Παρασκευή 15 Οχτώβρη 2004
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΠΑΙΔΕΙΑ
Εγγραφές Κυπρίων φοιτητών

Από χτες ξεκίνησαν οι εγγραφές των Κυπρίων επιτυχόντων σε ελληνικά πανεπιστήμια και ΤΕΙ, που θα πραγματοποιούνται έως τις 22 Οκτώβρη, ενώ ειδικά για τους εισαχθέντες στο Β' εξάμηνο των ΤΕΙ, η εγγραφή τους μπορεί να γίνει και το τελευταίο δεκαήμερο του Ιανουαρίου 2004. Οι εγγραφές των Κυπρίων φοιτητών μπορούν να γίνουν και χωρίς την αυτοπρόσωπη παρουσία των επιτυχόντων, εφόσον τα απαιτούμενα δικαιολογητικά διαβιβαστούν στην οικεία σχολή από το υπουργείο Παιδείας της Κύπρου.

Η κατάσταση στα ΤΕΙ και η απάντηση του κινήματος

Με το ξεκίνημα της ακαδημαϊκής χρονιάς φαινόταν σίγουρο ότι φέτος τα προβλήματα των ιδρυμάτων θα είχαν ακόμη πιο οξυμένη μορφή. Και πολύ γρήγορα αυτό επιβεβαιώθηκε. Η κατάσταση είναι εκρηκτική: Εκατοντάδες χαμένες ώρες μαθημάτων και εργαστηρίων, γιατί δεν υπάρχει προσωπικό να διδάξει, Τμήματα αναγκασμένα να δαπανήσουν για αναλώσιμα και υλικά για τα εργαστήρια λιγότερο από το 1/6 των χρημάτων που διέθεταν πριν από 3 χρόνια, χιλιάδες νεοεισερχόμενοι σπουδαστές που αναζητούν ευκαιριακή δουλιά για να ανταποκριθούν στο υψηλό κόστος σπουδών της - κατά τα άλλα - δημόσιας και δωρεάν Παιδείας. Εντείνεται ο προβληματισμός για το επίπεδο των σπουδών, την προοπτική των αποφοίτων και το ρόλο του εκπαιδευτικού προσωπικού στα ιδρύματα. Αυτά είναι μόνο κάποια ενδεικτικά... Μερικές φορές σε δυσκολεύουν να εντοπίσεις το κύριο, το πιο σημαντικό.

Η αιτία των προβλημάτων που αντιμετωπίζουν τα ΤΕΙ είναι μία: Η πολιτική της ΕΕ για την Παιδεία, που εφάρμοσε για χρόνια η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ, τη συνεχίζει αυτή της ΝΔ και υπηρετεί τον στρατηγικής σημασίας στόχο της πλήρους προσαρμογής του εκπαιδευτικού συστήματος στις ανάγκες των μονοπωλίων, στις ελαστικές εργασιακές σχέσεις, για τη μείωση της τιμής της εργατικής δύναμης και τον πλήρη έλεγχο της επιστήμης ώστε να εξασφαλίζεται η μεγιστοποίηση των κερδών τους. Οσο δεν αναζητιέται σε αυτή την πηγή η αιτία, τόσο τα προβλήματα θα αντιμετωπίζονται αποσπασματικά και δε θα γίνεται διακριτό το νήμα που πρέπει να κόψει το κίνημα για να ανοίξει ο δρόμος για μια Παιδεία προς όφελος των αναγκών του λαού. Αυτοί οι στόχοι υλοποιούνται εδώ και χρόνια με μέτρα και ρυθμίσεις για την ιδιωτικοποίηση, την εμπορευματοποίηση, αλλά και την υποβάθμιση του επιπέδου σπουδών.

Σε αυτό το πλαίσιο, τα ΤΕΙ προορίζονται να παράγουν ένα μισομορφωμένο, μισοειδικευμένο εργατικό δυναμικό, με όσο το δυνατόν χαμηλότερο κόστος, που διά βίου θα αναζητά καταρτίσεις και θα είναι ακόμα πιο εύκολα εκμεταλλεύσιμο από τον αυριανό εργοδότη του. Και για αυτό τα ΤΕΙ δεν προσεγγίζουν την ανώτατου επιπέδου εκπαίδευση, αλλά τη ληξιπρόθεσμη κατάρτιση τύπου ΙΕΚ. Ετσι, η υποχρηματοδότηση που οδηγεί στα όρια της ανέχειας, που σήμερα αναδεικνύεται ως κυρίαρχο πρόβλημα, δεν μπορεί να αντιμετωπίζεται ξεκομμένα από το περιεχόμενο της εκπαίδευσης.

Απέναντι σε αυτή την κατεύθυνση που έχουν προδιαγράψει οι κρατούντες για τους σπουδαστές και τους εκπαιδευτικούς των ΤΕΙ, το κίνημα έχει απαντήσει αδύναμα και αποσπασματικά τα τελευταία χρόνια, κάτω από την επίδραση των αρνητικών συσχετισμών. Σημαντική ευθύνη έχουν οι δυνάμεις της ΝΔ και του ΠΑΣΟΚ τόσο σε πολιτικό όσο και συνδικαλιστικό επίπεδο. Η δική τους «ανίερη συμμαχία» βοήθησε και βοηθάει την εκάστοτε κυβέρνηση να εφαρμόζει την πολιτική της, ευνουχίζει τις διεκδικήσεις, τον αγώνα με το συμβιβασμό, τις αυταπάτες ή τις συντεχνιακές λογικές - όταν χρειαστεί - που καλλιεργεί. Η στάση που κρατούν και σε αυτή τη χρονική συγκυρία επιβάλλει να τους βάλει στο περιθώριο η συντριπτική πλειοψηφία σπουδαστών, εκπαιδευτικών, εργαζομένων στα ΤΕΙ, που έχουν συμφέρον μια άλλη πολιτική. Από τη μία, οι δυνάμεις του ΠΑΣΟΚ και της ΝΔ στην ΟΣΕΠ βρίσκονται σε πλήρη συνεννόηση με την κυβέρνηση, αποπροσανατολίζουν από την αιτία των προβλημάτων και ταυτόχρονα δυσκολεύουν την ανάπτυξη συντονισμένων και με διάρκεια κινητοποιήσεων ενάντια στην πολιτική ΕΕ - ελληνικών κυβερνήσεων. Από την άλλη, ΔΑΠ και ΠΑΣΠ συμπρωταγωνιστούν στη διάλυση των σπουδαστικών συλλόγων, στον εκφυλισμό του σπουδαστικού κινήματος, κάνοντας ό,τι μπορούν ώστε οι σπουδαστές να μην αντιδράσουν.

Το σύνθημα του πρόσφατου συλλαλητηρίου του ΚΚΕ μπορεί να συνενώσει όλους τους φοιτητές σε ΤΕΙ και ΑΕΙ που αντιμετωπίζουν τη μορφωτική υποβάθμιση, την προοπτική της ανεργίας, της ετεροαπασχόλησης ή στην «καλύτερη περίπτωση» της εργασίας χωρίς κανένα δικαίωμα. Μπορεί να φέρει στο πλευρό των σπουδαστών τους εκπαιδευτικούς που θέλουν να προσφέρουν υψηλού επιπέδου μόρφωση και όχι να είναι μεσάζοντες των επιχειρήσεων στα ιδρύματα. Μπορεί να εκφράσει τις ανάγκες της λαϊκής οικογένειας να σπουδάσει τα παιδιά της σε ένα δημόσιο και δωρεάν σύστημα εκπαίδευσης:

ΚΑΜΙΑ ΑΝΟΧΗ στην πολιτική της Εμπορευματοποίησης, της Ιδιωτικοποίησης, της Υποβάθμισης.

ΚΑΜΙΑ ΑΝΟΧΗ στο Συμβιβασμό, στις Αυταπάτες, στη λογική του Ατομικού Βολέματος.

Είναι αναγκαίο σήμερα να δυναμώσουν οι αγώνες όλων των τμημάτων της εκπαιδευτικής κοινότητας και σε ΤΕΙ και σε ΑΕΙ, που σε συντονισμό με το λαϊκό κίνημα, θα φέρνουν στο επίκεντρο της πάλης τις σύγχρονες ανάγκες του ελληνικού λαού και της νεολαίας. Να δυναμώσει η συσπείρωση και η διεκδίκηση για μια Ενιαία Ανώτατη Εκπαίδευση, δημόσια και δωρεάν, με βάση την αποσαφήνιση των επιστημονικών αντικειμένων και τη διαμόρφωση ανώτατου επιπέδου προγραμμάτων σπουδών, με αποκλειστική χρηματοδότηση σύμφωνα με τις ανάγκες για υποδομές και φοίτηση από τον Κρατικό Προϋπολογισμό, με υψηλά ειδικευμένο επιστημονικό δυναμικό και δυνατότητα διεξαγωγής έρευνας προς όφελος των λαϊκών αναγκών. Αυτή η πρόταση μπορεί να καλύψει τις αυξημένες ανάγκες του λαού για δυναμικό με υψηλή επιστημονική ειδίκευση, που θα βασίζεται στην ολόπλευρη μόρφωση που θα έχει αποκτήσει η νεολαία από ένα ενιαίο 12χρονο υποχρεωτικό σχολείο. Και, βέβαια, δε θα συγχέεται με την τεχνική επαγγελματική εκπαίδευση, που χρειάζεται να παρέχεται σε δημόσιες σχολές δωρεάν μετά την υποχρεωτική εκπαίδευση.

Σε μια τέτοια κατεύθυνση μπορούν ουσιαστικά να αντιμετωπιστούν τα σημερινά προβλήματα στα ΤΕΙ και το κίνημα να απαιτήσει:

  • Γενναία αύξηση της χρηματοδότησης από τον κρατικό προϋπολογισμό στο ύψος των αναγκών τους. Αμεση έκτακτη επιχορήγηση των ΤΕΙ για την κάλυψη των τρεχόντων ελλειμμάτων τους και άμεση πληρωμή των ωρομίσθιων εκπαιδευτικών.
  • Προκήρυξη θέσεων μόνιμου προσωπικού για κάλυψη των αναγκών των τμημάτων, να πάψει να υπάρχει ο θεσμός των εκτάκτων. Θέσπιση πλήρους και αποκλειστικής απασχόλησης του εκπαιδευτικού προσωπικού. Παροχή όλων των διευκολύνσεων για το προσωπικό των ΤΕΙ για να αναβαθμίσει τα προσόντα του.
  • Δωρεάν συγγράμματα, σίτιση, υλικά για όλους τους σπουδαστές. Δωρεάν στέγαση για όσους σπουδάζουν μακριά από το σπίτι τους και έχουν οικογενειακό εισόδημα μέχρι 35.000 ευρώ.

Χάρης ΒΟΥΡΔΟΥΜΠΑΣ
Μέλος του γραφείου της Αχτίδας ΑΕΙ-ΤΕΙ-Ερευνας της ΚΟΑ του ΚΚΕ

ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ
Θα λυθεί επιτέλους το στεγαστικό πρόβλημα;

Ερώτηση του ΚΚΕ στη Βουλή

Θεωρεί σωστό η υπουργός Παιδείας το γεγονός ότι «το Ιόνιο Πανεπιστήμιο μετά από 20 χρόνια λειτουργίας του ακόμη δεν έχει λύσει το στεγαστικό του πρόβλημα και το αντιμετωπίζει με προσωρινού τύπου λύσεις όπως εγκατάσταση σε κτίριο του Ψυχιατρικού Νοσοκομείου Κέρκυρας, αξιοποίηση Συνεδριακού Κέντρου Μητρόπολης κλπ.»; Το στεγαστικό πρόβλημα του Ιονίου Πανεπιστημίου επανέρχεται στην επιφάνεια και το φέρνουν προς συζήτηση στη Βουλή οι βουλευτές του ΚΚΕ Παναγιώτης Κοσιώνης και Γιάννης Πατσιλινάκος με Ερώτησή τους προς την υπουργό Παιδείας.

Το στεγαστικό πρόβλημα του ιδρύματος επικαιροποιείται καθώς, με απόφαση του υπουργείου Παιδείας, δημιουργήθηκαν δυο νέα Τμήματα στο Ιόνιο Πανεπιστήμιο (Ηχου και Εικόνας και Πληροφορικής) χωρίς καμιά πρόβλεψη για το πού θα στεγαστούν. Πρόσφατα ο πρύτανης του Ιονίου Πανεπιστημίου, κ. Τσουγκαράκης, δήλωσε ότι τα δύο νέα Τμήματα θα λειτουργήσουν σε ένα από τα κτίρια του ενιαίου κτιριακού συγκροτήματος του Ψυχιατρικού Νοσοκομείου Κέρκυρας.

Οι βουλευτές του ΚΚΕ επισημαίνουν: «Από τα μέχρι τώρα στοιχεία δε διαφαίνεται άμεσα να υπάρξει εκκένωση του Ψυχιατρικού Νοσοκομείου Κέρκυρας (ΨΝΚ) και γιατί καθυστερεί η αποασυλοποίηση μέσω του προγράμματος "Ψυχαργώ", πράγμα αναμενόμενο άλλωστε, αφού το "Ψυχαργώ" δεν μπορεί να αντιμετωπίσει τα περίπλοκα προβλήματα της ψυχιατρικής περίθαλψης, αλλά και γιατί καθυστερεί απαράδεκτα η ολοκλήρωση του νέου Νοσοκομείου Κέρκυρας, όπου υποτίθεται ότι θα δημιουργούνταν Ψυχιατρικός Τομέας. Επίσης, προβλέπεται η λειτουργία μονάδας χορήγησης υποκατάστατων από τον ΟΚΑΝΑ στο χώρο του ΨΝΚ».

Παράλληλα, το υπουργείο φαίνεται ότι έχει παραιτηθεί εντελώς από τη λύση της στέγασης Τμημάτων του Ιονίου Πανεπιστημίου στο Παλαιό Φρούριο της Κέρκυρας, κάτι που προέβλεπε η αρχική απόφαση δημιουργίας του Ιονίου Πανεπιστημίου και επιθυμεί ο κερκυραϊκός λαός αλλά και οι φορείς της πανεπιστημιακής κοινότητας.

Ετσι, οι βουλευτές του ΚΚΕ ρωτούν επίσης την υπουργό Παιδείας με ποιο τρόπο θα εξασφαλιστεί επαρκής και κατάλληλη κτιριακή στέγαση των δυο Τμημάτων και αν θα προχωρήσει η χρηματοδότηση και δημοπράτηση των έργων αναπαλαίωσης των κτιριακών εγκαταστάσεων του Παλαιού Φρουρίου και ιδιαίτερα του Αγγλικού Νοσοκομείου, όπου εξασφαλίζονται οικήματα άνω των 4.500 τετραγωνικών μέτρων για το Ιόνιο Πανεπιστήμιο.

Διαμαρτυρία για το έγκλημα του Μαλιακού

Πορεία στους δρόμους της Λάρισας και αποχή τις τρεις τελευταίες ώρες από τα μαθήματά τους πραγματοποίησαν χτες οι μαθητές των 1ου και 4ου Λυκείων και του 13ου Γυμνασίου της Λάρισας καταγγέλλοντας τους ηθικούς αυτουργούς του πολύνεκρου ατυχήματος στο φονικό «Πέταλο» του Μαλιακού, όπου έχασαν τη ζωή τους επτά παιδιά. Ταυτόχρονα, με τη χτεσινή κινητοποίησή τους, που διοργάνωσε το Συντονιστικό Αγώνα Σχολείων, απαίτησαν την αναβάθμιση του δημόσιου και δωρεάν χαρακτήρα της εκπαίδευσης.

ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΙΚΟ ΑΓΩΝΑ ΣΧΟΛΕΙΩΝ ΑΘΗΝΑΣ
Διεκδικούμε γνώση όχι απόγνωση

Το πρώτο Συντονιστικό Αγώνα Σχολείων Αθήνας για τη φετινή χρονιά θα πραγματοποιηθεί το Σάββατο 16 Οκτώβρη, στις 6 το απόγευμα, στο κτίριο του Συλλόγου Εμποροϋπαλλήλων. «Είμαστε μαθητές, έχουμε όνειρα, διεκδικούμε τη ζωή μας, διεκδικούμε γνώση και όχι απόγνωση», είναι το μήνυμα το μαθητών, οι οποίοι διεκδικούν ενιαίες εκλογές στις 4 Νοέμβρη για 5μελή και 11 Νοέμβρη για 15μελή.

Αποφάσεις για συμμετοχή στο Συντονιστικό έχουν πάρει μέχρι στιγμής τα εξής σχολεία: 1ο ΕΛ, 21ο ΕΛ, 40ό ΕΛ και 61ο ΕΛ Γκράβας, 2ο ΕΛ Ζωγράφου, 54ο ΕΛ Σεπολίων, 6ο ΕΛ Ιλίου, 3ο ΕΛ Αιγάλεω, 1ο ΕΛ Αλίμου, 1ο Γυμνάσιο Μπραχαμίου καθώς και πλήθος πενταμελών συμβουλίων.

ΤΜΗΜΑ ΝΗΠΙΑΓΩΓΩΝ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΑΘΗΝΑΣ
Να καλυφθούν άμεσα τα κενά

Κλειστό παρέμεινε χτες το Τμήμα Εκπαίδευσης και Αγωγής Προσχολικής Ηλικίας (ΤΕΑΠΗ - Νηπιαγωγοί) του Πανεπιστημίου Αθήνας, με απόφαση της Γενικής του Συνέλευσης, καθώς με πρόσφατη απόφαση του υπουργείου Παιδείας έχουν περικοπεί οι θέσεις αποσπασμένων νηπιαγωγών που μέχρι τώρα κάλυπταν τις εκπαιδευτικές ανάγκες της πρακτικής άσκησης.

Η έλλειψη μόνιμου προσωπικού στο Τμήμα οδήγησε εδώ και χρόνια στην πρακτική κάλυψης αυτών των αναγκών με αποσπασμένους νηπιαγωγούς, αλλά φέτος το υπουργείο έστειλε στο Τμήμα μόλις 14 αποσπασμένους νηπιαγωγούς (ενώ οι ανάγκες του επιβάλλουν τουλάχιστον 34), από τους οποίους οι περισσότεροι δεν έχουν αναλάβει υπηρεσία γιατί δεν έχουν αντικατασταθεί από τους αναπληρωτές τους στις μόνιμες θέσεις τους. Από τους 14, οι 8 αποσπώνται για πρώτη φορά, οι 4 αφορούν τη γραμματειακή υποστήριξη του Διδασκαλείου Νηπιαγωγών και μόνο οι 2 εκπαιδευτικοί έχουν αποσπαστεί για τις ανάγκες των πρακτικών ασκήσεων του Τμήματος.

Σε συνάντηση που είχαν χτες φοιτητές του Τμήματος με εκπρόσωπο του υπουργείου Παιδείας, τους παρέπεμψε στο υπουργείο Οικονομικών καθώς «δεν υπάρχουν χρήματα για αναπληρωτές». Το επόμενο διάστημα αναμένεται να γίνουν Γενικές Συνελεύσεις καθηγητών και φοιτητών προκειμένου να κλιμακωθούν οι κινητοποιήσεις.

ΜΕΤΕΓΓΡΑΦΕΣ ΦΟΙΤΗΤΩΝ
Νέες αλλαγές στο νομοσχέδιο

Σε νέες αλλαγές στο νομοσχέδιο για τις μετεγγραφές των φοιτητών προχώρησε η υπουργός Παιδείας κατά τη συζήτησή του στην αρμόδια κοινοβουλευτική επιτροπή της Βουλής.

Σύμφωνα με αυτές, προτεραιότητα στη μετεγγραφή θα έχουν οι φοιτητές των οποίων οι οικογένειες συντηρούν τρία σπίτια. Για παράδειγμα, εάν οι γονείς μένουν στην Αθήνα και από τα παιδιά το ένα σπουδάζει στα Γιάννενα και το άλλο στην Κρήτη τότε θα μπορούν με μετεγγραφή να σπουδάζουν σε μία από τις δύο παραπάνω πόλεις. Προϋπόθεση είναι η οικογένεια να έχει την τελευταία τριετία εισόδημα κατ' έτος μέχρι 35.000 ευρώ.

Για τους ορφανούς φοιτητές προβλέπεται απαλλαγή από την υποχρέωση της ακαδημαϊκής επίδοσης, ενώ οι φοιτητές με ένα γονέα ανάπηρο θα μετεγγράφονται σε ποσοστό 1% του αριθμού εισακτέων στο τμήμα υποδοχής. Επίσης, θα μπορούν να διακόπτουν τη στρατιωτική τους θητεία και να την ολοκληρώνουν μετά τη λήξη του συμβολαίου τους οι επίλεκτοι και διεθνείς αθλητές που αγωνίζονται σε ξένες ομάδες προκειμένου να μην κηρύσσονται λιποτάκτες.

Με αφορμή τις πρόσφατες εξελίξεις στις μετεγγραφές παιδιών πολιτικών (Τσιτουρίδης, Βούγιας) η υπουργός εκτίμησε ότι «η Βουλή δε θα αντέξει τις αποκαλύψεις των μετεγγραφών», υπονοώντας ότι στις παράνομες μετεγγραφές εμπλέκονται αρκετά ονόματα πολιτικών.

Αποπροσανατολιστική «κόντρα»

Αφορμή για ένα νέο αποπροσανατολισμό από τα πραγματικά τεράστια προβλήματα της Παιδείας, αποτέλεσε η απόφαση του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου να αφαιρέσει από την ύλη των Ν. Ελληνικών Β' κύκλου των ΤΕΕ την προσφώνηση του Προέδρου της Δημοκρατίας Κ. Στεφανόπουλου, καθώς και κείμενα των Μ. Θεοδωράκη, Ν. Εγγονόπουλου, Κ. Δημουλά, Μ. Δούκα κ.α.

Η υπουργός Παιδείας Μ. Γιαννάκου, απαντώντας χτες σε δημοσιεύματα του Τύπου και στην ΟΛΜΕ που αντιτάχθηκε στην ενέργεια του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου, δήλωσε ότι τα αναλυτικά προγράμματα είναι «επιστημονικό θέμα και όχι πολιτικό», αφήνοντας αιχμές ενάντια στην ΟΛΜΕ και «τους άλλους κοπτόμενους» για το ότι δε σχολίασαν τις περσινές αλλαγές στην ύλη των ΤΕΕ. Σε σχετική ανακοίνωσή του, το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο κάνει λόγο για διαστρέβλωση της εισήγησής του μέσα από δημοσιεύματα εφημερίδων.

Ερωτώμενος χτες κατά την ενημέρωση των πολιτικών συντακτών ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Θ. Ρουσσόπουλος παρέπεμψε στο Παιδαγωγικό Ινστιτούτο και σημείωσε ότι «ζήτημα λογοκρισίας όπως τέθηκε είναι εντελώς παρελκυστικό». Επίκαιρη Ερώτηση για το θέμα κατέθεσε χτες η βουλευτής του ΠΑΣΟΚ Μ. Δαμανάκη, η οποία έκανε λόγο για «γεγονότα απαράδεκτα και προκλητικά, που αφορούν την ουσία της παρεχόμενης εκπαίδευσης».

ΨΕΥΤΟΑΝΤΙΠΑΡΑΘΕΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΞΕΤΑΣΤΕΑ ΥΛΗ ΤΩΝ ΤΕΕ
«Διυλίζουν τον κώνωπα και καταπίνουν την κάμηλον»

Σχόλιο του μέλους του Τμ. Παιδείας της ΚΕ του ΚΚΕ, Σ. Σάββα

«Η τελευταία ψευτοαντιπαράθεση για την εξεταστέα ύλη των ΤΕΕ αποτελεί συνέχεια των αποπροσανατολιστικών παρεμβάσεων σε δευτερεύουσες πλευρές της εκπαιδευτικής πολιτικής. Το ουσιαστικό πρόβλημα δεν είναι η όποια επιλογή της εξεταστέας ύλης, αλλά η παραμονή των εξετάσεων επιλογής μέσα στο σχολείο, η λειτουργία του με φραγμούς ταξικούς κι όρους ιδεολογικής χειραγώγησης, όπως ο πρόωρος "επαγγελματικός" προσανατολισμός των μαθητών των ΤΕΕ, που εμποδίζει τη σφαιρική διαμόρφωση της προσωπικότητας κι αναπαράγει εξαρτημένους κι ευάλωτους ανθρώπους».

Τα παραπάνω τονίζει ο Σάββας Σάββας, μέλος του Τμήματος Παιδείας της ΚΕ του ΚΚΕ κι εκπρόσωπος της ΕΣΑΚ-ΔΕΕ στο ΔΣ της ΟΛΜΕ, σχολιάζοντας τον επιχειρούμενο αποπροσανατολισμό με αφορμή τις αλλαγές στην ύλη των ΤΕΕ.

«Δεν μπορούμε να διαμαρτυρόμαστε για κείμενα που αφαιρούνται, κάποια από αυτά όντως ανούσια, όπως έκανε η πλειοψηφία της ΟΛΜΕ, και να μη θίγουμε το ίδιο το βιβλίο και τις άθλιες συνθήκες διδασκαλίας του μαθήματος. Αναδείχνεται η ανάγκη αναπροσανατολισμού όλης της σχολικής εκπαίδευσης, καθώς το περιεχόμενο δεν μπορεί ν' αντιμετωπίζεται αποκομμένο από τη δομή του σχολείου και τελικά το σκοπό του: τι άνθρωπο θέλει να διαμορφώσει η κοινωνία μας», σημειώνει το μέλος του Τμήματος Παιδείας. «Ομως, συνεχίζει, οι "αντιπολιτευόμενες" δυνάμεις του ΠΑΣΟΚ και του Συνασπισμού, σε πολιτικό και σε συνδικαλιστικό επίπεδο, διυλίζουν τον κώνωπα και καταπίνουν την κάμηλο. Δείχνουν το δέντρο για να κρύψουν το δάσος, τη συμφωνία τους στην "ευρωπαϊκή διάσταση της Παιδείας", στις στρατηγικές επιλογές της ΕΕ για την προώθηση του "επιχειρηματικού πνεύματος" και της "ανταγωνιστικότητας" στην εκπαίδευση. Γεγονός είναι πως στήριξαν και στηρίζουν το ταξικό - επιλεκτικό σχολείο όπως εκφράζεται και με το διπλό σχολικό δίκτυο, με τη διάκριση του Λυκείου από τη Βασική Εκπαίδευση και τη διχοτόμησή του σε Γενικό και Επαγγελματικό, τη δραματική υποβάθμιση κι υποκατάσταση της εκπαίδευσης από την κατάρτιση. Υιοθετούν όλα τα αντιεκπαιδευτικά μέτρα που είχε σχεδιάσει η προηγούμενη κυβέρνηση και μεθοδεύει η κυβέρνηση της ΝΔ, όπως την αξιολόγηση σχολικών μονάδων με βάση τις επιδόσεις των μαθητών, ανοίγοντας το δρόμο στο βαθιά διαφοροποιημένο, "ανταγωνιστικό" σχολείο. Αρνούνται το αίτημα των καιρών για σχολείο Ενιαίο 12χρονο, Βασικό και υποχρεωτικό για όλους, για την ολόπλευρη διαμόρφωση της προσωπικότητας του κάθε ανθρώπου».

Καταλήγοντας, ο Σ. Σάββας, τονίζει: «Ας σημειώσουμε τέλος και μια πρόκληση: οι ευαισθησίες κάποιων απέναντι στους αστικούς θεσμούς δεν αρκούν, για να δικαιολογήσουν την απαίτηση να εξετάζονται οι μαθητές στο κείμενο προσφώνησης προς τον εγκληματία Κλίντον, σε δείπνο υποδοχής του από τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας, όταν μαζικά ο λαός της Αθήνας συγκρουόταν με τα ΜΑΤ και μάτωνε διαδηλώνοντας την αντίθεσή του!».



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ