Τρίτη 14 Σεπτέμβρη 2021
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΠΑΙΔΕΙΑ
ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΜΑΘΗΤΩΝ ΑΘΗΝΑΣ
Με τον αγώνα μας θα κατακτήσουμε τη μόρφωση και ζωή που μας αξίζει

«Κανείς δεν θα μας χαρίσει τη μόρφωση και ζωή που μας αξίζει. Θα τα κατακτήσουμε με τον αγώνα μας», τονίζει η Συντονιστική Επιτροπή Μαθητών Αθήνας. Μπροστά στη νέα σχολική χρονιά, αναφέρεται στα μέτρα που ανακοίνωσε η κυβέρνηση και στην ανάγκη ενημέρωσης από εξειδικευμένους φορείς στα σχολεία, και δηλώνει: «Θέλουμε επιτέλους μια σχολική χρονιά που να μη μας γεμίζει ανασφάλεια για το τι θα γίνει! Θέλουμε να πάμε σχολείο ασφαλείς, να πάμε εκδρομές, να κάνουμε τις δραστηριότητές μας, να πάμε βόλτα!». Αναφέρεται στα νομοσχέδια που ψηφίστηκαν τα τελευταία χρόνια κάνοντας το σχολείο χειρότερο, στη θέσπιση της ΕΒΕ, την Τράπεζα Θεμάτων, στον εξοβελισμό πανελλαδικώς εξεταζόμενων μαθημάτων όπως το σχέδιο, στα διαφορετικά βιβλία, στην ώθηση των σχολείων να βρουν χορηγούς και στα υπόλοιπα μέτρα. «Εχετε βάλει στόχο να γυρίσουμε σχολείο και να το βρούμε αγνώριστο! Εχετε βάλει στόχο η μόρφωση και η γνώση να είναι θέμα "τσέπης", για λίγους και εκλεκτούς!», τονίζει η Συντονιστική Επιτροπή Μαθητών Αθήνας προς το υπουργείο και την κυβέρνηση, προβάλλοντας τις ανάγκες των μαθητών.

«Θέλουμε σχολείο να μορφώνει και όχι να εξοντώνει» - δηλώνουν οι μαθητές - «γι' αυτό και απαιτούμε εδώ και τώρα:

  • Να καταργηθεί η Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής. Να μην εφαρμοστεί ξανά με κανέναν τρόπο ούτε αυτή ούτε η Τράπεζα Θεμάτων.
  • Κάλυψη των μεγάλων εκπαιδευτικών κενών που δημιούργησε η τηλεκπαίδευση. Ενισχυτική διδασκαλία και προσαρμογή της ύλης με ευθύνη του υπουργείου.
  • Κανένα κενό σε καθηγητές. Τώρα προσλήψεις για να καλυφθούν όλα τα κενά
  • Σχολικές εκδρομές τον Οκτώβρη, αθλητικές και πολιτιστικές δραστηριότητες για όλους.
  • Να διδάσκονται ξανά στα σχολεία τα πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα (π.χ. Σχέδιο). Οι μαθητές που θα ξαναδώσουν πανελλαδικές να εξεταστούν σε Λατινικά ή Κοινωνιολογία, αντίστοιχα με αυτά που διδάχτηκαν.
  • Επαναφορά και αναβάθμιση των καλλιτεχνικών μαθημάτων.

Θέλουμε ασφαλές σχολείο - σχολική χρονιά χωρίς ανασφάλεια για το τι θα γίνει! Γι' αυτό και απαιτούμε εδώ και τώρα:

  • Υπεύθυνη ενημέρωση από το κράτος και τον ΕΟΔΥ στους μαθητές όλων των σχολείων και στους γονείς μας για τον εμβολιασμό. Προσλήψεις σχολικών γιατρών.
  • Δωρεάν και συχνά ράπιντ τεστ στα σχολεία, όχι μόνο σελφ τεστ.
  • Οχι στα 27άρια τμήματα και στα σχολεία που δεν απολυμαίνονται. Ολιγομελή τμήματα, με αξιοποίηση περισσότερων κατάλληλων αιθουσών για μάθημα και προσλήψεις του αναγκαίου προσωπικού καθαριότητας.
  • Περισσότερα δρομολόγια στα ΜΜΜ, για να μετακινούμαστε από και προς το σχολείο με ασφάλεια.
  • Καμία απουσία τις μέρες που ένας μαθητής βρίσκεται σε προληπτική καραντίνα ή περιμένει τα αποτελέσματα των διαγνωστικών τεστ για τον κορονοϊό».
ΕΥΡΩΚΟΙΝΟΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ ΟΜΑΔΑ ΤΟΥ ΚΚΕ
Ερώτηση για το άνοιγμα των σχολείων

Το ασφαλές άνοιγμα των σχολείων με όλα τα αναγκαία μέτρα προστασίας της υγείας μαθητών και εκπαιδευτικών, σε αντίθεση με τα πρωτόκολλα - λάστιχο της ΕΕ και της κυβέρνησης ΝΔ, ζητάει η Ευρωκοινοβουλευτική Ομάδα του ΚΚΕ με Ερώτηση που κατέθεσε προς την Ευρωπαϊκή Επιτροπή ο ευρωβουλευτής του Κόμματος Κώστας Παπαδάκης.

Στην Ερώτηση σημειώνεται μεταξύ άλλων πως παρότι βρίσκεται σε εξέλιξη το 4ο κύμα της πανδημίας, που επιβεβαιωμένα πλήττει μεγάλο ποσοστό των νέων, με βάση τη διεθνή εμπειρία και την εμπειρία που έχει συγκεντρωθεί από τις δύο, πλέον, σχολικές χρονιές που πέρασαν εν μέσω πανδημίας, τα σχολεία ανοίγουν με χειρότερους όρους.

Γίνεται αναλυτική αναφορά στα «έργα και τις ημέρες» της κυβέρνησης, στο γεγονός ότι αντί για τα αναγκαία μέτρα προχώρησε σε νέες συγχωνεύσεις σχολικών μονάδων, τοποθετήσεις κοντέινερ σε σχολικές αυλές, οι σοβαρές ελλείψεις σε δασκάλους - καθηγητές συνεχίζονται κ.ά., όπως και στο γεγονός ότι «η κυβέρνηση της ΝΔ, ακολουθώντας τις "πρακτικές" της ΕΕ, συνεχίζει τη χρήση πρωτοκόλλων - λάστιχο προβάλλοντας ως πανάκεια το εμβόλιο, ενώ είναι γνωστό ότι για τους 800.000 περίπου μαθητές της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης δεν προβλέπεται ο εμβολιασμός».

Και ρωτάει η Ευρωκοινοβουλευτική Ομάδα του ΚΚΕ: «Με βάση τα παραπάνω, πώς εξηγεί η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ότι απέναντι στα αιτήματα μαθητών, γονέων και εκπαιδευτικών για μαζικές προσλήψεις μόνιμων εκπαιδευτικών, εξασφάλιση των απαιτούμενων κτιριακών υποδομών και προσωπικού καθαριότητας, αραίωση των μαθητών στις τάξεις, μαζικά και επαναλαμβανόμενα δωρεάν τεστ για εμβολιασμένους και ανεμβολίαστους μαθητές, εκπαιδευτικούς και λοιπό προσωπικό με ευθύνη του κράτους, η Κομισιόν και η κυβέρνηση της ΝΔ ακολουθούν την πολιτική κόστους - οφέλους και τη λειτουργία με βάση ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια, που αποδεδειγμένα μεταξύ άλλων συνθλίβουν τις πιεστικές ανάγκες θωράκισης μαθητών, γονιών και εκπαιδευτικών από την πανδημία;».

ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Τραυματισμός εκπαιδευτικού από πτώση καγκελόπορτας!

Τον τραυματισμό εκπαιδευτικού από καγκελόπορτα που έπεσε και την καταπλάκωσε την ώρα που προσπαθούσε να την ανοίξει, την Πέμπτη 9/9, στο 31ο Γυμνάσιο Θεσσαλονίκης, στο κέντρο της πόλης, καταγγέλλει η Α' ΕΛΜΕ. Η εκπαιδευτικός νοσηλεύεται με διάσειση και κακώσεις στα πλευρά.

Η ΕΛΜΕ καταγγέλλει ότι «οι υποδομές στις σχολικές μονάδες έχουν να ελεγχθούν χρόνια ουσιαστικά, η αντιπυρική και αντισεισμική προστασία υπάρχει σε σχολεία μετρημένα στα δάχτυλα. Ούτε να σκεφτούμε δεν θέλουμε τι θα γινόταν αν το σχολείο είχε αρχίσει τα μαθήματα. Οι ευθύνες της κυβέρνησης και του δήμου είναι τεράστιες». Απαιτεί από την κυβέρνηση και τον δήμο Θεσσαλονίκης να στηρίξουν τη συγκεκριμένη εκπαιδευτικό (ηθικά και υλικά) καθ' όλη τη διάρκεια της αποκατάστασης της υγείας της. Αμεσα να καταγραφούν όλα τα προβλήματα στα κτίρια και τις υποδομές των σχολείων του δήμου Θεσσαλονίκης και να προχωρήσουν οι εργασίες συντήρησης και επισκευής. Να προχωρήσει άμεσα η ανέγερση όλων των αναγκαίων νέων σύγχρονων και ασφαλών σχολείων στον δήμο Θεσσαλονίκης.

Τις βαριές ευθύνες της κυβέρνησης και της Τοπικής Διοίκησης αναδεικνύουν με κοινή ανακοίνωσή τους οι ΤΟ Εκπαιδευτικών και δήμου Θεσσαλονίκης του ΚΚΕ. Οπως αναφέρουν μεταξύ άλλων, «το συγκεκριμένο περιστατικό αποτελεί ένα ακόμα από τα εκατοντάδες ατυχήματα που συμβαίνουν σε χώρους του ιδιωτικού και δημόσιου τομέα εν ώρα εργασίας στη Θεσσαλονίκη. Δεν είναι ούτε μεμονωμένο ούτε τυχαίο. Εξάλλου νωπές είναι οι μνήμες από τον ανεμιστήρα που τραυμάτισε μαθητές πριν 3 χρόνια στο 5ο Δημοτικό Σχολείο Θεσσαλονίκης, όπως γνωστά είναι και μια σειρά ατυχήματα που συμβαίνουν συχνά στα σχολεία και από τύχη δεν έχουμε θρηνήσει θύματα.

Οι αιτίες όλων αυτών των ατυχημάτων βρίσκονται στη συνεχή και διαχρονική υποχρηματοδότηση της Παιδείας, στην υποστελέχωση των τεχνικών υπηρεσιών του δήμου, στο γεγονός ότι οι συντηρήσεις και οι επισκευές στα σχολεία αποτελούν για το κράτος και την Τοπική Διοίκηση πολυτέλεια και κόστος. Κανείς τους δεν μπορεί να πει ότι δεν γνωρίζει τα προβλήματα των σχολείων, μιας και είναι δεκάδες - αν όχι εκατοντάδες - τα αιτήματα προς τους αρμόδιους φορείς από διευθυντές σχολείων, συλλόγους γονέων, μαθητικά συμβούλια για τα προβλήματα αυτά».

ΝΕΑ ΣΜΥΡΝΗ
Διεκδίκησαν σύγχρονα ασφαλή νηπιαγωγεία

Σύγχρονα και ασφαλή νηπιαγωγεία για όλα τα παιδιά απαίτησαν ο Σύλλογος Δημοκρατικών Γυναικών Νέας Σμύρνης, γονείς και κάτοικοι της Ν. Σμύρνης με δυναμική κινητοποίηση το περασμένο Σάββατο στην κεντρική πλατεία της πόλης.

Οπως αναδεικνύουν γονείς και φορείς, παραρτήματα τεσσάρων νηπιαγωγείων τοποθετούνται σε προκατασκευασμένες αίθουσες δίπλα σε χώρους ανακύκλωσης στη Δέγλερη. Αλλα τρία παραρτήματα πρόκειται να στεγαστούν στην αίθουσα εκδηλώσεων του ΕΠΑΛ, που χωρίστηκε με ξύλινα πάνελ σε τέσσερα ισομερή τμήματα που βαφτίζονται αίθουσες νηπιαγωγείου και θα στοιβαχτούν εκεί πάνω από 80 παιδιά, μια «λύση» που θα εφαρμοστεί μέχρι τις 25 Σεπτέμβρη. Μετά, θα «σκορπιστούν» σε προκατασκευασμένες αίθουσες σε άλλα σημεία. Σημειώνεται πως στο κτιριακό συγκρότημα που στεγάζει το ΕΠΑΛ στεγάζεται ήδη το παράρτημα του 7ου Νηπιαγωγείου. Αυτό σημαίνει πως πάνω από 140 παιδάκια θα προαυλίζονται - προσωρινά όπως διατείνεται η δημοτική αρχή - σε έναν ακατάλληλο εξωτερικό χώρο, με μόλις μία τουαλέτα με τέσσερις λεκάνες και δύο νιπτήρες.

Εκπρόσωποι του Συλλόγου Γυναικών και της Ενωσης Γονέων ανέδειξαν την τραγική κατάσταση των αιθουσών των νηπιαγωγείων και τις ευθύνες της δημοτικής αρχής, καθώς δεν αξιοποιήθηκαν οι αναβολές στην εφαρμογή του μέτρου για να δρομολογηθεί ένα σχέδιο για σύγχρονα και ασφαλή νηπιαγωγεία, ώστε να μπορέσει η δίχρονη Προσχολική Αγωγή να επιτελέσει τον παιδαγωγικό της ρόλο. Ο Σύλλογος Γυναικών κάλεσε τους γονείς να πάρουν την υπόθεση στα χέρια τους και να διεκδικήσουν εφαρμογή της δίχρονης υποχρεωτικής Προσχολικής Αγωγής τώρα με το αναγκαίο μόνιμο προσωπικό, σε κατάλληλες κτιριακές εγκαταστάσεις με την απαραίτητη υλικοτεχνική υποδομή με βάση τις σύγχρονες ανάγκες των νηπίων.

Στη κινητοποίηση παραβρέθηκε ο Γιάννης Κιουλάνης, επικεφαλής και δημοτικός σύμβουλος της «Λαϊκής Συσπείρωσης» Ν. Σμύρνης.

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ - ΓΟΝΕΙΣ
Πανεκπαιδευτικό συλλαλητήριο αύριο για ασφαλή σχολεία και ενάντια στους αντιεκπαιδευτικούς νόμους

Σχολεία ανοιχτά, ασφαλή, κάλυψη των μορφωτικών αναγκών και να μην εφαρμοστούν οι αντιεκπαιδευτικοί και αντεργατικοί νόμοι διεκδικούν Σωματεία - Ομοσπονδίες εκπαιδευτικών και γονείς, που καλούν σε συλλαλητήριο στα Προπύλαια αύριο Τετάρτη στις 6.30 το απόγευμα.

ΕΛΜΕ και Σύλλογοι τονίζουν τις ευθύνες της κυβέρνησης, που αντί να πάρει μέτρα για το ασφαλές άνοιγμα των σχολείων και την κάλυψη όλων των κενών, ψήφισε μέσα στο κατακαλόκαιρο το νομοσχέδιο για την «αυτονομία» των σχολείων, που οδηγεί σε κατηγοριοποίηση, και την προώθηση της «αξιολόγησης», βάζει νέα εμπόδια στο απεργιακό δικαίωμα και στη λειτουργία των σωματείων. Κλιμακώνοντας τις πολύμορφες παρεμβάσεις του προηγούμενου διαστήματος μπροστά στην έναρξη της σχολικής χρονιάς, δίνουν ραντεβού στο αυριανό συλλαλητήριο στο οποίο καλούν οι Εκπαιδευτικές Ομοσπονδίες ΟΛΜΕ, ΔΟΕ, ΟΙΕΛΕ.

Την ίδια στιγμή, ΕΛΜΕ και Σύλλογοι Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης καλούν σωματεία πρωτοβάθμιων σωματείων εκπαιδευτικών σε πανελλαδική σύσκεψη συντονισμού το Σάββατο 18 Σεπτέμβρη, στο θεατράκι της Γκράβας. Απευθύνονται στα Διοικητικά Συμβούλια και τα καλούν να συμμετάσχουν με το πλαίσιο δράσης και αποφάσεις τους, με στόχο την οργάνωση του αγώνα για όλα τα παραπάνω ζητήματα.

Κάλεσμα συμμετοχής απευθύνει στις Ομοσπονδίες, στις Ενώσεις και στους Συλλόγους Γονέων η Ανώτατη Συνομοσπονδία Γονέων Μαθητών Ελλάδας.

«Δεν ανεχόμαστε άλλο την κοροϊδία. Κουραστήκαμε να ακούμε πως δεν υπάρχουν χρήματα για την κάλυψη δικών μας αναγκών, ενώ αυτά υπάρχουν για στήριξη μεγαλοεπιχειρηματιών. Δεν θα αφήσουμε τα σχολεία μας να γίνουν κέντρα υπερμετάδοσης του ιού, με ό,τι συνέπειες μπορεί να έχει αυτό για την υγεία των παιδιών μας», τονίζει η ΑΣΓΜΕ και απαιτεί μέτρα στα σχολεία, όπως και να μην εφαρμοστεί, αντίθετα να καταργηθεί ο ν. 4823/21. Ζητάει επίσης να καταργηθούν η Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής, η Τράπεζα Θεμάτων και όλο το νομοθετικό πλαίσιο για την «αξιολόγηση», που στην ουσία πρόκειται για ασφυκτικό κρατικό έλεγχο στη σχολική κοινότητα.

Κάλεσμα συμμετοχής απευθύνει τέλος ο Σύλλογος Εργαζομένων στην Ιδιωτική Εκπαίδευση ν. Αττικής «Ο Βύρων».

ΚΟΜΜΟΥΝΙΣΤΙΚΗ ΝΕΟΛΑΙΑ ΕΛΛΑΔΑΣ
Οργάνωση του αγώνα σε κάθε σχολείο!

Ανακοίνωση για την έναρξη της σχολικής χρονιάς

«Οργάνωση του αγώνα σε κάθε σχολείο! Για να κερδίσουμε το παρόν και το μέλλον μας, τη μόρφωση και τη ζωή μας!», είναι το κάλεσμα της ΚΝΕ στην ανακοίνωσή της για το άνοιγμα της σχολικής χρονιάς.

Η ΚΝΕ παραθέτει στην ανακοίνωσή της τις σύγχρονες απαιτήσεις των μαθητών, τα «θέλω» τους για τη νέα σχολική χρονιά, τα δίκαια αιτήματά τους και σημειώνει μεταξύ άλλων:

«Μετά από τόσο καιρό όλοι ξέρουν πως το να τηρούνται αποστάσεις στις τάξεις, να υπάρχει απολύμανση και καθαριότητα και να γίνονται συχνά και μαζικά διαγνωστικά τεστ είναι απαραίτητα για να λειτουργήσει με ασφάλεια ένα σχολείο και να μην ανοιγοκλείνει.

Ομως, η κυβέρνηση εγγυάται με μαθηματική ακρίβεια πως και η φετινή χρονιά είναι στον αέρα. Δεν έχει πάρει ούτε μισό μέτρο προστασίας. Τα πρωτόκολλα λειτουργίας που προτείνει είναι γελοία και επικίνδυνα μαζί.

Η απλή λογική λέει πως εφόσον η ανθρωπότητα έχει στα χέρια της ένα τόσο σημαντικό όπλο της επιστήμης, όπως αυτό του εμβολίου, θα έπρεπε το κράτος και το υπουργείο Παιδείας να έπαιρναν όλα τα απαραίτητα μέτρα για να ενημερωθούν επίσημα και ολόπλευρα οι μαθητές και οι οικογένειές τους για την αναγκαιότητα και την ασφαλή χρήση του. Για να προχωρήσει ομαλά και γρήγορα ο εμβολιασμός πρέπει να μπορούν όλοι να κάνουν δωρεάν προληπτικές εξετάσεις, να παρακολουθείται η πορεία τους μετά.

Ομως, η κυβέρνηση έχει κάνει "μότο" της την ατομική ευθύνη και το "βρες την άκρη μόνος σου" χρησιμοποιώντας το εμβόλιο ως μέσο διχασμού της κοινωνίας, ως μέσο επίθεσης στα δικαιώματα της νεολαίας και του λαού. Θέλουν να τσακωνόμαστε μεταξύ μας για να την βγάζουν λάδι αυτοί! (...)

Πανδημία ...αντιεκπαιδευτικών νόμων!

Οσο ήσουν σπίτι, η κυβέρνηση και το υπουργείο Παιδείας έκαναν συγκεκριμένες επιλογές: Πέρασαν 4 (!) νόμους που κάνουν χειρότερο το εκπαιδευτικό σύστημα. Η Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής, η Τράπεζα Θεμάτων, οι περιορισμένες επιλογές στο μηχανογραφικό, η αναζήτηση χορηγών από τα σχολεία για τις ανάγκες τους, λόγω της διαχρονικής κρατικής υποχρηματοδότησης, το "πολλαπλό βιβλίο" είναι μερικές από τις αλλαγές.

Κάποιες αλλαγές μπήκαν ήδη σε εφαρμογή με γνωστά αποτελέσματα: 40.000 υποψήφιοι εκτός ΑΕΙ, 17.000 κενές θέσεις σε πανεπιστημιακά ιδρύματα.

Κάποιες άλλες τις μπλόκαραν οι μαθητές με τους αγώνες τους, όπως την Τράπεζα Θεμάτων και τους περιορισμούς στο μηχανογραφικό, αλλά τώρα προσπαθούν να τα ξαναεφαρμόσουν.

Κάποιες άλλες, όπως το να διαχωρίζονται οι μαθητές και τα σχολεία ανάλογα με την οικονομική τους δυνατότητα (ακόμα και άλλα βιβλία επιδιώκουν να έχουν οι μαθητές) κάνουν ξεκάθαρο πως:

Θα γυρίσεις σε ένα αγνώριστο σχολείο! Σε ένα σχολείο με περισσότερες εξετάσεις και λιγότερη μόρφωση, σε ένα άδικο σχολείο για όποιον αντέξει!

Η ΚΝΕ στο λέει καθαρά!

Mε αυτούς και όλους τους άλλους νόμους των προηγούμενων κυβερνήσεων το σχολείο μόνο χειρότερο γίνεται. Και αυτό γιατί είναι το σχολείο ενός σάπιου και άδικου συστήματος.

Του συστήματος που βασίζεται στην εκμετάλλευση ανθρώπου από άνθρωπο. (...) Αυτό το σύστημα δεν διορθώνεται. Μόνο ανατρέπεται! (...)

Κάνε το βήμα!

Εμπιστέψου τη δύναμή σου, τη δύναμη των πολλών και αποφασισμένων για έναν κοινό σκοπό.

Εμπιστέψου την πείρα που απέκτησες στους περσινούς μεγάλους μαθητικούς αγώνες.

Για να είναι τα σχολεία ανοιχτά και ασφαλή. Για να μορφώνουν και να μην εξοντώνουν. Για να έχει ζωή το σχολείο με δραστηριότητες γεμάτες με ό,τι σου έχει λείψει και στο στερούν.

Για να γίνει πράξη η αλληλεγγύη. Κάνεις μόνος, καμία μόνη.

Ελα μαζί μας στον αγώνα για τη νέα σοσιαλιστική κοινωνία των σύγχρονων δικαιωμάτων, της πραγματικής ελευθερίας.

Περνά και από το χέρι σου».

ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΥΜΠΑΣ
Τα σχολεία να είναι ασφαλή, να δίνουν ουσιαστική μόρφωση στα παιδιά

Ο ΓΓ της ΚΕ του ΚΚΕ, Δ. Κουτσούμπας, έκανε την ακόλουθη δήλωση για την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς:

«Αυτήν τη μέρα η σκέψη μας είναι με τις νέες και τους νέους που ξαναβρίσκουν τους φίλους τους και συναντιούνται στον φυσικό τους χώρο, το σχολείο.

Είναι με τους γονείς, που βλέπουν τα παιδιά τους να κάνουν τα πρώτα τους βήματα στη σχολική ζωή.

Είναι με τους εκπαιδευτικούς, που νιώθουν τη μεγάλη ευθύνη που έχουν να μορφώσουν, να διαπαιδαγωγήσουν τα παιδιά μας.

Ομως, παράλληλα με τη χαρά και την προσμονή, υπάρχουν τα ερωτηματικά, η αγωνία μπροστά σε μια πολιτική που δεν παίρνει ουσιαστικά μέτρα για την προστασία των μαθητών, των εκπαιδευτικών, που δεν στηρίζει την ουσιαστική μόρφωση των νέων. Αντίθετα, βάζει συνεχώς εμπόδια και φραγμούς.

Το ΚΚΕ θα βρεθεί δίπλα στους αγώνες και στις διεκδικήσεις, που απαιτούν το αυτονόητο:

Τα σχολεία να είναι ασφαλή, να δίνουν ουσιαστική μόρφωση, καλλιέργεια στα παιδιά μας.

Η αρχή κάθε σχολικής χρονιάς να συνοδεύεται μόνο από δίψα για μάθηση και δημιουργία. Οχι από άγχος.

Η προσπάθεια των εκπαιδευτικών, αλλά και των γονιών, να μορφωθούν τα παιδιά, να μην είναι ατομική υπόθεση, αλλά κυρίως κρατική ευθύνη.

Σε αυτή την υπόθεση το ΚΚΕ και η ΚΝΕ θα δώσουν τον καλύτερο εαυτό τους».

ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ
Υπερασπίζεται τις αντιδραστικές αλλαγές και εξαγγέλλει νέες

Σε μια χρονιά που ξεκινά με πρωτόκολλα - λάστιχο και χωρίς ουσιαστικά μέτρα για την αντιμετώπιση της πανδημίας, προστίθενται το αντιεκπαιδευτικό νομοθετικό πλαίσιο που ψηφίστηκε μέσα στην πανδημία, υψώνοντας νέους φραγμούς στη μόρφωση, και νέα μέτρα που ετοιμάζει η κυβέρνηση.

Μιλώντας σε συζήτηση χτες στο πλαίσιο του Thessaloniki Helexpo Forum 2021 με θέμα «Μεταρρυθμίσεις στην Παιδεία, για το παρόν και το μέλλον», η υπουργός Παιδείας υπερασπίστηκε τη θέσπιση της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής, χαρακτηρίζοντάς την σημαντική αλλαγή και επαναλαμβάνοντας τα περί θέσπισης «ελάχιστων ακαδημαϊκών προϋποθέσεων», «δρόμων που έχουν προοπτική», τους οποίους δηλώνει πως δείχνει το υπουργείο, σπρώχνοντας στην Κατάρτιση τους νέους που αφήνει εκτός της Ανώτατης Εκπαίδευσης και των σχολών της επιλογής τους.

Ταυτόχρονα υπερασπίστηκε και τα υπόλοιπα αντιεκπαιδευτικά μέτρα στην Ανώτατη Εκπαίδευση, τη σύνδεση της «αξιολόγησης» των ΑΕΙ με τη χρηματοδότηση, την κατάργηση του ασύλου κ.ο.κ., ενώ το υπουργείο δηλώνει πως έρχονται και νέες νομοθετικές πρωτοβουλίες για το πλαίσιο της Ανώτατης Εκπαίδευσης και την αναμόρφωση του ακαδημαϊκού χάρτη.

ΕΝΑΡΞΗ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΧΡΟΝΙΑΣ
«Καλωσόρισμα» με στοίβαγμα μαθητών, ακατάλληλους χώρους και ελλείψεις εκπαιδευτικών

Eurokinissi

Τις μεγάλες ελλείψεις και την απουσία ουσιαστικών μέτρων προστασίας από την πανδημία στα σχολεία επιβεβαίωσε η χτεσινή πρώτη μέρα της επιστροφής των μαθητών σε αυτά.

«Σαν να μην πέρασε μια μέρα», αφού η κυβέρνηση αρνείται να πάρει όλα τα απαραίτητα μέτρα που θεωρεί κόστος, φορτώνοντας τα πάντα στην «ατομική ευθύνη», τα γνωστά προβλήματα που είχαμε ζήσει και την περσινή χρονιά φάνηκαν από το βράδυ της Κυριακής που οι γονείς επιχειρούσαν να δηλώσουν τα αποτελέσματα των self tests των μαθητών, αλλά για άλλη μια φορά η σχετική πλατφόρμα βγήκε εκτός λειτουργίας...

Και συνεχίστηκαν χτες, που το κουδούνι του αγιασμού βρήκε τους μαθητές στοιβαγμένους σε πολυπληθή τμήματα, νήπια και προνήπια να αντικρίζουν ως... πρώτο τους σχολείο ένα κοντέινερ, παιδιά που χρειάζονται Παράλληλα Στήριξη να γνωρίζουν ότι δεν θα την έχουν, μαθητές με συσσωρευμένα κενά και ελλείψεις μετά από δυο χρονιές που τα σχολεία ανοιγοκλείνουν να ξεκινούν την πρώτη βδομάδα με τρίωρα και τετράωρα γιατί δεν έχουν πάει όλοι οι απαιτούμενοι εκπαιδευτικοί στο σχολείο...

Η αύξηση του ανώτατου αριθμού μαθητών ανά τμήμα, που με θράσος νομοθέτησε η κυβέρνηση πέρσι εν μέσω πανδημίας, έχει γίνει φέτος ο «μπούσουλας» για συμπτύξεις τμημάτων στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση. Ετσι, αν μια τάξη μπορούσε να έχει π.χ. τέσσερα τμήματα με μέσο όρο 20 μαθητές το καθένα, η κατεύθυνση ήταν αυτά να συμπτυχθούν και να γίνουν τρία τμήματα με 27 μαθητές μέσο όρο. Κι αυτό έγινε σε πολλές περιπτώσεις (ενδεικτικά αναγνώστες της εφημερίδας μας ανέφεραν τέτοιες περιπτώσεις σε Αλιμο, ανατολικές συνοικίες στην Αθήνα, Θεσσαλονίκη κ.α.) κόντρα σε κάθε λογική και στο δίκαιο αίτημα για αραίωση των μαθητών στις τάξεις, που αποδεικνύεται ότι είναι απόλυτα εφικτό, αλλά η κυβέρνηση κινείται στην αντίθετη κατεύθυνση, με στόχο την εξοικονόμηση εκπαιδευτικού προσωπικού.

Ολα τα παραπάνω εντείνουν την ανησυχία, σε συνδυασμό με τα νέα πρωτόκολλα που έδωσε η κυβέρνηση για τη λειτουργία των σχολείων, που δεν αντιμετωπίζουν όλους τους μαθητές του τμήματος ως στενές επαφές ενός ενδεχόμενου κρούσματος και προβλέπουν το κλείσιμο ενός τμήματος μόνο αφού βγουν θετικοί πάνω από τους μισούς μαθητές του. Τα ίδια πρωτόκολλα διαχωρίζουν τους εμβολιασμένους μαθητές προβλέποντας γι' αυτούς μόνο δυο self tests σε περίπτωση που βρεθεί κρούσμα στην τάξη τους, την ώρα που είναι γνωστό ότι και ένας εμβολιασμένος μπορεί να νοσήσει και να μεταδώσει τον ιό, ενώ παράλληλα τα ποσοστά των εμβολιασμένων μαθητών παραμένουν εξαιρετικά χαμηλά, αφού η κυβέρνηση δεν παίρνει και κανένα ουσιαστικά μέτρο (Κέντρα ενημέρωσης, εμβολιασμού, διεξαγωγής τεστ και εξατομικευμένης παρακολούθησης, με ευθύνη του κράτους) πέρα από ορισμένες γενικές «επικλήσεις» στην «ατομική ευθύνη».

Στην ίδια κατεύθυνση με την αύξηση του αριθμού των μαθητών στις τάξεις ήταν και οι εκτεταμένες συγχωνεύσεις σχολείων, τα κλεισίματα και οι υποβιβασμοί σχολείων σε χωριά ακόμα και των πυρόπληκτων περιοχών (!), η μη έγκριση εκατοντάδων «ολιγομελών» τμημάτων σε ΕΠΑΛ και κατευθύνσεις Γενικών Λυκείων. Δεκάδες «ολιγομελή» τμήματα δεν εγκρίθηκαν σε εννιά τουλάχιστον σχολεία της Θεσσαλονίκης, που αφορούν πάρα πολλούς μαθητές, αντίστοιχα 16 τμήματα δεν εγκρίθηκαν στο Κιλκίς, 4 στη Χίο, δεκάδες ακόμα στη Θεσσαλία κ.ο.κ.

Την ίδια στιγμή, καμιά ουσιαστική παρέμβαση δεν έγινε για προϋπάρχοντα και χρονίζοντα κτιριακά προβλήματα που επιτείνουν το στοίβαγμα παιδιών σε υπερμεγέθη τμήματα και ακατάλληλους χώρους.

Χαρακτηριστικά είναι όσα καταγγέλλουν σύλλογοι εκπαιδευτικών και γονέων «με το καλημέρα». Ενδεικτικά:

Η Ενωση Γονέων Σπάτων - Αρτέμιδας καταγγέλλει χαρακτηριστικά ότι «συνεχίζουμε να έχουμε σχολεία που λειτουργούν τμήματα σε αίθουσες κοντέινερ, δηλαδή θα συγχρωτίζονται 22-25 μαθητές σε αίθουσες κλουβιά των 27-30 τ.μ.», καθώς και σε απαράδεκτα λυόμενα, με προβλήματα όχι μόνο στην τήρηση των αποστάσεων, αλλά και στον εξαερισμό, καθώς η ψύξη και η θέρμανση γίνονται αποκλειστικά με κλιματιστικά.

Η Ενωση Γονέων Ιωαννίνων, αντίστοιχα, καταγγέλλει ότι λείπουν οι μισοί εκπαιδευτικοί Ειδικής Αγωγής και Παράλληλης Στήριξης, υπάρχουν πάρα πολλά τμήματα 24 και 25 μαθητών, μικρές αίθουσες 15 - 20 τετραγωνικών χωρίς εξαερισμό και χωρίς να μπορούν να τηρηθούν οι αποστάσεις, ενώ ξεχωρίζει το στεγαστικό πρόβλημα του Ειδικού Σχολείου ΣΑΠ που έχει 3 αίθουσες και ένα γραφείο συνολικής έκτασης 60 τ.μ., στις οποίες συνυπάρχουν ταυτόχρονα 24 μαθητές και νήπια (σε αναπηρικά καροτσάκια) και 12-14 εκπαιδευτικοί!

Η ΕΛΜΕ Θεσπρωτίας καταγγέλλει ότι στα σχολεία Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης του δήμου Σουλίου το 30% των τμημάτων γενικής παιδείας λειτουργεί με μέσο όρο 24 μαθητών.

Πάνω από 27 ελλείψεις και κενά εκπαιδευτικών όλων των ειδικοτήτων, Γενικής και Ειδικής Αγωγής, Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού και Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού καταγγέλλει ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Λήμνου «Αργύριος Μοσχίδης», σημειώνοντας ότι η νέα σχολική χρονιά ξεκινά με κλειστά τα Τμήματα Ενταξης, κλειστές τάξεις υποδοχής αλλοδαπών μαθητών και κλειστά τα ολοήμερα τμήματα σε σχολεία της Λήμνου και του Αγίου Ευστρατίου.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ