. «Τα παιδιά δεν είναι αριθμοί», έχουν ξεκαθαρίσει, έχοντας ήδη απορρίψει την πολιτική που υλοποιείται και εκφράστηκε και με τις δηλώσεις του πρωθυπουργού στη ΔΕΘ σχετικά με τις συγχωνεύσεις. Ο Κυρ. Μητσοτάκης δήλωσε ότι «από τα 61.000 τμήματα συγχωνεύουμε κάτι λιγότερο από 1.000». «Γίνεται μία, δεν θα έλεγα καν μεγάλη, φασαρία, η οποία δεν νομίζω ότι έχει πολύ μεγάλη υπόσταση», δήλωσε προκλητικά, τη στιγμή που αναγκαιότητα είναι η ίδρυση και όχι η κατάργηση τμημάτων προκειμένου να μειωθεί ο αριθμός μαθητών στις τάξεις σύμφωνα με τις σύγχρονες ανάγκες και απαιτήσεις.

«Αλλα είναι τα προβλήματα της Δευτεροβάθμιας και Πρωτοβάθμιας Παιδείας, τα οποία πρέπει να αντιμετωπίσουμε», είπε χαρακτηριστικά ο πρωθυπουργός επιχειρώντας να στρέψει το βλέμμα στην ατζέντα των μεταρρυθμίσεων που έχει δρομολογήσει η κυβέρνηση. Θυμίζοντας μάλιστα ότι η διαχρονικά αντιεκπαιδευτική πολιτική στοιβάζει τους μαθητές σε αίθουσες στις οποίες επιπλέον πέφτουν σοβάδες στα κεφάλια τους, σε παλιά και κακοσυντηρημένα κτίρια, ο πρωθυπουργός αντί για γενναία χρηματοδότηση της σχολικής στέγης, εξήγγειλε... αναζήτηση χορηγών. Συγκεκριμένα, αναγνώρισε ότι «δεν γίνεται να έχουμε σχολεία στα οποία πέφτουν σοβάδες στα κεφάλια των μαθητών, ούτε γίνεται να έχουμε σχολεία με τουαλέτες οι οποίες προέρχονται από τον 19ο ή τον 20ό αιώνα» και ανακοίνωσε πρόγραμμα για τις σχολικές υποδομές με 250 εκατομμύρια ευρώ «σε ορίζοντα των επόμενων ετών από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων». «Στόχος μου είναι το ποσό αυτό να αυξηθεί σημαντικά, μέσω ενός καλέσματος το οποίο θα κάνουμε για σημαντικές ιδιωτικές χορηγίες!», συμπλήρωσε, ξεκαθαρίζοντας έτσι ότι οι ανάγκες της Εκπαίδευσης των παιδιών του λαού δεν χωρούν στην πολιτική των φοροαπαλλαγών στο μεγάλο κεφάλαιο που μάλιστα επιδιώκεται να εμφανιστεί και ως «σωτήρας» των σχολείων...

Καθημερινές οι αντιδράσεις στη «σαρδελοποίηση»


«Δεν θα ανεχτούμε την παραπέρα καταστρατήγηση των μορφωτικών δικαιωμάτων των μαθητών μας με τη "σαρδελοποίησή" τους σε πολυπληθή τμήματα με 25 παιδιά, μέσα στα οποία είναι και παιδιά με ειδικές ανάγκες και ειδικές μαθησιακές δυσκολίες που έτσι μένουν εντελώς αβοήθητα», δήλωσαν εκπαιδευτικά σωματεία της Αττικής που μαζί με Ενώσεις και Συλλόγους Γονέων πραγματοποίησαν μαζική παράσταση διαμαρτυρίας στην Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης. Ανέδειξαν παράλληλα την ανάγκη η σχολική χρονιά να ξεκινήσει με όλους τους απαραίτητους όρους, με όλο το προσωπικό στα σχολεία, επαρκή χρηματοδότηση των σχολείων, μέτρα στήριξης των εκπαιδευτικών. Από εκεί απευθύνθηκε κάλεσμα για μαζική συμμετοχή στις κινητοποιήσεις του επόμενου διαστήματος, για αγωνιστικές πρωτοβουλίες τη μέρα του αγιασμού, για μαζική συμμετοχή στις Γενικές Συνελεύσεις των εκπαιδευτικών σωματείων.

Κάλεσμα για διεκδίκηση και ικανοποίηση των σύγχρονων αναγκών σε μόρφωση και ζωή, για συνέχιση του αγώνα ενάντια στην κατηγοριοποίηση των σχολείων, απηύθυνε χαιρετίζοντας εκ μέρους του ΔΣ της ΔΟΕ ο οργανωτικός γραμματέας, Αχ. Ζορμπάς. Αναδεικνύοντας ότι η πολιτική των συγχωνεύσεων πλήττει τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών, αναφέρθηκε στις προκλητικές δηλώσεις του πρωθυπουργού στη ΔΕΘ. Πρόσθεσε ότι οι εξαγγελίες για το ζήτημα της σχολικής στέγης μάς γυρνούν στην εποχή των «μεγαλοευεργετών».

Με παραστάσεις διαμαρτυρίας στις Διευθύνσεις Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Πειραιά, γονείς και εκπαιδευτικοί εξέφρασαν την αντίθεσή τους στην πολιτική της περικοπής μορφωτικών δικαιωμάτων που επιχειρείται μέσα από μαζικές συγχωνεύσεις. Υλοποιώντας την απόφαση της επιτυχημένης σύσκεψης συντονισμού που είχε προηγηθεί, οι Ενώσεις Γονέων, σωματεία εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης και η ΕΛΜΕ Πειραιά κάλεσαν στη χτεσινή κινητοποίηση. Κατά τις συναντήσεις εκπροσώπων γονιών και εκπαιδευτικών με τους διευθυντές Εκπαίδευσης, όπου δήλωσαν την αντίθεσή τους σε αυτήν την πολιτική, επιβεβαιώθηκε πως η σχολική χρονιά ξεκινά με δύσκολους όρους για τα σχολεία με ελλείψεις και κενά, ενώ είναι χαρακτηριστικό ότι μόλις το 1/3 των αιτημάτων για Παράλληλη Στήριξη καλύφθηκε στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση.

Οι παραπάνω φορείς του Πειραιά κλιμακώνουν με νέα κινητοποίηση, σήμερα στις 2 μ.μ., στην Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Αττικής.

Διεκδικώντας τη μονιμοποίηση όλων των νεοδιόριστων εκπαιδευτικών και να μην προχωρήσουν οι συμπτύξεις τμημάτων, μέλη του Συλλόγου Εκπαιδευτικών ΠΕ Λάρισας «Κωνσταντίνος Κούμας» πραγματοποίησαν χτες παράσταση διαμαρτυρίας έξω από τα γραφεία της Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Λάρισας. Οι εκπαιδευτικοί κατήγγειλαν ότι «στην περιοχή της Λάρισας δημιουργήθηκαν τεχνητά 85 υπεραριθμίες εκπαιδευτικών και την ίδια στιγμή υπάρχουν 67 τμήματα μαθητών Δημοτικού και 24 τμημάτων Νηπιαγωγείου με μαθητές από 22 μέχρι 25 και μάλιστα σε αίθουσες πολύ μικρές που δεν τηρούν ούτε τους κανόνες ασφάλειας των παιδιών».

Σήμερα, Τρίτη:

  • Σε σύσκεψη για το ζήτημα των συγχωνεύσεων - ακυρώσεων κατάτμησης τμημάτων καλεί ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ανατολικής Αττικής «Ο Σωκράτης» τους Συλλόγους και Ενώσεις Γονέων, μαζικούς φορείς των δήμων Αχαρνών, Διονύσου και Ωρωπού στις 7 μ.μ. στα γραφεία του Συλλόγου.
  • Στο Περιστέρι, η Ενωση Γονέων καλεί στις 7 μ.μ. σε συγκέντρωση διαμαρτυρίας στην πλατεία Δημαρχείου.
  • Στην Καλαμάτα, η Ενωση Γονέων, προτάσσοντας την ανάγκη να μην κοπούν τμήματα στα ΕΠΑΛ, καλεί σε κινητοποιήσεις στις 12 το μεσημέρι, στις Διευθύνσεις Εκπαίδευσης.

Αύριο, Τετάρτη, στη Μυτιλήνη, ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Λέσβου και η Ενωση Συλλόγων Γονέων και Κηδεμόνων Δήμου Μυτιλήνης καλούν στις 12.30 μ.μ. έξω από την Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Βόρειου Αιγαίου. Την κινητοποίηση στηρίζει το Παλλεσβιακό Εργατοϋπαλληλικό Κέντρο.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ