Συγκέντρωση διαμαρτυρίας γονέων στην Καρδίτσα
Συγκέντρωση διαμαρτυρίας πραγματοποίησαν γονείς μαθητών του 8ου Δημοτικού Σχολείου Καρδίτσας, καταγγέλλοντας ότι οι αίθουσες στις οποίες τα παιδιά τους παρακολουθούν τα μαθήματα είναι προκάτ από αμίαντο, με αποτέλεσμα να κινδυνεύει η υγεία των μαθητών. Οι γονείς μαζί με τους εκπαιδευτικούς ζητούν την κατασκευή ενός άλλου κτιρίου, για το οποίο έχει χωριοθετηθεί οικόπεδο, αλλά δε βρίσκονται οι πόροι για την απαλλοτρίωσή του.
Στη συγκέντρωση παραβρέθηκε ο Χρήστος Τέγος, δήμαρχος Καρδίτσας, ο οποίος τόνισε πως «τα λυόμενα προκάτ από αμίαντο αποτελούν σοβαρό πρόβλημα εκπαιδευτικής στέγασης για την πόλη μας, καθώς δημιουργούν σοβαρό πρόβλημα υγείας για τους μαθητές».
Αφιερωμένο στον «ελεύθερο» χρόνο των μαθητών, αλλά και την κατάσταση που βιώνουν με την εφαρμογή της εκπαιδευτικής μεταρρύθμισης είναι το 12ο Μαθητικό Φεστιβάλ Αγρινίου, που ξεκίνησε την περασμένη Παρασκευή 19 Απρίλη και θα ολοκληρωθεί την Παρασκευή 26 Απρίλη.
Το Φεστιβάλ έχει αποφασιστεί και οργανωθεί από όλα τα σχολεία της περιοχής. Το πρόγραμμα του Φεστιβάλ περιλαμβάνει συναυλίες με μαθητικά συγκροτήματα, θεατρικές παραστάσεις, γκράφιτι, καθώς επίσης και αθλητικούς αγώνες μπάσκετ, ποδοσφαίρου, βόλεϊ και χάντμπολ. Την Παρασκευή 26 Απρίλη οι εκδηλώσεις θα ολοκληρωθούν με πορεία κατά του πολέμου στις 9 το βράδυ και αμέσως μετά θα ακολουθήσει συναυλία με τον Φοίβο Δεληβοριά.
Μέχρι τις 17 Μάη παρατείνει το υπουργείο Παιδείας την προθεσμία υποβολής αιτήσεων για πρόσληψη ωρομισθίων και αναπληρωτών εκπαιδευτικών στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση. Οπως έχει ανακοινώσει το υπουργείο Παιδείας, οι αιτήσεις υποβάλλονται αυτοπροσώπως ή με εξουσιοδοτημένο πρόσωπο στην πλησιέστερη του τόπου διαμονής Διεύθυνση ή Γραφείο Πρωτοβάθμιας ή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης αντίστοιχα.
Με δικούς του «παιδαγωγικούς» νόμους λειτουργεί, για δεύτερη συνεχή χρονιά, το Ιδιωτικό Λύκειο Ντόλκου - Μπακογιάννη, στη Λάρισα. Οπως καταγγέλλουν η ΕΛΜΕ και η Ενωση Συλλόγων Γονέων Λάρισας, το συγκεκριμένο ιδιωτικό σχολείο χώρισε τους μαθητές του σε τμήματα βαθμολογικής επίδοσης, εισάγοντας λογικές διαχωρισμού και ανταγωνιστικές σχέσεις μέσα στην ίδια σχολική μονάδα.
Στις παραπάνω καταγγελίες απάντησε ο διευθυντής Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Νομού Λάρισας, Σωτ. Καραμέτας, αναφέροντας, ανάμεσα στα άλλα, ότι μετά από έρευνα που έκανε ο Θ. Σαμαρίνας, προϊστάμενος Τεχνικής Εκπαίδευσης, διαπιστώθηκε ότι «πράγματι δεν τηρείται η αλφαβητική σειρά των τμημάτων στο Ιδιωτικό Ενιαίο Λύκειο Ντόλκου - Μπακογιάννη. Η κατανομή ωστόσο των μαθητών, με βάση τους ισχυρισμούς του διευθυντή του σχολείου, γίνεται σύμφωνα με την προτίμηση των μαθητών».
«Υστερα από τα παραπάνω - καταλήγει στην απάντησή του ο Σωτ. Καραμέτας - με το υπ' αριθμόν 1295/4-4-2002 έγγραφό μας υποβάλαμε ερώτημα στο ΥΠΕΠΘ, αν ο χωρισμός των μαθητών σε τμήματα με το συγκεκριμένο τρόπο είναι νόμιμος».
Βεβαίως, ουδεμία αμφιβολία έχουν η ΕΛΜΕ Λάρισας και η Ενωση Γονέων, που σε σχετική ανακοίνωσή τους επισημαίνουν: «Για να αμβλυνθεί η περσινή εικόνα και να περιοριστεί το εύρος της αντιπαιδαγωγικής πράξης, ο κ. προϊστάμενος άκριτα και χωρίς απολογημένη επαρκώς απάντηση προς την ΕΛΜΕ, δέχεται ότι "η κατανομή των μαθητών με βάση τους ισχυρισμούς του διευθυντή του σχολείου γίνεται σύμφωνα με την προτίμηση των μαθητών".
"Νέες παιδαγωγικές" πρακτικές που συνάδουν πλήρως με τους νόμους της ελεύθερης αγοράς.
Μετά από όλα αυτά έχουμε κάθε δικαίωμα να απαιτούμε απαντήσεις δυστυχώς για αυτονόητα πράγματα:
Και καταλήγοντας τονίζουν: «Οι παραπάνω ενέργειες σε συνδυασμό με το γεγονός της διατήρησης από το ΥΠΕΠΘ για μια ακόμη χρονιά της λειτουργίας των Λυκειακών Επιτροπών για τις εξετάσεις των ενδοσχολικών μαθημάτων στα ιδιωτικά σχολεία χωρίς τη συμμετοχή καθηγητών από τα δημόσια σχολεία ενισχύει την άποψη μας για άνιση μεταχείριση δημοσίου και ιδιωτικού σχολείου, υπέρ του δεύτερου από την επίσημη Πολιτεία».
«Πόλεις της μάθησης» είναι ο νέος όρος που εισάγεται για να περιγράψει ουσιαστικά τη σύνδεση της εκπαίδευσης με τις τοπικές ανάγκες και ειδικότερα αυτές των επιχειρήσεων, πάντα στο πλαίσιο του μοντέλου της «διά βίου εκπαίδευσης».
Χτες, η Γενική Γραμματεία Εκπαίδευσης Ενηλίκων διοργάνωσε ημερίδα για τη διερεύνηση τρόπων εφαρμογής της συγκεκριμένης πρωτοβουλίας, η οποία αφορά γενικά τις τοπικές κοινωνίες και στην Ελλάδα. Σύμφωνα με όσα δήλωσε χτες ο γενικός γραμματέας Εκπαίδευσης Ενηλίκων Χρ. Δούκας, τα προγράμματα με τα οποία αναπτύσσεται η διά βίου μάθηση στις πόλεις είναι τα «σχολεία δεύτερης ευκαιρίας», τα προγράμματα βασικών δεξιοτήτων - κλειδιών, το πρόγραμμα «Μελίνα», ο «εθελοντισμός», η μάθηση γονέων για τη μάθηση των παιδιών, η εκμάθηση των ελληνικών για μετανάστες, η διαχείριση ελεύθερου χρόνου, γυναικεία επιχειρηματικότητα και τα Ευρωπαϊκά Προγράμματα Ενηλίκων («Σωκράτης»).
Στη χτεσινή ημερίδα παρόντες ήταν και εκπρόσωποι της Σουηδικής Αρχής για την εκπαίδευση ενηλίκων, οι οποίοι μετέφεραν την εμπειρία από την εφαρμογή προγραμμάτων διά βίου κατάρτισης, δίνοντας έμφαση στην αγορά εργασίας. Ανάμεσα στους εκπροσώπους φορέων που πήραν το λόγο ήταν ο πρόεδρος του ΟΕΕΚ, ο οποίος έκανε λόγο για νομοθέτημα το οποίο ετοιμάζεται και θα συνδέει την εκπαίδευση με την αγορά εργασίας με τη συμμετοχή του κράτους και των «κοινωνικών εταίρων». Δηλαδή άλλος ένας κρίκος στην αλυσίδα της προσαρμογής της όποιας εκπαίδευσης στις ανάγκες του κεφαλαίου.
Το ΔΣ του Συλλόγου σε ανακοίνωσή του αναφέρεται στα προβλήματα στους χώρους των δημοσίων ΙΕΚ ξεχωρίζοντας την αύξηση κατά 92,38% των διδάκτρων, τη μείωση των τμημάτων ειδικοτήτων κατά 87,44% (που προβλέπει κάθε δημόσιο ΙΕΚ να έχει μόνο μια ειδικότητα), την ανύπαρκτη έως προβληματική υλικοτεχνική υποδομή. Επίσης σημειώνει ότι οι διευθυντές καλλιεργούν κλίμα τρομοκρατίας στις σχολές, ενώ διώκεται η συνδικαλιστική δράση. Ταυτόχρονα γίνεται αναφορά στα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι εργαζόμενοι σπουδαστές, με τη μαύρη, ανασφάλιστη και χωρίς δικαιώματα εργασία, αλλά και στο ρόλο των συμβιβασμένων συνδικαλιστικών ηγεσιών ΓΣΕΕ - ΑΔΕΔΥ που βγάζουν στο «σφυρί» τα δικαιώματα των νέων, συμμετέχοντας στον «κοινωνικό διάλογο». Τέλος το ΔΣ καλεί τους σπουδαστές να επιλέξουν τη συλλογική διεκδίκηση, να πάρουν μαζικά μέρος στις εκλογές, να ενισχύσουν ένα Σύλλογο που να παλεύει για τα δικαιώματά τους μέσα και έξω από τις σχολές, δίπλα στο ταξικό συνδικαλιστικό κίνημα.