Τρίτη 18 Μάρτη 2003
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΠΑΙΔΕΙΑ
ΠΑΝΣΠΟΥΔΑΣΤΙΚΕΣ ΣΦΗΝΕΣ
«Αντιπολεμική» κλάψα της ΔΑΠ

Για πρώτη φορά στην ιστορία της η ΔΑΠ εξέδωσε «αντιπολεμική» αφίσα. Και τι λέει αυτή: «Οποιος κι αν φταίει, πάλι θα πληρώσουν οι αθώοι».

Δημιουργείται απευθείας το ερώτημα: γιατί η ΔΑΠ δεν κατονομάζει τον ένοχο για τον πόλεμο; Μπορεί βέβαια, ακόμα να αναρωτιέται η ΔΑΠ ποιος φταίει, αλλά πιο πιθανό είναι να θέλει να... κρύψει τους ενόχους, που όμως όλος ο κόσμος γνωρίζει και καταδικάζει. Η ΔΑΠ όμως δε λέει κουβέντα για τις ΗΠΑ, το ΝΑΤΟ, την ΕΕ, που εξαπολύουν τον πόλεμο και υποκρίνονται ότι αυτός γίνεται για τον αφοπλισμό του Σαντάμ. Και το χειρότερο... δε λέει κουβέντα για τη δύναμη των λαών, δε συζητά για κινητοποιήσεις, για το αντιπολεμικό κίνημα και για τη συμμετοχή της νεολαίας σε αυτό, αλλά μένει στην «κλάψα» και τη μοιρολατρία!

ΚΟΑ - ΚΝΕ
Σημαντική θεατρική εκδήλωση

Η κοινωνική ευθύνη και ο ρόλος της επιστήμης, δοσμένη μέσα από την τέχνη, θα προβληθεί από την εκδήλωση που διοργανώνει η Πολιτιστική Επιτροπή της Κομματικής Οργάνωσης Αθήνας του ΚΚΕ και η ΚΝΕ, μεθαύριο Πέμπτη. Η ΚΟΑ και η ΚΝΕ καλούν στην παράσταση του έργου «Κοπεγχάγη», του Μάικλ Φρέιν, που έχει ανέβει στο Θέατρο «Τζένη Καρέζη» (Ακαδημίας 3) και παίζουν οι Κώστας Καζάκος, Τάκης Βουτέρης, Αφροδίτη Γρηγοριάδου.

Η παράσταση θα ξεκινήσει στις 7 το απόγευμα και θα επακολουθήσει συζήτηση για το περιεχόμενό της με τον Κώστα Καζάκο και πανεπιστημιακούς καθηγητές. Η είσοδος θα γίνεται με προσκλήσεις που κοστίζουν 10 ευρώ και οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να απευθύνονται στο θυρωρείο της ΚΟΑ (Κοτοπούλη 11 και Βερανζέρου).

Μείωση εισακτέων και φέτος

Την πολιτική της μείωσης εισακτέων στα τμήματα των πανεπιστημίων και ΤΕΙ και αύξησης στα τμήματα Πληροφορικής ακολουθεί και φέτος το υπουργείο Παιδείας, που χτες ανακοίνωσε τον αριθμό των εισακτέων για το ακαδημαϊκό έτος 2003-2004. Ειδικότερα, στα Πανεπιστήμια οι εισακτέοι μειώνονται κατά 5,07% (από 35.090 πέρσι σε 33.310 φέτος) και στα ΤΕΙ κατά 5,57% (από 38.945 πέρσι σε 36.775 φέτος). Στα τμήματα Πληροφορικής οι θέσεις αυξάνονται κατά 190 στα ΑΕΙ και κατά 85 στα ΤΕΙ στο πλαίσιο μιας αναδιανομής εισακτέων προς όφελος των αναγκών της αγοράς. Σε συνέντευξη Τύπου χτες, ο υπουργός Παιδείας δήλωσε ότι οι εξετάσεις θα ξεκινήσουν γύρω στις 20 Μάη και για μια ακόμα φορά διέψευσε την έντονη φημολογία για αλλαγές στις ημερομηνίες έναρξης και λήξης της σχολικής χρονιάς ενόψει των Ολυμπιακών Αγώνων του 2004.

Σύμφωνα με το υπουργείο Παιδείας, συνολικά ο αριθμός των εισακτέων διαμορφώνεται στις 76.315 από τις οποίες 36.010 στα Πανεπιστήμια και 40.305 στα υπόλοιπα ιδρύματα.

Το 90% των θέσεων, δηλαδή οι 62.370, διατίθενται για τους 95.000 περίπου αποφοίτους και τελειοφοίτους του ενιαίου λυκείου. Οι μαθητές της φετινής Γ΄ τάξης είναι 78.000 και οι απόφοιτοι που έχουν υποβάλει εκ νέου αίτηση συμμετοχής στις εξετάσεις είναι 17.000, ενώ η αναλογία θέσεων - υποψηφίων διαμορφώνεται σε δύο θέσεις ανά τρεις υποψήφιους. Παρά τη μείωση των εισακτέων, διατηρείται η περσινή αναλογία, καθώς μειωμένοι κατά 3.000 εμφανίζονται φέτος οι υποψήφιοι αυτής της κατηγορίας, κάτι που το υπουργείο Παιδείας αποδίδει στο δημογραφικό... Στους μαθητές των εσπερινών ενιαίων λυκείων διατίθενται 483 θέσεις.

Με την κατηγορία του 10%, δηλαδή των αποφοίτων προηγούμενων ετών που διεκδικούν εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση χωρίς να λαμβάνουν μέρος φέτος στις εξετάσεις, διατίθενται 7.702 θέσεις και αναμένεται να εισαχθούν δύο στους τρεις.

Στους κατόχους απολυτηρίου του Β΄ κύκλου των ημερήσιων ΤΕΕ, που θα λάβουν μέρος στις ειδικές εξετάσεις για εισαγωγή στα ΤΕΙ, διατίθενται 5.827 θέσεις στα ΤΕΙ, ΑΣΠΑΙΤΕ και Σχολές Τουριστικών Επαγγελμάτων. Με την προσθήκη των θέσεων που διατίθενται στις σχολές των Ακαδημιών του Εμπορικού Ναυτικού, οι εισακτέοι αναμένεται να φτάσουν τις 6.300. Το υπουργείο Παιδείας εκτιμά ότι τις θέσεις αυτές θα διεκδικήσουν περίπου 30.000 φετινοί μαθητές των ΤΕΕ (από τους 41.000 συνολικά) και απόφοιτοι προηγούμενων ετών, οι οποίοι καλούνται μέχρι τις 4 Απρίλη να υποβάλουν το μηχανογραφικό τους. Η αναλογία θέσεων ανά υποψήφιο γι' αυτή την κατηγορία είναι περίπου 5 υποψήφιοι για μία θέση και για μια ακόμα φορά η πολυδιαφημισμένη δυνατότητα εισαγωγής από τα ΤΕΕ στα ΤΕΙ αποδεικνύεται δώρον άδωρον. Στους μαθητές των εσπερινών ΤΕΕ διατίθενται περίπου 230 θέσεις.

  • Δεν τίθεται ζήτημα αλλαγών στο περιεχόμενο του ΠΔ για τις πρόσφατες αλλαγές στην αξιολόγηση των μαθητών, δήλωνε χτες η ηγεσία του υπουργείου Παιδείας αναφερόμενη σε δημοσιεύματα που έκαναν λόγο για παρεμβάσεις του ΣτΕ. Σύμφωνα με το υπουργείο, έχουν συμπεριληφθεί οι νομοτεχνικές προσαρμογές που πρότεινε το ΣτΕ, ενώ σε ό,τι αφορά την παρατήρησή του για ανάγκη κωδικοποίησης των ρυθμίσεων για τη λειτουργία της μέσης εκπαίδευσης, ο υπουργός Παιδείας δήλωσε ότι δε σχετίζεται με το περιεχόμενο του ΠΔ.
Σε Πάτρα - Γιάννενα ο γραμματέας της ΚΝΕ

Στο Πανεπιστήμιο Πάτρας θα μιλήσει αύριο Τετάρτη, ο γραμματέας του ΚΣ της ΚΝΕ, Θέμης Γκιώνης, σε εκδήλωση κατά του πολέμου ενάντια στο λαό του Ιράκ. Την εκδήλωση διοργανώνει η Οργάνωση Σπουδάζουσας Πάτρας και θα πραγματοποιηθεί στο ΑΘΕ 10, στη 1 το μεσημέρι.

Την Πέμπτη 20/3/2003, στις 1 μ.μ. στο αμφθ. 4 της ΦΜΣ του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων, θα μιλήσει στην πολιτική εκδήλωση - συζήτηση με θέμα: «Οι εξελίξεις μπροστά στη νέα ιμπεριαλιστική επέμβαση στο Ιράκ», που διοργανώνει η Οργάνωση Σπουδάζουσας Ιωαννίνων της ΚΝΕ.

Πλούσιες εκδηλώσεις της ΠΚΣ

Μπροστά στις φοιτητικές και σπουδαστικές εκλογές, που πραγματοποιούνται στις 9 Απρίλη, η Πανσπουδαστική ΚΣ πραγματοποιεί μια σειρά ενδιαφέρουσες εκδηλώσεις στις σχολές. Συγκεκριμένα, στην Αθήνα τέτοιες εκδηλώσεις πραγματοποιούνται:

  • Σήμερα Τρίτη

- Στα Παιδαγωγικά Τμήματα, που εδρεύουν στο Χημείο (Σόλωνος), προβάλλονται στις 12 το μεσημέρι οι αντιπολεμικές ταινίες: «Full metal jacket» και «Ο Τζόνι πήρε τ' όπλο του». Αύριο, την ίδια ώρα, θα γίνει συζήτηση για τον πόλεμο με τον Γ. Ποντικό, που ήταν απεσταλμένος στο Ιράκ της Παγκόσμιας Συνδικαλιστικής Ομοσπονδίας και θα ακολουθήσει συναυλία.

- Στο Φυσικό Αθήνας, στις 11 το πρωί, συζήτηση για τον Αϊνστάιν, με τον αναπληρωτή καθηγητή του Τμήματος Γ. Τριμπέρη και εκπρόσωπο της ΠΚΣ.

- Συζήτηση με θέμα «Αναδιαρθρώσεις στην Παιδεία με φόντο τον πόλεμο στο Ιράκ» διοργανώνει η Πανσπουδαστική ΚΣ σήμερα, στις 2.30 μ.μ., στην αίθουσα 3 του Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων.

- Εκδήλωση - συζήτηση με θέμα «Πόλεμος στο Ιράκ» διοργανώνει το ΝΣ Αρτας της ΚΝΕ, στις 6 μ.μ., στο χώρο των ΤΕΙ Πρέβεζας. Ομιλητής θα είναι ο Κ. Κοκκινίδης, μέλος του Γρ. Περιοχής Β/Δ Ελλάδας της ΚΝΕ.

  • Αύριο, Τετάρτη:

- Στο Οικονομικό Νομικής, στη 1 το μεσημέρι, με θέμα «Κρίσεις, πόλεμος και οικονομικές συνέπειες», όπου θα μιλήσουν οι: Γ. Βαρουφάκης, καθηγητής Μικροοικονομίας και Μ. Παπαδόπουλος, μέλος του Οικονομικού Τμήματος της ΚΕ του ΚΚΕ.

- Στο Τμήμα Λογιστικής του Οικονομικού Πανεπιστημίου (πρώην ΑΣΟΕΕ), στη 1 το μεσημέρι, για το νόμο των λογιστών θα μιλήσει ο κ. Γκίκας, πρώην πρόεδρος του Τμήματος και ο Ν. Καραθανασόπουλος, οικονομολόγος.

- Στο Πολιτικό Νομικής, στις 5 το απόγευμα, με θέμα «Πόλεμος και διπλωματία».

- Στη Νοσηλευτική Α` της ΣΕΥΠ, του ΤΕΙ Αθήνας, στη 1 το μεσημέρι, στο κτίριο «Σαρακάκη», με θέμα «Οι ασκήσεις πράξης και οι αναδιαρθρώσεις στον τομέα της Υγείας».

- Συναυλία - μουσική διαμαρτυρία εναντίον του ιμπεριαλιστικού πολέμου κατά του ιρακινού λαού διοργανώνει η Πανσπουδαστική ΚΣ στη 1 μ.μ. σε χώρο της ΦΜΣ του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων.

ΠΡΟΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΑΝΩΤΑΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
Εκβιαστικά προωθείται η υποταγή στην Μπολόνια και την «αγορά»

Θέτοντας εκβιαστικά διλήμματα και βάζοντας ουσιαστικά το πιστόλι στον ...κρόταφο των ΑΕΙ και ΤΕΙ, ο υπουργός Παιδείας έδωσε χτες στη δημοσιότητα το προσχέδιο νόμου για την αξιολόγηση των ιδρυμάτων και τα «Ινστιτούτα διά βίου Εκπαίδευσης».

«Αν η χώρα μας αποφασίσει να αποχωρήσει από την πρωτοβουλία του Βερολίνου (σ.σ. τη διαδικασία της Μπολόνια), αν αποφασίσει να μην έχει Εθνικό Σύστημα Αξιολόγησης, τότε τα πτυχία των ιδρυμάτων μας θα αναγνωρίζονται μόνο μέσα στα πλαίσια της Ελληνικής Δημοκρατίας», αναφέρει ο υπουργός σε προσωπική του επιστολή προς τις διοικήσεις ΑΕΙ και ΤΕΙ, που συνοδεύει το προσχέδιο νόμου και ισχυρίζεται ότι κανένα μέλος της ακαδημαϊκής κοινότητας «δε θα δεχτεί την εξαφάνιση του ιδρύματός του από τον Ευρωπαϊκό Χάρτη και την εκμηδένιση της αξίας των πτυχίων». Με άλλα λόγια, επιβεβαιώνει ότι η προώθηση της αξιολόγησης είναι επιβεβλημένη στο πλαίσιο της Μπολόνια και εφαρμόζεται ακριβώς, για να εξυπηρετήσει αυτή τη διαδικασία που υπαγορεύει στην πραγματικότητα υποβάθμιση των πτυχίων. Παράλληλα, εκβιάζει τα ιδρύματα, όχι μόνο να μη διαφωνήσουν στο εγχείρημα, αλλά και να αποστείλουν τις όποιες παρατηρήσεις τους σε σύντομο χρονικό διάστημα, γιατί, όπως είπε, χωρίς να αφήνει... πολλά περιθώρια: «Η Ελλάδα στις 18 και 19 Σεπτεμβρίου στο Βερολίνο θα προσέλθει με ψηφισμένο στη Βουλή το σχετικό νόμο».

Η κυβέρνηση γνωρίζει πολύ καλά την κατάσταση που επικρατεί στην ανώτατη εκπαίδευση, τα ψίχουλα της υποχρηματοδότησης, τα τεράστια προβλήματα υλικοτεχνικής υποδομής, τις ελλείψεις σε επιστημονικό δυναμικό, την ανεπαρκή φοιτητική μέριμνα και όλα τα πραγματικά προβλήματα. Δε χρειάζεται, λοιπόν, την αξιολόγηση για να «διασφαλίσει» την ποιότητα της ανώτατης εκπαίδευσης, στο όνομα του δημοσίου συμφέροντος.

Αυτό που πραγματικά έχει ανάγκη σήμερα η ανώτατη εκπαίδευση κι αυτό που πραγματικά υπηρετεί το δημόσιο συμφέρον είναι η σύνδεση της ανώτατης εκπαίδευσης με τις ανάγκες τις επιστήμης και της κοινωνίας, κάτι όμως που καθόλου δε βρίσκεται στους στόχους της κυβέρνησης, το αντίθετο, μάλιστα: Οπως έχουν δείξει οι αξιολογήσεις που έχουν ήδη διενεργηθεί από την Οργάνωση των Ευρωπαϊκών Πανεπιστημίων, τις οποίες επικαλείται ως εμπειρία ο υπουργός Παιδείας, στόχος είναι η καλύτερη σύνδεση των ιδρυμάτων με τις επιχειρήσεις και τις ανάγκες της αγοράς.

Οργανα και διαδικασίες της αξιολόγησης

Με βάση το προσχέδιο νόμου που έδωσε χτες στη δημοσιότητα ο υπουργός Παιδείας, ιδρύεται Εθνικό Σύστημα Διασφάλισης και Αξιολόγησης της Ποιότητας (ΕΣΔΑΠ) της ελληνικής ανώτατης εκπαίδευσης, το οποίο θα συντονίζει και θα εποπτεύει τις αυτοαξιολογήσεις και τις εξωτερικές αξιολογήσεις των ιδρυμάτων (ΑΕΙ και ΤΕΙ) και θα ενημερώνει - συμβουλεύει τα ιδρύματα για τις «σύγχρονες διεθνείς εξελίξεις και τάσεις» σ' αυτά τα ζητήματα.

Το ΕΣΔΑΠ θα λειτουργεί ως «ανεξάρτητη αρχή» με έδρα την Αθήνα, θα διαχειρίζεται οικονομικούς πόρους για τις αξιολογήσεις και θα αποτελείται από 11 μέλη. Ο πρόεδρος θα διορίζεται με πρόταση του Υπουργικού Συμβουλίου και θα πρέπει να έχει διατελέσει καθηγητής ελληνικού πανεπιστημίου ή ΤΕΙ. Τα υπόλοιπα μέλη θα είναι δυο εν ενεργεία πρυτάνεις και δυο εν ενεργεία πρόεδροι ΤΕΙ (προτεινόμενοι από τις αντίστοιχες Συνόδους), τέσσερα μέλη ΔΕΠ πανεπιστημίων ή μέλη εκπαιδευτικού προσωπικού ΤΕΙ (προτεινόμενοι από τον υπουργό Παιδείας και τις Συνόδους πρυτάνεων και προέδρων ΤΕΙ) και τέλος, ένας φοιτητής κι ένας σπουδαστής (προτεινόμενοι από την ΕΦΕΕ και την ΕΣΕΕ αντίστοιχα, οι οποίες όμως δεν υφίστανται εδώ και χρόνια καθώς δεν έχουν πραγματοποιηθεί πανσπουδαστικά Συνέδρια για την εκλογή τους).

Το Συμβούλιο θα καταρτίζει Τετραετές Επιχειρησιακό Σχέδιο Αξιολόγησης της Ποιότητας των Ιδρυμάτων και ενδιάμεσα ετήσια προγράμματα, παρακολουθώντας την υλοποίησή τους. Παράλληλα, θα αξιοποιεί τα αποτελέσματα των αξιολογήσεων, θα ορίζει τους εξωτερικούς αξιολογητές, θα εκπονεί σχετικές μελέτες, θα πραγματοποιεί προγράμματα κατάρτισης στελεχών στον τομέα της αξιολόγησης, θα αναπτύσσει σχέσεις με αντίστοιχους οργανισμούς του εξωτερικού, αλλά θα μπορεί να διενεργεί αξιολογήσεις και σε ιδρύματα του εξωτερικού. Κάθε Οκτώβρη επίσης, θα καταθέτει στον πρόεδρο τις Βουλής και τις σχετικές επιτροπές της Βουλής την ετήσια έκθεση του έργου του.

Σε συνδυασμό με το ΕΣΔΑΠ θα ιδρυθούν μέσα στα ΑΕΙ και ΤΕΙ «μονάδες εσωτερικής αξιολόγησης» που θα σχεδιάζουν και θα υλοποιούν τα προγράμματα εσωτερικής αξιολόγησης των ιδρυμάτων σύμφωνα με το σχέδιο του ΕΣΔΑΠ. Τέλος, προβλέπεται υποχρεωτικά η αξιολόγηση σπουδών και διδασκόντων από τους φοιτητές των ιδρυμάτων, μέσω ερωτηματολογίων που θα καταρτίζουν οι Τομείς των ιδρυμάτων και τα αποτελέσματα των ερωτηματολογίων θα λαμβάνονται υπόψη από τα εκλεκτορικά σώματα που αποφασίζουν την εξέλιξη των μελών ΔΕΠ.

ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΑ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
Κατάρτιση: το κύριο εκπαιδευτικό σύστημα!

Στη λογική της «ανάγκης» να αποκτούν οι μισομορφωμένοι απόφοιτοι όλων των βαθμίδων της εκπαίδευσης συνεχείς καταρτίσεις και επανακαταρτίσεις, σύμφωνα με τις ανάγκες των επιχειρήσεων, δημιουργείται αυτόματα μέσα σε κάθε πανεπιστήμιο και ΤΕΙ ένα «Ινστιτούτο Διά βίου Εκπαίδευσης» (ΙΔΒΕ), το οποίο θα έχει την «αποκλειστική αρμοδιότητα» για όλα τα προγράμματα διά βίου κατάρτισης του Ιδρύματος (συμπεριλαμβανομένων και των ΚΕΚ). Τα ινστιτούτα αυτά έρχονται να αντικαταστήσουν τα ΠΣΕ, που είχαν κριθεί πολλές φορές αντισυνταγματικά και στόχος του εγχειρήματος είναι να δοθεί στο σύστημα κατάρτισης κύρος, μέσω της ανάληψης αυτής της διαδικασίας από τα Ιδρύματα ανώτατης εκπαίδευσης.

Τα ΙΔΒΕ θα απευθύνονται τόσο σε αποφοίτους της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης (άνω των 25 ετών), όσο και σε αποφοίτους ΑΕΙ και ΤΕΙ. Θα έχουν πλήρη διοικητική αυτοτέλεια και θα πραγματοποιούν Προγράμματα Διά βίου Εκπαίδευσης συγκροτούμενα από Διδακτικές Ενότητες (40 έως 50 ωρών διδασκαλίας η κάθε μια). Τα προγράμματα αυτά θα οδηγούν τους αποφοίτους δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης σε «πιστοποιητικό επιμόρφωσης» και τους πτυχιούχους ανώτατης εκπαίδευσης σε «πιστοποιητικό συνεχιζόμενης ή συμπληρωματικής εκπαίδευσης» ανάλογα με τον αριθμό Διδακτικών Ενοτήτων τους. Η διάταξη που περιλαμβανόταν στο προηγούμενο νομοσχέδιο για τα ΙΔΒΕ και έδινε τη δυνατότητα στα Ινστιτούτα να παραχωρούν και πτυχία ισότιμα με αυτά των ΑΕΙ και ΤΕΙ, καταργείται.

Το νομοσχέδιο λέει ότι κάθε ΑΕΙ και ΤΕΙ μπορεί να δημιουργήσει από ένα ΙΔΒΕ αυτόματα με την ψήφιση του νόμου, χωρίς να χρειάζεται Προεδρικό Διάταγμα ή υπουργική απόφαση, ενώ αν κάποιο Ιδρυμα δε θέλει να ιδρύσει τέτοιο ινστιτούτο αρκεί να μην ενεργοποιήσει τις συγκεκριμένες διατάξεις.

Το υπουργείο Παιδείας και τα οικεία Ιδρύματα θα χρηματοδοτούν βέβαια τα ΙΔΒΕ, αλλά αυτή η χρηματοδότηση θα συμπληρώνεται από: δίδακτρα που θα πληρώνουν οι φοιτητές, «ειδικές εισφορές και χρηματοδοτήσεις από φορείς του δημοσίου ή του ιδιωτικού τομέα και από διεθνείς οργανισμούς», δηλαδή απευθείας χρηματοδότηση από επιχειρήσεις ή κι από ιμπεριαλιστικούς οργανισμούς, καθώς και «έσοδα από εκπόνηση μελετών και εκτέλεση ερευνητικών έργων που αφορούν τη διά βίου εκπαίδευση», δηλαδή εμπορική δραστηριότητα των ίδιων των Ινστιτούτων.

Κριτήρια αξιολόγησης των προγραμμάτων των ΙΔΒΕ θα είναι μεταξύ άλλων η ζήτηση για φοίτηση σε αυτά, η γνώμη φοιτητών, αποφοίτων και διδασκόντων, καθώς και «η γνώμη των φορέων απασχόλησης των αποφοίτων για την αποτελεσματικότητα των Προγραμμάτων», δηλαδή η γνώμη των εργοδοτών και των επιχειρήσεων για το αν τους κάνουν οι «γνώσεις» που θα αποκτούν οι απόφοιτοι. Αναφέρεται δε, ρητά ότι η αξιολόγηση ενός προγράμματος μπορεί να οδηγεί ακόμη και στην οριστική διακοπή της λειτουργίας του. Δηλαδή, οι επιχειρήσεις θα παραγγέλνουν κι ανάλογα θα χρηματοδοτούν ή θα οδηγούν σε κλείσιμο τα συγκεκριμένα προγράμματα.

Αυτή η σχέση των ΙΔΒΕ με τις επιχειρήσεις θα αποτελέσει δέλεαρ και «κράχτη» για αντίστοιχες δραστηριότητες των ΑΕΙ και ΤΕΙ. Επίσης, είναι επόμενο, εφόσον το κύριο βάρος της εκπαιδευτικής πολιτικής της ΕΕ δίνεται στην κατάρτιση και αυτή μεταβάλλεται στο κύριο σύστημα «εκπαίδευσης», να προσαρμοστούν οι σπουδές και των υπόλοιπων εκπαιδευτικών βαθμίδων σ' αυτή τη λογική. Πράγμα που καμιά σχέση δεν έχει με την ανάγκη συνεχούς επιστημονικής επιμόρφωσης για το σύνολο του επιστημονικού δυναμικού.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ