Παράσταση διαμαρτυρίας για τα προβλήματα της Τεχνικοεπαγγελματικής Εκπαίδευσης διοργανώνει η ΟΛΜΕ την Πέμπτη 9 Οκτώβρη στις 12.30 το μεσημέρι στο υπουργείο Παιδείας. Για τη συμμετοχή των εκπαιδευτικών, έχει κηρυχτεί 2ωρη στάση εργασίας (12-2 μ.μ. για τον πρωινό κύκλο και 2-4 μ.μ. για τον απογευματινό κύκλο) για όλα τα σχολεία της Αττικής.
Γνωριμία με την ιστορία του εργατικού κομμουνιστικού κινήματος διοργανώνει το περιοδικό «Θέματα Παιδείας», την επόμενη Κυριακή 12 Οκτώβρη, στο πλαίσιο σειράς μορφωτικών επισκέψεων που διοργανώνει ο Ομιλος Εκπαιδευτικού Προβληματισμού.
Περιλαμβάνεται επίσκεψη στο Επιμορφωτικό Κέντρο «Βιβλιοθήκη - Αρχείο Χαρίλαος Φλωράκης» (Χαλάνδρι) και περιήγηση στην Εκθεση Φωτογραφίας και Ντοκουμέντων της ΚΕ του ΚΚΕ στον Πολιτιστικό Πολυχώρο «Μάνος Λοΐζος» του Δήμου Νίκαιας.
«Ξεναγός» θα είναι ο ιστορικός και διευθυντής του Επιμορφωτικού Κέντρου, Νίκος Παπαγεωργάκης.
Αναχώρηση με λεωφορείο στις 9.30 π.μ. μπροστά στο κτίριο της ΓΣΕΕ.
Δηλώσεις συμμετοχής στα τηλέφωνα: 210-8213430 ή 6974374333.
Κινητικότητα δείχνει το υπουργείο Παιδείας στην προώθηση μέτρων ελέγχου της εκπαιδευτικής διαδικασίας στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Μέσα από μία σειρά εγκυκλίους που η μία εξειδικεύει την άλλη, γίνεται φανερό ότι στόχος είναι να μπει δυναμικά στα σχολεία η αξιολόγηση του «εκπαιδευτικού έργου», δηλαδή της σχολικής μονάδας, των μαθητών και των εκπαιδευτικών.
Ενα τέτοιο βήμα αποτελεί η εγκύκλιος για τον προγραμματισμό του εκπαιδευτικού έργου, μια εγκύκλιος ασφυκτικής δέσμευσης με πρόσχημα τον «προγραμματισμό». Αξιοποιώντας τη θεωρία της «χαλαρότητας των εκπαιδευτικών», το υπουργείο ζητά ανάμεσα στα άλλα να καταγράφονται στο πρακτικό του συλλόγου διδασκόντων η ύλη των μαθημάτων, οι διδακτικές προσεγγίσεις κλπ. και να κοινοποιούνται στους συμβούλους αντίγραφα των θεμάτων από τεστ και διαγωνίσματα. Εξειδίκευση της απαίτησης αυτής αποτελεί η πιο πρόσφατη εγκύκλιος για την «καταχώρηση εκπαιδευτικού υλικού». Με αυτή, οι εκπαιδευτικοί καλούνται σε συνεργασία με τους σχολικούς συμβούλους να συντάξουν και να στείλουν μέχρι τις 15 Οκτώβρη 2008 «είκοσι διαγωνίσματα τουλάχιστον ανά μάθημα, τάξη και βαθμίδα εκπαίδευσης». Οπως προβλέπεται, «τα ολοκληρωμένα υποδείγματα θα καταχωρηθούν ηλεκτρονικά» και το «υλικό θα αξιολογηθεί από επιτροπές σχολικών συμβούλων ειδικότητας, προκειμένου να αναρτηθεί στην ιστοσελίδα του ΥΠΕΠΘ», προφανώς για να φανούν τα καλά και πειθαρχημένα σχολεία και εκπαιδευτικοί.
Και αυτό δεν είναι το χειρότερο: Το υλικό αυτό δεν αποκλείεται να αποτελέσει τη βάση για τη δημιουργία ενός είδους «τράπεζας θεμάτων», από την οποία θα μπορούν να αντλούν θέματα διαγωνισμάτων όλα τα σχολεία. Ανοίγει και με αυτό τον τρόπο ο δρόμος για τη διαμόρφωση κοινών, ομογενοποιημένων θεμάτων εξετάσεων και σε εθνικό επίπεδο που, όπως δείχνει και η διεθνής εμπειρία, αποτελεί υποδομή για εφαρμογή μιας αξιολόγησης όπου κύριο μετρήσιμο μέγεθος και ο βασικός δείκτης είναι οι αριθμητικές επιδόσεις των μαθητών. Και μάλιστα, σε εξετάσεις που δεν παίρνουν υπόψη τις ανάγκες και δυνατότητες των μαθητών, που δε λαμβάνουν υπόψη - αντίθετα συγκαλύπτουν - τις ταξικές διαφορές, που «τσουβαλιάζουν» όλα τα σχολεία και τα οδηγούν τελικά στην υποβάθμιση.
Μάλιστα, μέσα από τις εγκυκλίους του υπουργείου, οι εκπαιδευτικοί καλούνται να αναλάβουν ενεργό ρόλο στην προώθηση αυτής της πολιτικής, αφού είναι εκείνοι οι οποίοι θα διαμορφώσουν τα θέματα των διαγωνισμάτων στην περίπτωση της εγκυκλίου για την καταχώρηση του εκπαιδευτικού υλικού.
Πρόκειται για μια εξέλιξη που αφορά το μέλλον της εκπαίδευσης και του σχολείου και γι' αυτό είναι αναγκαία η ανταπόκριση των εκπαιδευτικών στο κάλεσμα των ταξικών δυνάμεων «να μην λογοδοτήσουν στο μεγάλο κεφάλαιο για τους κερδοφόρους σχεδιασμούς του στην εκπαίδευση, που τους βαφτίζει ποιότητα και αξιολόγηση». Το ΠΑΜΕ Εκπαιδευτικών έχει ήδη καλέσει τους εκπαιδευτικούς να ακυρώσουν στην πράξη κάθε αξιολογητική διαδικασία είτε επιβάλλεται με κάθετη - από τα πάνω - πίεση είτε με φιλική συμβουλευτική μάσκα. Απαιτεί επίσης από τα ΔΣ των ΕΛΜΕ, των Συλλόγων και των εκπαιδευτικών ομοσπονδιών, να πάρουν ξεκάθαρη θέση για τα μέτρα αξιολόγησης - λογοδοσίας.
Περιοδεία στο 3ο Γυμνάσιο και το 2ο Λύκειο Γέρακα, στα οποία οι μαθητές έχουν προχωρήσει σε κατάληψη, θα πραγματοποιήσει σήμερα το πρωί ο βουλευτής του ΚΚΕ Γιάννης Γκιόκας.
Η ΠΚΣ καλεί τους φοιτητικούς και σπουδαστικούς συλλόγους να αποφασίσουν τη συμμετοχή τους και να δώσουν δυναμικό «παρών» στις κινητοποιήσεις για να απαιτήσουν: Να δοθούν σε όλους ανεξαιρέτως τους φοιτητές και σπουδαστές δωρεάν όλα τα απαραίτητα βιβλία. Να μην περάσει η κάρτα και η λίστα συγγραμμάτων. Να καταργηθεί ο νόμος για τα κολέγια, να μην εφαρμοστεί η οδηγία της ΕΕ για τα ΚΕΣ. Να καταργηθεί συνολικά ο νόμος πλαίσιο και όλοι οι αντιεκπαιδευτικοί νόμοι ΝΔ - ΠΑΣΟΚ. Να σταματήσει κάθε επιχειρηματική λειτουργία σε πανεπιστήμια - ΤΕΙ.
Η κινητοποίηση στην Αθήνα προγραμματίζεται για τις 12 το μεσημέρι στα Προπύλαια. Τις επόμενες μέρες προγραμματίζεται ο κύριος όγκος των γενικών συνελεύσεων των συλλόγων ενώ μέχρι στιγμής σε κινητοποιήσεις στις πόλεις την Παρασκευή καλούν οι σύλλογοι φοιτητών: Κτηνιατρικής Θεσ/νίκης, Νηπιαγωγών, Δασκάλων και Φιλοσοφικής Ρεθύμνου και ο σύλλογος σπουδαστών ΤΕΙ Ρεθύμνου. Ακόμα, σε κινητοποίηση την Πέμπτη 9 Οκτώβρη στην Πάτρα καλεί ο σύλλογος Εστίας.
Καταγγελία της ΟΒ Ραφήνας της ΚΝΕ
Τη διευθύντρια του ΕΠΑΛ Ραφήνας, η οποία την περασμένη Παρασκευή 3 Οκτώβρη κάλεσε την αστυνομία για να απομακρύνει μέλη της ΚΝΕ που μοίραζαν στους μαθητές έξω από το σχολείο ανακοινώσεις καλώντας στον αγώνα για δωρεάν δημόσια παιδεία, καταγγέλλει σε ανακοίνωσή της η Οργάνωση Βάσης Ραφήνας της ΚΝΕ.
Η ΟΒ Ραφήνας της ΚΝΕ καλεί τους μαθητές «να βγάλουν συμπεράσματα και να καταδικάσουν τέτοιες αντιδημοκρατικές και αντιπαιδαγωγικές μεθόδους». Ειδικότερα, αυτή την περίοδο των μαθητικών εκλογών, όπως επισημαίνει, οι μαθητές πρέπει να λάβουν υπόψη τέτοια φαινόμενα. «Μαθητικές κοινότητες και μαθητικά συμβούλια πρέπει να έχουν λόγο και άποψη για όλα τα θέματα που αφορούν το σχολείο και την παιδεία. Να μην είναι έρμαια του καθενός (...) να αγωνιστούν και να διεκδικούν όσα δικαιούνται και τους ανήκουν» σημειώνει. Τέλος, καλεί τους μαθητές να διεκδικήσουν ένα ενιαίο δωδεκάχρονο υποχρεωτικό σχολείο για όλους, σχολείο που θα παρέχει πραγματική μόρφωση και θα διαμορφώνει ολοκληρωμένες προσωπικότητες.
ΟΝΝΕΔίτες και ασφαλίτες από κοινού, επιχείρησαν χτες το πρωί να τρομοκρατήσουν μαθητές - μέλη της ΚΝΕ, στην προσπάθειά τους να σταματήσουν κινητοποίηση που βρισκόταν σε εξέλιξη στο 1ο Ενιαίο Λύκειο Αλεξανδρούπολης. Οι άνδρες της Ασφάλειας ζήτησαν τα στοιχεία των μαθητών και αποχώρησαν μόνο όταν στελέχη της Κομματικής Οργάνωσης Εβρου τους έδωσαν τα δικά τους στοιχεία της αστυνομικής ταυτότητας.
Σε σχετική ανακοίνωση της ΚΝΕ τονίζεται: «Δε διστάζουν να χρησιμοποιούν τραμπούκους, ΟΝΝΕΔίτες και ασφαλίτες, αξιοποιώντας την πείρα των κυβερνήσεων του ΠΑΣΟΚ με τα μαθητοδικεία και το χτύπημα των μαθητικών αγώνων, οι οποίοι απώτερο στόχο έχουν την περαιτέρω εφαρμογή των αντιεκπαιδευτικών μέτρων του κεφαλαίου και προσπαθούν να τρομοκρατήσουν και να βάλουν εμπόδια στους αγώνες των μαθητών για ένα σχολείο που να ανταποκρίνεται στις σύγχρονες ανάγκες μας». Και η ΚΝΕ καλεί τους μαθητές σε άμεση απάντηση, να σπάσουν την τρομοκρατία, να οργανώσουν και να περιφρουρήσουν τους αγώνες τους.
Γνωρίζουμε ότι απέναντί μας δεν έχουμε μόνο την κυβέρνηση, εντολοδόχο του κεφαλαίου και της ΕΕ, ή τα συγκροτήματα του Τύπου, που για άλλη μια φορά θα προσπαθήσουν να «εξαφανίσουν» τις πρωτοβουλίες αυτές. Βρίσκουμε και τους εκπροσώπους των άλλων κομμάτων που οι μεν εδώ λιγότερο, οι δε εκεί περισσότερο, συνολικά, όμως, κρατάνε την ίδια στάση: Επίθεση στις δυνάμεις της Πανσπουδαστικής και της ΚΝΕ.
Οι παρατάξεις ΔΑΠ, ΠΑΣΠ, ΕΑΑΚ και ΣΥΝ, όχι μόνο αρνήθηκαν στα ΔΣ την ανάγκη άμεσης απάντησης στην εκρηκτική κατάσταση που βρίσκουν οι φοιτητές από τις πρώτες μέρες, αλλά και μπλοκάρουν τη μαζική κινητοποίηση στις 10 του Οκτώβρη. Γιατί ακριβώς αυτή η κινητοποίηση, με αυτά τα αιτήματα, τους ξεγυμνώνει στην πλειοψηφία των φοιτητών και σπουδαστών, μαζί και τα κόμματά τους. Για το λόγο αυτό και επιτίθενται ακόμα πιο έντονα αυτές τις μέρες στην Πανσπουδαστική και στην ΚΝΕ.
Η οργάνωση της πάλης μπροστά στις 10 του Οκτώβρη μπορεί να τονώσει και να δώσει συνέχεια σε αυτή τη συζήτηση στη ζέση της μάχης, της δραστηριοποίησης και της διεκδίκησης. Να αναδειχτεί ότι βασική προϋπόθεση για την ισχυροποίηση των αγώνων και της προοπτικής είναι η αλλαγή του συσχετισμού δύναμης στο φοιτητικό και σπουδαστικό κίνημα και κυρίως σε πολιτικό επίπεδο. Οτι οι φοιτητές και σπουδαστές μπορούν να πάρουν την υπόθεση στα χέρια τους, με το ΚΚΕ και την ΚΝΕ, που στέκονται αταλάντευτα απέναντι στο κεφάλαιο, την πολιτική του και τους εκπροσώπους του.