Παρασκευή 5 Ιούνη 2020
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΠΑΙΔΕΙΑ
Παρεμβάσεις του Συλλόγου «Βύρων»

Συνεχίζοντας τις παρεμβάσεις ενάντια στις κάμερες μέσα στις σχολικές αίθουσες για την αναμετάδοση του μαθήματος, ο Σύλλογος Εργαζομένων στην Ιδιωτική Εκπαίδευση Αττικής «Ο Βύρων» δίνει νέο αγωνιστικό ραντεβού σήμερα Παρασκευή, στις 8 το πρωί στα εκπαιδευτήρια «Νέα Γενιά Ζηρίδη» στα Σπάτα, όπου οι εργαζόμενοι είναι απλήρωτοι εδώ και καιρό.

Παράλληλα, το Σωματείο προετοιμάζει κινητοποίηση στο υπουργείο Εργασίας στις 11 Ιούνη, αντιδρώντας στην εξαίρεση των οδηγών σχολικών λεωφορείων από τα ΒΑΕ. Μάλιστα έχουν αναρτήσει πανό - κάλεσμα σε κεντρικά σημεία διέλευσης σχολικών λεωφορείων, προπαγανδίζοντας την κινητοποίηση.

Εκδηλώσεις της ΚΝΕ

Συνεχίζεται η πολύμορφη δραστηριότητα της ΚΝΕ στους μαθητές κάτω από το σύνθημα «Αλλαξε τον κόσμο, το έχει ανάγκη!». Συγκεκριμένα:

Εscape room για το περιβάλλον οργανώνουν: Σήμερα Παρασκευή η Μαθητική ΟΒ Γιαννιτσών, στις 19.00 στο Πολύκεντρο. Αύριο Σάββατο η Μαθητική ΟΒ Βέροιας, στις 19.00 στην Ελιά. Την Κυριακή 7 Ιούνη η Μαθητική ΟΒ Κατερίνης, στις 18.00 στο πάρκο Κατερίνης.

Οι Μαθητικές Οργανώσεις Δήμου Θεσσαλονίκης διοργανώνουν διήμερο: Σήμερα Παρασκευή στις 18.00 πολυδραστηριότητα από τον Λευκό Πύργο έως τη Νέα Παραλία και αύριο Σάββατο στις 11.00 καθαρισμός της Παραλίας Νέας Κρήνης.

Στη Λευκάδα η Μαθητική Οργάνωση, σήμερα Παρασκευή, στήνει τραπέζι ενημέρωσης στην κεντρική πλατεία και στην παραλία, με θέμα το νέο αντιεκπαιδευτικό νομοσχέδιο. Αύριο Σάββατο στις 19.00 κάνει εκδρομή στους καταρράκτες του Νυδρίου (δηλώσεις συμμετοχής στο 6981.208.749, 18.00 - 20.00).

Στην Κέρκυρα, την Κυριακή 7 Ιούνη στις 11.00 οργανώνεται εκδρομή στην παραλία του Ισσου, με μπάνιο, περίπατο στο κεδρόδασος και τη λίμνη, παιχνίδια.

Αλλες εκδηλώσεις
  • Η Τομεακή Οργάνωση Παντείου - Χαροκοπείου της ΚΝΕ στο υπαίθριο Στέκι Νεολαίας στην πλατεία Κουκακίου (Ολυμπίου και Καλλιρρόης) προγραμματίζει:

Σήμερα Παρασκευή, συζήτηση με θέμα «Οι πράσινες μπίζνες θυσιάζουν το περιβάλλον και τις ανάγκες μας στα επιχειρηματικά συμφέροντα». Στις 21.00 μουσική βραδιά.

Αύριο Σάββατο, συζήτηση με θέμα «Ο ρόλος του δημοσιογράφου στη σημερινή εποχή και η επαγγελματική του αποκατάσταση». Στις 20.30 προβολή του podcast της ΚΝΕ «Διαδίκτυο και social media».

  • Η Τομεακή Οργάνωση Πειραιά της ΚΝΕ οργανώνει αύριο Σάββατο, στην πλατεία Κουμπάκη στη Νίκαια, και το Σαββατοκύριακο 6 - 7 Ιούνη στο Πασαλιμάνι, στις 19.00 - 22.00, παιχνίδι γρίφων και escape room με θέμα την πανδημία.

Αύριο Σάββατο, οργανώνει στα Λιπάσματα Δραπετσώνας, στις 19.00, συζήτηση με αφορμή την Παγκόσμια Μέρα Περιβάλλοντος, με τίτλο «"Oil one": Ποιος κερδίζει και ποιος χάνει;». Θα μιλήσει η Ζωή Παπαδοπούλου, μέλος της ΤΕ Πειραιά του ΚΚΕ.

Το Σαββατοκύριακο 6 - 7 Ιούνη, στην πλατεία Μέμου στον Κορυδαλλό, στις 19.00 - 22.00, οργανώνεται παιχνίδι με θέμα «Ποιος είναι "ο πιο αδύναμος κρίκος" στα σχολεία μας».

  • Η ΟΒ Εργαζομένων Ρόδου της ΚΝΕ οργανώνει εκδήλωση με θέμα «Τουρισμός και Οικονομική Κρίση», την Κυριακή 7 Ιούνη στις 18.00, στο αμφιθέατρο πλησίον πάρκου κυκλοφοριακής αγωγής. Θα μιλήσει ο Κώστας Γιαννόπουλος, Γραμματέας της ΤΕ Νομού Δωδεκανήσου του ΚΚΕ.
Να αναβαθμιστεί και να υποστηριχτεί ουσιαστικά η ελληνόγλωσση Εκπαίδευση

Προκαλούν και εμπαίζουν τους Ελληνες μετανάστες οι νέες κυβερνητικές ρυθμίσεις

Από παλιότερες κινητοποιήσεις Ελλήνων μεταναστόπουλων σε γερμανικά σχολεία
Από παλιότερες κινητοποιήσεις Ελλήνων μεταναστόπουλων σε γερμανικά σχολεία
Το νομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας, που συζητιέται αυτές τις μέρες στη Βουλή, περιλαμβάνει και σειρά ρυθμίσεων για την ελληνόγλωσση Εκπαίδευση. Πρόκειται για έναν πολύπαθο τομέα, με όλες τις αστικές κυβερνήσεις που έχουν περάσει τα τελευταία χρόνια να έχουν συμβάλει στη διαμόρφωση των τεράστιων προβλημάτων, με τα οποία είναι αντιμέτωποι οι Ελληνες μετανάστες σε σχέση με την εκπαίδευση των παιδιών τους.

Στην πράξη, υπάρχουν πολλοί διαφορετικοί τύποι προγραμμάτων και σχολείων, με σημαντικές διαφοροποιήσεις από χώρα σε χώρα ως προς το πλαίσιο, τον τρόπο και τους όρους λειτουργίας, αλλά και το περιεχόμενο της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Οι Ελληνες μετανάστες και τα παιδιά τους βρίσκονται αντιμέτωποι με τεράστιες ελλείψεις σε υποδομές, εξοπλισμό, εκπαιδευτικούς και κατάλληλο εκπαιδευτικό υλικό, με τις διαφοροποιήσεις να έχουν ταξικό, σε τελική ανάλυση, πρόσημο.

Η κυβέρνηση εμπαίζει τους Ελληνες μετανάστες, παρουσιάζοντας τις ρυθμίσεις ως τομές που λύνουν διαχρονικές παθογένειες και οδηγούν σε ριζική αναβάθμιση. Στην πραγματικότητα προκαλεί, καθώς όχι μόνο δεν λύνει τα τεράστια προβλήματα που είναι εδώ και χρόνια γνωστά, αλλά στην πράξη τα θεσμοθετεί και τα επιτείνει, επιχειρώντας να μασκαρέψει την πολυτυπία, τη διαφοροποίηση και την ανεπαρκή υποστήριξη της ελληνόγλωσσης Εκπαίδευσης.

Η κυβέρνηση της ΝΔ βάζει τη δική της σφραγίδα στην κατάσταση που έχει διαμορφωθεί με ευθύνη όλων των κυβερνήσεων που έχουν περάσει

Η ουσία των ρυθμίσεων για την ελληνόγλωσση Εκπαίδευση που προωθεί η κυβέρνηση είναι η εξής: Ενταση των χρόνιων προβλημάτων, όξυνση των ταξικών φραγμών και μεγαλύτερη διαφοροποίηση, με ολίγον από διαχειριστικές προσαρμογές.

Με το νομοσχέδιο εισάγονται απαράδεκτα κριτήρια αναγνώρισης και ενίσχυσης για τα Τμήματα Ελληνικής Γλώσσας, στα οποία έχουν μετατραπεί (ή μετατρέπονται) τα παροικιακά σχολεία. Οπως έχει αποδειχτεί, με βάση και την υπάρχουσα κατάσταση, το όριο των 40 παιδιών που τίθεται, ουσιαστικά αποκλείει παιδιά Ελλήνων μεταναστών σε ολόκληρες χώρες (π.χ. Ιταλία, Ελβετία), αλλά και μεγάλες πόλεις με σημαντικό ελληνικό πληθυσμό (π.χ. Δρέσδη). Τα βιβλία και το εκπαιδευτικό υλικό δεν θεωρούνται δεδομένα, ενώ ανοίγει παράθυρο ώστε οι μαθητές να μην παίρνουν καν έντυπα βιβλία και να αρκούνται σε ψηφιακό υλικό.

Στην πράξη, οι γονείς παραμένουν αναγκασμένοι να πληρώνουν από την τσέπη τους ή να αναζητούν οι ίδιοι χρηματοδότηση για εκπαιδευτικό προσωπικό, χώρους και βιβλία, κάτι που ούτως ή άλλως συμβαίνει σε πολλές περιπτώσεις. Επιπλέον, δεν διασφαλίζεται καν ότι όλοι οι μαθητές θα διδάσκονται στη βάση ενός συγκεκριμένου και επιστημονικά καταρτισμένου προγράμματος, με αποτέλεσμα το περιεχόμενο της διδασκαλίας να επαφίεται στην πρωτοβουλία αυτού που διδάσκει. Εκπαιδευτικοί και μαθητές παραμένουν εξαναγκασμένοι σε πολλές περιπτώσεις να διανύουν τεράστιες αποστάσεις, προκειμένου να λειτουργήσουν τμήματα, με αποτέλεσμα να καθίσταται αντιπαραγωγική η διαδικασία.

Η διατήρηση και επιδείνωση της υπάρχουσας κατάστασης ουσιαστικά πλήττει υπέρμετρα τους πιο αδύναμους οικονομικά μετανάστες, καθώς και τις νέες γενιές μεταναστών, αφού οι υπόλοιποι έχουν καλύτερη δυνατότητα να εντάξουν τα παιδιά τους στα σχολεία της χώρας υποδοχής με καλύτερους όρους. Η διαφοροποίηση αυτή επιτείνεται ακόμα περισσότερο με την παγίωση της διάκρισης μεταξύ δίγλωσσων και μη εκπαιδευτικών μονάδων, με αποτέλεσμα σημαντικός αριθμός Ελλήνων μεταναστών και των παιδιών τους να οδηγούνται σε μια σύγχρονου τύπου «γκετοποίηση».

Οργάνωση της πάλης για ουσιαστική αναβάθμιση της ελληνόγλωσσης Εκπαίδευσης

Τα αιτήματα για άμεσα μέτρα στήριξης και ικανοποίησης των εκπαιδευτικών αναγκών των παιδιών των Eλλήνων μεταναστών είναι άρρηκτα δεμένα με την πάλη ενάντια στο σχολείο της «κανονικότητας» που διατυμπανίζει η κυβέρνηση της ΝΔ στην Ελλάδα, της μιζέριας, των περικοπών, της έντασης των ταξικών φραγμών και της περιστολής των μορφωτικών δικαιωμάτων.

Οι αγώνες των εκπαιδευτικών, των μαθητών και του ταξικά προσανατολισμένου εργατικού - λαϊκού κινήματος στην Ελλάδα ενάντια στο σχολείο της αγοράς συναντιούνται με τον προσανατολισμό και το περιεχόμενο των διεκδικήσεων που πρέπει να αναπτυχθούν ακόμα πιο έντονα, για την ελληνόγλωσση εκπαίδευση και την εκπαίδευση στις χώρες υποδοχής.

Σε αυτόν τον αγώνα είναι απαραίτητη η αγωνιστική συμβολή των Ελλήνων μεταναστών μέσα από τις δομές και τις μορφές οργάνωσης του κινήματος στις χώρες υποδοχής. Οι δυνάμεις του ΚΚΕ βρίσκονται παντού αταλάντευτα στην πρώτη γραμμή του αγώνα.

Το ΚΚΕ, παλεύοντας για μια κοινωνία που «θα 'χει το νου της στο παιδί», διαμορφώνει αιτήματα και στόχους πάλης, παρεμβαίνει και κοινοβουλευτικά, με ενιαίο κριτήριο, για τα ελληνόπουλα στη χώρα μας, τα παιδιά των Ελλήνων μεταναστών στο εξωτερικό και για τα παιδιά των μεταναστών και των προσφύγων στην Ελλάδα.

Σε αυτό το πλαίσιο, παίρνουμε υπόψη τις ανάγκες καταρχήν των ίδιων των μεταναστών και των παιδιών τους: Τη ρευστότητα που υπάρχει και τη διαρκή κινητικότητα, τα νέα κύματα μετανάστευσης ανάλογα και με τις εξελίξεις στον κύκλο της καπιταλιστικής οικονομίας διεθνώς και στις διάφορες χώρες συγκεκριμένα, την οριστικοποίηση της διαμονής πολλών στις χώρες υποδοχής για πολλά χρόνια ή και για πάντα, τις διαφορετικές ανάγκες των μεταναστόπουλων πρώτης, δεύτερης και τρίτης γενιάς κ.ο.κ. Από την άποψη αυτή, δεν μπορεί να παραβλέπονται ζητήματα που αφορούν τους όρους εργασίας και στέγασης, τα δικαιώματα των μεταναστών κ.λπ.

Η προοπτική της ουσιαστικής ένταξης των παιδιών των Ελλήνων μεταναστών στις χώρες υποδοχής δεν μπορεί να αντιμετωπιστεί χωρίς την κατεύθυνση της διδασκαλίας της ελληνικής γλώσσας. Αν ένα παιδί που μεταναστεύει σε μικρή ηλικία δεν συστηματοποιήσει τη γνώση της μητρικής του γλώσσας, τότε θα είναι φτωχό και στη γλώσσα της χώρας υποδοχής. Αν ένα μεταναστόπουλο μεγαλώνει σε μια οικογένεια ενσωματωμένη στην κοινωνία και την κουλτούρα της χώρας υποδοχής (π.χ. οικογένεια μεταναστών δεύτερης και τρίτης γενιάς, μεικτή οικογένεια κ.λπ.), της οποίας η γλώσσα θα είναι στην πράξη αυτή της χώρας υποδοχής, τότε εύκολα θα αποκοπεί από τις παραδόσεις, τον πολιτισμό και την Ιστορία του λαού μας, αν δεν γνωρίζει την ελληνική γλώσσα. Σε αυτήν την προοπτική, χρειάζεται να αναπτυχθούν κατάλληλα εκπαιδευτικά προγράμματα και το αντίστοιχο εκπαιδευτικό υλικό και βιβλία, με αξιοποίηση όλων των πρόσφορων προς τούτο μορφών και με ευθύνη της ελληνικής κυβέρνησης για τη διασφάλιση των όρων λειτουργίας και της ισότιμης και δωρεάν πρόσβασης όλων των μεταναστόπουλων.

Να αποσυρθεί το κατάπτυστο νομοσχέδιο - Να δοθούν άμεσα λύσεις στα πραγματικά προβλήματα

Το ΚΚΕ καταγγέλλει τις απαράδεκτες ρυθμίσεις που προωθεί η κυβέρνηση και στηρίζει τους αγώνες και τα δίκαια αιτήματα των Ελλήνων του εξωτερικού για ουσιαστική αναβάθμιση της ελληνόγλωσσης εκπαίδευσης, δωρεάν και ισότιμα για όλους, με εξασφαλισμένο σύγχρονο και κατάλληλο εκπαιδευτικό υλικό και βιβλία.

-- Να καταμετρηθούν οι πραγματικές, αυξημένες ανάγκες που παγιώνονται για την εκπαίδευση των παιδιών των Eλλήνων μεταναστών και να καλυφθούν άμεσα οι ανάγκες σε προσωπικό όλων των ειδικοτήτων, εξοπλισμό και υποδομές, χωρίς να επιβαρύνονται οικονομικά οι Ελληνες μετανάστες.

-- Με ευθύνη της κυβέρνησης να διατεθεί άμεσα όλο το απαιτούμενο εκπαιδευτικό και υποστηρικτικό προσωπικό, με όρους και σχέσεις εργασίας που να ανταποκρίνονται στις σύγχρονες ανάγκες των εργαζομένων στις χώρες υποδοχής.

-- Να στηριχθούν παιδαγωγικά και επιστημονικά οι εκπαιδευτικοί στην ελληνόγλωσση Εκπαίδευση για την ιδιαίτερη ευθύνη που αναλαμβάνουν.

-- Να διατεθούν όλα τα απαραίτητα κρατικά κονδύλια, για τη στήριξη των υποδομών και των δομών της ελληνόγλωσσης Εκπαίδευσης, την απρόσκοπτη και ασφαλή μετακίνηση των μεταναστών μαθητών και των εκπαιδευτικών.


Του
Δημήτρη ΚΟΙΛΑΚΟΥ*
*Ο Δημήτρης Κοιλάκος είναι μέλος του Τμήματος Παιδείας και Ερευνας της ΚΕ του ΚΚΕ και της Κομματικής Επιτροπής Οργανώσεων Εξωτερικού του Κόμματος

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ - ΓΟΝΕΙΣ - ΜΑΘΗΤΕΣ - ΦΟΙΤΗΤΕΣ
Με συλλαλητήρια στις 9 Ιούνη συνεχίζεται ο αγώνας κόντρα στο αντιδραστικό νομοσχέδιο

Εκπαιδευτικοί, μαθητές, γονείς και φοιτητές ενώνουν, για μια ακόμα φορά, τη φωνή τους στο αίτημα να μην περάσει το αντιδραστικό νομοσχέδιο που χειροτερεύει το σχολείο, τσακίζει μορφωτικά και εργασιακά δικαιώματα. Μετά τις μαζικές μαχητικές κινητοποιήσεις που προηγήθηκαν, ετοιμάζουν τη συμμετοχή τους στα νέα συλλαλητήρια, την Τρίτη 9 Ιούνη.

Οι εκπαιδευτικοί Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης προχωρούν τη μέρα εκείνη σε απεργία. Στην Αθήνα, το ραντεβού έχει δοθεί στη 1 μ.μ. στα Προπύλαια, στη Θεσσαλονίκη στη 1.30 μ.μ. στο Αγαλμα Βενιζέλου, ενώ κινητοποιήσεις διοργανώνονται και σε άλλες πόλεις ενάντια στο νομοσχέδιο και διεκδικώντας παράλληλα εξασφάλιση όλων των μέτρων ασφαλούς λειτουργίας των σχολείων.

Στο συλλαλητήριο στην Αθήνα συμμετέχουν Φοιτητικοί Σύλλογοι και μαθητές, με τη Συντονιστική Επιτροπή Μαθητών Αθήνας να απευθύνει κάλεσμα για «Κλειστά σχολεία παντού, όλοι στους δρόμους με τα πανό της Συντονιστικής Επιτροπής Μαθητών, με μαχητικά και οργανωμένα μπλοκ σχολείων και δήμων» και να δίνει ραντεβού στα Προπύλαια στις 12 το μεσημέρι.

Στην κινητοποίηση καλεί και η ΑΣΓΜΕ, τονίζοντας: «Αυτό το νομοσχέδιο σύσσωμο το γονεϊκό κίνημα, σε συμπαράταξη με τα σωματεία των εκπαιδευτικών, απαιτούμε να μην ψηφιστεί. Φτάνει πια. Καιρός να ακουστεί και η δικιά μας φωνή, η φωνή των χιλιάδων γονιών, που απαιτούν να αναλάβει η κυβέρνηση τις ευθύνες της απέναντι σε εμάς και τα παιδιά μας», σημειώνει και καλεί τις Ομοσπονδίες, τις Ενώσεις και τους Συλλόγους Γονέων να συμμετάσχουν μαζικά στα πανεκπαιδευτικά συλλαλητήρια.

Στη Θεσσαλονίκη

Δράση ενημέρωσης του κόσμου για το αντιδραστικό νομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας οργάνωσαν χτες το απόγευμα η Α' ΕΛΜΕ και η Ομοσπονδία Γονέων Κεντρικής Μακεδονίας, που έστησαν πανό και μοίρασαν ανακοινώσεις, καλώντας και στις κινητοποιήσεις της επόμενης βδομάδας. Να σημειωθεί ότι στη Θεσσαλονίκη πέρα από την απεργιακή συγκέντρωση της Τρίτης, με απόφαση των ΕΛΜΕ και των Διδασκαλικών Συλλόγων, προγραμματίζεται νέα συγκέντρωση και συναυλία την Τετάρτη 10 Ιούνη, στις 7 μ.μ., στο Αγαλμα Βενιζέλου.

«Ζωντανεύουμε το ΑΠΘ»

Ολοκληρώνεται σήμερα η καμπάνια «Ζωντανεύουμε το ΑΠΘ» των Φοιτητικών Συλλόγων Βιολογίας, Γεωλογίας, Κτηνιατρικής, ΤΕΦΑΑ, Πολιτικών Επιστημών, ΜΜΕ, Ψυχολογίας, Παιδαγωγικού, Ηλεκτρολόγων - Μηχανολόγων Μηχανικών και ΣΟΦΕΘ.

Οι δράσεις ξεκινούν από τις 11 π.μ. στο τρίγωνο του Πολυτεχνείου και περιλαμβάνουν θεματική μέρα ζωγραφικής αφιερωμένη στο περιβάλλον, το τουρνουά σκακιού, καθώς και την έναρξη του θερινού σινεμά με προβολή αντιρατσιστικής ταινίας, στις 8.30 μ.μ.

ΒΟΥΛΗ
Την Τρίτη στην Ολομέλεια οι αντιεκπαιδευτικές ρυθμίσεις

Ολοκληρώθηκε χτες η συζήτηση του νομοσχεδίου στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων

Στην Ολομέλεια της Βουλής αρχίζει την ερχόμενη Τρίτη, 9 Ιούνη, η συζήτηση του νομοσχεδίου «Αναβάθμιση του Σχολείου και άλλες διατάξεις», με το οποίο η κυβέρνηση της ΝΔ, ενσωματώνοντας και διευρύνοντας όλες τις αντιεκπαιδευτικές αναδιαρθρώσεις της κυβέρνησης του ΣΥΡΙΖΑ και των προηγούμενων κυβερνήσεων, συνεχίζει στο δρόμο που χαράζουν ΟΟΣΑ, ΕΕ και ΣΕΒ για Παιδεία κομμένη και ραμμένη στις ανάγκες των επιχειρηματικών ομίλων.

Χτες, στην τελευταία συζήτηση του νομοσχεδίου στην αρμόδια Επιτροπή, η υπουργός Ν. Κεραμέως, επιβεβαιώνοντας ότι η κυβέρνηση πήρε τη σκυτάλη από την προηγούμενη στις αντιδραστικές αναδιαρθρώσεις στην Παιδεία, ανέφερε ότι «το κράτος έχει συνέχεια». Εστιάζοντας στις δεξιότητες άσκησε κριτική στον ΣΥΡΙΖΑ, που περιόρισε την υπόθεση αυτή «μόνο στη θεματική βδομάδα», ενώ η σημερινή κυβέρνηση τις εισάγει «σε όλη τη σχολική ζωή». Εξέφρασε την απορία της στην κριτική που ασκείται για τα δίδακτρα στα ξενόγλωσσα προγράμματα των ΑΕΙ, λέγοντας ότι «δεν θέλετε τα πανεπιστήμια να έχουν έσοδα», και είπε «ας αφήσουμε τα πανεπιστήμια ελεύθερα να πουν πώς θέλουν να αναπτυχθούν»...

Ο εισηγητής του ΣΥΡΙΖΑ, Ν. Φίλης, εξαπέλυσε μύδρους κατά της κυβέρνησης και του νομοσχεδίου, δείχνοντας όμως ότι οι διαφορές τους είναι διαχειριστικές, ανέφερε προς την Ν. Κεραμέως ότι και «εμείς κάναμε διαδικασία αξιολόγησης. Εχουμε νόμο για την αξιολόγηση στελεχών της Εκπαίδευσης, των διευθυντών και υποδιευθυντών των σχολείων», αλλά ...«με τη συνειδητή συμμετοχή» τους. Υπερασπίστηκε βέβαια και την προώθηση των δεξιοτήτων, με κάποιες ψευτοδιαφωνίες σε όσα προωθεί η σημερινή κυβέρνηση. Στα «σημεία» ήταν και οι διαφωνίες που εξέφρασαν και τα άλλα αστικά κόμματα.

Για το σχολείο της αγοράς φτάνουν μερικές δεξιότητες και ορισμένες αποσπασματικές γνώσεις

Ο ειδικός αγορητής του ΚΚΕ, Γιάννης Δελής, φώτισε ακόμα περισσότερο αντιδραστικές πλευρές των όσων προωθεί η κυβέρνηση. Οπως εξήγησε, το σχολείο και το πανεπιστήμιο της αγοράς, μια τέτοια Εκπαίδευση «δεν χρειάζεται και τόσο πολύ γνώση επιστημονική, πολύπλευρη, δοσμένη με τον κατάλληλο εκείνο παιδαγωγικό τρόπο. Μια κατάρτιση και ορισμένες δεξιότητες αρκούν, φτάνουν. Και όταν αυτές παλιώνουν και γίνονται ξεπερασμένες, να και η διά βίου κατάρτιση, για την οποία φροντίζει και η ΕΕ, για μια ..."νέα αρχή" κάθε φορά στη ζωή του εργαζόμενου». Αλλωστε, πρόσθεσε, μια ματιά στα σχολικά βιβλία και στα αναλυτικά προγράμματα να ρίξει ένας γονιός «θα φρίξει κυριολεκτικά με τα αποσπασματικά, μονομερή και αντιεπιστημονικά υλικά από τα οποία είναι φτιαγμένα».

Οσο για την εισαγωγή των Αγγλικών στα νηπιαγωγεία, «δεν είναι τίποτε άλλο παρά προετοιμασία και αυτό για την αντιμετώπιση και της μητρικής γλώσσας, αλλά και της ξένης, ως μιας απλής δεξιότητας και όχι ως το κύριο εκείνο όργανο, όχι μόνο της επικοινωνίας, αλλά και της σκέψης και της έκφρασης», τόνισε.

Για το ζήτημα της Κοινωνιολογίας και των Λατινικών ανέφερε: «Η λογική του ΣΥΡΙΖΑ ήταν "πονάει κεφάλι, κόβει κεφάλι". Αντί να δει δηλαδή ο ΣΥΡΙΖΑ πώς αυτό το μάθημα, των Λατινικών, θα γίνει πιο ουσιαστικό, να έχει μέσα στοιχεία Ιστορίας, να έχει στοιχεία γνώσης του ευρωπαϊκού πολιτισμού, αφαίρεσε τα Λατινικά. Γιατί, λέει, δεν είναι χρήσιμα. Τα ίδια πάνω - κάτω επιχειρήματα επικαλείται τώρα η ΝΔ για να αφαιρέσει την Κοινωνιολογία». Αυτό που θα έπρεπε να γίνει είναι να διδάσκονται τα Λατινικά «όχι ως παπαγαλία, αλλά επί της ουσίας, με γνώση των ιστορικών - πολιτισμικών συνθηκών μέσα στις οποίες ευδοκίμησε το όποιο λατινικό κείμενο εξετάζεται κάθε φορά. Μια τέτοια προσέγγιση μυρίζει Κοινωνιολογία και είναι Κοινωνιολογία», πρόσθεσε, συμπληρώνοντας πως το ζητούμενο «είναι η συνεργασία και όχι η αντιπαράθεση ανάμεσα στις επιστήμες» και πως ο νέος «μέχρι τα 18 του, ανεξάρτητα από το επάγγελμα που επιλέγει να ακολουθήσει, έχει δικαίωμα - και ανάγκη, λέμε εμείς - στη γενική παιδεία». Πρότεινε «το μάθημα της Κοινωνιολογίας να ενταχθεί ως πανελλαδικά εξεταζόμενο, ανάλογα με το τμήμα ή τη σχολή που επιλέγει ο μαθητής, και αντίστοιχα να γίνεται για το μάθημα των Λατινικών».

Για τα δίδακτρα στα ξενόγλωσσα τμήματα σημείωσε ότι είναι στην κατεύθυνση «που δίνεται κεντρικά από την κυβέρνηση στα Ιδρύματα να αναζητούν πόρους να ανοίξουν μαγαζιά», υπενθυμίζοντας ότι την πόρτα άνοιξε πρώτος ο ΣΥΡΙΖΑ.

Οι φοιτητές διεκδικούν να συνεχίσουν απρόσκοπτα τις σπουδές τους

Αντιδράσεις του οργανωμένου φοιτητικού κινήματος προκάλεσαν οι φωνές που θέλουν να περάσουν τα μαθήματα χωρίς εξεταστική

Αντιδράσεις έχει προκαλέσει το αίτημα κάποιων φοιτητών στη Θεσσαλονίκη να θεωρηθεί το εξάμηνο λήξαν και να κατοχυρωθεί για όλους τους φοιτητές χωρίς να δοθεί εξεταστική. Κάτω από αυτό το αίτημα, που καμιά ανταπόκριση δεν έχει βρει στο οργανωμένο φοιτητικό κίνημα και στην πλειοψηφία των φοιτητών, έγινε μια παράσταση την Τρίτη στο υπουργείο Μακεδονίας - Θράκης, ενώ κάποιες αντίστοιχες φωνές ακούστηκαν σε Αλεξανδρούπολη και Ιωάννινα.

Το θέμα προβλήθηκε από τα ΜΜΕ, προκαλώντας την αντίδραση του οργανωμένου φοιτητικού κινήματος, που τα αιτήματά του για διασφάλιση της εξεταστικής και για μέτρα με γνώμονα τις ανάγκες των φοιτητών δεν έχουν δει ανάλογη προβολή. Σε ανακοίνωση που υπογράφουν οι πρόεδροι 12 Φοιτητικών Συλλόγων του ΑΠΘ, σχολιάζουν τα δημοσιεύματα σημειώνοντας: «Ορισμένα ΜΜΕ προβάλλουν ως δήθεν διεκδικήσεις του φοιτητικού κινήματος αιτήματα αντιεπιστημονικά, κενά περιεχομένου, προκειμένου να αποστρέψουν πολλούς φοιτητές που αγαπούν, έχουν μεράκι για το επιστημονικό αντικείμενο από τις συλλογικές διαδικασίες. Στην πραγματικότητα, εξυπηρετούν την κυβέρνηση και την παράταξή τους στα πανεπιστήμια, τη ΔΑΠ. Μόνο ως τέτοια μπορούμε να εκλάβουμε τη συγκεκριμένη γραμμή που συκοφαντεί τα συλλογικά συγκροτημένα αιτήματά μας, αποπροσανατολίζοντας από τα ουσιαστικά προβλήματα που αντιμετωπίζουν χιλιάδες φοιτητές με την εξεταστική, τα εργαστήρια, τις κλινικές μας». Και μεταξύ άλλων επαναφέρουν τα αιτήματά τους για μέτρα, ώστε να μη χαθεί το εξάμηνο, να γίνει η εξεταστική διά ζώσης με όλα τα απαραίτητα μέτρα προστασίας.

Σχόλιο της ΚΝΕ για την ανακοίνωση της ΔΑΠ

Πράγματι, το εν λόγω «αίτημα» να κατοχυρωθούν μαθήματα χωρίς να δοθεί η εξεταστική, αποτέλεσε «βούτυρο στο ψωμί» της ΔΑΠ-ΝΔΦΚ, η οποία με μια ανακοίνωση με τίτλο «Στα πέντε μαθήματα πτυχίο δώρο» έσπευσε να συκοφαντήσει το φοιτητικό κίνημα.

Σε σχόλιό του για αυτήν την ανακοίνωση της ΔΑΠ-ΝΔΦΚ, το Γραφείο Τύπου του ΚΣ της ΚΝΕ σημειώνει:

«Μόνο ως αυτοσαρκαστική μπορεί να θεωρηθεί από τους φοιτητές η ανακοίνωση της ΔΑΠ-ΝΔΦΚ, με τίτλο "Στα 5 μαθήματα το πτυχίο δώρο", όταν είναι πασίγνωστα τα κυκλώματα αντιγραφών, τα ρουσφέτια και οι εκβιασμοί που στήνει στα πανεπιστήμια.

Η παράταξη της ΝΔ, με κουτοπόνηρο τρόπο - φυσιογνωμικό στοιχείο της ΔΑΠ - επιλέγει να προβάλει αιτήματα που δεν έχουν υιοθετηθεί από τους φοιτητές και τους συλλόγους τους, μόνο και μόνο για να κρύψει την ενοχή της για την πολιτική της κυβέρνησης που έχει "τινάξει στον αέρα" όχι μόνο την εξεταστική, αλλά συνολικά τις σπουδές των φοιτητών. Μάλιστα, στην πλειοψηφία των φοιτητικών συλλόγων - όταν εμφανίζονταν οι εκλεγμένοι της στα Διοικητικά Συμβούλια - καταψήφιζε τις διεκδικήσεις των φοιτητών για εξασφάλιση διά ζώσης εξεταστικής, με όλα τα απαραίτητα μέτρα προστασίας, για ισότιμη πρόσβαση στην τηλεκπαίδευση κ.λπ.

Αυτήν τη στάση της ΔΑΠ πήραν ως "πάσα" ορισμένοι δημοσιογράφοι, που, ως "παπαγαλάκια" της κυβέρνησης, βρήκαν ευκαιρία να συκοφαντήσουν το φοιτητικό κίνημα, τη στιγμή που τόσο καιρό δεν έχουν αφιερώσει λέξη για τα προβλήματα των φοιτητών. Αν άφηναν πίσω την απέχθειά τους για τους αγώνες του λαού και της νεολαίας και διασταύρωναν τις πληροφορίες τους, θα έβρισκαν ότι πουθενά σε όλη την Ελλάδα, σε κανέναν φοιτητικό σύλλογο, δεν έχει υιοθετηθεί αίτημα να μην εξετάζονται οι φοιτητές! Αντίθετα, οι φοιτητές με τους συλλόγους τους διεκδικούν τα αυτονόητα, δηλαδή να συνεχίσουν απρόσκοπτα τις σπουδές τους!

ΥΓ Προτείνουμε στις δυνάμεις της κυβέρνησης στα πανεπιστήμια, στα παιδιά της "αριστείας" των ΚΕΚ Βρούτση ή αλλιώς "Σκόιλ ελικικού" να μετατρέψουν τον τίτλο της ανακοίνωσής τους σε επίσημο σύνθημά τους! Ετσι θα παραμείνουν πιστοί και στις αρχές τους...».



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ