Παρασκευή 18 Φλεβάρη 2005
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΠΑΙΔΕΙΑ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ ΑΘΗΝΑΣ ΤΟΥ ΠΑΜΕ
Καλούν σε πλατιά σύσκεψη

Στις 23 Φλεβάρη, το ΠΑΜΕ Εκπαιδευτικών Αθήνας καλεί σε σύσκεψη σωματεία, επιτροπές αγώνα και συνδικαλιστές με θέμα την οργάνωση αγώνα ενάντια στην αντιλαϊκή πολιτική, την προβολή και τη διεκδίκηση αιτημάτων που να ανταποκρίνονται στις σύγχρονες ανάγκες και απαιτήσεις. Η σύσκεψη θα πραγματοποιηθεί στις 6 μ.μ., στην αίθουσα του Συνδικάτου Οικοδόμων Αθήνας (Πλατεία Κάνιγγος, Βερανζέρου 1, 2ος όροφος).

ΚΟ ΑΘΗΝΑΣ ΤΟΥ ΚΚΕ
Εκδηλώσεις για την Παιδεία

-- Τη Δευτέρα 21/2, στις 7 μ.μ., στο Δημαρχείο Καισαριανής. Θα μιλήσει ο Κώστας Σμπόνιας.

-- Τη Δευτέρα 21/2, στις 6:30 μ.μ., στην Κιφησιά, στο Πολιτιστικό Κέντρο Δροσίνη. Θα μιλήσει ο Δημήτρης Κωνσταντινίδης.

-- Την Τετάρτη 23/2, στις 7 μ.μ., στο Πνευματικό Κέντρο Κοντόπευκου, στην Αγία Παρασκευή. Θα μιλήσει ο Νίκος Ζώτος.

-- Την Παρασκευή 25/2, στις 7 μ.μ. στο Πνευματικό Κέντρο Γαλατσίου. Θα μιλήσει ο Νίκος Καλούτσης.

-- Την Κυριακή 27/2, στην αίθουσα του Δημαρχείου Χολαργού. Θα μιλήσει η Βάνα Λυγερού.

-- Την Κυριακή 27/2, στις 11 π.μ., στο Παλιό Δημαρχείο Χαλανδρίου. Θα μιλήσει ο Νίκος Ζώτος.

Τραμπουκισμοί της ΠΑΣΠ

ΧΑΛΚΙΔΑ (του ανταποκριτή μας).-

Με τραμπουκισμούς που θυμίζουν άλλες εποχές προσπαθούν μέλη της σπουδαστικής παράταξης της ΠΑΣΠ στο ΤΕΙ Χαλκίδας να επιβληθούν. Ετσι έπραξαν και πριν λίγες μέρες στο χώρο του ιδρύματος, όταν επιτέθηκαν ξαφνικά σε νεολαίους της ΚΝΕ που έκαναν αφισοκόλληση προπαγανδίζοντας την πετυχημένη - όπως αποδείχτηκε - εκδήλωση για την Ανώτατη Εκπαίδευση και τις θέσεις του ΚΚΕ, που διοργάνωσε η Νομαρχιακή Επιτροπή Εύβοιας του Κόμματος στο ΤΕΙ. Τα «ψευτοκουτσαβάκια» της ΠΑΣΠ έσχιζαν και κατέβαζαν τις αφίσες και χτύπησαν στέλεχος της ΚΝΕ που προσπάθησε να τους εμποδίσει.

Με ανακοίνωσή του, το Νομαρχιακό Συμβούλιο Εύβοιας της ΚΝΕ καταγγέλλει την τραμπούκικη και τρομοκρατική συμπεριφορά των μελών της ΠΑΣΠ στο ΤΕΙ Χαλκίδας. Τους πληροφορούμε, τονίζει η ανακοίνωση, ότι ο αντικομμουνισμός και η τρομοκρατία δε θα περάσουν, μπροστά στις σπουδαστικές εκλογές οι σπουδαστές θα τους απομονώσουν και θα ενισχύσουν αποφασιστικά το αγωνιστικό σπουδαστικό κίνημα, τις δυνάμεις που παλεύουν για Ενιαία Ανώτατη Εκπαίδευση, δημόσια και δωρεάν.

Υπάρχει ψωμί για όλους...

Υπάρχει ψωμί για όλους κι εμείς μπορούμε να έχουμε ένα μεγάλο κομμάτι από την πίτα ...έμοιαζε να λέει ο D. Carpanter, διευθύνων σύμβουλος του Οργανισμού ECDL, που έχει ως αντικείμενο την πιστοποίηση δεξιοτήτων στη χρήση ηλεκτρονικών υπολογιστών (Η/Υ). O D. Carpanter μίλησε προχθές σε συνέντευξη Τύπου του ιδρύματος, που λειτουργεί σε 138 χώρες, από το 2000 και στην Ελλάδα, όπου έχει περίπου 100.000 υποψηφίους για πιστοποίηση, ενώ έχει πιστοποιήσει ήδη τις γνώσεις Η/Υ σε 70.000 περίπου Ελληνες. Ο υπεύθυνος του ιδρύματος περιέγραψε τη δράση του οργανισμού σε άλλες χώρες και, ουσιαστικά, ομολόγησε ότι «πιέζουν» διάφορους κυβερνητικούς παράγοντες για να θεσμοθετήσουν και να θεωρήσουν παντού ως αναγκαίο και απαραίτητο προσόν - όχι την ουσιαστική, αλλά - την «πιστοποιημένη» γνώση Η/Υ (σε εργαζόμενους, ανέργους, μαθητές, σπουδαστές κτλ.).

Γίνεται, λοιπόν, φανερό ότι οι πιστοποιήσεις διαφόρων ειδών γνώσεων και δεξιοτήτων δε θεσμοθετούνται εξαιτίας συγκεκριμένων αναγκών, αλλά αποκόπτονται από το βασικό εκπαιδευτικό σύστημα και γίνονται ευκαιρία κερδοσκοπίας... Για του λόγου το αληθές, είναι εύγλωττο το σύνθημα του ECDL: «Η εκπαίδευση κοστίζει χρήματα, αλλά το ίδιο κάνει και η αμάθεια», δηλαδή, έτσι κι αλλιώς ...θα μας τα σκάσετε!

ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑ ΑΙΓΑΙΟΥ - ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ
Αρχίζουν τα μαθήματα, συνεχίζουν τα προβλήματα

«Ανοίγουν» από σήμερα τα Πανεπιστήμια Αιγαίου και Θεσσαλίας, όπου τα μαθήματα του εαρινού εξαμήνου δεν είχαν ξεκινήσει, καθώς δεν είχαν τις απαραίτητες πιστώσεις για τους συμβασιούχους εκπαιδευτικούς που καλύπτουν διδακτικές ανάγκες. Η κυβέρνηση αντί για ουσιαστικές λύσεις στο πρόβλημα της χρηματοδότησης και της στελέχωσης των ιδρυμάτων με εκπαιδευτικό προσωπικό, απαντάει με «μπαλώματα», ενώ οι Σύγκλητοι των ιδρυμάτων «βολεύονται» με τις προσωρινές αυτές λύσεις, γνωρίζοντας ότι τα πραγματικά προβλήματα και οι ελλείψεις παραμένουν.

Το Πανεπιστήμιο Αιγαίου δεν είχε ξεκινήσει μέχρι χτες τα μαθήματα του εαρινού εξαμήνου, καθώς περίμενε έκτακτα κονδύλια από το υπουργείο Παιδείας, προκειμένου να καλύψει τρέχοντα έξοδά του και να πληρώσει τους συμβασιούχους εκπαιδευτικούς και τους διοικητικούς του υπαλλήλους. Χτες, και αφού έλαβε τις πιστώσεις που θα φτάσουν μόλις για δυο εξάμηνα, η Σύγκλητος του ιδρύματος αποφάσισε να ξεκινήσουν τα μαθήματα κανονικά από σήμερα.

«Με αυτή τη λογική της διαχείρισης, το Πανεπιστήμιο τίθεται σε ομηρία, οι πιστώσεις κάποια στιγμή θα τελειώσουν και πάλι θα είμαστε στην ίδια κατάσταση», δήλωσαν οι φοιτητές που πραγματοποίησαν χτες παράσταση διαμαρτυρίας στη Σύγκλητο, με πρωτοβουλία της Πανσπουδαστικής ΚΣ. Οι φοιτητές απαίτησαν να ενταχθούν όλες οι ανάγκες του ιδρύματος στον τακτικό προϋπολογισμό και να χρηματοδοτούνται από αυτόν με τακτικό κονδύλι κι ενώ πολλοί πανεπιστημιακοί συμφώνησαν ότι δεν μπορεί να δημιουργείται κάθε τρεις και λίγο πρόβλημα και να λύνεται με έκτακτες επιχορηγήσεις, η Σύγκλητος αρκέστηκε να στείλει υπόμνημα στο υπουργείο Παιδείας, που απλά θα ζητάει να έρχονται έγκαιρα οι πιστώσεις.

Αντίστοιχα, η Σύγκλητος του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας εξέλαβε ως «κίνηση καλής θέλησης» από την κυβέρνηση την έγκριση πιστώσεων για 25 έκτακτους εκπαιδευτικούς και θα ξεκινήσουν τα μαθήματα στο ίδρυμα, αλλά όπως φαίνεται θα συνεχίσουν και οι υπόλοιπες εκκρεμότητες κι ελλείψεις σε εκπαιδευτικό προσωπικό που αντιμετωπίζει το ίδρυμα.

ΑΝΩ ΤΟΥΜΠΑ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
«Προκρούστεια» λύση με συγχωνεύσεις σχολείων

Παρά τις σοβαρές αντιπροτάσεις γονιών κι εκπαιδευτικών, η Νομαρχία Θεσσαλονίκης αποφάσισε τις συγχωνεύσεις 4 σχολείων σε 2

Στιγμιότυπο από την κινητοποίηση μαθητών και εκπαιδευτικών στις 10 Φλεβάρη.
Στιγμιότυπο από την κινητοποίηση μαθητών και εκπαιδευτικών στις 10 Φλεβάρη.
Με τη «μέθοδο του Προκρούστη» και παρά την κάθετη διαφωνία φορέων της εκπαίδευσης, γονιών και μαθητών η πλειοψηφία της Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης Θεσσαλονίκης (ΝΑΘ), που πρόσκειται στη ΝΔ, αποφάσισε να ψηφίσει την πρόταση συγχώνευσης των σχολείων της Ανω Τούμπας (28ου Λυκείου με 29ο Λύκειο και 2ου Γυμνασίου με 3ο Γυμνάσιο). Αποφάσισε δηλαδή, τα τέσσερα σχολεία να γίνουν δύο: ένα Λύκειο κι ένα Γυμνάσιο.

Με αυτή την απόφαση τα τμήματα των σχολείων που έχουν ήδη μεγάλο αριθμό μαθητών θα μεγαλώσουν ακόμα περισσότερο, δημιουργώντας πρόβλημα στην εκπαιδευτική διαδικασία και στην επίδοση των μαθητών, ενώ θα μειωθεί και το διδακτικό προσωπικό κατά 30%. Σε μία προσπάθεια να μετριαστούν οι αντιδράσεις, που εύλογα υπάρχουν, η απόφαση προβλέπει να μείνουν ως έχουν, αριθμητικά και στη σύνθεσή τους, τα τμήματα της Β' και Γ' τάξης των δύο λυκείων για ένα με δύο χρόνια. Η πρόταση που ψήφισε η πλειοψηφία του ΝΣ είναι ουσιαστικά αυτή, που κατέθεσαν οι διευθύνσεις πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης Δυτικής και Ανατολικής Θεσσαλονίκης και εγκρίθηκε από τη Νομαρχιακή Επιτροπή Παιδείας της ΝΑΘ. Την πρόταση καταψήφισε η ΝΑΣΥ και η παράταξη που πρόσκειται στο ΠΑΣΟΚ για αντιπολιτευτικούς και μόνο λόγους, τη στιγμή που στήριξε και προώθησε την ίδια πολιτική.

Στη συνεδρίαση του ΝΣ παραβρέθηκε και τοποθετήθηκε μαζική αντιπροσωπεία των τεσσάρων σχολείων. Αντιπαρατέθηκαν με την πρόταση οι εκπρόσωποι των μαθητικών συμβουλίων του 29ου Λυκείου, των συλλόγων γονέων των 29ου Λυκείου και 2ου Γυμνασίου και της Δ' ΕΛΜΕ, που πρότειναν την άμεση ανέγερση σχολείου στο οικόπεδο της Δορυλαίου, για να λυθεί έτσι με εκπαιδευτικούς όρους το πρόβλημα της σχολικής στέγης σε όλη την περιοχή Πυλαίας, Ανω Τούμπας, Χαριλάου. Επίσης, οι νομαρχιακοί σύμβουλοι της ΝΑΣΥ επισήμαναν ότι και οι συγχωνεύσεις είναι επίπτωση της εφαρμοζόμενης αντιεκπαιδευτικής πολιτικής που υπακούει στη λογική της αγοράς και της εμπορευματοποίησης της Παιδείας, και σημείωσαν ότι η ΝΑΘ θα πρέπει να αλλάξει γραμμή πλεύσης και να ακολουθήσει το δρόμο της αγωνιστικής διεκδίκησης για ικανοποίηση των αιτημάτων που εξυπηρετούν τα συμφέροντα των μαθητών, των εργαζόμενων γονιών και των εκπαιδευτικών.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ