Τρίτη 28 Ιούνη 2005
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΠΑΙΔΕΙΑ
ΜΟΝΑΧΟ
Κατάληψη στο Προξενείο

Σε κατάληψη του Τμήματος Εκπαίδευσης του Γενικού Προξενείου του Μονάχου προχώρησαν, χθες το πρωί, η Ομοσπονδία Γονέων Βαυαρίας, οι Σύλλογοι Γονέων Μονάχου και Νταχάου, καθώς και οι Σχολικές Επιτροπές των ελληνικών σχολείων. Αίτημα των γονιών είναι το υπουργείο Παιδείας να παγώσει τις προτεινόμενες αλλαγές που προωθούνται σχετικά με την «αξιολόγηση» των μαθητών από το Δημοτικό και να ξεκινήσει διάλογος με τα όργανα των γονέων και των εκπαιδευτικών, ώστε οι αλλαγές που θα γίνουν «να αναβαθμίζουν τα σχολεία, αντί να τα υποβαθμίζουν». Οι γονείς δηλώνουν αποφασισμένοι να κλιμακώσουν τις κινητοποιήσεις τους, τις επόμενες μέρες.

Τον Ιούλη τα μηχανογραφικά

Ξεκίνησε από χτες η ανάρτηση στα σχολεία των βαθμολογιών των μαθημάτων της Γ' Λυκείου που εξετάστηκαν πανελλαδικά και μέχρι αύριο Τετάρτη οι βαθμολογίες των υποψηφίων θα έχουν αναρτηθεί στα σχολεία όλης της χώρας. Σύμφωνα με τις ανακοινώσεις του υπουργείου Παιδείας, από τις 5 Ιούλη θα ξεκινήσει η χορήγηση των βεβαιώσεων για την πρόσβαση στις σχολές της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης.

Οι υποψήφιοι για την τριτοβάθμια εκπαίδευση θα υποβάλουν το μηχανογραφικό τους δελτίο από τη Δευτέρα 11 Ιούλη μέχρι και την Παρασκευή 22 Ιούλη, στην επιτροπή που εδρεύει στη Διεύθυνση ή το Γραφείο Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης στο οποίο υπάγεται το σχολείο απ' όπου αποφοίτησαν ή κατέθεσαν αίτηση για συμμετοχή στις εξετάσεις. Μαζί με το μηχανογραφικό δελτίο οι υποψήφιοι καταθέτουν: επικυρωμένο αντίγραφο του απολυτηρίου και φωτοαντίγραφο της βεβαίωσης με τους βαθμούς πρόσβασης το οποίο επικυρώνεται από το μέλος που ελέγχει τα δικαιολογητικά μόνο με την επίδειξη του πρωτοτύπου.

ΛΑΡΙΣΑ
Αντιδράσεις για τα πτυχία «μαϊμού»

Ανακοινώσεις της Μαθητικής Επιτροπής του ΚΣ της ΚΝΕ και της Επιτροπής Εκπαιδευτικών Νομού Λάρισας του ΠΑΜΕ

Αντιδράσεις προκάλεσε η αποκάλυψη ότι ιδιωτικά Τεχνικά Επαγγελματικά Εκπαιδευτήρια (ΤΕΕ), που λειτουργούν στη Λάρισα, έδιναν σε μαθητές πλαστά πτυχία έναντι αδράς αμοιβής. Υπενθυμίζουμε ότι σ' αυτήν την καταγγελία προχώρησαν εκπρόσωποι της Ομοσπονδίας Ιδιωτικών Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ελλάδας, οι οποίοι εκτιμούν πως η βιομηχανία έκδοσης πλαστών απολυτηρίων στήθηκε και λειτουργεί εδώ και τέσσερα χρόνια τουλάχιστον, οι μαθητές που πήραν απολυτήριο μ' αυτόν τον τρόπο, στη Λάρισα, ανέρχονται σε 200 - 300 και η «ταρίφα» της αμοιβής ανά άτομο κυμαίνεται από 15.000 έως 20.000 ευρώ. Μάλιστα, ο βαθμός απολυτηρίου αυτών των μαθητών ήταν πάνω από 18, με αποτέλεσμα να έχουν πλεονέκτημα έναντι των άλλων μαθητών και ως προς την άσκηση του επαγγέλματος και για την πρόσβασή τους στα ΤΕΙ.

Αφού επισημαίνει ότι οι παραπάνω αποκαλύψεις μόνο αγανάκτηση μπορούν να προκαλέσουν, η Μαθητική Επιτροπή του ΚΣ της ΚΝΕ, τονίζει: «Η ανησυχία και η αγωνία των νέων ανθρώπων για το μέλλον τους γίνεται εμπόρευμα στα χέρια κερδοσκόπων. Το εκπαιδευτικό σύστημα τίθεται στην υπηρεσία του κεφαλαίου, για να αναπαράγει μαζικά τον τύπο εργαζομένου που χρειάζεται, πειθήνιο, αμόρφωτο και φτηνό. Οσο η Παιδεία δεν είναι κοινωνικό αγαθό που προσφέρεται αποκλειστικά από το κράτος, δίνεται η δυνατότητα σε κάθε επιτήδειο να εμπορεύεται τη γνώση, την επαγγελματική μας προοπτική».

«Μόνο μία μπορεί να είναι η απάντηση», υπογραμμίζει η Μαθητική Επιτροπή: «Να συγκρουστούμε με τη λογική που μας θέλει απαθείς όταν εμπορεύονται το μέλλον μας. Με την προσπάθεια ΕΕ, κυβερνήσεων ΝΔ - ΠΑΣΟΚ (και τη στήριξη του ΣΥΝ) να κρατήσουν τη γνώση μακριά από τα παιδιά της εργατικής τάξης. Να αγωνιστούμε για μια πραγματικά Δημόσια και Δωρεάν Παιδεία, που δε θα αφήνει σε κανέναν περιθώριο να κερδίζει, πουλώντας μας ψεύτικες ελπίδες. Με τους γονείς, τους καθηγητές, την εργατική τάξη, να διεκδικήσουμε Ενιαίο Δωδεκάχρονο Σχολείο, ένα σχολείο που θα μορφώνει, που θα διαμορφώνει ανθρώπους που οφείλουν να κάνουν την κοινωνία καλύτερη».

Οι εκπαιδευτικοί του ΠΑΜΕ

Ανακοίνωση εξέδωσε και η ΕΛΜΕ Λάρισας, η οποία κάνει λόγο για την «ανάγκη συστηματικού και αυστηρού ελέγχου για την τήρηση των αναλυτικών προγραμμάτων των ιδιωτικών ΤΕΕ». Σχολιάζοντας τη θέση αυτή της πλειοψηφίας του ΔΣ της ΕΛΜΕ - ΠΑΣΚΕ- ΔΑΚΕ - η Επιτροπή Εκπαιδευτικών Νομού Λάρισας του ΠΑΜΕ, σε ανακοίνωσή της, τονίζει ότι «η ΕΛΜΕ οφείλει να αγωνίζεται αταλάντευτα για το δημόσιο χαρακτήρα της εκπαίδευσης, απαλλαγμένη από τις αυταπάτες για τον δήθεν αποτελεσματικό έλεγχο της ιδιωτικής, που θα επιφέρει τάχα ισότιμους και αδιάβλητους όρους λειτουργίας και των δύο». Υπογραμμίζει δε ότι «η πρόσφατη καταγγελία για ύπαρξη κυκλωμάτων που πωλούν τίτλους σπουδών στο χώρο της ιδιωτικής Τεχνικής Εκπαίδευσης φυσικά και δεν αποτελεί κάτι καινούριο για όσους έχουν σχέση με την εκπαίδευση γενικότερα».

Και συνεχίζει: «ΠΑΣΟΚ και ΝΔ παρέχουν απλόχερα το δικαίωμα στους εμπόρους της γνώσης ή καλύτερα της κατάρτισης να λυμαίνονται το χώρο της εκπαίδευσης και να θησαυρίζουν. Η συνύπαρξη δημόσιας και ιδιωτικής εκπαίδευσης σε μια κοινωνία και οικονομία που λειτουργεί με τους νόμους της ελεύθερης αγοράς αντικειμενικά ενισχύει την ιδιωτική. Στην παρούσα συγκυρία των αποφάσεων της Συνόδου Υπουργών Παιδείας του Μπέργκεν, η γενίκευση και η επιτάχυνση της ιδιωτικοποίησης της Παιδείας αποκαλύπτει την πλήρη πολιτική ταύτιση των κομμάτων του ευρωμονόδρομου.

Το οξύμωρο όμως της υπόθεσης αφορά στη θέση της ΕΛΜΕ Λάρισας και συγκεκριμένα την πλειοψηφία ΔΑΚΕ - ΠΑΣΚ που αρνούνται να στηρίξουν το αίτημα για την κατάργηση της ιδιωτικής εκπαίδευσης».

Καταλήγοντας στην ανακοίνωσή της η Επιτροπή Εκπαιδευτικών του ΠΑΜΕ επισημαίνει: «Για το ταξικό συνδικαλιστικό κίνημα, το ΠΑΜΕ, το καθήκον για την αντεπίθεση που θα επιβάλει το αίτημα για μια Παιδεία των σύγχρονων αναγκών με την ύπαρξη μόνο δημόσιας και δωρεάν εκπαίδευσης είναι αναγκαίο όσο ποτέ».

Ταξική η διαλογή των μαθητών

Σχόλιο του Γραφείου Τύπου της ΚΕ του ΚΚΕ, με αφορμή τις βαθμολογίες στις εισαγωγικές εξετάσεις

«Είτε ανεβαίνουν, είτε κατεβαίνουν οι βάσεις, το βέβαιο είναι ότι το μορφωτικό επίπεδο της νεολαίας ακολουθεί μια σταθερά καθοδική πορεία ως αποτέλεσμα των διαδοχικών αντιεκπαιδευτικών και βαθιά αντιλαϊκών επιλογών των κυβερνήσεων της ΝΔ και του ΠΑΣΟΚ. Επιλογών που προσαρμόζουν όλο το πρόγραμμα και τη λειτουργία του σχολείου στην ταξική διαλογή των μαθητών, εξαλείφοντας και τα τελευταία ψήγματα της παιδαγωγικής και μορφωτικής αποστολής του.

Η λύση στο πρόβλημα δε θα έρθει με την αλλαγή του εξεταστικού, αλλά με το ριζικό αναπροσανατολισμό του σκοπού του σχολείου, έτσι ώστε από προγυμναστήριο πειθήνιων απασχολήσιμων να μετατραπεί σε εκκολαπτήριο δημιουργικών και ολόπλευρα καλλιεργημένων ανθρώπων με συνείδηση των συμφερόντων τους στην κοινωνία».

Παιχνίδι με την αγωνία των μαθητών

Πριν ακόμα αρχίσουν να αναρτώνται στα σχολεία οι βαθμολογίες των πανελλαδικώς εξεταζόμενων μαθημάτων, διάφορα ΜΜΕ ξεκίνησαν το γνωστό παιχνίδι με την αγωνία των μαθητών και των οικογενειών τους, για το πού θα κινηθούν οι φετινές βάσεις εισαγωγής στις σχολές.

Κάποιοι, ως φαίνεται, έχουν αντικαταστήσει το ρεπορτάζ με τη «μαντική»! Πώς αλλιώς να εξηγηθεί ότι μιλούν από τώρα για αυξομειώσεις των βάσεων (λένε ακόμα και πόσα μόρια θα ανέβουν ή θα πέσουν σε συγκεκριμένες σχολές ή ομάδες σχολών) χωρίς να έχει δώσει ακόμα το υπουργείο τα στατιστικά στοιχεία των βαθμολογιών και χωρίς να έχουν συμπληρώσει ακόμα οι υποψήφιοι για τα πανεπιστήμια και ΤΕΙ τα μηχανογραφικά δελτία με τις σχολές προτίμησής τους;

Οπως είναι γνωστό, η βάση κάθε σχολής διαμορφώνεται από τον αριθμό των εισακτέων και τις βαθμολογίες εκείνων των υποψηφίων που την επιλέγουν. Οταν λοιπόν, μιλάς για πτώση των βάσεων σε μια σχολή, χωρίς να ξέρεις ποιοι υποψήφιοι την έχουν επιλέξει και πόσο έχουν γράψει οι συγκεκριμένοι υποψήφιοι, απλά κάνεις ρεπορτάζ βγαλμένο από την κοιλιά σου... ή ακόμα χειρότερα, προσπαθείς να κατευθύνεις τους υποψήφιους, που θα κληθούν μεθαύριο να συμπληρώσουν το μηχανογραφικό τους, σε συγκεκριμένες σχολές!

Οι μαθητές και οι οικογένειές τους πρέπει να κλείσουν τα αυτιά και τα μάτια στα συγκεκριμένα παιχνίδια και να επιλέξουν τις σχολές που θα δηλώσουν στο μηχανογραφικό τους με βάση τις κλίσεις τους και τα ενδιαφέροντά τους κι όχι με βάση τις «καφετζούδες» των ΜΜΕ και τις «προβλέψεις» τους για τις αυξομειώσεις των βάσεων. Αυτό το αισχρό παιχνίδι με την αγωνία των μαθητών κάποια στιγμή πρέπει να τελειώσει.

Υ.Γ. Οσο για κάποιους που χύνουν κροκοδείλια δάκρυα για τη δήθεν αποτυχία των μαθητών στη Φυσική και τη δήθεν αποτυχία του σχολείου να διδάξει σωστά τους μαθητές, δεν πρέπει να ξεχνάνε ότι αυτές οι εξετάσεις είναι εξετάσεις επιλογής και αντικειμενικά κάποιοι θα αποτυγχάνουν. Η αποτυχία του σχολείου έγκειται στο ότι οι εξετάσεις επιλογής ταυτίζονται με τις απολυτήριες και το λύκειο έχει σκοπό όχι τη στέρεα γενική μόρφωση, αλλά την προετοιμασία των μαθητών για τις εξετάσεις.


Γ. Σ.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ