Τετάρτη 16 Ιούνη 2010
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΠΑΙΔΕΙΑ
Στις 13 Σεπτέμβρη ανοίγουν τα σχολεία

Τη Δευτέρα 13 Σεπτέμβρη, θα γίνει ο αγιασμός σε Γυμνάσια, Γενικά Λύκεια, ΕΠΑΛ και ΕΠΑΣ, όπως προβλέπει η εγκύκλιος για τον προγραμματισμό του εκπαιδευτικού έργου του σχολικού έτους 2010-2011. Σύμφωνα με την εγκύκλιο, την πρώτη μέρα, του αγιασμού, θα διανεμηθούν και τα βιβλία στους μαθητές.

Οι εγγραφές των μαθητών που αλλάζουν βαθμίδα πρέπει να ολοκληρωθούν μέχρι 30 Ιούνη, ενώ, κατ' εξαίρεση, μπορεί να γίνει εγγραφή το μήνα Σεπτέμβρη και μέχρι την έναρξη των μαθημάτων, για τους μαθητές που εμποδίστηκαν να εγγραφούν για λόγους ανωτέρας βίας, καθώς και για τους παραπεμπόμενους μαθητές σε επανεξέταση το Σεπτέμβρη. Οι εξετάσεις κατά την περίοδο του Σεπτέμβρη προγραμματίζονται και ολοκληρώνονται από 1 έως 10 Σεπτέμβρη σε όλα τα σχολεία δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.

Σήμερα η σύσκεψη του ΠΑΜΕ με τους φορείς

Σήμερα Τετάρτη γίνεται η σύσκεψη - συζήτηση που διοργανώνουν η Γραμματεία Αθήνας και η Πανελλαδική Γραμματεία Εκπαιδευτικών του ΠΑΜΕ, με φορείς του Λεκανοπεδίου Αττικής για να συζητήσουν την αναγκαία κοινή τους δράση ενάντια στα κυβερνητικά μέτρα, να συζητήσουν για το χαρακτήρα του «νέου σχολείου», τα μορφωτικά δικαιώματα των παιδιών των εργαζομένων και την οργάνωση της πάλης γι' αυτά.

Η σύσκεψη γίνεται στις 7 μ.μ., στο Συνδικάτο Οικοδόμων (πλατεία Κάνιγγος).

«Τα 30άρια τμήματα, τα νέα βιβλία, η αυτοαξιολόγηση της σχολικής μονάδας, η υποχρεωτική πιλοτική εφαρμογή των 800 ολοήμερων δημοτικών σχολείων, η εισβολή των επιχειρήσεων στα σχολεία και η μετατροπή της μόρφωσης σε εμπόρευμα, είναι ζητήματα αιχμής που πρέπει να απασχολήσουν τα κινήματα στην εκπαίδευση», τονίζει χαρακτηριστικά το ΠΑΜΕ Εκπαιδευτικών, δίνοντας το πλαίσιο των εξελίξεων που θα συζητηθούν στη σύσκεψη.

  • Επίσης, σήμερα, η Γραμματεία του ΠΑΜΕ Εκπαιδευτικών Περιστερίου διοργανώνει εκδήλωση με το ίδιο θέμα, στις 7 μ.μ., στο Παράρτημα Περιστερίου του Συνδικάτου Οικοδόμων (Σαράντα Εκκλησιών 20 & Θεοφράστου).
ΛΕΥΚΑΔΑ
Μαθητές ΑμΕΑ για 7 χρόνια σε κοντέινερ!

Η γύμνια και η εγκατάλειψη της επαγγελματικής εκπαίδευσης των αναπήρων και Ατόμων με Ειδικές Ανάγκες, η ανυπαρξία ακόμη και στοιχειωδών ανθρώπινων συνθηκών μάθησης γι' αυτά τα ευαίσθητα και με αυξημένες ανάγκες παιδιά, αποτυπώνεται με τον πλέον τραγικό τρόπο στο Ειδικό Σχολείο της Λευκάδας: Εδώ και 7 συνεχή χρόνια, μαθητές με αναπηρία παρακολουθούν μαθήματα στοιβαγμένοι σε κοντέινερ 37 τετραγωνικών (!) προκαλώντας τη δικαιολογημένη οργή και αγανάκτηση γονιών και μαθητών.

Παρά το γεγονός ότι υπάρχει χώρος για την ανέγερση ειδικού σχολείου μέσα στην πόλη, δεν έχει δρομολογηθεί μέχρι σήμερα καμία ουσιαστική λύση. Οι αποφάσεις δημοτικών συμβουλίων του Δήμου Λευκάδας για προσωρινή μετεγκατάσταση σε σχολειά μέσα στην πόλη, παραμένουν κενό γράμμα αναδεικνύοντας τις σοβαρές ευθύνες των γαλαζοπράσινων κυβερνήσεων, αποτέλεσμα της πολιτικής υποβάθμισης και απαξίωσης των δομών Πρόνοιας και Αγωγής. Σκιαγραφούν τα σοβαρά και οξυμένα προβλήματα, την τραγική κατάσταση που αντιμετωπίζουν καθημερινά όλο και πιο έντονα τα άτομα με αναπηρία, οι οικογένειές τους και όσοι εργάζονται στο συγκεκριμένο χώρο (ελλείψεις σε σχολική στέγη, σε σύγχρονες και εξειδικευμένες υποδομές, ελλείψεις σε μόνιμο προσωπικό, κ.ά.).

Συνεχίζουν την αποχή οι βαθμολογητές

Προκλητικά, η υπουργός Παιδείας χαρακτηρίζει «εγωισμό» την απαίτηση των εκπαιδευτικών να πληρωθούν τα δεδουλευμένα τους!

Την αγωνία των μαθητών για να μάθουν τους βαθμούς τους, επικαλείται η κυβέρνηση για να επιβάλει τη μείωση των αμοιβών των εκπαιδευτικών!

MotionTeam

Την αγωνία των μαθητών για να μάθουν τους βαθμούς τους, επικαλείται η κυβέρνηση για να επιβάλει τη μείωση των αμοιβών των εκπαιδευτικών!
Συνεχίζουν την αποχή οι εκπαιδευτικοί που εργάζονται στα βαθμολογικά κέντρα των πανελλήνιων εξετάσεων, αντιδρώντας στις μειώσεις που έχει επιβάλει η κυβέρνηση στις αμοιβές τους. Στη χθεσινή συνεδρίαση του ΔΣ της ΟΛΜΕ, αποφασίστηκε η συνέχιση της αποχής μέχρι την Παρασκευή, ενώ σήμερα, στη 1 μ.μ., θα γίνει παράσταση διαμαρτυρίας στο υπουργείο Οικονομικών για το θέμα, με αίτημα την αμοιβή των εκπαιδευτικών στα περσινά επίπεδα. Σημειώνουμε ότι, από προχθές, η Πανελλαδική Γραμματεία Εκπαιδευτικών του ΠΑΜΕ καλεί τους εκπαιδευτικούς σε συνέχεια της αποχής, μέχρι να υπάρξει δέσμευση ότι οι αποδοχές θα είναι τουλάχιστον στα περσινά επίπεδα. Το ΔΣ της ΟΛΜΕ θα συνεδριάσει ξανά την Πέμπτη για να καθορίσει τη στάση του.

Υπενθυμίζουμε ότι η κυβέρνηση αποφάσισε τη μείωση των αμοιβών (από 5% έως 63%) των επιτηρητών, των βαθμολογητών και λοιπών εκπαιδευτικών που υποβοηθούν τη διαδικασία στα βαθμολογικά κέντρα. Με προχθεσινή νέα κοινή υπουργική απόφαση, άλλαξε μόνο το χρόνο πληρωμής, διατηρώντας τις μεγάλες μειώσεις. Αυτή η νέα απόφαση που διατηρεί τις μειώσεις αμοιβών είναι σύμφωνα με την υπουργό Παιδείας: «Μια λύση ικανοποιητική»! Προφανώς, εννοεί ότι ικανοποιεί την κυβέρνηση, είναι, όμως, απορίας άξιο πώς θεωρεί η υπουργός ότι οι εκπαιδευτικοί πρέπει να νιώθουν ικανοποιημένοι με μιαν ακόμα μείωση στις αμοιβές τους (που δε γνώριζαν καν πριν αναλάβουν καθήκοντα επιτηρητών, βαθμολογητών κ.ο.κ)! Μάλιστα, η υπουργός κατέληξε στη δήλωσή της: «Πιστεύουμε ότι ο Ελληνας εκπαιδευτικός, που μόχθησε πλάι στον μαθητή του, θα βρεθεί κοντά στην αγωνία του, πέρα από συνδικαλιστικούς εγωισμούς παρατάξεων». Με άλλα λόγια, οι κινητοποιήσεις των εκπαιδευτικών για να πληρωθούν τα δεδουλευμένα τους χωρίς περικοπές είναι κατά την υπουργό ...«συνδικαλιστικός εγωισμός»!

Σύμμαχοι στις αναδιαρθρώσεις

Προτάσεις εμβάθυνσης των αντιδραστικών αναδιαρθρώσεων στην εκπαίδευση διατυπώνονται από στελέχη εκπαίδευσης

Στην προσπάθεια της κυβέρνησης να οικοδομήσει το «νέο σχολείο» της ιδιωτικοποίησης και της υποβάθμισης δε λείπουν οι «πρόθυμοι» από την πλευρά των στελεχών της εκπαίδευσης που κάποιες φορές παίζουν έως και το ρόλο του... «λαγού» προτείνοντας να ανοίξουν ακόμα πιο αντιδραστικοί δρόμοι.

Μία τέτοια περίπτωση είναι η επιστολή της διευθύντριας δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης Γ' Αθήνας προς το υπουργείο Παιδείας, που με αφορμή τις υπέρογκες - κατά τη γνώμη της - δαπάνες για τη μεταφορά μαθητών στα ειδικά σχολεία λέει: «Τα έξοδα αυτά είναι δυνατόν να περιοριστούν σημαντικά, αν κάθε δήμος φροντίσει να έχει το δικό του Ειδικό σχολείο. Ετσι, θα αποφεύγεται η κούραση των παιδιών ένεκα της μεγάλης ακτίνας μεταφοράς τους, μέτρο παιδαγωγικό και ανθρώπινο, αλλά θα μειωθούν και τα υπέρογκα έξοδα μεταφοράς». Είναι περισσότερο από προφανές ότι στα σχέδια της κυβέρνησης, η οποία πετσοκόβει στοιχειώδη δικαιώματα και κατακτήσεις, δεν είναι η κατασκευή νέων σχολείων με κρατική χρηματοδότηση. Η προώθηση των ΣΔΙΤ έχει ήδη ανοίξει το δρόμο ώστε δήμοι και μεγάλο κεφάλαιο να αναλάβουν την κατασκευή σχολείων, με τους πρώτους να ρίχνουν τα βάρη στους εργαζόμενους και το δεύτερο να κερδοσκοπεί σε βάρος των αναγκών του λαού. Επιπλέον, ο «Καλλικράτης» ανοίγει την όρεξη για προτάσεις του τύπου να «φροντίσει» ο κάθε δήμος, πράγμα που σημαίνει να φροντίσει και για τη λειτουργία των σχολείων κτλ., που σημαίνει, δηλαδή, να περάσουν τα σχολεία στην ευθύνη των δήμων...

Οσο για τις συνέπειες που θα έχει αυτό, ενδεικτική είναι και η επόμενη πρόταση της διευθύντριας. Μεταξύ άλλων αναφέρει: «Να υπάρχει ένας βασικός κορμός μαθημάτων και πολλά μαθήματα επιλογής για όλους τους μαθητές, ακόμη και γι' αυτούς με ειδικές ανάγκες. Αυτό επιτυγχάνεται αν εφαρμοστεί ένας τύπος Λυκείου και ένας τύπος Γυμνασίου, με πολλά μαθήματα επιλογής για όλους τους μαθητές μας ανά δίωρο μετά από τον βασικό κορμό μαθημάτων, ακόμα και αυτών με ειδικές ανάγκες και με την κατάργηση όλων των άλλων διαφοροποιημένων σχολείων που πραγματικά αφαιμάζουν το δημόσιο ταμείο χωρίς να δίνουν και ίσες ευκαιρίες σε όλα τα παιδιά μας (μιλώ για τα Μουσικά, Καλλιτεχνικά, ΤΑΔ, Πειραματικά, Τμήματα Ενταξης)». Προτείνεται, δηλαδή, η διαφοροποίηση του περιεχομένου των σχολείων, την οποία επιδιώκει και η κυβέρνηση και έχει αποδείξει στις χώρες όπου εφαρμόστηκε ότι αποτελεί αποθέωση της ταξικότητας της εκπαίδευσης. Και μάλιστα στο όνομα των «ίσων ευκαιριών», τη στιγμή που καταργείται το δικαίωμα να λαμβάνουν όλα τα παιδιά μια ενιαία εκπαίδευση, ανεξάρτητα από την ταξική τους θέση. Η παραπάνω πρόταση αποκτά μία επιπλέον σημασία καθώς η συγκεκριμένη καλύπτει εργατογειτονιές της δυτικής Αθήνας, όπου τα αποτελέσματα μίας τέτοιας διαφοροποίησης θα είναι με μαθηματική ακρίβεια σε βάρος των μαθητών.

Οι εκπαιδευτικοί, στη μεγάλη πλειοψηφία τους, έχουν δείξει ότι δε νομιμοποιούν τις πολιτικές διάλυσης, ιδιωτικοποίησης και διόγκωσης των διακρίσεων στην Παιδεία. Είναι προφανές, λοιπόν, ότι τέτοιου τύπου προτάσεις από στελέχη της εκπαίδευσης δε θα μείνουν αναξιοποίητες από την κυβέρνηση.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ