Παρασκευή 16 Απρίλη 2010
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΠΑΙΔΕΙΑ
ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΓΟΝΕΩΝ ΠΕΙΡΑΙΑ
Απειθαρχία και ανυπακοή στην πράξη

Οι γονείς διαμαρτύρονται για τις πιθανές μειώσεις εξεταστικών κέντρων και την επιβολή τμημάτων 30 μαθητών

Με αφορμή την προτροπή του υπουργείου Παιδείας για πιθανή μείωση των εξεταστικών κέντρων - πάντα στη λογική των περικοπών - η Ομοσπονδία Ενώσεων Συλλόγων Γονέων Μαθητών Νομαρχίας Πειραιά επισημαίνει τις συνέπειες που θα έχει κι αυτό το μέτρο στους «γονείς - εργαζόμενους /αυτοαπασχολούμενους - που θα τρέχουμε να μεταφέρουμε τα παιδιά μας».

«Δε τρέφουμε αυταπάτες. Είναι απόφασή μας η υπεράσπιση του αποκλειστικά δημόσιου και δωρεάν σχολείου. Λέμε όχι στις πρόσφατες κυβερνητικές εξαγγελίες για το "νέο σχολείο" της επιχειρηματικότητας, της ημιμάθειας, της ταξικής αποβλάκωσης, της αποκέντρωσης, της κατηγοριοποίησης. Το μήνυμα να είναι ξεκάθαρο για τη λαϊκή οικογένεια: Αυτό που εμποδίζει την ικανοποίηση των λαϊκών μορφωτικών αναγκών είναι η ανάπτυξη που εξυπηρετεί τα κέρδη του κεφαλαίου», υπογραμμίζουν οι γονείς του Πειραιά.

Σχετικά με την προσπάθεια της κυβέρνησης για επιβολή τμημάτων με 30 μαθητές από την επόμενη σχολική χρονιά, η Ομοσπονδία Γονέων Πειραιά επισημαίνει ότι «οι επιπτώσεις αυτών των μέτρων θα είναι τραγικές κυρίως στη μόρφωση των παιδιών μας, καθώς ένας εκπαιδευτικός θα κληθεί να διδάξει σε 30άρια τμήματα (...) αδυνατώντας να σταθεί δίπλα στο παιδί. Επιπλέον, το αποτέλεσμα αυτών των μέτρων θα είναι να συνενωθούν τμήματα, να συγχωνευτούν και να καταργηθούν σχολεία».

Η Ομοσπονδία Γονέων Πειραιά καλεί τους Συλλόγους Διδασκόντων, τις Ενώσεις και τους Συλλόγους Γονέων να μην επιτρέψουν τέτοια αντιεκπαιδευτική εξέλιξη. Και απαιτούν:

  • 15 μαθητές στα τμήματα νηπίων, προνηπίων και στις Α' και Β' Δημοτικού.
  • Αναλογία 1 προς 20 στις τάξεις των άλλων βαθμίδων.
  • Στις κατευθύνσεις και στα ΕΠΑΛ 10 μαθητές στην τάξη και στο εργαστήριο, αντίστοιχα.
ΥΠΟΥΡΓΟΙ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΕΕ
Για εργαζόμενους καταρτισμένους και «κινητικούς»

Τη θέσπιση συγκεκριμένων ποσοτικών στόχων για τη μείωση της πρόωρης εγκατάλειψης του σχολείου και την αύξηση του ποσοστού αποφοίτων ανώτερης εκπαίδευσης σε συνεργασία με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή συζήτησε η άτυπη συνάντηση υπουργών Παιδείας της ΕΕ. Δεν αποφάσισε βέβαια η ΕΕ, η οποία με την πολιτική της επιτίθεται στο μορφωτικό δικαίωμα να εξασφαλίσει τη μόρφωση των παιδιών, αλλά ζητά - μέσα από ένα εκπαιδευτικό μοντέλο καλλιέργειας δεξιοτήτων στα μέτρα του κεφαλαίου - οι αυριανοί εργαζόμενοι να είναι πιο αποδοτικοί για τα μονοπώλια.

Οπως σημειώνεται από την ισπανική προεδρεία, οι στόχοι για το 2010 που έθετε η Λισσαβόνα επιτεύχθηκαν σε μικρό βαθμό, οπότε τώρα θα τεθεί ένας περιορισμένος αριθμός στόχων και για κάθε κράτος και για την ΕΕ σαν σύνολο. Προσανατολισμός είναι η μείωση κατά 10% της πρόωρης εγκατάλειψης του σχολείου και κατά 40% αύξηση στους απόφοιτους πανεπιστημίου και ανώτερης επαγγελματικής εκπαίδευσης.

Στη συνάντηση συζητήθηκε και η προώθηση της πρωτοβουλίας «Νεολαία σε κίνηση» που αποτελεί κομμάτι της στρατηγικής της Λισαβόνας για το 2020. Οπως σημειώθηκε, δεν αφορά μόνο σπουδαστές, μαθητές και εκπαιδευτικό προσωπικό, αλλά και νέους εργάτες με εργασιακή εμπειρία σε άλλες χώρες. Η πρωτοβουλία αναφέρεται στην περιβόητη «κινητικότητα», τον εξαναγκασμό δηλαδή των εργαζόμενων όχι απλά να απαξιώνονται ανάλογα με τις ανάγκες του κεφαλαίου σε τομείς και ειδικότητες, αλλά και να αναγκάζονται να περιπλανώνται μέσα στα όρια της ΕΕ, με τους όρους βέβαια που θέτει το μεγάλο κεφάλαιο.

Επιβάλλουν αντιπαιδαγωγικά πολυπληθή τμήματα

Υπερασπίστηκε την πολιτική των τμημάτων 30 μαθητών στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση η υφυπουργός Παιδείας, απαντώντας χτες στη Βουλή σε Ερώτηση του βουλευτή του ΚΚΕ, Γιάννη Πρωτούλη

Η πλειοψηφία των νηπιαγωγείων έχουν τμήματα με 25 παιδιά!

Eurokinissi

Η πλειοψηφία των νηπιαγωγείων έχουν τμήματα με 25 παιδιά!
Περικοπές στην εκπαίδευση με το πρόσχημα του εξορθολογισμού θα περιέχει το νομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας που αναμένεται σύντομα να κατατεθεί όπως προέκυψε χτες στη Βουλή, από την απάντηση της υφυπουργού Παιδείας, Εύης Χριστοφιλοπούλου, σε Ερώτηση του βουλευτή του ΚΚΕ, Γιάννη Πρωτούλη σχετικά με την αύξηση του αριθμού των μαθητών ανά τμήμα σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης.

Η Ε. Χριστοφιλοπούλου, παραδέχτηκε ουσιαστικά την προσπάθεια της κυβέρνησης να επιβάλει τμήματα των 30 μαθητών στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση επικαλούμενη ότι αυτό είναι το όριο που προβλέπει ο νόμος εδώ και χρόνια... Παραδέχτηκε δηλαδή, ότι γίνεται προσπάθεια να εξαντληθούν τα περιθώρια και να πιαστούν τα ανώτατα όρια που προβλέπει ο νόμος, ανεξάρτητα από τον αντιπαιδαγωγικό τους χαρακτήρα. Παραδέχτηκε ακόμα ότι υπάρχουν τμήματα με περισσότερα από 25 παιδιά στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση, αλλά ισχυρίστηκε ότι δεν μπορούν να χωριστούν στη μέση (για το «δημόσιο και παιδαγωγικό συμφέρον», όπως αναγράφει σε δελτίο Τύπου της). Ξεδιπλώνοντας την ίδια ...«παιδαγωγική αντίληψη», υποστήριξε στην ομιλία της στη Βουλή ότι υπάρχουν περιπτώσεις που «έχουμε δεκαεπτάρια και δεκαπεντάρια και πολλές φορές, αντιπαιδαγωγικά θα έλεγα έχουμε και εξάρια και δεκάρια τμήματα»! Συνέχισε λέγοντας πως «υπάρχει μια άνιση κατανομή του εκπαιδευτικού μας δυναμικού» και γι' αυτό «θα προβούμε σε έναν εξορθολογισμό και αξιοποίηση με τον καλύτερο δυνατό τρόπο» με το σχετικό νομοσχέδιο που έχει ήδη συζητηθεί στο Υπουργικό Συμβούλιο και έχει «στόχο τον άμεσο περιορισμό της ωρομισθίας και την κατάργησή της σε λίγο χρονικό διάστημα».

Δεν πρόκειται για εξορθολογισμό, τόνισε παίρνοντας τον λόγο ο Γιάννης Πρωτούλης, «στην πραγματικότητα μιλάμε για μείωση δαπανών στην Παιδεία κατά 12%, την κατεύθυνση μείωσης των εκπαιδευτικών κατά 50%, την αλλαγή των εργασιακών σχέσεων των εκπαιδευτικών που συνδέεται με την νέα διοικητική δομή που έχετε εξαγγείλει, τον "Καλλικράτη", όπου στην κατεύθυνση της ιδιωτικοποίησης ένα πολύ μεγάλο κομμάτι της αρμοδιότητας για τα σχολεία θα περάσει στους δήμους με τις αντίστοιχες συνέπειες». Ο βουλευτής του ΚΚΕ σημείωσε: «μαγειρεύετε όλα τα στοιχεία για να βγάλετε ένα θεμιτό αποτέλεσμα και να φαίνεται στον κόσμο ότι μιλάμε για εξορθολογισμό» τονίζοντας ότι «υπάρχουν οι ανάγκες των ειδικοτήτων» αφού «υπάρχουν δάσκαλοι, υπάρχουν νηπιαγωγοί, υπάρχουν φιλόλογοι, μαθηματικοί, χημικοί, φυσικοί. Δεν είναι όλοι για όλα». Μάλιστα σχολίασε πως «δεν σημαίνει επειδή ο ΟΟΣΑ έρχεται και βγάζει μια κατεύθυνση αναφορικά με την αναλογία εκπαιδευτικών - μαθητών ότι εμείς εδώ είμαστε σαν τις υπόλοιπες χώρες. Υπάρχουν νησιά, μιλάτε για εξάρια τμήματα, ναι υπάρχει ένα νησάκι που έχει 6 παιδιά, τι θα τα κάνουμε αυτά τα παιδιά;». Παραθέτοντας συγκεκριμένα στοιχεία, ο Γιάννης Πρωτούλης, ανέφερε ότι «στις διευθύνσεις πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης το 70 με 75% των μαθητών στα νηπιαγωγεία βρίσκονται σε τμήματα έως 25 παιδιών» ενώ «για τα γυμνάσια στην ανατολική Αττική στο 62% είναι μέχρι 25 μαθητές στο τμήμα». Κατέληξε σημειώνοντας πως «σήμερα η ανάγκη είναι να είναι 15» τονίζοντας ότι το ΚΚΕ στηρίζει αυτό το αίτημα.

Η ΚΝΕ στο «Συρμό»

Συνεχίζεται το πρόγραμμα της ΚΝΕ στο «Συρμό», που για το μήνα Απρίλη είναι αφιερωμένο στο 10ο Συνέδριο της Οργάνωσης. Τι επόμενες μέρες οι εκδηλώσεις έχουν ως εξής:

Σήμερα Παρασκευή: Πάρτι της Οργάνωσης Αθήνας της ΚΝΕ. Ωρα 10.30 μ.μ.

Το Σάββατο 17/4: Συναυλία ροκ μουσικής με το συγκρότημα «Disrespected society». Ωρα 10 μ.μ.

Την Κυριακή 18/4: Μουσικές διαδρομές στο έντεχνο, παραδοσιακό, κοινωνικό τραγούδι με το συγκρότημα «Υπεραστικοί». Ωρα 9.30 μ.μ.

Τη Δευτέρα 19/4: Εκδήλωση για την Εργατική Πρωτομαγιά. Ωρα 9 μ.μ.

Για την πρωτογενή πρόληψη

To παράρτημα Βοιωτίας του Εθνικού Συμβουλίου κατά των Ναρκωτικών (ΕΣΥΝ) ξεκινά σειρά διαλέξεων που αφορούν την πρωτογενή πρόληψη. Η πρώτη διάλεξη θα γίνει σήμερα, Παρασκευή, στις 7.30 το βράδυ, στο Συνεδριακό Κέντρο Κρύας, με θέμα: «Η συναισθηματική υγεία του παιδιού». Θα μιλήσει ο Γεράσιμος Παπαναστασάτος, ειδικός ερευνητής και θεραπευτής στο ΚΕΘΕΑ.

ΠΑΜΕ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ
Αγώνας για ανατροπή των μέτρων

Από τη χτεσινή παράσταση διαμαρτυρίας στο υπουργείο Παιδείας
Από τη χτεσινή παράσταση διαμαρτυρίας στο υπουργείο Παιδείας
Το δρόμο της αγωνιστικής διεκδίκησης, για να αποσυρθούν τα όσα προβλέπονται στο πολυνομοσχέδιο για την Παιδεία και το σύνολο των αντιλαϊκών μέτρων της κυβέρνησης έδειξαν χτες οι εκπαιδευτικοί του ΠΑΜΕ. Την ώρα που οι συμβιβασμένες πλειοψηφίες σε ΟΛΜΕ και ΔΟΕ συνδιαλέγονταν με την υπουργό Παιδείας πάνω στο πολυνομοσχέδιο για την Παιδεία, εκπαιδευτικοί πραγματοποίησαν συγκέντρωση διαμαρτυρίας έξω από το υπουργείο.

Η Πανελλαδική Γραμματεία Εκπαιδευτικών του ΠΑΜΕ «καλεί τα ΔΣ, τις ΓΣ, κάθε τίμιο συνδικαλιστή, κάθε εργαζόμενο και εργαζόμενη να δώσουν με πείσμα, μαχητικά, με αποφασιστικότητα τη μάχη της 48ωρης απεργίας στις 21 και 22 Απρίλη, απαντώντας σε εργοδότες, κυβέρνηση και συμβιβασμένες συνδικαλιστικές ηγεσίες. Σε κάθε περίπτωση στις 21 και 22 Απρίλη απεργούμε», δηλώνουν οι εκπαιδευτικοί του ΠΑΜΕ.

Η χτεσινή συνάντηση ΟΛΜΕ και ΔΟΕ με την υπουργό Παιδείας επιβεβαίωσε το ΠΑΜΕ. Καμία θετική απάντηση δεν έλαβαν οι πλειοψηφίες που συμμετείχαν στη συνάντηση και αναδείχτηκαν για μια ακόμα φορά οι ευθύνες τους, καθώς επιλέγουν να συνδιαλέγονται με το υπουργείο ρίχνοντας στάχτη στα μάτια των εκπαιδευτικών, ενώ την ίδια στιγμή οδηγούν στην αποκλιμάκωση της πάλης για την ανατροπή του συνόλου των κυβερνητικών μέτρων.

Ωστόσο, παρακάμπτοντας τις συμβιβασμένες ηγεσίες, τα πρωτοβάθμια σωματεία των εκπαιδευτικών παίρνουν αγωνιστικές αποφάσεις για την απεργία 21-22 Απρίλη. Τρίωρη στάση στις 21 Απρίλη αποφάσισαν οι Α', Β', Γ' και Ε' ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης, η Δ' ΕΛΜΕ Ανατολικής Αττικής (Μενίδι, Λυκόβρυση, Μεταμόρφωση, Ηράκλειο και Νέα Ιωνία), ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Αν. Αττικής «ο Σωκράτης» (Μενίδι), ενώ σε 48ωρη απεργία καλούν η Β' ΕΛΜΕ Δωδεκανήσου και η ΕΛΜΕ Κεφαλονιάς - Ιθάκης.


ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ
Σκόπιμος αποπροσανατολισμός για τους εκπαιδευτικούς

Την εικόνα του «νοικοκυρέματος» της εκπαίδευσης με τον δήθεν «εξορθολογισμό» της κατανομής των εκπαιδευτικών στα σχολεία, προσπαθεί να καλλιεργήσει το υπουργείο Παιδείας, προκειμένου να αποπροσανατολίσει τόσο τους ίδιους τους εκπαιδευτικούς όσο και τους γονείς και τους μαθητές, από την ουσία των αντιδραστικών ρυθμίσεων που φέρνει το πολυνομοσχέδιο της κυβέρνησης για την Παιδεία.

Συγκεκριμένα, η υπουργός επαναλαμβάνει διαρκώς ότι πρέπει να εξαντλείται το ωράριο των εκπαιδευτικών (λες και ο κανόνας σήμερα είναι να μην εξαντλείται...), να γενικευτούν οι υπερωρίες, να γενικευτούν οι δυο αναθέσεις (δηλαδή να διδάσκουν οι εκπαιδευτικοί και άλλο μάθημα από το βασικό τους) και να μετακινούνται οι εκπαιδευτικοί από τη Δευτεροβάθμια στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση.

Η εμφανής πλευρά για όλα τα παραπάνω είναι η εντατικοποίηση που θα επέλθει στη δουλειά των εκπαιδευτικών, προκειμένου να μπαλώνονται οι ανάγκες των σχολείων χωρίς να γίνονται προσλήψεις. Εξάλλου, η μείωση των διορισμών μονίμων εκπαιδευτικών κατά 50% για την ερχόμενη σχολική χρονιά, που είχε ανακοινωθεί στο προηγούμενο «πακέτο» οικονομικών μέτρων της κυβέρνησης, συμπληρώθηκε προχτές με τη δήλωση της υπουργού Παιδείας για 17.000 λιγότερες προσλήψεις ωρομισθίων και αναπληρωτών.

Η ουσία όμως είναι ότι αυτά τα μέτρα για τους εκπαιδευτικούς θα έχουν άμεσες αρνητικές επιπτώσεις στο επίπεδο της εκπαίδευσης για τους μαθητές. Για παράδειγμα, στο ένα τμήμα του Γυμνασίου θα διδάσκει μαθηματικά ο μαθηματικός και στο διπλανό του θα διδάσκει ο φυσικός. Η γενίκευση των αναθέσεων είναι ο πρόδρομος για τις αντιδραστικές αλλαγές στα αναλυτικά προγράμματα, που όπως μας έχει προϊδεάσει η κυβέρνηση από προγράμματα με συγκεκριμένα βασικά μαθήματα, θα γίνουν προγράμματα με ...θεματικές ενότητες που θα εξετάζονται και θα διδάσκονται διαθεματικά.

Η γενίκευση υπερωριών και αναθέσεων είναι η προετοιμασία για το «νέο σχολείο», που θα είναι «αποκεντρωμένο» κι όταν δε φτάνουν τα χρήματα θα λένε στο διευθυντή ...βγάλ' τα πέρα με τους εκπαιδευτικούς που έχεις!

Παράλληλα, το υπουργείο έδωσε γραμμή, ουσιαστικά, χτες, να επικεντρωθούν οι διαμαρτυρίες και οι διεκδικήσεις των εκπαιδευτικών στο ποια χαρακτηριστικά θα έχει η λεγόμενη «μεταβατική περίοδος» των προσλήψεων, μέχρι να ισχύσει το μέτρο να περνούν όλοι από ΑΣΕΠ και να εγγράφονται στο νέο «πίνακα αδιοριστίας» που θα δημιουργηθεί. «Θέλω να διαβεβαιώσω ότι το νομοσχέδιο έχει και τη μεταβατική εκείνη περίοδο που δεν πρέπει να δημιουργεί αγωνίες και φόβο στους ανθρώπους που είχαν λειτουργήσει με μια συγκεκριμένη πρότερη ρύθμιση της πολιτείας», δήλωσε χτες η υπουργός. Οδηγεί ουσιαστικά τους χιλιάδες ωρομίσθιους και αναπληρωτές, που για χρόνια τριγυρνούν από σχολείο σε σχολείο, να αγωνιούν για το αν οι ίδιοι θα προλάβουν να διοριστούν μέσα στη μεταβατική περίοδο. Επιδιώκει έτσι να διασπάσει τον αναγκαίο κοινό αγώνα που έχουν κάθε συμφέρον να δώσουν όλοι οι εκπαιδευτικοί για μονιμοποίηση όλων χωρίς όρους και προϋποθέσεις, για μόνιμη και σταθερή δουλειά για όλους.

ΤΕΙ ΣΠΑΡΤΗΣ
Εμεινε χωρίς υπαλλήλους

Οι συνέπειες της πολιτικής του «κάθε πόλη και πανεπιστήμιο - κάθε χωριό και ΤΕΙ» (χωρίς αντικείμενο σπουδών και χωρίς τις στοιχειώδεις υποδομές) είναι διαρκείς, δραματικές και γνωστές εδώ και χρόνια. Ωστόσο, βγαίνουν διαρκώς στην επιφάνεια, γιατί δεν υπάρχει η πολιτική βούληση να αντιμετωπιστούν και γιατί ακόμα και οι διοικήσεις των ιδρυμάτων και οι παράγοντες της Τοπικής Αυτοδιοίκησης που στήριξαν αυτή την πολιτική, όταν εμφανίζονται τα προβλήματα, αναζητούν διαχειριστικές λύσεις.

Αυτό το πρόβλημα εμφανίστηκε αυτές τις μέρες στο παράρτημα του ΤΕΙ Καλαμάτας, που βρίσκεται στην πόλη της Σπάρτης. Ο πρόεδρος του ΤΕΙ ανέστειλε τη λειτουργία του παραρτήματος στη Σπάρτη, γιατί δεν είχε ούτε ένα διοικητικό υπάλληλο. Οι τρεις διοικητικοί υπάλληλοι που απασχολούνταν εκεί ήταν συμβασιούχοι. Οι συμβάσεις τους έληξαν στις 31 Μάρτη και δεν ανανεώθηκαν από το υπουργείο Παιδείας, με αποτέλεσμα να είναι αδύνατη η λειτουργία του παραρτήματος. «Αποτέλεσμα της αδυναμίας εύρεσης λύσης είναι η ανυπαρξία σήμερα έστω και ενός υπαλλήλου στον οποίο θα ενεχειρίζαμε τα κλειδιά του κτιρίου του Παραρτήματος για να ανοίξει τις θύρες πρόσβασης σ' αυτό», αναφέρει χαρακτηριστικά ο πρόεδρος του ιδρύματος σε ανακοίνωση που δημοσιεύτηκε στα τοπικά μέσα ενημέρωσης.

Η πολιτική που θέτει σε καθεστώς ομηρίας χιλιάδες εργαζόμενους μέσω των συμβάσεων αντί να προχωρά σε διορισμούς μόνιμου προσωπικού, σύμφωνα με τις ανάγκες, οδηγεί σε προσπάθειες για αναζήτηση διαχειριστικών λύσεων. Το ΤΕΙ Σπάρτης είναι χαρακτηριστική περίπτωση καθώς χτες επαναλειτούργησε με υπαλλήλους που διέθεσαν η νομαρχία και δήμοι προσωρινά, εν αναμονή λύσης από το υπουργείο...



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ