Πέμπτη 20 Ιούλη 2023
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΠΑΙΔΕΙΑ
Να μπει τέλος στην ομηρία των νεοδιόριστων και των αναπληρωτών

Συζητήθηκε η Επίκαιρη Ερώτηση του ΚΚΕ με την οποία ζητά την άμεση μονιμοποίηση των εκπαιδευτικών που διορίστηκαν από το 2020

Να ικανοποιηθεί άμεσα και πριν από την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς το δίκαιο αίτημα για άμεση μονιμοποίηση των νεοδιόριστων εκπαιδευτικών ζήτησε, κατά τη συζήτηση Επίκαιρης Ερώτησης προς το υπουργείο Παιδείας, ο βουλευτής του ΚΚΕ Γ. Δελής. Ανέδειξε ότι η σύνδεση της μονιμοποίησης με την αξιολόγησή τους αποτελεί «ωμό εκβιασμό προκειμένου να περάσει ο ασφυκτικός έλεγχος των εκπαιδευτικών, για να υλοποιηθούν οι αντιεκπαιδευτικές αναδιαρθρώσεις».

Παρουσιάζοντας την Επίκαιρη Ερώτηση, ο βουλευτής του ΚΚΕ σημείωσε πως παρότι οι εκπαιδευτικοί διορίστηκαν το 2020 και το 2021 και ολοκληρώθηκε η διετής δοκιμαστική υπηρεσία, εκκρεμεί η μονιμοποίησή τους, με αποτέλεσμα να βρίσκονται σε καθεστώς ομηρίας και ανασφάλειας. Οπως υπογράμμισε, πολλοί από αυτούς τους εκπαιδευτικούς έχουν υπηρετήσει στο δημόσιο σχολείο για πάνω από δεκαπέντε χρόνια, έχουν «αλωνίσει» από άκρη σε άκρη όλη τη χώρα, είναι αυτοί που και σε πολύ δύσκολες συνθήκες, όπως την περίοδο της πανδημίας, κράτησαν το σχολείο και την Εκπαίδευση όρθια. «Ως ΚΚΕ θεωρούμε ότι άμεσα και πριν από την έναρξη της φετινής σχολικής χρονιάς, η κυβέρνηση, και η νέα ηγεσία του υπουργείου Παιδείας, οφείλει να τοποθετηθεί και να ικανοποιήσει τις δίκαιες διεκδικήσεις αυτών των εκπαιδευτικών, δίνοντας επιτέλους τέλος στην αγωνία χιλιάδων ανθρώπων».

Η υφυπουργός Παιδείας, Δόμνα Μιχαηλίδου, επιχειρώντας να διασκεδάσει τις εντυπώσεις για το καθεστώς ανασφάλειας στο οποίο έχουν φέρει τους νεοδιόριστους οι κυβερνητικές επιλογές, στάθηκε στο ζήτημα των διορισμών που έκανε η κυβέρνηση μετά από χρόνια αδιοριστίας, σημειώνοντας ότι «γι' αυτούς τους εκπαιδευτικούς καθεστώς ανασφάλειας ήταν το status του αναπληρωτή». Εγινε δε σαφές ότι η νέα ηγεσία του υπουργείου Παιδείας, παρά τις διαφοροποιήσεις στους χειρισμούς και... συνθήματα του τύπου «και η αξιολόγηση αξιολογείται», επιμένει στην τακτική ομηρίας συνδέοντας τη μονιμοποίηση και έκδοση των διαπιστωτικών πράξεων των νεοδιόριστων εκπαιδευτικών με την αξιολόγησή τους και γενικότερα την εφαρμογή της αντιεκπαιδευτικής «αξιολόγησης».

Απαντώντας στην προσπάθεια της υφυπουργού να εμφανίσει την «αξιολόγηση» ως όρο βελτίωσης του εκπαιδευτικού συστήματος και «προόδου», ο Γ. Δελής τόνισε στη δευτερολογία του ότι το ΚΚΕ κρίνει την αξιολόγηση ως αντιεκπαιδευτική, ως απειλή για τα ίδια τα μορφωτικά δικαιώματα των παιδιών, που «είναι αυτό που τελικά εμάς μας ενδιαφέρει πρώτα και κύρια», όπως είπε. Θύμισε πως διαπιστωτικές πράξεις μονιμοποίησης είχαν αρχίσει από το 2022 από αρκετές Διευθύνσεις Εκπαίδευσης, ωστόσο «ακυρώθηκαν με παρέμβαση του υπουργείου με ένα κυριολεκτικά "πισώπλατο χτύπημα" απέναντι σε αυτούς τους εκπαιδευτικούς, για τους οποίους είπατε ότι έχει σταματήσει η ανασφάλειά τους. Πώς έχει σταματήσει η ανασφάλειά τους από τη στιγμή που δεν έχουν μονιμοποιηθεί;», σημείωσε χαρακτηριστικά ο βουλευτής του ΚΚΕ. Θύμισε παράλληλα ότι πέρυσι, παρά τους διορισμούς, είχαν προσληφθεί 40.000 - 45.000 και για να δοθεί τέλος στην ανασφάλειά τους, η κυβέρνηση οφείλει να διορίσει όσους εργάζονται στην Εκπαίδευση.

ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΣΠΟΥΔΑΖΟΥΣΑΣ ΑΘΗΝΑΣ ΤΗΣ ΚΝΕ
Κατάθεση στεφανιού στη μνήμη του Σωτήρη Πέτρουλα

Τη μνήμη του Σωτήρη Πέτρουλα, που δολοφονήθηκε πριν από 58 χρόνια, τιμά η Περιφερειακή Οργάνωση Σπουδάζουσας Αθήνας, που αύριο Παρασκευή, στις 9.30 π.μ. καταθέτει στεφάνι στο σημείο όπου δολοφονήθηκε, στην οδό Σταδίου και Χρ. Λαδά.

Ο Σωτήρης Πέτρουλας, που ήταν φοιτητής της ΑΣΟΕΕ και στέλεχος της Δημοκρατικής Νεολαίας Λαμπράκη, δολοφονήθηκε κατά τη διάρκεια των λαϊκών και νεολαιίστικων κινητοποιήσεων που πραγματοποιήθηκαν τον Ιούλη του 1965, την περίοδο που έμεινε γνωστή ως «Ιουλιανά».

Η οικογένειά του ήταν οικογένεια κομμουνιστών πρωτοπόρων αγωνιστών, που έδρασαν στις γραμμές του ΕΑΜ, του ΕΛΑΣ και του Δημοκρατικού Στρατού Ελλάδας.

Η δολοφονία και στη συνέχεια η κηδεία του Σ. Πέτρουλα οδήγησαν σε μαζικά συλλαλητήρια και κινητοποιήσεις για τα λαϊκά δικαιώματα και τις ελευθερίες. Οι κινητοποιήσεις συνεχίστηκαν σχεδόν καθημερινά, λαός και νεολαία διαδήλωναν ενάντια στην αντιλαϊκή πολιτική και την καταστολή, κατήγγειλαν τη δολοφονία του 23χρονου φοιτητή.

ΚΚΕ - ΚΝΕ
Εκδήλωση τιμής για την Σωτηρία Βασιλακοπούλου

Εκδήλωση για τα 43 χρόνια από τη δολοφονία της Σωτηρίας Βασιλακοπούλου διοργανώνουν η Τομεακή Οργάνωση Πανεπιστημίων του ΚΚΕ και η Περιφερειακή Οργάνωση Σπουδάζουσας της ΚΝΕ σήμερα Πέμπτη, στις 8 το βράδυ, στον κήπο του Παντείου Πανεπιστημίου.

Θα μιλήσει ο Βαγγέλης Μαγνήσαλης, μέλος του Γραφείου του ΚΣ της ΚΝΕ.

Μακριά από τις ανάγκες για μόρφωση και δουλειά η αντιεκπαιδευτική πολιτική

Συναντήσεις των ΟΛΜΕ και ΔΟΕ με την ηγεσία του υπουργείου Παιδείας

Από την απεργία των εκπαιδευτικών τον περασμένο Φλεβάρη ενάντια στην «αξιολόγηση» - κατηγοριοποίηση
Από την απεργία των εκπαιδευτικών τον περασμένο Φλεβάρη ενάντια στην «αξιολόγηση» - κατηγοριοποίηση
Η επιμονή στην αντιλαϊκή - αντιεκπαιδευτική πολιτική, παρά την επιδίωξη να διαμορφωθεί ένα κλίμα συναίνεσης από πλευράς του υπουργείου Παιδείας, επιβεβαιώθηκε από τις συναντήσεις των ΔΣ της Ομοσπονδίας Λειτουργών Μέσης Εκπαίδευσης (ΟΛΜΕ) και της Διδασκαλικής Ομοσπονδίας Ελλάδας (ΔΟΕ) με τη νέα ηγεσία του υπουργείου. Αλλωστε, οι προθέσεις καταγράφηκαν στις προεκλογικές εξαγγελίες της κυβέρνησης, στις προγραμματικές δηλώσεις και επαναλαμβάνονται με κάθε ευκαιρία. «Καμιά αναμονή - κανένας εφησυχασμός», είναι το μήνυμα της «Αγωνιστικής Συσπείρωσης Εκπαιδευτικών» μετά και τις συναντήσεις.

Οπως αναφέρει και σε σχετικό δελτίο Τύπου, το υπουργείο Παιδείας, ο υπουργός προέτρεψε κάθε Ομοσπονδία να συστήσει μια άτυπη επιτροπή που θα συνομιλεί άμεσα με το υπουργείο για την επίλυση θεμάτων καθημερινότητας, χωρίς ωστόσο αυτό να ακυρώνει το ότι στα μεγάλα, βασικά ζητήματα θα ακολουθήσει την ίδια συνταγή με τους προκατόχους του.

Σε ό,τι αφορά την «αξιολόγηση» εκπαιδευτικών και σχολικών μονάδων, από πλευράς υπουργείου αναφέρθηκε με σαφήνεια πως ο νόμος θα υλοποιηθεί, με ακέραιη την ουσία του, δηλαδή την κατηγοριοποίηση των σχολείων, των εκπαιδευτικών και των μαθητών. Οι μεγάλες πιέσεις που ασκούν οι χιλιάδες αναπληρωτές από την πρώτη στιγμή της εξαγγελίας για γραπτό διαγωνισμό του ΑΣΕΠ έχει οδηγήσει το υπουργείο τις τελευταίες μέρες - και αυτό εκφράστηκε και στις συναντήσεις - να δηλώνει ότι δεν θα θιγούν οι αναπληρωτές εκπαιδευτικοί και ότι δεν θα υπάρξει αιφνιδιασμός. Η ΑΣΕ καλεί τα εκπαιδευτικά σωματεία να είναι σε επαγρύπνηση ώστε να ακυρωθεί κάθε σκέψη για γραπτό διαγωνισμό, να μονιμοποιηθούν άμεσα οι σχεδόν 50.000 αναπληρωτές που δουλεύουν κάθε χρόνο.

Αντίστοιχα, υπό την πίεση των αντιδράσεων, σχετικά με την εξαγγελία για ελεύθερη επιλογή σχολείων, διευκρινίστηκε ότι εξετάζεται η περίπτωση να έχει τη δυνατότητα ο γονέας να επιλέξει σχολείο στην περίπτωση που υπάρχουν κενές θέσεις ενώ στην κατεύθυνση της περαιτέρω κατηγοριοποίησης, ο υπουργός ήταν, σύμφωνα με τους εκπροσώπους των εκπαιδευτικών, σαφής ότι η δημοσίευση των αποτελεσμάτων των μαθητών κάθε σχολείου στις πανελλαδικές εξετάσεις είναι ευρωπαϊκή οδηγία και υποχρέωση της χώρας με βάση το ευρωπαϊκό δίκαιο.

Για την ένταξη όλων των δομών των ηλικιών 0-6 στην Προσχολική Αγωγή ξεκαθαρίστηκε από πλευράς υπουργείου ότι δεν συνιστά ενοποίηση στα επιστημονικά αντικείμενα ούτε και στις δομές αλλά εποπτεία του υπουργείου Παιδείας στα προγράμματα, κάτι που μένει να επιβεβαιωθεί από τη σχετική νομοθετική πρωτοβουλία που θα παρουσιαστεί. Βεβαίως τέτοιες εξαγγελίες και σχήματα δεν αντιμετωπίζουν τα συσσωρευμένα προβλήματα και ελλείψεις στον ευαίσθητο χώρο της προσχολικής αγωγής. Με γενικόλογες αναφορές, χωρίς δεσμεύσεις για ουσιαστική κάλυψη των πραγματικών αναγκών, αντιμετωπίστηκε κατά τις συναντήσεις ο πολύπαθος τομέας της Ειδικής Αγωγής.

Για το ζήτημα των κτιριακών υποδομών ο νέος υπουργός προσπάθησε να αποτινάξει τις ευθύνες του υπουργείου και ενώ, σύμφωνα με τους εκπαιδευτικούς, έγινε αναφορά στην τεχνολογική αναβάθμιση με οπτικές ίνες στα σχολεία κ.λπ., δεν υπήρξε καμία δέσμευση ότι άμεσα θα προχωρήσουν η συντήρηση, επιδιόρθωση, οι απαραίτητες επισκευές στις σχολικές μονάδες.

Τέλος, για τα οικονομικά των εκπαιδευτικών, ο υπουργός συντάχθηκε πλήρως με τη γραμμή της κυβέρνησης, αλλά και τη στάση του υπουργού Οικονομικών, Κ. Χατζηδάκη, στη συνάντηση με την ΑΔΕΔΥ περί δημοσιονομικών δυνατοτήτων.

Τις επικλήσεις των «δημοσιονομικών πλαισίων», της διεθνούς πρακτικής και του «ευρωενωσιακού δικαίου», οι εκπαιδευτικοί, οι γονείς, οι μαθητές, η λαϊκή οικογένεια που αγωνιά για ικανοποίηση των πραγματικών αναγκών τις ακούνε διαχρονικά από τις κυβερνήσεις που αντιμετωπίζουν την Εκπαίδευση ως κόστος. Εχουν δείξει παράλληλα ότι με τους αγώνες τους μπορούν να μπουν φραγμός στα αντιδραστικά μέτρα, στις αντιεκπαιδευτικές πολιτικές.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ