Τετάρτη 12 Μάη 2010
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΠΑΙΔΕΙΑ
Για την ισότιμη πρόσβαση των μεταναστών στην εκπαίδευση

Επίκαιρη Ερώτηση του ΚΚΕ στη Βουλή

Τα εμπόδια που μπαίνουν για την παρακολούθηση της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και τον αποκλεισμό πρόσβασης στην τριτοβάθμια για τα παιδιά μεταναστών, καταγγέλλει ο βουλευτής του ΚΚΕ Γιώργος Μαυρίκος, με Επίκαιρη Ερώτηση στη Βουλή, προς την υπουργό Παιδείας.

Οπως σημειώνει στο κείμενο της Επίκαιρης Ερώτησης:

«Η ισότιμη πρόσβαση των παιδιών των μεταναστών στη δημόσια εκπαίδευση, εκτός από τα προβλήματα που οφείλονται στην ταξική τους θέση, συναντά πρόσθετα εμπόδια που συνδέονται με το καθεστώς "παρανομίας" στο οποίο έχουν καταδικάσει τα ίδια και τις οικογένειές τους τα κόμματα του δικομματισμού.

Ετσι, ο Ν. 2910/01 προβλέπει την κατ' εξαίρεση εγγραφή στην υποχρεωτική εκπαίδευση των παιδιών χωρίς άδεια παραμονής, ενώ για τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση έχουν εκδοθεί αντιφατικές εγκύκλιοι, που στην καλύτερη περίπτωση καλύπτουν μόνο τους ανήλικους μαθητές, κρατώντας συνειδητά το σοβαρό αυτό θέμα σε μια γκρίζα ζώνη και αφήνοντας στη διακριτική ευχέρεια του κάθε σχολείου την απόφαση. Αποτέλεσμα αυτής της πολιτικής είναι να παρεμποδίζεται η πρόσβαση στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση των μαθητών μεταναστών χωρίς νομιμοποιητικά έγγραφα και να αποκλείεται η συμμετοχή τους στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, όπως έγινε πρόσφατα στο 1ο ΕΠΑΛ Μεταξουργείου.

Ειδικά για την εισαγωγή αλλοδαπών παιδιών σε ΑΕΙ - ΤΕΙ με βάση τις ειδικές διατάξεις (δεύτερο μηχανογραφικό) που προβλέπονται σε Υπουργική Απόφαση του 2007 και που η κυβέρνηση συνεχίζει να εφαρμόζει, ρητά αναφέρεται ότι απαιτείται άδεια παραμονής».

Ο βουλευτής του ΚΚΕ ρωτά την υπουργό Παιδείας:

  • Ποια άμεσα μέτρα θα πάρει για να συμμετάσχουν στις πανελλήνιες εξετάσεις του 2010 οι μετανάστες μαθητές που αποκλείστηκαν λόγω έλλειψης άδειας παραμονής και για να ενταχθούν, όσοι επιθυμούν, στις ειδικές διατάξεις.
  • Ποια μέτρα θα λάβει για την απρόσκοπτη, χωρίς εμπόδια που οφείλονται στο καθεστώς παραμονής, πρόσβαση όλων των παιδιών μεταναστών σε όλες τις βαθμίδες της δημόσιας εκπαίδευσης.
ΚΑΤΑΡΤΙΣΗ
Ανειδίκευτοι μετά από δύο χρόνια στα θρανία
  • Διαμαρτυρία μαθητών από ΕΠΑΣ του ΟΑΕΔ
  • Μετά από ένα χρόνο, οι εξετάσεις για τους αποφοίτους δημοσίων ΙΕΚ

«Μπαίνουμε σε μια σχολή ως ανειδίκευτοι εργάτες για να μάθουμε μια τέχνη και ξοδεύουμε δύο χρόνια για ποιο λόγο; Για να είμαστε και έπειτα από δύο χρόνια ανειδίκευτοι»; Το ερώτημα τέθηκε από το 7μελές συμβούλιο μαθητών της ΕΠΑΣ του ΟΑΕΔ, Ηρακλείου Αττικής, σε ανακοίνωσή τους σχετικά με την κατάληψη που είχαν πραγματοποιήσει στα τέλη Απρίλη. Παράλληλα, αποτυπώνει την αγωνία χιλιάδων νέων που έχουν σπρωχτεί στην πρόωρη κατάρτιση καλούμενοι να μειώσουν στο ελάχιστο τις απαιτήσεις τους για ουσιαστική μόρφωση και για δουλειά με δικαιώματα.

Σύμφωνα με τους ίδιους, έπειτα από δύο χρόνια σπουδών πρέπει να δουλεύουν ως ανειδίκευτοι εργάτες. «Πρέπει να συμπληρώσουμε 7 χρόνια ένσημα για να ανοίξουμε δικό μας μαγαζί, που ως γνωστόν οι περισσότεροι εργοδότες αποφεύγουν να κολλάνε ένσημα στους υπαλλήλους τους, ή τουλάχιστον δεν τα βάζουν όλα, άρα το 7 είναι πλασματικό νούμερο. Στην πραγματικότητα μιλάμε για πολλά περισσότερα χρόνια».

Το ζήτημα που θέτουν οι μαθητές συνδέεται τόσο με το μοντέλο εκπαίδευσης όσο και απασχόλησης που κατ' επιταγή των μονοπωλίων εφαρμόζεται. Το οποίο προβλέπει φτηνή και γρήγορη κατάρτιση για μια μεγάλη μάζα απασχολήσιμων, οι οποίοι θα πρέπει να καταρτίζονται και να επανακαταρτίζονται, προκειμένου να έχουν πιθανότητα να βρουν δουλειά, με τους όρους που θέτουν οι εργοδότες.

Εξετάσεις για αποφοίτους ΙΕΚ

Ενα χρόνο «ξεκρέμαστοι» χρειάστηκε να μείνουν και οι απόφοιτοι δημοσίων ΙΕΚ, περιμένοντας να διενεργηθούν οι εξετάσεις πιστοποίησης στις οποίες υποχρεούνται να υποβάλλονται μετά τις διετείς σπουδές τους. Τελικά, με μεγάλη καθυστέρηση, ο ΟΕΕΚ ανακοίνωσε ότι οι εξετάσεις πιστοποίησης της Β' περιόδου 2009 για τους αποφοίτους των ΙΕΚ θα ξεκινήσουν στις αρχές Ιούνη 2010. Αμέσως μετά την έκδοση των αποτελεσμάτων, θα ξεκινήσουν οι διαδικασίες για τις εξετάσεις πιστοποίησης της Α' περιόδου 2010.

Ωστόσο, πολλοί υποψήφιοι βρέθηκαν σε ιδιαίτερα δυσχερή θέση είτε γιατί χρειάζονται το χαρτί της πιστοποίησης για να δουλέψουν, είτε είχαν πληρώσει για τη συμμετοχή στις εξετάσεις, είχαν κόψει τις στρατιωτικές αναβολές και ήρθαν αντιμέτωποι με τον κίνδυνο να χάσουν τις εξετάσεις και τα χρήματά τους εξαιτίας της καθυστέρησης η οποία αποδόθηκε στην καθυστέρηση διορισμού νέας διοίκησης στον ΟΕΕΚ.

ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ
Διατηρούνται ... καταργημένα τα σεμινάρια 400 ωρών

Αποπροσανατολισμός για τους εκπαιδευτικούς και συνέχιση της πολιτικής υποβάθμισης της Ειδικής Αγωγής

Συνεχίζεται «μεταβατικά» το αντιπαιδαγωγικό καθεστώς των σεμιναρίων των 400 ωρών, τα οποία έχουν οριστεί ως ελάχιστη προϋπόθεση για να εργαστούν εκπαιδευτικοί στα Ειδικά Σχολεία, παρά τις αντιδράσεις. Τέσσερις μήνες μετά τη δέσμευση της υφυπουργού Παιδείας ότι τα σεμινάρια θα καταργηθούν, απόφαση του ειδικού γραμματέα του υπουργείου Παιδείας (απόφαση 46053/Γ6/27-4-2010 Ειδ. Γραμματέα) εγκρίνει πρακτική άσκηση, εντός του δημοσίου σχολείου, των επιμορφούμενων στα σεμινάρια των 400 ωρών του Εθνικού Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών.

Η ηγεσία του υπουργείου Παιδείας δηλώνει ότι κατάργησε τα σεμινάρια ως προσόν διορισμού, με το πρόσφατο πολυνομοσχέδιο, αλλά ότι αφήνει μια ...μεταβατική περίοδο. Στην πράξη, μετά τη μεταβατική περίοδο όλα είναι ανοιχτά! Εφόσον το υπουργείο κατηγορηματικά δηλώνει ότι «η κατάργηση των σεμιναρίων ως προσόν διορισμού δεν συνεπάγεται όμως και απαγόρευση διοργάνωσής τους από τα Πανεπιστήμια ή από άλλους φορείς με ή χωρίς πληρωμή»(!) και εφόσον αναμένεται η εφαρμογή του λεγόμενου «πιστοποιητικού παιδαγωγικής επάρκειας» (που σημαίνει ότι ο καθένας μετά το πτυχίο του θα χρειάζεται να περνάει και πρόσθετες διαδικασίες «πιστοποίησης» ως «προσόντα διορισμού», που λέει και το υπουργείο)...

Στην πράξη, τα πανεπιστήμια θα συνεχίσουν να πουλούν ελπίδες επαγγελματικής αποκατάστασης σε άνεργους εκπαιδευτικούς. Αλλωστε, τα συγκεκριμένα σεμινάρια, εκτός από περαιτέρω υποβάθμιση της Ειδικής Αγωγής καθώς παρέχουν «ειδίκευση» η οποία θα έπρεπε να είναι υπόθεση πανεπιστημιακών σπουδών, αποτελούν ένα πρώτης τάξης πεδίο επιχειρηματικής δραστηριότητας για τα πανεπιστήμια.

Το υπουργείο Παιδείας ανακοίνωσε χτες ότι θα διοργανώσει για πρώτη φορά διαγωνισμό για την Ειδική Αγωγή, για τους κλάδους ΠΕ61-ΠΕ71 για το διορισμό των συγκεκριμένων εκπαιδευτικών. Πρόκειται για άλλη μια κίνηση που αποτελεί «στάχτη στα μάτια», αφού ο διαγωνισμός αφορά τους αποφοίτους των τμημάτων Ειδικής Αγωγής, που αναγκαίο είναι μεν να απορροφηθούν, δε φτάνουν όμως για να καλύψουν τις τεράστιες ανάγκες των σχολικών μονάδων της Ειδικής Αγωγής.

Κύμα άρνησης στην «αυτοαξιολόγηση» και τα πιλοτικά προγράμματα

Σύλλογοι διδασκόντων αρνούνται στην πράξη να εφαρμόσουν τα αντιδραστικά προγράμματα

Πληθαίνουν οι αποφάσεις συλλόγων διδασκόντων, που αρνούνται τα σχολεία που διδάσκουν να ενταχθούν στα λεγόμενα πιλοτικά σχολεία και να γίνουν οι ίδιοι και οι μαθητές τους πειραματόζωα των αναδιαρθρώσεων. Πρόκειται για απειθαρχία στην πράξη, ενάντια στην εφαρμογή των νέων μέτρων που έρχονται να διαλύσουν την εκπαίδευση με πρώτα θύματα τα παιδιά των λαϊκών στρωμάτων. Οι ίδιοι οι εκπαιδευτικοί εκφράζουν έμπρακτα τη διαφωνία τους, παρά τις πιέσεις που με διάφορους τρόπους ασκούνται.

Τα πιλοτικά καινοτόμα σχολεία αποτελούν, στην ουσία, εξειδίκευση του «νέου σχολείου» των πολλών ταχυτήτων και της ταξικής διαίρεσης, της διαφοροποίησης των προγραμμάτων, των δεξιοτήτων και της ημιμάθειας. Πάνε χέρι χέρι με την πολιτική των πληθωρικών τμημάτων των 30 μαθητών, των ελαστικών σχέσεων των εκπαιδευτικών, της αξιολόγησης, της εμπλοκής άλλων φορέων.

Με βάση και τα παραπάνω, η εφαρμογή τους έχει ήδη συναντήσει τις αντιδράσεις και συλλόγων, ΕΛΜΕ, γενικών συνελεύσεων εκπαιδευτικών και, κυρίως, συλλόγων διδασκόντων, οι οποίοι επιλέγουν τη στάση της ανυπακοής και στις εντολές για εφαρμογή της αυτοαξιολόγησης, και για δημιουργία τμημάτων με 30 μαθητές.

Πάντως, η έκταση της αντίδρασης στην εφαρμογή της πολιτικής του υπουργείου Παιδείας φαίνεται πως έχει θορυβήσει την ηγεσία του. Αυτό τουλάχιστον μαρτυρά η δήλωση της υφυπουργού Παιδείας Εύης Χριστοφιλοπούλου, που μοίρασε χθες το υπουργείο, και λέει: «Επιτέλους, οι άνθρωποι που αξιολογούν τα παιδιά μας θα σταματήσουν να φοβούνται την αξιολόγηση της σχολικής μονάδας στην οποία λειτουργούν; Επιτέλους σ' αυτή τη χώρα θα σταματήσουμε να αντιδρούμε στην κρίση και την αξιολόγηση;». Είναι φανερό ότι υπάρχουν οι δυνατότητες να ακυρωθούν τα αντιδραστικά μέτρα στην πράξη. και αυτό το κύμα αντίδρασης έχει σημασία να συναντηθεί και με τους συλλόγους γονέων, οι οποίοι θα βιώσουν τις συνέπειες των αναδιαρθρώσεων, τη στιγμή που τίποτα θετικό δεν προμηνύει το «νέο σχολείο» γι' αυτούς και τα παιδιά τους.

Οι σύλλογοι των δυο Δημοτικών στην Καισαριανή που χαρακτηρίστηκαν πιλοτικά αρνήθηκαν να μπουν στη διαδικασία. Ακόμα, ανάμεσα στα δεκάδες σχολεία που τα χαρακτήρισε το υπουργείο πιλοτικά και αρνήθηκαν να λειτουργήσουν ως τέτοια, είναι τα εξής: 12ο, 115ο, 124ο, 40ό, 58ο, 59ο, 128ο, 144ο, 162ο, 163ο Δημοτικά Σχολεία Αθηνών, 12ο Δημοτικό Κερατσινίου, 2ο Δημοτικό Ηλιούπολης, 1ο Δημοτικό Δάφνης, 40ό Δημοτικό Περιστερίου, 14ο Δημοτικό Αχαρνών, 22ο Δημοτικό Αχαρνών, 2ο Δημοτικό Θρακομακεδόνων, 2ο Δημοτικό Διονύσου, 3ο Δημοτικό Ιλίου, 2ο Δημοτικό Αγίου Παύλου στη Θεσσαλονίκη, 17ο και 24ο Δημοτικά Ιωαννίνων, 3ο και 12ο Μυτιλήνης, Δημοτικό Καλλονής, Δημοτικό Ερεσού και Δημοτικό Μολύβου, 1ο και 2ο Δημοτικό Μύρινας.

Ακόμα, ο σύλλογος διδασκόντων του 2ου Γενικού Λυκείου Καλύμνου λέει «όχι» στην «αυτοαξιολόγηση» και επίσης «όχι» στην αυτοαξιολόγηση λένε πολλοί από τους συλλόγους διδασκόντων που αρνούνται τα πιλοτικά προγράμματα και άλλοι ακόμα.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ