Παρασκευή 20 Νοέμβρη 2020
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΠΑΙΔΕΙΑ
Στο καφενείο του χωριού όλοι οι μαθητές με ένα κινητό και ένα λάπτοπ

Eurokinissi

Μαθητές έκαναν μάθημα μέσα στο κρύο, γιατί μόνο το καφενείο του χωριού έχει internet! Οι εικόνες ντροπής, για τις οποίες ευθύνεται η κυβέρνηση, είναι από το χωριό Πεύκη του Πύργου. Μαθητές φορώντας τα μπουφάν τους, να προσπαθούν να κάνουν τηλεμάθημα στην αυλή του καφενείου. Οι μαθητές έχουν δανειστεί ένα κινητό και ένα παλιό λάπτοπ, για να μπορέσουν να μπουν στην πλατφόρμα του υπουργείου Παιδείας.

ΕΡΩΤΗΣΗ ΤΟΥ ΚΚΕ ΣΤΗ ΒΟΥΛΗ
Αναγκαία τα ενισχυτικά μέτρα για τα Ειδικά Σχολεία που είναι ανοιχτά

Την εξασφάλιση όλων των αναγκαίων μέτρων και φροντίδας για τη λειτουργία των Ειδικών Σχολείων τα οποία παραμένουν ανοιχτά ζητά το ΚΚΕ με Ερώτησή του στη Βουλή προς την υπουργό Παιδείας, παρουσιάζοντας την κατάσταση που επικρατεί σε αυτά και τις αυξημένες ανάγκες.

Οπως επισημαίνεται, παρά τα όσα γονείς και προσωπικό είχαν θέσει επιτακτικά προς το υπουργείο αναφορικά με τους όρους λειτουργίας, «με το άνοιγμα των Ειδικών Σχολείων τα μοναδικά μέτρα που προέβλεψε ήταν η υποχρεωτική χρήση μάσκας ή/και προμετωπίδας από το προσωπικό και η προαιρετική χρήση από όσους μαθητές αυτό είναι εφικτό, με την επισήμανση ότι τα τμήματα στα σχολεία Ειδικής Αγωγής είναι μικρά. Το υπουργείο συγκαλύπτει ότι σε πολλές περιπτώσεις τα παιδιά στοιβάζονται σε μικρές, ακατάλληλες αίθουσες, ενώ στις μεγαλύτερες κάνουν συνδιδασκαλία παραπάνω από μία ομάδες. Από την άλλη, ο κατώτατος αριθμός των τριών μαθητών για τη συγκρότηση ομάδων μπορεί να είναι απαγορευτικός, αφού τα παιδιά έχουν σοβαρές και διαφορετικές αναπηρίες και ως εκ τούτου διαφορετικές επιστημονικές και παιδαγωγικές ανάγκες».

«Σε τελευταία ενημέρωση του υπουργείου Παιδείας στις 19/11/2020, 32 Ειδικά Σχολεία όλων των εκπαιδευτικών μονάδων είναι σε αναστολή λόγω κορονοϊού, δεκάδες άλλα έκλεισαν σε προηγούμενη φάση και επαναλειτούργησαν, ενώ αναμένουμε την εξέλιξη της έξαρσης της πανδημίας για το σύνολο των Ειδικών Σχολείων.

Σε αυτές τις συνθήκες, το υπουργείο αποφάσισε να παραμείνουν ανοιχτά τα Ειδικά Σχολεία και είναι απολύτως εγκληματικό να μην παίρνει απολύτως κανένα ενισχυτικό μέτρο. Είναι γεγονός ότι τα παιδιά αυτά εξαιτίας των αναπηριών δεν πρέπει να σταματούν τη διεπιστημονική παρέμβαση, γιατί πολύ εύκολα μπορεί να απολέσουν ό,τι με πολύ προσπάθεια έχουν κατακτήσει. Εξίσου σοβαρό είναι και το γεγονός ότι η υγεία της μεγάλης πλειοψηφίας αυτών των παιδιών είναι επιβαρυμένη, άρα η έκθεσή τους σε κίνδυνο μπορεί να έχει τραγικά αποτελέσματα», τονίζουν οι βουλευτές του ΚΚΕ Γιάννης Δελής, Λιάνα Κανέλλη, Μαρία Κομνηνάκα και Μανώλης Συντυχάκης.

Απευθυνόμενοι στην υπουργό Παιδείας, καλούν να παρθούν μέτρα για συνεχή ιατρική παρακολούθηση, επαναλαμβανόμενους ελέγχους με μαζικά τεστ από το ανάλογο επιστημονικό προσωπικό, ιατρική φροντίδα σε περίπτωση ζητημάτων υγείας, σε άμεση σχέση και σύνδεση με υπηρεσίες του υπουργείου Υγείας, και επαρκή μέσα ατομικής προστασίας. Επίσης να προσληφθεί όλο το αναγκαίο προσωπικό (εκπαιδευτικό, επιστημονικό, βοηθητικό, καθαριότητας) για να μειωθεί η αναλογία παιδιών και να αξιοποιηθούν διαθέσιμες αίθουσες για την αραίωση του πληθυσμού, και τα παιδιά με σοβαρά νοσήματα που είναι στο σπίτι τους να υποστηριχθούν διεπιστημονικά, με κάθε πρόσφορο μέσο, με ευθύνη του υπουργείου Παιδείας. Τέλος, ζητούν αύξηση των δρομολογίων για να μειωθούν οι μαθητές, με καθαρισμό των χώρων πριν και μετά την μεταφορά των παιδιών, τεστ σε συνοδούς και οδηγούς, οχήματα αποκλειστικής χρήσης για τα σχολεία.

ΤΗΛΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΣΕ ΔΗΜΟΤΙΚΑ ΚΑΙ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΑ
Συνεχίζονται η ταλαιπωρία και η κοροϊδία σε μαθητές, γονείς και εκπαιδευτικούς

Με προβλήματα συνεχίστηκε και χτες η τηλεκπαίδευση για τους μαθητές της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, καθώς δεν έλειψαν τα εμπόδια στις συνδέσεις, στον ήχο, στην εικόνα κ.λπ., τη στιγμή που η τηλεκπαίδευση μετά το κλείσιμο των σχολείων αποτελεί τον μοναδικό τρόπο συνέχισης της εκπαιδευτικής διαδικασίας και επαφής του εκπαιδευτικού με τον μαθητή.

Η κυβέρνηση εξακολουθούσε και χτες να μιλά διά του εκπροσώπου της με νούμερα συνδεδεμένων μαθητών και τμημάτων που καμία σχέση δεν έχουν με την πραγματική τραγελαφική εικόνα, δηλώνοντας πως τα προβλήματα αντιμετωπίζονται καθημερινά και επιλύονται.

Στο μεταξύ, με αφορμή την κατάσταση με την οποία ήρθαν αντιμέτωποι γονείς, μαθητές και εκπαιδευτικοί κατά την έναρξη της τηλεκπαίδευσης στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση, η Ανώτατη Συνομοσπονδία Γονέων Μαθητών Ελλάδας (ΑΣΓΜΕ) αναφέρεται συνολικά στις ευθύνες της κυβέρνησης, που εδώ και επτά μήνες δεν πήρε όλα αυτά τα μέτρα, ώστε τα σχολεία να μείνουν ανοικτά, σημειώνοντας πως «είναι ξεκάθαρο σε όλους τους γονείς ότι στο μεσοδιάστημα από την άνοιξη και μετά δεν υπήρξε καμία προετοιμασία, ώστε να υποστηριχτεί στοιχειωδώς κάποια μορφή εξ αποστάσεως εκπαίδευσης». Η ΑΣΓΜΕ καλεί το υπουργείο «να σταματήσει να διαδίδει fake news, ότι ο εξοπλισμός είναι στα σχολεία και ότι όλα κυλούν ομαλά» και την κυβέρνηση να ικανοποιήσει τα δίκαια αιτήματα γονιών, εκπαιδευτικών, μαθητών για τεχνολογικό εξοπλισμό με ευθύνη του κράτους, χωρίς όρους για όλους τους μαθητές. Επίσης, άμεση ενίσχυση του Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου και όλων των τεχνολογικών υποδομών που απαιτούνται, κρατική στήριξη στο παιδαγωγικό έργο των εκπαιδευτικών για αξιοποίηση όλων των δυνατών πρόσφορων μέσων για τη συνέχιση της μορφωτικής διαδικασίας, να μην αφαιρεθεί ούτε μια μέρα κανονικής άδειας από τους εργαζόμενους γονείς.

Αξεπέραστα προβλήματα για τις λαϊκές οικογένειες

Ζητήματα που έχουν να κάνουν με την εφαρμογή της τηλεκπαίδευσης και τις υπαρκτές ανάγκες των οικογενειών σε εξοπλισμό αναδεικνύουν γονείς και εκπαιδευτικοί με την έναρξη της τηλεκπαίδευσης στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση.

Ο Σύλλογος Γονέων Μαθητών 54ου Δημοτικού Ηρακλείου Κρήτης σημειώνει ότι την πρώτη μέρα τηλεκπαίδευσης «η πλειοψηφία των παιδιών έμειναν στο... connecting, καθώς ουδέποτε συνδέθηκαν. Ακόμα και για τα λίγα που το κατάφεραν, αντικειμενικά ήταν αδύνατο να πραγματοποιηθεί μάθημα είτε για τεχνικούς λόγους είτε λόγω μικρού αριθμού συμμετεχόντων στην τάξη». «Τα προβλήματα αυτά έρχονται να προστεθούν στις δυσκολίες που έχουν αρκετοί από εμάς με τις άδειες από τις δουλειές μας αλλά και στα εμπόδια που μπαίνουν σε οικογένειες που δεν διαθέτουν tablet ή laptop ή ακόμα και σύνδεση στο internet. Τα προβλήματα γίνονται πολλαπλάσια για μια οικογένεια που έχει 2-3 ή παραπάνω παιδιά, τα οποία κάνουν τηλεκπαίδευση και τουλάχιστον έναν γονιό που να τηλεργάζεται ταυτόχρονα!», επισημαίνουν οι γονείς.

Αντίστοιχα, ο Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων Μαθητών του Δημοτικού και Νηπιαγωγείων Διρφύων σε επιστολή αναφέρεται μεταξύ άλλων στα ζητήματα του εξοπλισμού των μαθητών, σημειώνοντας πως το σχολείο έλαβε μόνο μια φορητή συσκευή και δεν υπήρξε καμία απάντηση σε έγγραφό τους προς το υπουργείο σχετικά με τις ανάγκες. «Οπως καταλαβαίνετε όλοι, δεν είμαστε σε διακοπές, που αυτό σημαίνει ότι τα παιδιά και οι γονείς μαζί ζουν μια κατάσταση δύσκολη», τονίζει ο Σύλλογος και αναφέρεται στο σύνθετο ρόλο που καλείται να παίξει κάθε γονιός και στις ανάγκες που υπάρχουν και σε εξοπλισμό για οικογένειες που δεν έχουν την οικονομική δυνατότητα να τον προμηθευτούν.

Αποκλεισμένα ουσιαστικά από την τηλεκπαίδευση βρέθηκαν την πρώτη μέρα και τα νησιά του Αιγαίου. Οπως περιγράφει εκπαιδευτικός που υπηρετεί σε ένα από αυτά, το τηλεμάθημα ξεκίνησε με το ένα τέταρτο των μαθητών να μπορούν να έχουν μια σχετικά καλή επικοινωνία μέσω μικροφώνου, ακολούθησαν συνδέσεις και αποσυνδέσεις, ενώ μετά τις 14.50 η γενική εικόνα στις οθόνες ήταν το σήμα connecting, που σημαίνει ότι γίνεται σύνδεση, χωρίς όμως επιτυχία. Με αφορμή τα παραπάνω, αναδεικνύεται και το ζήτημα της αναβάθμισης των τεχνικών υποδομών, των ζητημάτων που έχουν να κάνουν με τις συνδέσεις και την ταχύτητα των δικτύων.

ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΕΝΩΣΕΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ
Ο εμπαιγμός συνεχίζεται

Για τηλεκπαίδευση - κοροϊδία κάνει λόγο η Ομοσπονδία Ενώσεων Γονέων Κεντρικής Μακεδονίας, με αφορμή τα προβλήματα που παρουσιάστηκαν από την πρώτη μέρα εφαρμογής για τους μαθητές Δημοτικών και Νηπιαγωγείων και συνεχίστηκαν και χτες, παρά τα παχιά λόγια του υπουργείου για την ετοιμότητα του Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου.

«Το σύστημα είναι στα όριά του. Παιδιά πετιούνται εκτός, μαθητές και εκπαιδευτικοί δεν ακούγονται. (...) οι γονείς είναι έξαλλοι. Πολλοί έχουν φύγει από τις δουλειές τους δημιουργώντας τεράστιο πρόβλημα και στον οικογενειακό - οικονομικό προγραμματισμό (αφού για άλλη μια φορά δεν εξασφαλίστηκαν νέες άδειες) για να βοηθήσουν τα παιδιά τους, που είναι μικρά και δεν μπορούν να συνδεθούν και να διαχειριστούν μόνα τους αυτή την κατάσταση», αναφέρει.

Τονίζει ότι η κυβέρνηση «καλεί τους γονείς να βάλουμε άλλη μια φορά όλο και πιο βαθιά το χέρι στην τσέπη για την εκπαίδευση των παιδιών μας, για τον ηλεκτρονικό εξοπλισμό και τη σύνδεση με ίντερνετ, κάτι που έπρεπε να έχει εξασφαλίσει δωρεάν προς όλους τους μαθητές, προκειμένου να συμμετέχουν ισότιμα σε αυτήν τη μορφή της μαθητικής διαδικασίας».

Και καλεί το υπουργείο έστω και τώρα να ακούσει γονείς, μαθητές και εκπαιδευτικούς που διεκδικούν:

Τεχνολογικό εξοπλισμό με ευθύνη του κράτους χωρίς όρους για όλους τους μαθητές. Κανένας μαθητής εκτός εκπαίδευσης, δεν είναι μάθημα το 7ωρο στο τηλέφωνο που διαφημίζει η κυβέρνηση. Να ενισχυθεί τώρα το Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο και όλες οι τεχνολογικές υποδομές που απαιτούνται. Κρατική στήριξη στο παιδαγωγικό έργο των εκπαιδευτικών για αξιοποίηση όλων των δυνατών πρόσφορων μέσων για τη συνέχιση της μορφωτικής διαδικασίας. Να μην αφαιρεθεί ούτε μια μέρα κανονικής άδειας από τους εργαζόμενους γονείς. Το ασφαλές άνοιγμα των σχολείων και η λειτουργία τους πρέπει να είναι το κύριο μέλημα του υπουργείου. Με ολιγομελή τμήματα, έως 15 μαθητές ανά τμήμα, κάλυψη των εκπαιδευτικών κενών. Συνεχείς απολυμάνσεις στα κτίρια με επαρκές μόνιμο προσωπικό καθαριότητας.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ