Πέμπτη 20 Ιούλη 2023
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 17
ΠΑΙΔΕΙΑ
Μακριά από τις ανάγκες για μόρφωση και δουλειά η αντιεκπαιδευτική πολιτική

Συναντήσεις των ΟΛΜΕ και ΔΟΕ με την ηγεσία του υπουργείου Παιδείας

Από την απεργία των εκπαιδευτικών τον περασμένο Φλεβάρη ενάντια στην «αξιολόγηση» - κατηγοριοποίηση
Από την απεργία των εκπαιδευτικών τον περασμένο Φλεβάρη ενάντια στην «αξιολόγηση» - κατηγοριοποίηση
Η επιμονή στην αντιλαϊκή - αντιεκπαιδευτική πολιτική, παρά την επιδίωξη να διαμορφωθεί ένα κλίμα συναίνεσης από πλευράς του υπουργείου Παιδείας, επιβεβαιώθηκε από τις συναντήσεις των ΔΣ της Ομοσπονδίας Λειτουργών Μέσης Εκπαίδευσης (ΟΛΜΕ) και της Διδασκαλικής Ομοσπονδίας Ελλάδας (ΔΟΕ) με τη νέα ηγεσία του υπουργείου. Αλλωστε, οι προθέσεις καταγράφηκαν στις προεκλογικές εξαγγελίες της κυβέρνησης, στις προγραμματικές δηλώσεις και επαναλαμβάνονται με κάθε ευκαιρία. «Καμιά αναμονή - κανένας εφησυχασμός», είναι το μήνυμα της «Αγωνιστικής Συσπείρωσης Εκπαιδευτικών» μετά και τις συναντήσεις.

Οπως αναφέρει και σε σχετικό δελτίο Τύπου, το υπουργείο Παιδείας, ο υπουργός προέτρεψε κάθε Ομοσπονδία να συστήσει μια άτυπη επιτροπή που θα συνομιλεί άμεσα με το υπουργείο για την επίλυση θεμάτων καθημερινότητας, χωρίς ωστόσο αυτό να ακυρώνει το ότι στα μεγάλα, βασικά ζητήματα θα ακολουθήσει την ίδια συνταγή με τους προκατόχους του.

Σε ό,τι αφορά την «αξιολόγηση» εκπαιδευτικών και σχολικών μονάδων, από πλευράς υπουργείου αναφέρθηκε με σαφήνεια πως ο νόμος θα υλοποιηθεί, με ακέραιη την ουσία του, δηλαδή την κατηγοριοποίηση των σχολείων, των εκπαιδευτικών και των μαθητών. Οι μεγάλες πιέσεις που ασκούν οι χιλιάδες αναπληρωτές από την πρώτη στιγμή της εξαγγελίας για γραπτό διαγωνισμό του ΑΣΕΠ έχει οδηγήσει το υπουργείο τις τελευταίες μέρες - και αυτό εκφράστηκε και στις συναντήσεις - να δηλώνει ότι δεν θα θιγούν οι αναπληρωτές εκπαιδευτικοί και ότι δεν θα υπάρξει αιφνιδιασμός. Η ΑΣΕ καλεί τα εκπαιδευτικά σωματεία να είναι σε επαγρύπνηση ώστε να ακυρωθεί κάθε σκέψη για γραπτό διαγωνισμό, να μονιμοποιηθούν άμεσα οι σχεδόν 50.000 αναπληρωτές που δουλεύουν κάθε χρόνο.

Αντίστοιχα, υπό την πίεση των αντιδράσεων, σχετικά με την εξαγγελία για ελεύθερη επιλογή σχολείων, διευκρινίστηκε ότι εξετάζεται η περίπτωση να έχει τη δυνατότητα ο γονέας να επιλέξει σχολείο στην περίπτωση που υπάρχουν κενές θέσεις ενώ στην κατεύθυνση της περαιτέρω κατηγοριοποίησης, ο υπουργός ήταν, σύμφωνα με τους εκπροσώπους των εκπαιδευτικών, σαφής ότι η δημοσίευση των αποτελεσμάτων των μαθητών κάθε σχολείου στις πανελλαδικές εξετάσεις είναι ευρωπαϊκή οδηγία και υποχρέωση της χώρας με βάση το ευρωπαϊκό δίκαιο.

Για την ένταξη όλων των δομών των ηλικιών 0-6 στην Προσχολική Αγωγή ξεκαθαρίστηκε από πλευράς υπουργείου ότι δεν συνιστά ενοποίηση στα επιστημονικά αντικείμενα ούτε και στις δομές αλλά εποπτεία του υπουργείου Παιδείας στα προγράμματα, κάτι που μένει να επιβεβαιωθεί από τη σχετική νομοθετική πρωτοβουλία που θα παρουσιαστεί. Βεβαίως τέτοιες εξαγγελίες και σχήματα δεν αντιμετωπίζουν τα συσσωρευμένα προβλήματα και ελλείψεις στον ευαίσθητο χώρο της προσχολικής αγωγής. Με γενικόλογες αναφορές, χωρίς δεσμεύσεις για ουσιαστική κάλυψη των πραγματικών αναγκών, αντιμετωπίστηκε κατά τις συναντήσεις ο πολύπαθος τομέας της Ειδικής Αγωγής.

Για το ζήτημα των κτιριακών υποδομών ο νέος υπουργός προσπάθησε να αποτινάξει τις ευθύνες του υπουργείου και ενώ, σύμφωνα με τους εκπαιδευτικούς, έγινε αναφορά στην τεχνολογική αναβάθμιση με οπτικές ίνες στα σχολεία κ.λπ., δεν υπήρξε καμία δέσμευση ότι άμεσα θα προχωρήσουν η συντήρηση, επιδιόρθωση, οι απαραίτητες επισκευές στις σχολικές μονάδες.

Τέλος, για τα οικονομικά των εκπαιδευτικών, ο υπουργός συντάχθηκε πλήρως με τη γραμμή της κυβέρνησης, αλλά και τη στάση του υπουργού Οικονομικών, Κ. Χατζηδάκη, στη συνάντηση με την ΑΔΕΔΥ περί δημοσιονομικών δυνατοτήτων.

Τις επικλήσεις των «δημοσιονομικών πλαισίων», της διεθνούς πρακτικής και του «ευρωενωσιακού δικαίου», οι εκπαιδευτικοί, οι γονείς, οι μαθητές, η λαϊκή οικογένεια που αγωνιά για ικανοποίηση των πραγματικών αναγκών τις ακούνε διαχρονικά από τις κυβερνήσεις που αντιμετωπίζουν την Εκπαίδευση ως κόστος. Εχουν δείξει παράλληλα ότι με τους αγώνες τους μπορούν να μπουν φραγμός στα αντιδραστικά μέτρα, στις αντιεκπαιδευτικές πολιτικές.

ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΘΕΜΑΤΑ
Μέσα από δικαστήρια επιχειρεί να εφαρμόσει την ελληνική PISA(2022-05-17 00:00:00.0)
Πανελλαδικό συλλαλητήριο εκπαιδευτικών(2019-11-23 00:00:00.0)
Για το δικαίωμα στη μόρφωση και τη δουλειά(2016-06-24 00:00:00.0)
Αντιδράσεις για την υποβάθμιση μαθημάτων(2016-06-10 00:00:00.0)
Κινητοποίηση για διορισμούς(2014-08-30 00:00:00.0)
Στα χαρτιά η υποχρεωτικότητα της Ειδικής Αγωγής(2014-05-13 00:00:00.0)

Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ