Παρασκευή 27 Μάη 2011
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΠΑΙΔΕΙΑ
ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
Φτιάχνει εκδοτική επιχείρηση

Στο όνομα της πολιτικής υποχρηματοδότησης και της ανάγκης εξασφάλισης... «ίδιων εσόδων», το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης προχωρά στη δημιουργία μιας ακόμα «πανεπιστημιακής επιχείρησης», ενός εκδοτικού οίκου με την επωνυμία «Εκδόσεις ΑΠΘ» (AUTHPress). Την προετοιμασία της ίδρυσης του πανεπιστημιακού εκδοτικού οίκου έχει αναλάβει η Επιτροπή Εκδόσεων και Δημοσιευμάτων του ΑΠΘ, η οποία έχει ήδη προχωρήσει σε μελέτη βιωσιμότητας του εκδοτικού οίκου.

Οπως σημειώνεται στην προκήρυξη του διαγωνισμού για το σχεδιασμό του λογότυπου της νέας επιχείρησης, «ο εκδοτικός οίκος θα προβάλλει το έργο του πανεπιστημίου στην ευρύτερη κοινωνία, λειτουργώντας ως αυτοδύναμος οργανισμός, που θα ενταχθεί στην Εταιρεία Αξιοποίησης και Διαχείρισης Περιουσίας του ΑΠΘ». Στο εκδοτικό του πρόγραμμα θα συμπεριλαμβάνεται τόσο το επαρκές πανεπιστημιακό σύγγραμμα όσο και το καλό επιστημονικό βιβλίο, ενώ μέριμνα θα υπάρξει και για την έκδοση διεθνώς αναγνωρισμένων επιστημονικών περιοδικών. Ξεκαθαρίζεται επίσης ότι «η λειτουργία του Οίκου με βάση τα καθιερωμένα ακαδημαϊκά κριτήρια θα πρέπει να συνδυαστεί και με την οικονομική του αυτοδυναμία. Ο στόχος είναι ο εκδοτικός οίκος μέσα στα επόμενα τρία χρόνια να μη χρειάζεται πλέον τη στήριξη του πανεπιστημίου».

Η Πρυτανεία του ΑΠΘ πήρε αυτή την απόφαση, πατώντας σε μια πραγματικότητα, την απουσία οργανωμένης εκδοτικής πολιτικής που είναι αναγκαία για ένα πανεπιστήμιο τέτοιου μεγέθους.

Πρόκειται για απόφαση η οποία δεν έχει καμία σχέση με τα πανεπιστημιακά τυπογραφεία, που λειτουργούσαν παλιότερα και έκλεισαν από τις κυβερνήσεις του ΠΑΣΟΚ και της ΝΔ για να παραχωρηθεί και αυτή η ακαδημαϊκή δραστηριότητα στο κεφάλαιο. Στόχο έχει το κέρδος μέσα από την πώληση των προϊόντων (βιβλίων) που θα εκδίδονται με τη φροντίδα επιστημονικά υψηλά ειδικευμένου προσωπικού. Και ένα μεγάλο μέρος των πελατών είναι ήδη εξασφαλισμένο στο πλαίσιο του υφιστάμενου περιορισμού των δωρεάν συγγραμμάτων στους φοιτητές.

ΚΑΡΥΣΤΟΣ
Κινητοποίηση για σχολείο και νοσοκομείο

Συμβολικό αποκλεισμό της γέφυρας της Χαλκίδας έκαναν χτες κάτοικοι της Καρύστου, για να χτιστεί το 2ο Δημοτικό Σχολείο και να μην υποβαθμιστεί το νοσοκομείο

Από τη χτεσινή κινητοποίηση
Από τη χτεσινή κινητοποίηση
Με μία μαχητική συγκέντρωση οι γονείς μαθητών, εργαζόμενοι, φορείς της Καρύστου ζήτησαν χτες για μια ακόμα φορά επιτακτικά, να χτιστεί το δημοτικό σχολείο που έχουν ανάγκη τα παιδιά, αντιδρώντας παράλληλα στην υποβάθμιση του νοσοκομείου της πόλης. Για δύο ώρες περίπου, εργαζόμενοι και μαθητές απέκλεισαν τη γέφυρα στη Χαλκίδα κρατώντας μαύρες σημαίες ως διαμαρτυρία για τον εμπαιγμό και την υποβάθμιση της περιοχής και πανό που δήλωναν ότι είναι αποφασισμένοι να συνεχίσουν τις κινητοποιήσεις.

Σημειώνεται ότι η κατάσταση στα δημοτικά σχολεία της πόλης έχει φτάσει στο απροχώρητο καθώς το μεν 2ο Δημοτικό στεγάζεται 22 χρόνια σε ακατάλληλο και προορισμένο για μαγαζί κτίριο, όπου το διάλειμμα γίνεται στο δρόμο λόγω έλλειψης αυλής, το δε 1ο Δημοτικό στεγάζεται σε κοντέινερ και ενοικιαζόμενα μαγαζιά. Στα παραπάνω ήρθε να προστεθεί ο κυβερνητικός σχεδιασμός για υποβάθμιση του νοσοκομείου Καρύστου και μετατροπή του σε Κέντρο Υγείας, κάτι που σημαίνει ότι οι κάτοικοι της ευρύτερης περιοχής της Καρύστου θα αναγκάζονται να ταξιδεύουν 2,5 - 3 ώρες αν χρίζουν νοσοκομειακής περίθαλψης.

Τη συμπαράσταση των κομμουνιστών στο δίκαιο αγώνα των εργαζόμενων και του λαού της Καρύστου για να μην κλείσει το νοσοκομείο, εκφράζει με ανακοίνωσή της η Κομματική Οργάνωση Χαλκίδας του ΚΚΕ. «Καμία συναίνεση σ' αυτήν την πολιτική που κάνει τις υπηρεσίες Υγείας - Πρόνοιας ακόμη περισσότερο ένα απρόσιτο και ακριβοπληρωμένο εμπόρευμα. Σήμερα είναι ανάγκη να ξεδιπλωθεί ένας αγώνας που θα απαιτεί όχι μόνο να μην κλείσει το Νοσοκομείο της Καρύστου, όχι μόνο να παραμείνει ως έχει, αλλά να αναβαθμιστεί η λειτουργία του με μαζικές προσλήψεις προσωπικού, με σύγχρονο εξοπλισμό που θα καλύπτει τις ανάγκες των κατοίκων της περιοχής και θα τους παρέχει υψηλού επιπέδου υπηρεσίες Υγείας και μάλιστα δωρεάν», σημειώνεται μεταξύ άλλων στην ανακοίνωση.

Στη χτεσινή συγκέντρωση παραβρέθηκαν μεταξύ άλλων ο Γ. Μαρίνος, μέλος του ΠΓ της ΚΕ του ΚΚΕ και βουλευτής και εκλεγμένοι δημοτικοί και περιφερειακοί σύμβουλοι του ΚΚΕ.

ΗΠΕΙΡΟΣ
Επιχειρήσεις διαμαρτύρονται για το κλείσιμο ΤΕΙ!

Διαμαρτυρία για την απόφαση του υπουργείου Παιδείας για μείωση του αριθμού των εισακτέων στα ΤΕΙ που αφορά και 3 τμήματα του ΤΕΙ Ηπείρου (ανάμεσά τους και αυτό της Ζωικής Παραγωγής), εκφράζουν με ανοιχτή επιστολή τους 19 επιχειρήσεις της Ηπείρου που δρουν στην αγροτική παραγωγή. Αξίζει να σημειωθεί ότι η απλήρωτη εργασία, οι απολύσεις και πιέσεις για υπογραφή επιχειρησιακών συμβάσεων πείνας, το βάθεμα συνολικά της εκμετάλλευσης εργαζομένων αλλά και των μικρομεσαίων παραγωγών κ.ά. είναι στην πρώτη γραμμή κάποιων από αυτές τις ιδιωτικές και συνεταιριστικές (μόνο κατά όνομα) αγροτικές επιχειρήσεις που «ανησυχούν» για να μη σταματήσει, όπως δηλώνουν, η «δεξαμενή άντλησης καταρτισμένων στελεχών»... Για να μη σταματήσει «η ανοιχτή συνεργασία» με το ΤΕΙ για «την εκπαίδευση των σπουδαστών και για τη διεξαγωγή πρωτότυπης έρευνας και εφαρμογή των αποτελεσμάτων στις παραγωγικές δραστηριότητες που αναπτύσσουν». Επιβεβαιώνεται δηλαδή ότι η επιχειρηματική διαμαρτυρία δεν έχει να κάνει με τις κοινωνικές και λαϊκές ανάγκες, αλλά με προστασία της επιχειρηματικής κερδοφορίας μέσα από την άντληση φθηνού εργατικού δυναμικού που θέλουν να αποτελούν οι σπουδαστές και αυριανοί εργαζόμενοι, αξιοποιώντας σε αυτή την κατεύθυνση και την επιστημονική γνώση.

Σε σχετική ανακοίνωσή της η Επιτροπή Περιοχής Βορειοδυτικής Ελλάδας του ΚΚΕ σημειώνει μεταξύ άλλων:

«Η Παιδεία ήταν, είναι και θα είναι άρρηκτα δεμένη με την οικονομία, με ό,τι αυτό συνεπάγεται σε σχέση με τη διαμόρφωση Προγράμματος Σπουδών και τους σκοπούς που αυτά εξυπηρετούν, σε σχέση με την έρευνα και τον προσανατολισμό της, με τη χρηματοδότηση κτλ. Από αυτή τη σκοπιά το σύνολο των ζητημάτων της Παιδείας και όχι αποκλειστικά το "άνοιγμα" ή το "κλείσιμο" της τάδε σχολής ή σχολείου ήταν και θα είναι καθαρά πολιτικό ζήτημα. Ζήτημα δηλαδή άμεσα συνδεδεμένο με το ποια τάξη βρίσκεται στο τιμόνι της εξουσίας, ποια συμφέροντα εξυπηρετεί, ποιες και ποιου ανάγκες καλείται να προστατεύσει. Μόνο ο κεντρικός σχεδιασμός της οικονομίας και ο έλεγχος από τους παραγωγούς του πλούτου, μπορούν να διασφαλίζουν τις προϋποθέσεις για ολόπλευρη ανάπτυξη και της επιστήμης, με γνώμονα τις πραγματικές αναπτυξιακές δυνατότητες της χώρας και το συμφέρον του λαού. Μόνο η λαϊκή εξουσία και οικονομία μπορεί να βάλει στη θέση κάθε είδους ανορθολογικών και αντιεπιστημονικών πεδίων, που γεννά η εξουσία των μονοπωλίων, τις πραγματικές βάσεις μιας επιστήμης και γνώσης που θα αναπτύσσεται στην κατεύθυνση της ανύψωσης του βιοτικού επιπέδου του λαού».

ΝΟΜΑΡΧΙΑΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ ΛΑΜΙΑΣ ΤΗΣ ΚΝΕ
«Η τρομοκρατία δεν πρόκειται να περάσει»

Καταγγελία για τραμπούκικες επιθέσεις της ΔΑΠ στο ΤΕΙ Λαμίας

Μπαράζ τραμπούκικων επιθέσεων από στελέχη και μέλη της ΔΑΠ του ΤΕΙ Λαμίας, απέναντι σε μέλη της ΚΝΕ και σπουδαστές, που συσπειρώνονται στο Μέτωπο Αγώνα Σπουδαστών (ΜΑΣ), καταγγέλλει το Νομαρχιακό Συμβούλιο Λαμίας της ΚΝΕ. Σε σχετική ανακοίνωση τονίζει πως «η στιγμή, που επέλεξαν οι θρασύδειλοι τραμπούκοι της ΔΑΠ για να επιτεθούν, δεν είναι τυχαία και άσχετη από το γεγονός ότι σε λίγες μέρες διεξάγονται η Γενική Συνέλευση και οι εκλογές του πραγματικού Συλλόγου Σπουδαστών στο ΤΕΙ Λαμίας».

Στόχος των επιθέσεων, σύμφωνα με το ΝΣ Λαμίας της ΚΝΕ, είναι να τρομοκρατήσουν τους σπουδαστές «που πρωτοστατούν στη δημιουργία του νέου Συλλόγου Σπουδαστών και την ανασυγκρότηση του σπουδαστικού κινήματος. Το χτύπημα είναι συνέχεια της τακτικής που ακολουθεί εδώ και χρόνια στο ΤΕΙ Λαμίας η σπουδαστική παράταξη της ΝΔ, στήνοντας ουσιαστικά ένα μηχανισμό με τρομοκρατία, ρουσφέτια και εκβιασμούς. Η τρομοκρατία και οι προσπάθειες εκφοβισμού είναι το τελευταίο όπλο που τους έχει απομείνει για να χτυπήσουν όσους αποφασίζουν να σηκώσουν το κεφάλι και να αγωνιστούν ενάντια στη σήψη και τον εκφυλισμό του σπουδαστικού κινήματος. Αλλά να είναι σίγουροι πως και αυτές οι προσπάθειες θα πέσουν στο κενό. Οι κομμουνιστές δε λύγισαν ποτέ», σημειώνει η ΚΝΕ και ιδιαίτερα επισημαίνει ότι «είναι φανερό πως οι δυνάμεις της ΚΝΕ και του ΜΑΣ, που πρωτοστατούν στην αγωνιστική ανασυγκρότηση του σπουδαστικού κινήματος, τη συμπόρευσή τους με το λαϊκό κίνημα, χαλάνε τα σχέδια όσων θέλουν σπουδαστικούς συλλόγους - σφραγίδες και τους σπουδαστές στο περιθώριο».

Το ΝΣ Λαμίας της ΚΝΕ καλεί τους σπουδαστές να βγάλουν συμπεράσματα, ενώ καταλογίζει ευθύνες και στη διοίκηση του ΤΕΙ για ανοχή αυτών των φαινομένων. «Οι σπουδαστές με τη μαζική συμμετοχή τους στις διαδικασίες του πραγματικού Συλλόγου Σπουδαστών και με την ενίσχυση των δυνάμεων του Μ.Α.Σ, θα στείλουν μήνυμα τόσο στους "μπράβους" της ΔΑΠ όσο στους πολιτικούς καθοδηγητές τους. Η τρομοκρατία δεν πρόκειται να περάσει», καταλήγει η ανακοίνωση.

ΚΟΜΜΟΥΝΙΣΤΙΚΟ ΚΟΜΜΑ ΕΛΛΑΔΑΣ
Ενίσχυση των ταξικών φραγμών

Ανακοίνωση του Γραφείου Τύπου της ΚΕ

Για τις εξαγγελίες της κυβέρνησης για το Τεχνολογικό Λύκειο το Γραφείο Τύπου της ΚΕ του ΚΚΕ με ανακοίνωσή του τονίζει:

«Οσα ανακοίνωσε το Υπουργείο Παιδείας για το "Τεχνολογικό Λύκειο" συνιστούν ενίσχυση των ταξικών φραγμών στη μόρφωση των παιδιών της λαϊκής οικογένειας, συνθέτουν το παζλ της πιο στενής σύνδεσης της εκπαίδευσης με την επιδίωξη της πλουτοκρατίας να φθηνύνει ακόμα περισσότερο η τιμή της εργατικής δύναμης.

  • Το σύνθημα του υπουργείου Παιδείας για την Τεχνική Επαγγελματική Εκπαίδευση ως ισχυρή συνιστώσα ανάπτυξης είναι ψέμα. Η ίδια η πείρα της λαϊκής οικογένειας επιβεβαιώνει ότι η καπιταλιστική ανάπτυξη μόνο δεινά μπορεί να φέρει για το λαό. Η ανεργία δε λύνεται με τη στροφή στην ΤΕΕ. Αυτό που ικανοποιείται είναι η προσφορά φθηνού εργατικού δυναμικού.
  • Οταν η κυβέρνηση μιλάει για μια "διακριτή βαθμίδα" με πιστωτικές μονάδες και "εκπαιδευτικές διαδρομές και προγράμματα", ξεθεμελιώνει ό,τι έχει απομείνει από το δομημένο πρόγραμμα που θα δίνει πτυχίο και επάγγελμα.
  • Το υπουργείο Παιδείας κάνει σαφές ότι οι ειδικότητες και η πρακτική άσκηση θα είναι σε συνεργασία με τους κοινωνικούς εταίρους και τις ανάγκες της αγοράς, δένει τις αλλαγές στο Τεχνολογικό Λύκειο με την προώθηση της διοικητικής αναδιάρθρωσης ("Καλλικράτης").
  • Το πτυχίο του Τεχνολογικού Λυκείου θα είναι χωρίς αντίκρισμα. Θα είναι ένα συμπλήρωμα στα προσόντα (τυπικά - άτυπα - μη τυπικά) που θα πιστοποιούνται από τους επαγγελματικούς φορείς.
  • Η πρόσβαση στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση που δήθεν θα δίνει με την επιλογή προγράμματος γενικής παιδείας στον τρίτο χρόνο του Τεχνολογικού Λυκείου είναι η κοροϊδία και εμπαιγμός μιας βαθιάς ταξικά δομημένης διαδρομής που δεν έχει επιστροφή.

Οι νέες ρυθμίσεις για την Τεχνικοεπαγγελματική Εκπαίδευση επιβεβαιώνουν ότι η κυρίαρχη στις μέρες μας πολιτική αντιστρατεύεται τις σύγχρονες κοινωνικές ανάγκες και δυνατότητες, γιατί, ενώ η εξέλιξη της επιστήμης και της τεχνολογίας απαιτεί ανθρώπους με πολύ υψηλότερο μορφωτικό επίπεδο από αυτό των προηγούμενων γενιών, τα κέρδη της πλουτοκρατίας απαιτούν επιφανειακές καταρτίσεις και "απασχολήσιμους".

Εδώ και τώρα η νεολαία, ο λαός να παλέψει για:

  • Τη δημιουργία επαγγελματικών σχολών αποκλειστικά δημόσιων και δωρεάν για τους νέους, οι οποίες θα είναι ενταγμένες στο εκπαιδευτικό σύστημα. Την κατάργηση κάθε πιστοποίησης, κάθε επαγγελματικών εξετάσεων, το πτυχίο να είναι η μόνη προϋπόθεση για το επάγγελμα.
  • Ενιαίο δημόσιο και δωρεάν δωδεκάχρονο σχολείο για όλα τα παιδιά μέχρι την ηλικία των 18.
  • Ενα σχολείο που στο εύρος και το βάθος του απαιτεί νέα, συλλογική μορφή οργάνωσης της εργασίας κι άλλη εξουσία, με το λαό αφέντη και νοικοκύρη στην οικονομία του τόπου του».
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ
«Τεχνολογικά Λύκεια» - προθάλαμος διά βίου εκμετάλλευσης

Σχέδιο για «Τεχνολογικό Λύκειο» που θα αντικαταστήσει τα ΕΠΑΛ και τις ΕΠΑΣ παρουσίασε χτες η κυβέρνηση

Eurokinissi

Πρόταση για «Τεχνολογικά Λύκεια» παρουσίασε, χτες, η ηγεσία του υπουργείου Παιδείας, επιδιώκοντας να «στείλει» όσο περισσότερους μαθητές στην τεχνική εκπαίδευση, από νωρίς, ώστε να διαμορφωθεί μια μισοκαταρτισμένη μάζα εργατικού δυναμικού, για πιο γρήγορη και «ολοκληρωμένη» εκμετάλλευση. Η τεχνολογική επαγγελματική εκπαίδευση παρουσιάστηκε σαν μια ευκαιρία γρήγορης αποκατάστασης για τους νέους και, ήδη, έχει ετοιμαστεί ένα προπαγανδιστικό υλικό (βίντεο κ.ά.), ώστε να γίνει πιο ελκυστική επιλογή. Το υπουργείο Παιδείας έχει σκοπό να καταθέσει το νομοσχέδιο το φθινόπωρο και από το σχολικό έτος 2012 - 2013 να υλοποιήσει ολοκληρωμένα την πρότασή του, η οποία από την αρχή ως το τέλος στρέφεται ενάντια στα παιδιά απ' τα λαϊκά στρώματα.

Τα ΕΠΑΛ και οι ΕΠΑΣ καταργούνται και θα θεσμοθετηθεί ένας «ενιαίος τύπος Τεχνολογικού Σχολείου». Η διάρκεια σπουδών στο Τεχνολογικό Λύκειο θα είναι «3+1». Τα 3 χρόνια θα είναι υποχρεωτικά, ενώ το επιπλέον έτος θα είναι προαιρετικό, αλλά θα εντάσσεται στο «τυπικό εκπαιδευτικό σύστημα», μέσω των Τμημάτων Ειδίκευσης Τεχνικής και Επαγγελματικής Εκπαίδευσης (ΕΤΕΕ) που θα ιδρυθούν. Οσοι ολοκληρώνουν την τριετή εκπαίδευση θα «κατατάσσονται» στο επίπεδο 2 του Εθνικού Πλαισίου Προσόντων, ενώ οι απόφοιτοι των ΕΤΕΕ θα κατατάσσονται στο επίπεδο 3. Να υπενθυμίσουμε πως το Εθνικό Πλαίσιο Προσόντων θα είναι ένα εργαλείο για τους εργοδότες. Σε αυτό θα μπαίνουν στο ίδιο τσουβάλι τα απολυτήρια, τα πτυχία και οι διάφορες βεβαιώσεις κ.ά.

Ειδικότητες που θα επιλέγει η «αγορά»

Στα Τεχνολογικά Λύκεια θα θεσμοθετηθούν η πρακτική άσκηση και η μαθητεία, που θα ...προσαρμόζονται «στις τοπικές συνθήκες της κάθε περιοχής, σε συνεργασία με τους επαγγελματικούς φορείς». Με λίγα λόγια, η πρακτική άσκηση και η μαθητεία θα είναι απλήρωτη δουλειά, την οποία θα «προσφέρουν» ή θα συνδιαμορφώνουν οι εργοδότες. Η παρέμβαση της «αγοράς» (δηλαδή των επιχειρήσεων) θα υπάρχει ακόμα και στις ειδικότητες των Τεχνολογικών Λυκείων, αφού αυτές θα προσδιορίζονται «με βάση τις παραγωγικές ανάγκες της χώρας σε συνεργασία με τα παραγωγικά υπουργεία, τις ανάγκες του παραγωγικού περιβάλλοντος και τις ανάγκες απασχόλησης σε τοπικό επίπεδο». Αν και αυτό φαντάζει σαν υπόσχεση για πιο άμεση απορρόφηση των αποφοίτων στην παραγωγή, δεν είναι έτσι, γιατί η ζήτηση της αγοράς σε ειδικότητες είναι πρόσκαιρη, αλλάζει διαρκώς και διέπεται από την αναρχία της καπιταλιστικής παραγωγής, καθιστώντας έτσι και την εκπαίδευση σ' αυτές τις δομές γρήγορα αναλώσιμη.

Ανακοινώθηκε, επίσης, η ένταξη των προγραμμάτων σπουδών στο Ευρωπαϊκό Σύστημα Μεταφοράς Πιστωτικών μονάδων, ώστε οι απόφοιτοι των Τεχνολογικών Λυκείων από τη μια να αποτελούν αντικείμενα εκμετάλλευσης και πανευρωπαϊκά και, από την άλλη, να προσπαθούν να αντισταθμίζουν τη γρήγορη απαξίωση των γνώσεών τους με διαρκείς επανακαταρτίσεις.

Η «ελκυστική» πρόταση του υπουργείου Παιδείας για «προώθηση νομοθετικά κατοχυρωμένων επαγγελματικών δικαιωμάτων για όλες τις ειδικότητες» στο Τεχνολογικό Λύκειο δεν είναι τίποτα άλλο από μια ακόμα «βεβαίωση σπουδών». Ο αυριανός εργαζόμενος, άλλωστε, με το σύστημα της Διά Βίου Μάθησης, θα επιδιώκει διαρκώς ν' ανανεώνει τα προσόντα του και να τα πιστοποιεί. Μέρος αυτής της διαρκούς πιστοποίησης θα είναι και η «βεβαίωση» ειδικότητας απ' το Τεχνολογικό Λύκειο. Ετσι, το Τεχνολογικό Λύκειο δε θα είναι ακριβώς λύκειο αλλά ...ένα «τοπικό κέντρο παροχής γνώσεων και δεξιοτήτων» που θα «προσφέρει» «εναλλακτικές διαδρομές». Ενα «κέντρο» το οποίο θα συνδεθεί και με τις δομές Διά Βίου Μάθησης (κατάρτισης και επανακατάρτισης). Πρακτικά, θα συνεχιστούν οι διάφορες ταχύτητες στην τεχνική επαγγελματική εκπαίδευση, αφού θα υπάρχει το τριετές πτυχίο, το τετραετές πτυχίο μέσω των ΕΤΕΕ, ενώ θα ακολουθεί ο μαραθώνιος των πιστοποιητικών και των βεβαιώσεων απ' τις δομές Διά Βίου Μάθησης, για επανακατάρτιση.

Κοροϊδία περί «πρόσβασης» στην Ανώτατη Εκπαίδευση

Στο Τεχνολογικό Λύκειο οι ώρες για τα μαθήματα ειδικότητας θα αυξηθούν, σε σχέση με τα ΕΠΑΛ και τις ΕΠΑΣ. Στη Β' τάξη οι ώρες για την ειδικότητα θα είναι 580 ετησίως (στα ΕΠΑΛ είναι 522), ενώ στη Γ' τάξη θα είναι 783 (στα ΕΠΑΛ είναι 667). Ο μαθητής θα αποφασίζει για τον τομέα που θα ακολουθήσει στη Β' Τάξη του Τεχνολογικού Λυκείου, ενώ η Α' τάξη θα έχει σχεδόν κοινά μαθήματα με το Γενικό Λύκειο και στο τέλος της οι μαθητές θα έχουν τη δυνατότητα να μεταπηδήσουν στη Β' τάξη του Γενικού Λυκείου.

Το υπουργείο λέει επίσης ότι «η πρόσβαση στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση δεν είναι η βασική προτεραιότητα του Τεχνολογικού Λυκείου». Πρακτικά, λέει ότι «όποιος τελειώνει τη Γ' τάξη του Τεχνολογικού Λυκείου, θα έχει πρόσβαση στα ΤΕΙ συμμετέχοντας σε ειδικές εξετάσεις», ενώ όποιος ολοκληρώνει το τέταρτο (προαιρετικό) έτος «και εφόσον έχει επιτύχει στις εξετάσεις πιστοποίησης, θα έχει πρόσβαση στα ΤΕΙ, χωρίς εισαγωγικές εξετάσεις, με κριτήρια που θα οριστούν από το υπουργείο Παιδείας και τα ΤΕΙ»! Οσοι έχουν καταφέρει να κάνουν όλη αυτή τη διαδρομή θα εισάγονται σε Τμήματα ΤΕΙ αντίστοιχα του τομέα της ειδικότητάς τους. Επίσης, θα υπάρχει και μια άλλη «εναλλακτική διαδρομή»: Στη Γ' τάξη του Τεχνολογικού Λυκείου θα υπάρχει τμήμα «Γενικής Παιδείας», για τους μαθητές που θα αποφασίσουν να δώσουν πανελλήνιες.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ