Τρίτη 3 Σεπτέμβρη 2002
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΠΑΙΔΕΙΑ
Από 16 Σεπτέμβρη οι εξετάσεις Ελλήνων του εξωτερικού

Ξεκινούν τη Δευτέρα 16 Σεπτέμβρη με Νεοελληνική Γλώσσα γενικής παιδείας οι εξετάσεις για εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση των Ελλήνων του εξωτερικού και των τέκνων Ελλήνων υπαλλήλων που υπηρετούν στο εξωτερικό. Οι εξετάσεις θα ολοκληρωθούν με τα ειδικά μαθήματα στις 3 του Οκτώβρη και θα διενεργηθούν για το μάθημα γενικής παιδείας, τα μαθήματα κατεύθυνσης και τα ειδικά μαθήματα στο Πειραματικό Γυμνάσιο και Πειραματικό Ενιαίο Λύκειο της Βαρβακείου Σχολής για όσους δήλωσαν ότι θα εξεταστούν στην Αθήνα και στο 31ο Ενιαίο Λύκειο Θεσσαλονίκης για όσους δήλωσαν ότι θα εξεταστούν στη Θεσσαλονίκη.

Οι εξετάσεις στα μαθήματα της Αρμονίας και της Υπαγόρευσης Μουσικού Κειμένου θα διενεργηθούν μόνο στην Αθήνα στο Πειραματικό Γυμνάσιο και Ενιαίο Λύκειο Βαρβακείου Σχολής.

ΕΣΑΚ - ΔΕΕ
«Καλή χρονιά» με νικηφόρους αγώνες

Αγωνιστικό κάλεσμα απευθύνει στους εκπαιδευτικούς για τη νέα σχολική χρονιά η ΕΣΑΚ - ΔΕΕ, που τους εύχεται «καλή χρονιά με νικηφόρους αγώνες», περιγράφοντας τις συνθήκες, μέσα στις οποίες γίνεται η έναρξη μιας σχολικής χρονιάς με παλιά και νέα προβλήματα.

Ιδιαίτερη αναφορά κάνει η ΕΣΑΚ - ΔΕΕ στο θέμα της αξιολόγησης, σημειώνοντας ότι «τρανταχτή απόδειξη για το τι εννοεί, όταν μιλά για αξιολόγηση η κυβέρνηση αποτελούν οι "κρίσεις" των στελεχών της εκπαίδευσης. Η "σφαγή" και το "μαγείρεμα" που έλαβαν χώρα κατά τη διάρκεια της "συνέντευξης", προκειμένου να "επιλεγούν" οι ημέτεροι, δεν αφήνουν καμία αμφιβολία ακόμη και στον πιο δύσπιστο. Ταυτόχρονα, δικαιώνουν με τον πιο κατηγορηματικό τρόπο τη θέση της ΕΣΑΚ - ΔΕΕ για επιλογή στελεχών με 100% αντικειμενικά και μετρήσιμα κριτήρια, όπως και το κάλεσμα που απευθύναμε στους αιρετούς εκπροσώπους του κλάδου να μην πάρουν μέρος στο αλισβερίσι και να βάλουν παύλα στη συνέντευξη. Η δημιουργία υποταγμένων συνειδήσεων είναι το βασικό ιδεολογικό μέλημα της εκπαίδευσης και για την αποτελεσματικότητά του σε αυτό τον τομέα θα αξιολογείται το σχολείο. Εξ άλλου, στην ίδια κατεύθυνση κινείται και το προτεινόμενο σχέδιο "Σχολικού Κανονισμού"», σημειώνει η ΕΣΑΚ ΔΕΕ.

Η ΕΣΑΚ - ΔΕΕ επισημαίνει, για άλλη μια φορά, πως «εκείνο που απαιτείται σήμερα, με βάση τις σύγχρονες λαϊκές ανάγκες και απαιτήσεις, είναι η ουσιαστική χρηματοδότηση της δημόσιας εκπαίδευσης από τον κρατικό προϋπολογισμό, με τη χορήγηση του 15% των προβλεπόμενων δαπανών στην Παιδεία, η ουσιαστική - ποιοτική αναδιάρθρωση της εκπαίδευσης στην κατεύθυνση της διαμόρφωσης ολοκληρωμένων προσωπικοτήτων, σε αντιπαράθεση με τη λογική της στενής και ληξιπρόθεσμης κατάρτισης, της άτακτης και ανούσιας παροχής πληροφοριών που σήμερα κυριαρχεί. Η αντικατάσταση του σχολείου της στείρας απομνημόνευσης, της παπαγαλίας και του λειτουργικού αναλφαβητισμού, του σχολείου προθαλάμου των ΑΕΙ - ΤΕΙ, με το σχολείο της ουσιαστικής μόρφωσης και διαπαιδαγώγησης, το σχολείο της γενικής μόρφωσης με τον πολυτεχνικό χαρακτήρα, το Ενιαίο 12χρονο Βασικό Υποχρεωτικό Σχολείο για όλους, χωρίς φραγμούς και διακρίσεις, η κατάργηση της ιδιωτικής εκπαίδευσης και της παραπαιδείας». «Επιστημονική στήριξη χρειάζεται ο εκπαιδευτικός, αναπροσανατολισμό με βάση τις σύγχρονες λαϊκές ανάγκες απαιτεί το σχολείο», σημειώνει η ΕΣΑΚ -ΔΕΕ.

Αναφερόμενη στις πλειοψηφίες των εκπαιδευτικών ομοσπονδιών και τη στάση «συνενοχής» τους, η ΕΣΑΚ - ΔΕΕ καλεί «με αποφάσεις ΓΣ και ΔΣ, με Επιτροπές Αγώνα και Συντονιστικά, σε κοινό βηματισμό με τις ταξικές δυνάμεις στο υπόλοιπο συνδικαλιστικό κίνημα, να συνεχίσουμε τον αγώνα. Να μην επιτρέψουμε να υλοποιηθεί η αξιολόγηση, να συγκρουστούμε με την αντιλαϊκή πολιτική, να διεκδικήσουμε τα δικαιώματά μας, με βάση τις σύγχρονες ανάγκες μας. Η ταξική συσπείρωση, η μετωπική σύγκρουση με την αντιεκπαιδευτική και αντιλαϊκή πολιτική, η αποφασιστική ενίσχυση των ταξικών δυνάμεων στο συνδικαλιστικό κίνημα είναι μονόδρομος».

Οι νέες τεχνολογίες στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση

Η κοινωνία της ψευτοαπασχόλησης, της ιδιωτικής παραπαιδείας, με θεματοφύλακες και κλειδοκράτορες γιγαντιαία μονοπώλια, προπαγανδίζεται και μέσα στην εκπαίδευση. Οι τελευταίες κυβερνητικές εξαγγελίες ήταν για το Επιχειρησιακό Σχέδιο «Η Παιδεία και η Κοινωνία της Πληροφορίας», που καλύπτει όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης και με ορίζοντα το 2006 έχει στόχο να «εισαγάγει» τις νέες τεχνολογίες ως μέσο και ως αντικείμενο μάθησης.

Αυτή η εισαγωγή των τεχνολογιών της πληροφόρησης στην εκπαίδευση δε σημαίνει για τον εκπαιδευτικό και το μαθητή τίποτε άλλο από το μηχανικό χειρισμό των προκατασκευασμένων προγραμμάτων και εφαρμογή των τυποποιημένων προτάσεων για τη διδασκαλία του μαθήματος. Το πλαίσιο προγράμματος σπουδών «Προετοιμασία του Δασκάλου της κοινωνίας της πληροφορίας» ακολουθεί τη συνταγή, προτείνοντας ως γνωστό τρία προγράμματα επιμορφώσεων. Τέτοια θα είναι η αξία αυτή της πολυδιαφημισμένης επιμόρφωσης που δεν κρίνεται απαραίτητο να πραγματοποιηθεί σε πανεπιστημιακό χώρο. Η σύνδεση όλων των σχολείων με το Διαδίκτυο και ο εξοπλισμός τους με Η/Υ, καθώς και η υποτυπώδης κατάρτιση των εκπαιδευτικών στη χρήση των Η/Υ και του Ιντερνετ είναι οι άμεσοι στόχοι που χρηματοδοτούνται από το Γ΄ Κοινοτικό Πλαίσιο Στήριξης.

Υλοποιώντας την απόφαση της ΕΕ για έμφαση στην ηλεκτρονική μάθηση, που όπως ομολογείται «σημαίνει γρήγορο τρόπο εκμάθησης με μειωμένο κόστος», τόσο το έργο «Προετοιμασία του Δασκάλου» όσο και τα ταχύρυθμα προγράμματα κατάρτισης, διάρκειας ως ένα ακαδημαϊκό εξάμηνο, που θα λειτουργήσουν στα Πανεπιστήμια «σε συγκεκριμένες εφαρμογές και τομείς της Πληροφορικής και των Νέων Τεχνολογιών, με υψηλή ζήτηση στην αγορά εργασίας», προβάλλουν σαν πρώτης ανάγκης δεξιότητες τη διά βίου κατάρτιση και την απασχολησιμότητα που έθεσε το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο της Λισαβόνας (23-24/3/2000). Η Σύνοδος αυτή έδωσε έμφαση στην εισαγωγή των νέων τεχνολογιών των Πληροφοριών και της Επικοινωνίας. Πιστεύω όχι για την κάλυψη των εκπαιδευτικών αναγκών, αλλά για την επίτευξη του νέου στρατηγικού στόχου της Ενωσης ως το 2010 «να γίνει η ανταγωνιστικότερη και δυναμικότερη οικονομία ανά την υφήλιο». Κι αυτός ο στόχος επενδύεται με ιδεολογήματα περί αλλαγών που οι «νέες τεχνολογίες» τάχα υπαγορεύουν.

Η προπαγάνδα για τις νέες τεχνολογίες όχι τυχαία περιορίζεται στις λεγόμενες Τεχνολογίες Πληροφοριών και Επικοινωνίας, όπου η πληροφορική απογειώνεται στο επίπεδο μιας ιδανικής επικοινωνίας «ατόμων και λαών». Μιλούν έτσι για τη μετάβαση σε μια δημοκρατική κοινωνία, μια κοινωνία της γνώσης, όπου η βασική αντίθεση συνοψίζεται ανάμεσα σ' αυτούς που έχουν και δεν έχουν «πρόσβαση» στις πληροφορίες κι όπου βασικό ζήτημα δεν είναι η κατοχή των μέσων παραγωγής, αλλά η απόκτηση δεξιοτήτων χειρισμού των νέων μέσων επικοινωνίας.

Υποστηρίζουν αυτή τη νέα εκδοχή της μεταβιομηχανικής - μετακαπιταλιστικής δηλαδή κοινωνίας, όσο κι αν η μικροηλεκτρονική και η πληροφορική προϋποθέτουν βιομηχανία με την επιστημονική έννοια του όρου, όπυ γίνεται παραγωγή και πώληση των προϊόντων τους, που γεννά υπεραξία και υπερκέρδη, όσο και αν αυτά εφαρμόζονται στη συνέχεια σε μέσα παραγωγής άλλων προϊόντων με τον ίδιο σκοπό, όσο κι αν η γενικευμένη χρήση τους στο επίπεδο της οικονομίας και της κοινωνίας προδιαγράφεται απ' τα σύγχρονα κρατικομονοπωλιακά συμπλέγματα της «οικονομίας της αγοράς». Αλλά οι νέες τεχνολογίες και ανάμεσά τους και οι λεγόμενες τεχνολογίες αιχμής ονομάστηκαν νέες γιατί θεωρήθηκαν εφαρμογές της επιστήμης που επαναστατικοποιούν τα μέσα κοινωνικής παραγωγής.

  • Οι θεωρίες αυτές οδηγούν στην εκτίμηση του Ανθρώπου ως στύλου των κοινωνικών σχέσεων;
  • Ο άνθρωπος πρέπει ν' αντιμετωπίσει τη μηχανή που παίζει μεσολαβητικό ρόλο έτσι και αλλιώς στη δραστηριότητά του ή να αναδιοργανώσει τις αμοιβαίες ανθρώπινες κοινωνικές σχέσεις;
  • Οι μηχανές, αφού δεν είναι αιτία των ανθρώπινων δεινών, αποτελούν και λύση των προβλημάτων που δημιουργούνται από εκείνο το είδος των ανθρώπινων σχέσεων που μετατρέπει τη ζωντανή εργατική δύναμη σε εργαλείο παραγωγής και τελικά σε εξαρτήματα μιας επιμέρους μηχανής;
  • Η τεχνική νοημοσύνη μπορεί να συγκριθεί με την ανθρώπινη σκέψη;
  • Η σκέψη και το ανθρώπινο λογικό είναι προϊόν της ανθρώπινης ψυχικής δραστηριότητας;
  • Η ανθρώπινη εξυπνάδα τελικά πού έγκειται, στη συσσώρευση πληροφοριών ώστε στην τέλεια περίπτωση να σχηματίζει νοητικά την εικόνα της πραγματικότητας ή στην έλλογη σκέψη που οδηγεί στην κατανόηση της ουσίας της πραγματικότητας, όχι μόνο τέτοιας που είναι, αλλά τέτοιας που μπορεί να γίνει;
  • Στόχος θα πρέπει να γίνει η ανάπτυξη της αυτόνομης σκέψης του μαθητή και η εξατομίκευση της κοινωνικής του υπόστασης μέσα από την ίδια του την κοινωνικοποίηση και τη ζωντανή επαφή του με το φυσικό και κοινωνικό περιβάλλον;

Κώστας ΠΑΠΛΩΜΑΤΑΣ
Πρόεδρος του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Π.Ε. Περιστερίου «Ελλη Αλεξίου»

Περισσεύει η υποκρισία...

Με ευχολόγια προσπαθεί να αντιμετωπίσει η κυβέρνηση το θέμα της αναγνώρισης ιδιωτικών πανεπιστημίων στη χώρα μας, όπως φαίνεται από την απάντηση του υπουργού Παιδείας Πέτρου Ευθυμίου, σε χτεσινή συνέντευξή του στην εφημερίδα «Τα Νέα», σχετικά με το θέμα της συνεργασίας ελληνικών Κέντρων Ελευθέρων Σπουδών (ΚΕΣ) με πανεπιστήμια της ΕΕ και της αναγνώρισης των πτυχίων που «παρέχουν» (βλ. πουλάνε).

«

Το φαινόμενο των εταιριών franchising... δηλαδή των εμπορικών εταιριών παροχής υπηρεσιών, οι οποίες λειτουργούν με άδεια του υπουργείου Εμπορίου, δεν αποτελεί για την Ελλάδα εκπαιδευτική πραγματικότητα», είπε χαρακτηριστικά ο υπουργός. Το ερώτημα είναι: οι χιλιάδες νέοι που ακριβοπληρώνουν κάθε χρόνο αυτά τα ιδιωτικά εκπαιδευτήρια, σε ποια πραγματικότητα ζουν, στη «ζώνη του λυκόφωτος»; Αφού, όπως παραδέχεται ο Π. Ευθυμίου, η κυβέρνηση δίνει την άδεια λειτουργίας τους!

Ο υπουργός αναφέρεται στο παράδειγμα των γαλλικών πανεπιστημίων, που μετά από συμφωνία των αρμόδιων υπουργών απέσυραν τα Franchising από την Ελλάδα και «εύχεται» να κάνουν και οι άλλες ευρωπαϊκές χώρες το ίδιο, αντί να σταματήσει να δίνει άδειες σ' αυτά τα ιδιωτικά εκπαιδευτήρια που εμπορεύονται τη γνώση.

Τέλος, ο Π. Ευθυμίου επικαλείται τον Γάλλο ομόλογό του, Τζακ Λαγκ, που είπε ότι «αν δεχόμαστε τις απόψεις του κ. Μπολκενστάιν, του αρμόδιου επιτρόπου για τα θέματα εσωτερικής αγοράς - που εγκαλεί την Ελλάδα στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο επειδή δεν αναγνωρίζει αυτού του είδους τα πτυχία - θα οδηγούμασταν σε μια εκπαιδευτική "μακντοναλντοποίηση της Ευρώπης"». Μα σ' αυτό, στη φθηνή κατάρτιση που θα πουλιέται ακριβά, δεν οδηγούμαστε με την πολιτική της ΕΕ για την εκπαίδευση, την οποία εφαρμόζει κατά γράμμα και η κυβέρνηση στη χώρα μας;


Γ.Σ.

ΑΛΕΚΑ ΠΑΠΑΡΗΓΑ
Η υποβάθμιση της Παιδείας και μόρφωσης στο επίκεντρο

Στην κατάσταση που διαμορφώνεται στην Παιδεία αναφέρθηκε, κατά τη διάρκεια της χτεσινής συνέντευξης Τύπου που έδωσε, η ΓΓ της ΚΕ του ΚΚΕ, Αλέκα Παπαρήγα, «για την υπόθεση της "εξάρθρωσης της τρομοκρατίας"» στο ξενοδοχείο «Τιτάνια». Απαντώντας σε ερώτημα σχετικά με τα τελευταία αποτελέσματα για την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση και το γεγονός ότι χιλιάδες παιδιά έμειναν εκτός πανεπιστημίων, παρά τις διακηρύξεις της κυβέρνησης, σημείωσε:

«Για τα αποτελέσματα στα πανεπιστήμια, το Πολιτικό Γραφείο έδωσε ανακοίνωση που δημοσιεύτηκε χθες. Σ' αυτήν "χτυπάμε καμπανάκι". Η κατάσταση είναι τραγική. Κατ' αρχήν τέλειωσε το επιχείρημα που έλεγε η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ, ότι είναι ελεύθερη η πρόσβαση στα πανεπιστήμια. Είναι ελεύθερη γι' αυτούς που μπορούν και γι' αυτούς που οι γονείς τους θυσιάζονται, φτάνουν στα όρια της φτώχειας. Τσεκούρι υπάρχει.

Τώρα πια η μεγάλη πλειοψηφία μένει απέξω. Αλλά αναδείχτηκε και ένα άλλο μεγάλο πρόβλημα, το οποίο πρέπει να τραβήξει την προσοχή μας, η υποβάθμιση της Παιδείας και της μόρφωσης. Το ζήτημα δεν είναι μόνον πόσοι μπαίνουν, πόσοι βγαίνουν και τι πτυχία αποκτούν, αλλά το ζήτημα είναι το μορφωτικό επίπεδο στην εποχή, που λένε, της κοσμογονίας, της κοινωνίας της πληροφορικής, και όπου πια η επιστήμη είναι το μέσο που λύνονται όλα τα προβλήματα!

Η υποκρισία έχει φτάσει σε ένα σημείο άκρως επικίνδυνο. Πάντα ήταν άσχημη η υποκρισία. Την ίδια ώρα που μιλάνε για την πρόοδο της επιστήμης, την ίδια ώρα στο Γιοχάνεσμπουργκ η επιστήμη γίνεται ένα "όπλο", ένα μέσο κερδοφορίας.

Αποφάσισαν, λοιπόν, ότι όλη η ανθρωπότητα πρέπει να έχει πόσιμο νερό και τσακώνονται τώρα για το ποια εταιρία θα οικειοποιηθεί και πηγές νερού που υπάρχουν σ' αυτές τις περιοχές ή στις διπλανές τους για να βγάλουν κέρδη δίνοντας λίγο καλύτερο νερό! Την ίδια στιγμή λένε ότι θα μπορούσε να λυθεί το θέμα του πόσιμου νερού, εάν εξοικονομηθούν τα χρήματα που ξοδεύουν οι Αμερικανοί σε ένα χρόνο για παγωτά. Τόσο απλά δηλαδή είναι τα προβλήματα; Τόσο απλά και τόσο εύκολα; Ετσι λοιπόν ο καθένας μπορεί να καπηλευτεί τα πάντα και τις εισιτήριες εξετάσεις και τις εξιτήριες και... το νερό. Δε θα μείνει τίποτα που να μην το καπηλευτεί».

Διαιωνίζεται η κρίση στα πανεπιστήμια
  • Συνεχίζονται η αδιαλλαξία και ο εμπαιγμός της κυβέρνησης
  • Πληθαίνουν οι σύλλογοι πανεπιστημιακών, που αποφασίζουν αποχή
  • Αγωνιστική απόφαση φοιτητών στο Πολυτεχνείο

Από παλιότερη διαμαρτυρία των πανεπιστημιακών στο Πανεπιστήμιο της Αθήνας

Eurokinissi

Από παλιότερη διαμαρτυρία των πανεπιστημιακών στο Πανεπιστήμιο της Αθήνας
Αποποιείται πλήρως των ευθυνών της, για την κρίση που έχει επέλθει στα πανεπιστήμια, η κυβέρνηση, η οποία, πέρα από την αδιαλλαξία που έχει δείξει απέναντι στα μισθολογικά αιτήματα των πανεπιστημιακών, μπαίνει στην τελική ευθεία για τη διάλυση της ανώτατης εκπαίδευσης.

Συγκεκριμένα, το Νοέμβρη αναμένεται η ψήφιση νόμων για μεταπτυχιακά και έρευνα, για δημιουργία Ινστιτούτων Διά βίου Εκπαίδευσης σε όλα τα ΑΕΙ και ΤΕΙ, η πρόταση για αξιολόγηση των ιδρυμάτων και οι προτάσεις για θεσμικές αλλαγές στο νόμο πλαίσιο των ΑΕΙ και στις εργασιακές σχέσεις των καθηγητών. Ολα αυτά, λέει ο υπουργός Παιδείας, Πέτρος Ευθυμίου, ότι μπορούν να αποτελέσουν αντικείμενα διαλόγου με τους πανεπιστημιακούς, στην ουσία, όμως, θέλει τη συναίνεσή τους για αλλαγές που θα έχουν τραγικές συνέπειες για την ανώτατη εκπαίδευση και τους ίδιους τους πανεπιστημιακούς, θα μετατρέψουν την πρώτη σε τριτοβάθμια σούπα χαμηλού επιπέδου και τους δεύτερους σε «μάνατζερ», κυνηγούς προγραμμάτων χρηματοδότησης.

«Η πρωτοβουλία να ανοίξουν τα ιδρύματα ανήκει σε αυτόν που θέλει να τα κλείσει», είπε χαρακτηριστικά σε χθεσινή του συνέντευξη στην εφημερίδα «Τα Νέα» ο υπουργός Παιδείας, εκφράζοντας τη βεβαιότητα ότι «η πανεπιστημιακή κοινότητα θα ανταποκριθεί στην πρόταση της κυβέρνησης, ώστε να υπάρχει ένας σταθερός διάλογος χωρίς προαπαιτούμενα», υπονοώντας το διάλογο πάνω στο βωμό της διάλυσης της ανώτατης εκπαίδευσης.

Εξίσου υποκριτικός ήταν ο υπουργός όμως και στο καυτό ζήτημα της φοιτητικής στέγης, που αποτελεί μεγάλο βραχνά για τα λαϊκά στρώματα, που ασφυκτιούν για να αντεπεξέλθουν στα υπέρογκα νοίκια. Πιστός στη λογική των ανέξοδων υποσχέσεων, έκανε λόγο για «κατάρτιση ενός πενταετούς προγράμματος 2003-2008 με μεταβίβαση της περιουσίας του Εθνικού Ιδρύματος Νεότητας στα ιδρύματα, προκειμένου να αναπτύξουν ολοκληρωμένο πρόγραμμα». Δηλαδή, το πρόβλημα θα εξακολουθεί να υπάρχει, όσο συνεχίζεται η πολιτική της υποχρηματοδότησης και πολύ περισσότερο της κρυφής ή φανερής ιδιωτικοποίησης, που αφαιρεί το δικαίωμα των φοιτητών για δωρεάν στέγαση και σίτιση.

Η ΠΟΣΔΕΠ

Η ηγεσία της Ομοσπονδίας των πανεπιστημιακών (ΠΟΣΔΕΠ), ωστόσο, δεν κάνει κάποια κίνηση διεύρυνσης των διεκδικήσεών της, ώστε να συγκρουστεί με το σύνολο αυτής της πολιτικής που καταδικάζει πανεπιστήμια και πανεπιστημιακούς, και επιμένει να ζητάει μια δέσμευση από την κυβέρνηση, ότι βάση του διαλόγου που θα ξεκινήσει το 2003 για τα μισθολογικά θα είναι η ενσωμάτωση επιδομάτων που παίρνουν οι πανεπιστημιακοί στο βασικό μισθό.

Στο μεταξύ, πληθαίνουν οι σύλλογοι πανεπιστημιακών που αποφασίζουν συνέχεια της αποχής και από την εξεταστική του Σεπτέμβρη, με εξαίρεση τους επί πτυχίω φοιτητές. Σχετικές αποφάσεις έχουν λάβει οι Σύλλογοι: Γεωπονικού, Παντείου, Μετσόβιου Πολυτεχνείου, Πανεπιστημίου Μακεδονίας, Πειραιά, Αιγαίου (χωρίς μέριμνα για τους επί πτυχίω φοιτητές) και των σχολών Κοινωνικών Επιστημών του Πανεπιστημίου Κρήτης, Φυσικομαθηματικής, Νομικής και ΤΕΦΑΑ του Πανεπιστημίου Αθήνας και ο νεοσύστατος σύλλογος Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών του Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου Θράκης.

  • Στο Πολυτεχνείο, ο Σύλλογος Φοιτητών του Τμήματος Εφαρμοσμένων Μαθηματικών και Φυσικών Επιστημών (ΤΕΜΦΕ) αποφάσισε στη χθεσινή του Γενική Συνέλευση να προχωρήσει σε κατάληψη της πρυτανείας του ιδρύματος αύριο και μεθαύριο, με αιτήματα ενάντια στην αντιεκπαιδευτική μεταρρύθμιση που προωθεί η κυβέρνηση στην Ανώτατη Εκπαίδευση και απαίτηση Ενιαίας Ανώτατης Εκπαίδευσης, δημόσιας και δωρεάν. Παράλληλα, ο Σύλλογος Ειδικού Τεχνολογικού και Εργαστηριακού Προσωπικού (ΕΤΕΠ) του Πολυτεχνείου μαζί με το Σύλλογο Φοιτητών ΤΕΜΦΕ καλούν σε κοινή συνεδρίαση τους καθηγητές του ιδρύματος για να καθορίσουν την παραπέρα στάση τους.


Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ