Τρίτη 21 Ιούλη 2009
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΠΑΙΔΕΙΑ
ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ ΓΙΑ ΤΑ ΤΕΙ
Επιταχύνει την ιδιωτικοοικονομική λειτουργία των Ιδρυμάτων

Ανακοίνωση της Δημοκρατικής Πανεπιστημονικής Κίνησης ΑΕΙ

Το στόχο της κυβέρνησης, μέσω του νέου νομοσχεδίου για την ανώτατη εκπαίδευση που κατέθεσε στη Βουλή, «να δώσει ώθηση στην εφαρμογή της Μπολόνια, σύμφωνα και με τις κατευθύνσεις της πρόσφατης Συνόδου των Υπουργών Παιδείας της ΕΕ.Να επιταχύνει την ιδιωτικο-οικονομική λειτουργία ΑΕΙ και ΤΕΙ. Να θεσμοθετήσει την αποδοτικότερη για το κεφάλαιο σύμφυσή τους με τις επιχειρήσεις», καταγγέλλει, με ανακοίνωσή της, η Δημοκρατική Πανεπιστημονική Κίνηση (ΔΗΠΑΚ) ΑΕΙ.

Η ΔΗΠΑΚ τονίζει σχετικά με το νομοσχέδιο ότι «βασική του κατεύθυνση είναι να υποταχθεί η εκπαίδευση στο εργασιακό μοντέλο των πολλών και διαφοροποιημένων σχέσεων εργασίας, των ευέλικτων μορφών "απασχόλησης", της κατοχύρωσης των πολλών και διαβαθμισμένων πτυχίων - τίτλων, που θα προκύπτουν από μια "σούπα" μεταδευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, της αυτοχρηματοδότησης των ΑΕΙ - ΤΕΙ μέσω εμπορίας "επιστημονικών προϊόντων"».

Και συνεχίζει: «Στην ουσία, χωρίς να αναβαθμίζονται τα ΤΕΙ σε διδακτικό προσωπικό, σε υποδομές και εξοπλισμό, σε επίπεδο προπτυχιακών προγραμμάτων, χωρίς να τίθενται κριτήρια για το αν αυτά ανταποκρίνονται σε πραγματικό επιστημονικό αντικείμενο, τα εξωθούν προς την αναζήτηση ιδιωτικών πόρων, πιο βαθιά προς την εμπορευματική - επιχειρηματική λειτουργία. Τα εργαστήρια των ΤΕΙ θα αποτελούν δομές απορρόφησης των κοινοτικών κονδυλίων, βαθύτερης πρόσδεσης των ΤΕΙ με το κεφάλαιο. Θα στηρίζουν την ανάπτυξη των Κέντρων Τεχνολογικής Ερευνας, ΝΠΙΔ που σε πολλές περιπτώσεις συνεργάζονται με ιδιωτικά ξένα Πανεπιστήμια και δραστηριοποιούνται σε τομείς που έχουν σημασία για την αγορά και τις επιχειρήσεις. Με αυτήν την έννοια, το Σχέδιο Νόμου διευκολύνει την ουσιαστικότερη σύνδεση της έρευνας με το κεφάλαιο, αξιοποιώντας προς αυτήν την κατεύθυνση και τα ΤΕΙ», τονίζει η ΔΗΠΑΚ, σημειώνοντας ότι στην ίδια κατεύθυνση της διευκόλυνσης της σύμφυσης ιδρυμάτων - επιχειρήσεων κινείται και η πρόσφατη Διυπουργική Απόφαση για το χωροταξικό σχέδιο για την έρευνα (με συμπτύξεις - καταργήσεις ερευνητικών κέντρων).

«Η αναγκαία αναμόρφωση της Ανώτατης Εκπαίδευσης δεν μπορεί να έρθει χωρίς σύγκρουση με τους μηχανισμούς της ΕΕ, του ΟΟΣΑ και των άλλων κέντρων που καθοδηγούν και υπαγορεύουν την πολιτική στην Παιδεία, στην εργασία, συνολικά στην κοινωνική ζωή», τονίζει η ΔΗΠΑΚ και καλεί πανεπιστημιακούς, φοιτητές, εργαζόμενους σε συσπείρωση, αγωνιστική δράση και σύγκρουση με: την αναχρονιστική διάκριση σε πανεπιστημιακή - τεχνολογική εκπαίδευση (που αναπαράγει τις αλληλοκαλύψεις και κατηγοριοποιήσεις ανάμεσα σε ιδρύματα, τμήματα, αποφοίτους), αλλά και τον αντιεπιστημονικό, ταξικό, διαχωρισμό των προπτυχιακών σπουδών από την επιστημονική ειδίκευση και τη διάσπασή τους σε κύκλους.

  • Από την πλευρά τους, οι πρυτάνεις δημοσιοποίησαν χθες την αναλυτική απόφαση της έκτακτης Συνόδου που έκαναν την περασμένη Παρασκευή για το θέμα, όπου φαίνεται ότι επιμένουν στους διακριτούς ρόλους πανεπιστημίων και ΤΕΙ, υποδαυλίζοντας έτσι τις αυταπάτες που σκορπά η κυβέρνηση ότι τάχα με το νομοσχέδιο τα ΤΕΙ αναβαθμίζονται και ...πλησιάζουν τα πανεπιστήμια. Ζητούν αναβολή της συζήτησης στο θερινό Τμήμα της Βουλής και σημειώνουν μια σειρά «προβληματικά» - κατά την εκτίμησή τους - άρθρα, με κύρια αυτά που έχουν να κάνουν με τα επαγγελματικά δικαιώματα των αποφοίτων ΤΕΙ, με το εκπαιδευτικό προσωπικό των ΤΕΙ και με τη δυνατότητα συνεργασίας πανεπιστημίων και ΤΕΙ σε κοινά προπτυχιακά προγράμματα.
Στα σκαριά η ενσωμάτωση της Οδηγίας για τα κολέγια

Ετοιμο φαίνεται πως είναι το ΠΔ, που εξισώνει επαγγελματικά τους αποφοίτους των ΚΕΣ, με τους πτυχιούχους των πανεπιστημίων

Θέμα χρόνου είναι, σύμφωνα με δημοσίευμα του κυριακάτικου Τύπου, η ενσωμάτωση της κοινοτικής οδηγίας 36/05 στην ελληνική νομοθεσία, με Προεδρικό Διάταγμα (ΠΔ) που υπάρχει έτοιμο στα συρτάρια του υπουργείου Παιδείας. Η οδηγία αφορά τα κολέγια που συνεργάζονται με ξένα πανεπιστήμια και την αναγνώριση των προσόντων των αποφοίτων τους, ως ισότιμων με αυτά των αποφοίτων των ελληνικών πανεπιστημίων (ανεξάρτητα με τα έτη σπουδών και τη χώρα όπου διεξάγονται οι σπουδές). Το υπουργείο Παιδείας, μάλιστα, χωρίς να διαψεύδει το περιεχόμενο του ΠΔ που διέρρευσε στον Τύπο, αρκείται να διευκρινίσει ότι ...κανένα ΠΔ δεν έχει υπογραφεί ακόμα.

Σύμφωνα με το δημοσίευμα, οι απόφοιτοι των διαφόρων ΚΕΣ θα καταθέτουν αίτηση αναγνώρισης των επαγγελματικών τους προσόντων στο «Συμβούλιο Αναγνώρισης Επαγγελματικών Προσόντων», ενώ το ΠΔ προβλέπει τη δυνατότητα επιβολής των αντισταθμιστικών μέτρων που ορίζει η οδηγία 36/05, δηλαδή την υποχρέωση του υποψηφίου να δώσει κάποιες εξετάσεις ή να πραγματοποιήσει πρακτική άσκηση. Η οδηγία ορίζει ότι ο ίδιος ο υποψήφιος αποφασίζει αν θα δώσει εξετάσεις ή αν θα κάνει πρακτική άσκηση...

Να θυμίσουμε ότι με βάση την οδηγία, το κράτος υποδοχής (σ.σ. η Ελλάδα στην προκειμένη περίπτωση) δεν μπορεί να ασκήσει κανενός είδους έλεγχο στο περιεχόμενο και το επίπεδο των σπουδών στο ιδιωτικό «μαγαζί», καθώς αποτελεί ευθύνη του κράτους στο οποίο εδρεύει το «μητρικό» ίδρυμα.

Η επιχειρούμενη ενσωμάτωση της κοινοτικής οδηγίας θα αποτελέσει ντε φάκτο αναγνώριση ιδιωτικών ψευτοπανεπιστημίων, καθώς τα πιστοποιητικά που θα παρέχουν τα διάφορα ιδιωτικά ΚΕΣ που λειτουργούν με το σύστημα φραντσάιζινγκ θα έχουν το ίδιο επαγγελματικό αντίκρισμα με τα πτυχία των δημόσιων πανεπιστημίων. Ετσι, πρακτικά, οι επιχειρηματίες της εκπαίδευσης θα έχουν έναν επιπλέον λόγο να διαφημίζουν και να μοσχοπουλούν τις υπηρεσίες τους («πτυχία από το εξωτερικό με σπουδές στην Ελλάδα»). Μια τέτοια εξέλιξη θα επιφέρει κατάφωρη υποβάθμιση των πτυχίων των πανεπιστημίων, καθώς το πτυχίο τεσσάρων και πέντε χρόνων εξισώνεται με τα υποβαθμισμένα μπάτσελορ (ακόμα και με τα τρίχρονα)...

Εξω από το σχολειό τα παιδιά της εργατιάς

Την πολιτική της ΕΕ για εντονότερο ταξικό διαχωρισμό των μαθητών από τα 14 τους χρόνια, φέρνει στο προσκήνιο η πρόταση του ΣΠΔΕ

Με ομολογημένο στόχο την «προσπάθεια αλλαγής στάσεως της κοινωνίας ως προς την Τεχνική και Επαγγελματική Εκπαίδευση» (ΤΕΕ), το Συμβούλιο Πρωτοβάθμιας Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (ΣΠΔΕ), όπου διεξάγεται ο κυβερνητικός «διάλογος» για το Λύκειο και το Εξεταστικό, συζήτησε για την αναβάθμιση της ΤΕΕ. Στις προθέσεις τους είναι όχι μόνο η διατήρηση του διπλού αντισότιμου σχολικού δικτύου (Λύκειο - ΤΕΕ), αλλά και η μαζικοποίηση της ΤΕΕ, δηλαδή ο εντονότερος ταξικός διαχωρισμός των μαθητών από τα 14 χρόνια και ο πολλαπλασιασμός αυτών που δε θα λαμβάνουν γενική μόρφωση μέχρι τα 18 τους χρόνια.

Το ΣΠΔΕ προτείνει «την καθιέρωση ενός ενιαίου τύπου Λυκείου Τεχνικής και Επαγγελματικής Εκπαίδευσης με εξασφάλιση ειδικοτήτων ανάλογα με την χωροταξική κατανομή». Δηλαδή, μιλάει για ένα τεχνικό Λύκειο με διαφορετικές ειδικότητες ανά περιοχή, με κριτήριο προφανώς τις ανάγκες των επιχειρήσεων. Με αυτόν τον τρόπο, το κεφάλαιο θα παρεμβαίνει στη συνείδηση της νεολαίας από νωρίς, διαμορφώνοντας κατά τα δικά του πρότυπα και με βάση τις δικές του ανάγκες τον ευέλικτο εργαζόμενο που χρειάζεται. Ετσι, ο μαθητής θα λαμβάνει εκείνες ακριβώς τις χρηστικές δεξιότητες που έχει ανάγκη το κεφάλαιο και ταυτόχρονα δε θα ολοκληρώνει τη γενική μόρφωση, δε θα αποκτά συνολική αντίληψη της θέσης του στην κοινωνία, παρά μόνο την αντιεπιστημονική αντίληψη ότι αυτός «δεν έπαιρνε τα γράμματα», ότι ήταν «καλύτερα να μάθει μια τέχνη» και τελικά... να είναι ευγνώμων στον εργοδότη που τον υπερεκμεταλλεύεται πετώντας του ένα ξεροκόμματο!

Το ΣΠΔΕ μιλάει για πιστοποίηση «επαγγελματικών προσόντων των αποφοίτων (σ.σ. της ΤΕΕ) σε συνδυασμό με τα προτεινόμενα από την ΕΕ επίπεδα αναγνώρισης». Πρόκειται για το Ευρωπαϊκό Πλαίσιο Επαγγελματικών Προσόντων, όπου κανένα πτυχίο δεν αποτελεί απόδειξη ικανότητας επαγγέλματος, ενώ αντίθετα την «πιστοποίηση» ασκούν διάφοροι φορείς κρίνοντας μια «σούπα» δεξιοτήτων και, τελικά, όχι μόνο τα επαγγελματικά προσόντα, αλλά και την ίδια την αξία της γνώσης την κρίνουν οι εργοδότες.

Ακόμα, το ΣΠΔΕ προτείνει «ενιαία μεταλυκειακή βαθμίδα τεχνικής και επαγγελματικής εκπαίδευσης για την απόκτηση εξειδίκευσης σε διαφορετικά επίπεδα». Δηλαδή, αφού δε μιλάει για δημιουργία ενιαίου συστήματος δημόσιων και δωρεάν επαγγελματικών σχολών, έρχεται να βάλει κάτω από μια «ομπρέλα» μεταλυκειακής βαθμίδας κάθε ΙΕΚ, ΚΕΚ κλπ. που παρέχει επαγγελματική κατάρτιση, δίνοντάς του κύρος...

ΠΟΡΤΟ ΡΑΦΤΗ
Προσπάθησαν να διακόψουν εκδήλωση της ΚΝΕ

Καταγγελία της ΝΟ Αττικής της ΚΝΕ

Διακόπτοντας την παροχή ρεύματος, οι αρχές του Λιμενικού Ταμείου στο Πόρτο Ράφτη επιχείρησαν να διακόψουν προφεστιβαλική εκδήλωση της ΚΝΕ, το βράδυ του περασμένου Σαββάτου, όπως καταγγέλει η Νομαρχιακή Οργάνωση Αττικής της ΚΝΕ.

Συγκεκριμένα, λίγο μετά τις 10.30 το βράδυ κι ενώ η εκδήλωση ήταν σε εξέλιξη, άνδρας του Λιμενικού επιχείρησε να αποσυνδέσει τα καλώδια από όπου η Οργάνωση αντλούσε ρεύμα για τις ανάγκες της εκδήλωσης. Δεν τα κατάφερε, ενημέρωσε προφανώς τους ανωτέρους του και μετά από λίγο... κόπηκε η παροχή ρεύματος σε όλη την προκυμαία! Στελέχη της ΚΝΕ μάλιστα δέχτηκαν φραστικές επιθέσεις, ότι, τάχα, δεν είχαν άδεια για την εκδήλωση (πράγμα που δεν ίσχυε) ή ότι η μουσική ήταν πολύ δυνατά... Πάντως, η εκδήλωση συνεχίστηκε και ολοκληρώθηκε κανονικά, ακόμα και χωρίς ρεύμα.

«Το συγκεκριμένο γεγονός συνδέεται άμεσα με την αντικομμουνιστική εκστρατεία που είναι σε εξέλιξη στη χώρα μας, αλλά και διεθνώς. Η εκστρατεία αυτή εκφράζεται με την ένταση του αυταρχισμού και της καταστολής από την κυβέρνηση της ΝΔ, με διώξεις κομμουνιστών βουλευτών, στελεχών του ΚΚΕ και της ΚΝΕ, που έχουν στόχο να τρομοκρατήσουν το εργατικό - λαϊκό κίνημα», τονίζει, μεταξύ άλλων, η ΝΟ Αττικής της ΚΝΕ.

«Η επιτυχία της εκδήλωσης, την οποία αγκάλιασε πλατιά η νεολαία της περιοχής με την παρουσία και τη συμμετοχή της, αποτελεί την καλύτερη απάντηση σε όσους θέλουν τους εργαζόμενους και τη νεολαία στη γωνία, με σκυμμένο το κεφάλι», επισημαίνει ακόμα ξεκαθαρίζοντας ότι το ΚΚΕ και η ΚΝΕ «δεν κάμπτονται από τέτοια περιστατικά».



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ