Τετάρτη 28 Μάη 2003
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΠΑΙΔΕΙΑ
ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΕΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ
Με προβλήματα στη Φυσική κατεύθυνσης

Επεισοδιακή ήταν η χτεσινή μέρα των πανελλαδικών εξετάσεων καθώς μία ασάφεια στο τέταρτο ερώτημα του 3ου θέματος της Φυσικής κατεύθυνσης της Β' Λυκείου, δημιούργησε πρόβλημα σε μαθητές της θετικής και τεχνολογικής κατεύθυνσης. Η Κεντρική Επιτροπή Εξετάσεων Ενιαίων Λυκείων ανακοίνωσε χτες ότι το συγκεκριμένο θέμα δε θα βαθμολογηθεί και οι 9 μονάδες του να ισοκατανεμηθούν στα άλλα τρία ερωτήματα, σημειώνοντας ότι «η λύση αντιμετωπίζεται με περισσότερους από έναν τρόπους από τους οποίους ένας δεν οδηγεί σε αποτέλεσμα». Από την πλευρά της, η Ενωση Ελλήνων Φυσικών κάνει λόγο για σοβαρό επιστημονικό λάθος και ασάφεια και στα άλλα υποερωτήματα του 3ου θέματος και προτείνει να αποσυρθεί η απόφαση της Κεντρικής Επιτροπής Εξετάσεων και να δοθεί οδηγία προς τους βαθμολογητές να επιδείξουν ανοχή και να βαθμολογήσουν όλες τις ορθές απαντήσεις.

Οι εξετάσεις συνεχίζονται αύριο Πέμπτη με Αρχαία Ελληνική Γλώσσα και Γραμματεία γενικής παιδείας για τη Β' Λυκείου, ενώ οι τελειόφοιτοι της Γ' Λυκείου και υποψήφιοι για την τριτοβάθμια εκπαίδευση εξετάζονται στη Νεοελληνική Λογοτεχνία θεωρητικής και Μαθηματικά θετικής και τεχνολογικής κατεύθυνσης.

Β` ΛΥΚΕΙΟΥ
Αρχές Φιλοσοφίας θεωρητικής κατεύθυνσης

ΟΜΑΔΑ Α`

Α.1 Να γράψετε στο τετράδιό σας τα ονόματα των φιλοσόφων της Στήλης Α και δίπλα το γράμμα της θέσης που αποδίδεται στον καθένα από αυτούς από τη Στήλη Β.

Στήλη Α:

1. Θαλής

2. Αριστοτέλης

3. Ντεκάρτ

4. Λοκ

Στήλη Β:

α. Η αρετή συνίσταται στη μεσότητα μεταξύ δύο ακροτήτων, μεταξύ μιας υπερβολής και μιας έλλειψης.

β. Σε κάθε αισθητό πράγμα θα πρέπει να διακρίνουμε την υλική υπόστασή του από τις ποιότητές του.

γ. Η ύπαρξη του κακού στη ζωή μας μπορεί να συμβάλει στην ηθική άσκησή μας.

δ. Το κυρίαρχο στοιχείο της φύσης, από το οποίο δημιουργήθηκαν τα πάντα, είναι ο αέρας.

ε. Αρχή του κόσμου είναι το νερό.

στ. Η διαδικασία της αλληλεπίδρασης σώματος και ψυχής μέσω του «κωναρίου» συντελείται με τη συνδρομή των ζωικών πνευμάτων.

Μονάδες 8

Α.2 Να δώσετε το περιεχόμενο των ακολούθων όρων:

  • οντολογία
  • «άπειρον»
  • «θυμοειδές»
  • «προτάσεις του πρέπει»:

Μονάδες 12

Α.3 Ποιος είναι ο ρόλος της υπερβατικολογικής συνείδησης για τη συγκρότηση της εμπειρίας κατά τον Καντ;

Μονάδες 15

Α.4 Για ποιους λόγους ο Χιουμ απορρίπτει την ύπαρξη της πνευματικής υπόστασης;

Μονάδες 15

ΟΜΑΔΑ Β`

Β.1 Ποιες οντολογικές θέσεις του Αριστοτέλη αναφέρονται στο παρακάτω κείμενο και πώς οι θέσεις αυτές εκφράζουν τη διαφοροποίησή του από τη θεωρία των ιδεών του Πλάτωνα;

«Το οντολογικώς πραγματικό αντικείμενο του Πλάτωνα - οι ιδέες - δόθηκε από τον Αριστοτέλη υπό τον όρο της ουσίας. Σε άλλες περιστάσεις το αποκαλούσε μορφή, νοητή ουσία. Ενώ για τον Πλάτωνα η ουσία είναι στην πράξη ανεξάρτητη από τα επιμέρους αντικείμενα, στον Αριστοτέλη η ουσία είναι πραγματική μόνον όταν εμπραγματώνεται, δηλαδή μόνον όταν πραγματοποιείται μέσα στα φαινόμενα αντικείμενα και εκεί προσλαμβάνει κάποια μορφή αντιληπτή από την αισθητηριακή εμπειρία (...) Για τον Αριστοτέλη όλη η φύση προσπαθεί πάντοτε να πραγματοποιήσει τον εαυτό της, να αναπτύξει τις δυνατότητές της σε πραγματικότητες, να εμπραγματώσει τις δυνατότητές της, όπως κάνει ο σπόρος του τριαντάφυλλου, όταν καταλήγει στην ωραιότητα του άνθους, ή όπως κάνει ο σπόρος του ανθρώπου από τη σύλληψή του μέχρι την πλήρη άνθησή του σε ολοκληρωμένο άνθρωπο. Το κάθε πράγμα προσπαθεί να εμπραγματώσει την ουσία του».

Γ. Σαχακιάν, Ιστορία της Φιλοσοφίας, τ. Α`, μτφρ. Χρ. Μαλεβίτση, εκδ. Παρμενίδης, Αθήνα 1979.

Μονάδες 25

Β.2 Να σχολιάσετε τις απόψεις του Επίκουρου για την ηδονή, που εκφράζονται στο παρακάτω απόσπασμα, και να τις συγκρίνετε με εκείνες του Αντισθένη και του Αρίστιππου (χωρίς λεπτομερή αναφορά στις θεωρίες τους).

«Οταν λέμε ότι η ηδονή είναι ο σκοπός της ζωής, δεν εννοούμε τις ηδονές των ασώτων και εκείνες που βρίσκονται στην απόλαυση... αλλά την απαλλαγή από τον πόνο του σώματος και από την ταραχή του νου. Γιατί την ευχάριστη ζωή δεν την εξασφαλίζουν το πιοτό και τα αδιάκοπα ξεφαντώματα, ούτε οι σεξουαλικές ηδονές, ούτε η απόλαυση των ψαριών και οι άλλες λιχουδιές του πλούσιου τραπεζιού, αλλά ο νηφάλιος στοχασμός που αναζητεί τις αιτίες για κάθε εκλογή και απόρριψη και απομακρύνει τις δοξασίες που δημιουργούν την πιο μεγάλη σύγχυση στο νου».

Επικούρου, Επιστολή προς Μενοικέα, από A. A. LONG, Η ελληνιστική φιλοσοφία, εκδ. Μορφωτικό Ιδρυμα Εθνικής Τραπέζης, Αθήνα 1997.

Μονάδες 25

Γ' ΛΥΚΕΙΟΥ
Μαθηματικά και Στοιχεία Στατιστικής γενικής παιδείας

ΘΕΜΑ 1ο

Α. Να αποδείξετε ότι η παράγωγος της συνάρτησης f(x) = χ είναι f'(χ) = 1.

Μονάδες 8

Β. Πότε μια συνάρτηση f σε ένα διάστημα Δ του πεδίου ορισμού της λέγεται γνησίως αύξουσα και πότε γνησίως φθίνουσα;

Μονάδες 6

Γ. Να δώσετε τον ορισμό της διαμέσου (δ) ενός δείγματος ν παρατηρήσεων.

Μονάδες 6

Δ. Να χαρακτηρίσετε τις προτάσεις που ακολουθούν, γράφοντας στο τετράδιο σας τη λέξη Σωστό ή Λάθος δίπλα στο γράμμα που αντιστοιχεί σε κάθε πρόταση.

α. Το εύρος είναι μέτρο θέσης.

β. Η διακύμανση εκφράζεται με τις ίδιες μονάδες με τις οποίες εκφράζονται οι παρατηρήσεις.

γ. Ισχύει (f(g(x)))' = f' (g(x)). g' (x)

όπου f, g παραγωγίσιμες συναρτήσεις.

δ. Δύο ενδεχόμενα Α και Β του ίδιου δειγματικού χώρου Ω λέγονται ασυμβίβαστα, όταν ---------------.

ε. Το κυκλικό διάγραμμα χρησιμοποιείται μόνο για τη γραφική παράσταση των ποσοτικών μεταβλητών.

Μονάδες 5

ΘΕΜΑ 2ο

Στο σύλλογο καθηγητών ενός λυκείου το 55% είναι γυναίκες, το 40% των καθηγητών είναι φιλόλογοι και το 30% είναι γυναίκες φιλόλογοι. Επιλέγουμε τυχαία έναν καθηγητή για να εκπροσωπήσει το σύλλογο σε κάποια επιτροπή.

Να υπολογίσετε τις πιθανότητες ο καθηγητής να είναι:


α. γυναίκα ή φιλόλογος

Μονάδες 5

β. γυναίκα και όχι φιλόλογος

Μονάδες 5

γ. άνδρας και φιλόλογος

Μονάδες 7

δ. άνδρας ή φιλόλογος.

Μονάδες 8

ΘΕΜΑ 3ο

Δίνεται η συνάρτηση ----------------

Α. Να γράψετε στο τετράδιο σας το γράμμα που αντιστοιχεί στη σωστή απάντηση.

Το πεδίο ορισμού της συνάρτησης είναι το σύνολο:

α. R β. (-1,1) γ. R- {-1,1} δ. (1, + )

Μονάδες 5

Β. Να αποδείξετε ότι f'(χ)<0 για κάθε χ του πεδίου ορισμού της.

Μονάδες 7

Γ. Να υπολογίσετε το -------------

Μονάδες 6

Δ. Να βρείτε τη γωνία που σχηματίζει η εφαπτομένη της γραφικής παράστασης της f στο σημείο (0, f(0)) με τον άξονα χ' χ.

Μονάδες 7

ΘΕΜΑ 4ο

Στον πίνακα που ακολουθεί παρουσιάζεται η χρηματική παροχή από τους γονείς, σε ευρώ, δείγματος έξι μαθητών της πρώτης τάξης (ομάδα Α) και έξι μαθητών της δεύτερης τάξης (ομάδα Β) ενός Γυμνασίου.

Ομάδα Α: 1, 8, 9, 5, 3, 4

Ομάδα Β: 7, 14, 6, 4, 12, 5

α. Να υπολογίσετε τη μέση τιμή και τη διάμεσο των παρατηρήσεων κάθε ομάδας.

Μονάδες 6

β. Να συγκρίνετε μεταξύ τους ως προς την ομοιογένεια τις δύο ομάδες.


Μονάδες 5

γ. Αν σε κάθε παρατήρηση της ομάδας Α, γίνει αύξηση 20% και οι παρατηρήσεις της ομάδας Β αυξηθούν κατά 5 ευρώ η κάθε μία, πώς διαμορφώνονται οι νέες μέσες τιμές των δύο ομάδων;

Μονάδες 8

δ. Να συγκρίνετε μεταξύ τους ως προς την ομοιογένεια τις δύο ομάδες με τα νέα δεδομένα.

Μονάδες 6

Β΄ ΛΥΚΕΙΟΥ
Φυσική θετικής και τεχνολογικής κατεύθυνσης

ΘΕΜΑ 1ο

Στις ερωτήσεις 1 - 4 να γράψετε στο τετράδιό σας τον αριθμό της ερώτησης και δίπλα σε κάθε αριθμό το γράμμα που αντιστοιχεί στη σωστή απάντηση.

1. Η σχέση που δίνει την ένταση ενός εναλλασσόμενου ρεύματος είναι:

--------------------- (S.I.). Η ενεργός ένταση του ρεύματος είναι:

α. 20Α

β. 10Α

γ.

δ. 2Α.

Μονάδες 5

2. Εστω σύστημα τριών ομόσημα φορτισμένων σωματιδίων. Αν διπλασιάσουμε το φορτίο του καθενός σωματιδίου διατηρώντας τις θέσεις τους σταθερές, τότε η ολική ηλεκτρική δυναμική ενέργεια του συστήματος των τριών σωματιδίων θα:

α. παραμείνει ίδια

β. διπλασιασθεί

γ. τριπλασιασθεί

δ. τετραπλασιασθεί.

Μονάδες 5

3. Λεπτός αγώγιμος δίσκος στρέφεται με σταθερή γωνιακή ταχύτητα ύ, περί άξονα κάθετο στο επίπεδό του και διερχόμενο από το κέντρο του, μέσα σε ομογενές μαγνητικό πεδίο. Το επίπεδο του δίσκου είναι παράλληλο προς τις μαγνητικές γραμμές του πεδίου. Αν διπλασιάσουμε το μέτρο της γωνιακής ταχύτητας του δίσκου, τότε η ΗΕΔ από επαγωγή ανάμεσα στο κέντρο και σε οποιοδήποτε σημείο της περιφέρειας του δίσκου θα:

α. παραμείνει ίση με μηδέν

β. διπλασιασθεί

γ. τετραπλασιασθεί


δ. υποδιπλασιασθεί.

Μονάδες 5

4. Στην ισόχωρη θέρμανση ιδανικού αερίου, για την απορροφούμενη θερμότητα Q και για τη μεταβολή της εσωτερικής του ενέργειας ΔU ισχύει ότι:

α. Q = 0

β. Q = ΔU

γ. Q = ΔU

δ. ΔU = 0

Μονάδες 5

5. Να γράψετε στο τετράδιό σας τα γράμματα της στήλης Α και δίπλα σε κάθε γράμμα τον αριθμό της μονάδας της στήλης Β, που αντιστοιχεί σωστά.

Α:

α. Επαγωγή τάση

β. Συντελεστής αυτεπαγωγής

γ. Ενταση μαγνητικού πεδίου

δ. Ισχύς ηλεκτρικού ρεύματος

ε. Δύναμη Laplace

B:

1. Henry

2. Volt

3. Watt

4. Tesla

5. Newton

6. Weber

Μονάδες 5

ΘΕΜΑ 2ο

1. Ιδανικό μονοατομικό αέριο συμπιέζεται ισόθερμα στο μισό του αρχικού του όγκου.

1. Α Η πίεση του αερίου: (επιλέξτε)

α) διπλασιάζεται

β) υποδιπλασιάζεται

γ) παραμένει σταθερή.

Μονάδες 2

Να δικαιολογήσετε την απάντησή σας.

Μονάδες 2

1. Β Η ενεργός ταχύτητα του αερίου: (επιλέξτε)

α) διπλασιάζεται

β) υποδιπλασιάζεται

γ) παραμένει σταθερή.


Μονάδες 2

Να δικαιολογήσετε την απάντησή σας.

Μονάδες 2

2. Αν σε μια μηχανή Carnot, διπλασιάσουμε ταυτόχρονα τις θερμοκρασίες της θερμής και της ψυχρής δεξαμενής θερμότητας, τότε ο συντελεστής απόδοσης της μηχανής: (επιλέξτε)

α) διπλασιάζεται

β) παραμένει ίδιος

γ) υποδιπλασιάζεται

Μονάδες 2

Να δικαιολογήσετε την απάντησή σας.

Μονάδες 3

3. Αγωγός ΚΛ κινείται με σταθερή ταχύτητα ---------------, χωρίς τριβές, πάνω στους παράλληλους αγωγούς Γχ1 και Δχ2 μένοντας διαρκώς κάθετος και σε επαφή με αυτούς. Τα άκρα Γ και Δ συνδέονται μεταξύ τους με αγωγό ΓΔ ορισμένης ηλεκτρικής αντίστασης. Η όλη διάταξη βρίσκεται σε ομογενές μαγνητικό πεδίο -------------------- κάθετο στο επίπεδο που ορίζουν οι αγωγοί και με φορά όπως φαίνεται στο σχήμα.

----------------------------------------------

3. Α Η φορά του ρεύματος που θα διαρρέει το σύρμα ΓΔ είναι: (επιλέξτε)

α) από το Δ προς το Γ

β) από το Γ προς το Δ

Μονάδες 2

Να δικαιολογήσετε την απάντησή σας.

Μονάδες 4

3. Β Χρειάζεται να ασκείται εξωτερική δύναμη στον αγωγό ΚΛ, ώστε να κινείται με σταθερή ταχύτητα;

α) Ναι β) Οχι

Μονάδες 2

Να δικαιολογήσετε την απάντησή σας.

Μονάδες 4

ΘΕΜΑ 3ο

Ορισμένη ποσότητα ιδανικού μονοατομικού αερίου βρίσκεται σε κατάσταση θερμοδυναμικής ισορροπίας Α σε θερμοκρασία ΤΑ = 400Κ, πίεση ΡΑ = 4·105Ν/m2 και όγκο

VA=10-3m3. Από την κατάσταση αυτή το αέριο υποβάλλεται στις παρακάτω διαδοχικές μεταβολές:


α) ισοβαρή θέρμανση ΑΒ, μέχρι την κατάσταση θερμοδυναμικής ισορροπίας Β με όγκο VB = 2.10-3m3.

β) αδιαβατική ψύξη ΒΓ, μέχρι την κατάσταση θερμοδυναμικής ισορροπίας Γ με όγκο Vr = 3,2.10 -3m3 και πίεση Ρr = 105N/m2.

3. Α Να παρασταθούν γραφικά (ποιοτικά) οι παραπάνω μεταβολές σε διάγραμμα Ρ-V.

Μονάδες 5

3. Β Να υπολογιστεί η θερμοκρασία του αερίου στην κατάσταση Β.

Μονάδες 5

3. Γ Να υπολογιστεί το παραγόμενο έργο κατά την ισοβαρή μεταβολή ΑΒ.

Μονάδες 6

3. Δ Να υπολογιστεί η συνολική μεταβολή της εσωτερικής ενέργειας του αερίου.

Μονάδες 9

Δίνονται: ----------------- και -----------------

ΘΕΜΑ 4ο

Σωματίδιο μάζας m = l,6.l0-27 kg και φορτίου q = + l,6.10-19 C εισέρχεται στην περιοχή ΓΔΚΖΓ όπου επικρατεί ομογενές μαγνητικό πεδίο έντασης Β = 10-2Τ, με ταχύτητα -------------κάθετη στις μαγνητικές γραμμές και κάθετη στη ΔΚ. Το σωματίδιο διαγράφει τεταρτοκύκλιο μέχρι το σημείο Ο, όπου και εξέρχεται από το μαγνητικό πεδίο με ταχύτητα μέτρου u0=106 m/s. Στο σημείο Ο υπάρχει μικρή οπή μέσω της οποίας το σωματίδιο εισέρχεται σε ομογενές ηλεκτρικό πεδίο που σχηματίζεται ανάμεσα σε δύο παράλληλες μεταλλικές πλάκες ΖΛ και ΜΝ, με ταχύτητα παράλληλη στις δυναμικές του γραμμές. Το πεδίο έχει ένταση μέτρου Ε = 2,5·103N/C και φορά όπως φαίνεται στο σχήμα.


-------------------------------------------------

α. Να βρείτε το μέτρο υΑ της ταχύτητας του σωματιδίου, όταν εισέρχεται στο μαγνητικό πεδίο.

Μονάδες 4

β. Να υπολογίσετε την ακτίνα της τροχιάς που διαγράφει το σωματίδιο μέσα στο μαγνητικό πεδίο.

Μονάδες 5

γ. Να υπολογίσετε τη διαφορά δυναμικού μεταξύ των πλακών ΖΛ και ΜΝ, ώστε το σωματίδιο να φθάσει με μηδενική ταχύτητα στην πλάκα ΜΝ.

Μονάδες 7

δ. Να βρεθεί ο συνολικός χρόνος κίνησης του σωματιδίου από τη στιγμή της εισόδου στο μαγνητικό πεδίο μέχρι να φθάσει στην πλάκα ΜΝ.

Μονάδες 9

Η επίδραση του πεδίου βαρύτητας να θεωρηθεί αμελητέα. Δίνεται π = 3,14.




Ματαιώθηκε το Συνέδριο της ΕΣΕΕ

Σε μαζικές Γενικές Συνελεύσεις και συμμετοχή στις διαδηλώσεις στη Θεσσαλονίκη, καλεί η ΠΚΣ

Τον ίδιο δρόμο με αυτόν του Πανσπουδαστικού Συνεδρίου της ΕΦΕΕ ακολούθησε και το Πανσπουδαστικό της ΕΣΕΕ (ΤΕΙ), που ήταν προγραμματισμένο να πραγματοποιηθεί το προηγούμενο Σαββατοκύριακο. Συγκεκριμένα, οι εκπρόσωποι της ΠΑΣΠ και της ΕΑΑΚ δεν εμφανίστηκαν καν στο χώρο του συνεδρίου, όπως ακριβώς έκαναν και στην ΕΦΕΕ, ενώ η ΠΚΣ που προσπαθούσε με όλες της τις δυνάμεις να πραγματοποιηθεί το Συνέδριο καταγγέλλει ότι και η ΔΑΠ εμφανίστηκε τη στιγμή που ήδη η ματαίωση του Πανσπουδαστικού Συνεδρίου είχε δρομολογηθεί.

«Ο στόχος είναι ξεκάθαρος - υπογραμμίζει η ΠΚΣ - να περάσει με κάθε τίμημα και κόστος η πολιτική της υποβάθμισης των πτυχίων μας, της ιδιωτικοποίησης των σπουδών μας, της αποσύνδεσης πτυχίου - επαγγέλματος». Παραπέρα, καταγγέλλει ότι οι υπόλοιπες παρατάξεις που ευθύνονται για τη διάλυση του Συνεδρίου «είναι οι δυνάμεις αυτές που καθημερινά με την τακτική τους έχουν σκοπό να απονεκρώσουν τους σπουδαστικούς συλλόγους, τις μαζικές διαδικασίες, τις γενικές συνελεύσεις, να τους απαξιώσουν στα μάτια των σπουδαστών». Δηλώνοντας ότι θα συνεχίσει να πρωτοστατεί στον αγώνα για την ανάταση του σπουδαστικού κινήματος που περνάει μέσα από την αλλαγή των συσχετισμών, η ΠΚΣ καλεί τους σπουδαστές σε μαζικές γενικές συνελεύσεις και συμμετοχή στις διαδηλώσεις της «Δράση: Θεσσαλονίκη 2003» στις 20 - 22 Ιούνη στη Θεσσαλονίκη.

ΕΚΤΑΚΤΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ ΤΕΙ
Να δοθεί οριστική λύση για τους απλήρωτους

Επίκαιρη Ερώτηση του ΚΚΕ στη Βουλή

Το τεράστιο πρόβλημα του έκτακτου εκπαιδευτικού προσωπικού των ΤΕΙ, που σε πολλές περιπτώσεις μένει απλήρωτο για μήνες, φέρνει στη Βουλή, με Επίκαιρη Ερώτησή του, το ΚΚΕ. Συγκεκριμένα, ο βουλευτής του Κόμματος Γ. Χουρμουζιάδης επισημαίνει στην Επίκαιρη Ερώτηση προς τον υπουργό Παιδείας ότι το πρόβλημα επανέρχεται με νέα οξύτητα και σε ορισμένα ΤΕΙ οι έκτακτοι δεν έχουν πληρωθεί ακόμα τα δώρα Χριστουγέννων και Πάσχα, καθώς και τα δεδουλευμένα των μηνών Γενάρη, Φλεβάρη, Μάρτη και Απρίλη.

«Οι εργαζόμενοι αυτοί, που αποτελούν τη συντριπτική πλειοψηφία του εκπαιδευτικού προσωπικού των ΤΕΙ και καλύπτουν πάγιες ανάγκες των ιδρυμάτων, ταλαιπωρούνται κάθε χρόνο μέχρι να πληρωθούν τα δεδουλευμένα τους», τονίζει ο Γ. Χουρμουζιάδης και εξηγεί ότι «το πρόβλημα το δημιουργούν: α) η μικρή χρηματοδότηση των ΤΕΙ που εφαρμόζει η κυβέρνηση και έχει ως αποτέλεσμα την καθυστέρηση καταβολής των δεδουλευμένων στο έκτακτο ωρομίσθιο εκπαιδευτικό προσωπικό και β) η μη πρόσληψη μόνιμου εκπαιδευτικού προσωπικού στα ιδρύματα για την κάλυψη των αναγκών τους».

Ο βουλευτής του ΚΚΕ ρωτά τον υπουργό Παιδείας τι μέτρα προτίθεται να πάρει για την άμεση καταβολή των δεδουλευμένων στο έκτακτο εκπαιδευτικό προσωπικό στα ΤΕΙ της χώρας, αλλά και για την οριστική αντιμετώπιση του προβλήματος.

ΠΕΥΚΑ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
Ξανά στο δρόμο για σχολείο

Στους δρόμους ήταν πάλι χτες ο μαθητόκοσμος, δάσκαλοι και γονείς της Κοινότητας Πεύκων της Θεσσαλονίκης, απαιτώντας σχολικές αίθουσες για τις ανάγκες των παιδιών και απορρίπτοντας τη «λύση» απελπισίας που προτείνουν οι αρμόδιοι φορείς για διπλή βάρδια!

Ολοι μαζί έκαναν πορεία στη Λ. Παπανικολάου και στη συνέχεια στην περιφερειακή οδό, την οποία και απέκλεισαν συμβολικά για μισή ώρα.

Οι κινητοποιήσεις απ' ό,τι δείχνουν τα πράγματα θα συνεχιστούν, γιατί το Σεπτέμβρη δε θα λειτουργήσουν τα σχολεία, αφού δεν υπάρχει πια ελεύθερος χώρος για να γίνει τάξη. Εχουν ήδη χρησιμοποιηθεί, υπόγεια, αποθήκες, γραφεία δασκάλων, αίθουσες υπολογιστών, ακόμα και χώροι της εκκλησίας!

ΔΗΜΟΤΙΚΟ - ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΣΥΚΟΥΡΙΟΥ ΛΑΡΙΣΑΣ
Κακοτεχνίες στο καινούριο κτίριο

Ερώτηση του ΚΚΕ στη Βουλή

Εδώ και έναν περίπου χρόνο, το Δημοτικό Σχολείο και το Νηπιαγωγείο Συκουρίου Λάρισας στεγάζονται σε καινούριο κτίριο, όμως οι πολλές και σοβαρές κακοτεχνίες δημιουργούν προβλήματα στην ομαλή λειτουργία των δυο σχολείων. Αυτό καταγγέλλουν, σε Ερώτηση που κατέθεσαν στη Βουλή προς τους υπουργούς Παιδείας και Εσωτερικών, οι βουλευτές του ΚΚΕ Τάκης Τσιόγκας, Νίκος Γκατζής και Αντώνης Σκυλλάκος.

Συγκεκριμένα, οι βουλευτές καταγγέλλουν ότι όταν βρέχει οι αίθουσες του Νηπιαγωγείου πλημμυρίζουν, οι πόρτες φεύγουν απ' τη θέση τους εύκολα, τα παράθυρα δεν κλείνουν καλά, σοβάδες πέφτουν από τους τοίχους, δεκάδες πλάκες της αυλής έχουν σπάσει.

«Είναι φανερό», τονίζουν, «ότι σε καμιά περίπτωση δε δικαιολογούνται τόσες κακοτεχνίες, που εγκυμονούν κινδύνους για την ασφάλεια και τη ζωή ακόμη μαθητών και εκπαιδευτικών, σε ένα διδακτήριο και μάλιστα καινούριο. Γι' αυτό, οι άμεσα ενδιαφερόμενοι ζητούν να επισκευαστούν αυτές μέσα στο καλοκαίρι, ώστε να λειτουργήσουν χωρίς προβλήματα τη νέα σχολική χρονιά τα σχολεία».

Οι βουλευτές του ΚΚΕ ρωτούν τους υπουργούς εάν θα παρέμβουν για να ξεκινήσουν άμεσα οι εργασίες επισκευής του συγκεκριμένου κτιρίου.

ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΑΤΡΩΝ
Σε δεύτερο γύρο οι πρυτανικές εκλογές

Πραγματοποιήθηκαν χτες οι πρυτανικές εκλογές στο Πανεπιστήμιο Πατρών με τη συμμετοχή πέντε ψηφοδελτίων για την εκλογή πρύτανη και αντιπρυτάνεων.

Τα αποτελέσματα της εκλογικής διαδικασίας κατά την οποία ψήφισαν 1.191 εκλέκτορες έχουν ως εξής:

Ο Χρήστος Χατζηθεοδώρου με υποψήφιους αντιπρυτάνεις τους Παναγιώτη Γκούμα, Γιώργο Σταυρόπουλο και Ιωάννα Νταούλη - Ντεμούση πήρε 331 ψήφους. Ο Γιώργος Δημητρακόπουλος με υποψήφιους αντιπρυτάνεις τους Πέτρο Γρουμπό, Γιώργο Φερεντίνο και Δημήτρη Χριστοδουλάκη πήρε 327 ψήφους. Ο Γιώργος Παπαδόπουλος με υποψήφιους αντιπρυτάνεις τους Γιώργο Νικηφορίδη, Τάσο Μπούντη και Ιωάννη Κατσίλλη πήρε 170 ψήφους. Ο Δημήτρης Τσουμπελής με υποψήφιους αντιπρυτάνεις τους Κώστα Παπαδάκη, Κώστα Ραβάνη και Χρήστο Τερέζη πήρε 160 ψήφους. Ο Νίκος Ασπράγγαθος που υποστηρίχτηκε από τη «Δημοκρατική Πανεπιστημονική Κίνηση μελών ΔΕΠ Πατρών» (ΔΗΠΑΚ), την «Πανεπιστημονική Κίνηση Συνεργασίας Μεταπτυχιακών Φοιτητών» και την ΠΚΣ με υποψήφιους αντιπρυτάνεις τους Ρόνη Αγγελάτου, Αθανάσιο Κουτίνα και Λευτέρη Κυρούση, πήρε 153 ψήφους.

Σήμερα θα διεξαχθεί ο δεύτερος γύρος μεταξύ των Χρήστου Χατζηθεοδώρου και Γιώργου Δημητρακόπουλου.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ