Παρασκευή 9 Σεπτέμβρη 2005
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΠΑΙΔΕΙΑ
ΧΑΛΚΙΔΑ
Πρόβλημα στατικότητας σε γυμνάσιο

Αποφασισμένοι να μην αφήσουν τα παιδιά τους να μπουν στις σχολικές αίθουσες τη Δευτέρα είναι οι γονείς των μαθητών του 1ου Γυμνασίου Χαλκίδας. Οι γονείς προχώρησαν σ' αυτή την απόφαση μετά από αυτοψία που διενέργησε η Διεύθυνση Τεχνικών Υπηρεσιών της Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης Εύβοιας στο συγκεκριμένο κτίριο (κατασκευάστηκε το 1940), όπου κρίθηκε ότι υπάρχει σοβαρό πρόβλημα στατικότητας.

Να σημειωθεί ότι το πρόβλημα για το συγκεκριμένο σχολείο, το οποίο στεγάζει περίπου 400 μαθητές, γνώριζαν όλοι οι αρμόδιοι φορείς, αφού το θέμα του συγκεκριμένου σχολείου είχε τεθεί σε Νομαρχιακό Συμβούλιο από τη Σοφία Ντούρου, νομαρχιακή σύμβουλο της ΝΑΣ, ενώ από το 1998 οι εκάστοτε γυμνασιάρχες είχαν στείλει επιστολές στους αρμόδιους φορείς όπου γνωστοποιούσαν το πρόβλημα.

Ομως ίδιο πρόβλημα αντιμετωπίζει και το 1ο Λύκειο Αλιβερίου όπου σύμφωνα με το πόρισμα μελέτης ελέγχου που ανατέθηκε σε ιδιωτικό γραφείο μελετών αναφέρεται ότι απαιτείται άμεση επισκευή.

ΠΑΜΕ
Αύριο η σύσκεψη εκπαιδευτικών

Η Γραμματεία Αθήνας του ΠΑΜΕ καλεί τους εκπαιδευτικούς σε σύσκεψη για τα προβλήματα της Παιδείας και τη δράση τους με την έναρξη της νέας χρονιάς. Η σύσκεψη θα γίνει το Σάββατο 10 Σεπτέμβρη, στις 10 το πρωί, στην αίθουσα της Ομοσπονδίας Λογιστών (Κάνιγγος 27).

Δεν απαλλάσσονται από την ευθύνη

Ωραίες ήταν οι οδηγίες που περιέχονταν στην προχτεσινή εγκύκλιο που εξέδωσε η Επιτροπή Οδικής Ασφάλειας του υπουργείου Υγείας, με αφορμή την έναρξη της σχολικής χρονιάς. Μόνο που η κυβέρνηση φαίνεται να ξεχνά πως ευθύνη της δεν είναι να εκδίδει έναν μπούσουλα διεκδικήσεων που οι γονείς θα πρέπει να προβάλουν προς τα σχολεία για την ασφάλεια των μαθητών.

Γιατί καλά και σωστά τα αιτήματα που βάζει το υπουργείο στον κατάλογο (από τις ασφαλείς κτιριακές εγκαταστάσεις μέχρι την ανάγκη εκπαίδευσης των μαθητών για να μπορέσουν να αντιμετωπίσουν έκτακτες καταστάσεις) αλλά όλα αυτά είναι ευθύνη πρώτα και κύρια της κυβέρνησης και όχι των γονιών. Φυσικά οι γονείς πρέπει να απαιτήσουν την ασφάλεια των μαθητών, να μη διαπραγματευτούν την πολύτιμη ζωή των παιδιών τους. Ο υπεύθυνος όμως φορέας ικανοποίησης αυτής της απαίτησης δε βρίσκεται έξω από την κυβέρνηση, συμπεριλαμβανομένων των υπουργείων Παιδείας και Υγείας.

Ας μην προσπαθούν λοιπόν να παρουσιάσουν εαυτόν ως «ευαισθητοποιημένο» φορέα, γιατί οι ευθύνες ανήκουν όλες πριν απ' όλα στους κυβερνητικούς φορείς.

ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ - ΣΧΟΛΙΚΗ ΣΤΕΓΗ
Δεν είναι έτοιμα ακόμα τα σχολεία

Να προχωρήσουν οι απαραίτητες εργασίες συντήρησης των σχολικών κτιρίων, ώστε να είναι έτοιμα σε λίγες μέρες που ξεκινάει η νέα σχολική χρονιά, απαιτούν οι Σύλλογοι Γονέων και Κηδεμόνων των 45ου-46ου Σχολείων Αμπελόκηπων Θεσσαλονίκης μαζί με την Ενωση Γονέων Θεσσαλονίκης, με αφορμή το πρόσφατο ατύχημα του 16χρονου μαθητή που έχασε τη ζωή του τον περασμένο μήνα στον προαύλιο χώρο των σχολείων αυτών εξαιτίας κακοτεχνίας σε εστία χάντμπολ. Παράλληλα διεκδικούν χώρους παιχνιδιού και άθλησης για τα παιδιά (μικρά και μεγάλα) και διαμαρτύρονται για την ανυπαρξία τέτοιων χώρων, για τις κλειδωμένες αυλές των σχολείων μετά τη λήξη των μαθημάτων, που αναγκάζουν τα παιδιά να βρίσκουν καταφύγιο στα ηλεκτρονικά παιχνίδια και στα σκουπίδια της τηλεόρασης.

Οι δύο σύλλογοι απευθύνονται με δύο επιστολές στους αρμόδιους: Η μία αφορά στο θέμα «Επισκευή - Επιδιόρθωση Σχολικών Κτιρίων» και η άλλη τη «Φύλαξη Σχολείων». Στην πρώτη τονίζουν ότι σε λίγες μέρες ξεκινάνε τα σχολεία χωρίς να έχουν γίνει ακόμη οι απαραίτητες εργασίες για τη συντήρηση των σχολικών κτιρίων (βάψιμο - επισκευή φθορών κ.ά.), όπως άλλωστε και στο παρελθόν, όταν οι εργασίες γίνονταν μετά την προσέλευση των μαθητών στο σχολείο, γεγονός που εγκυμονεί κινδύνους για ατυχήματα μαθητών... «Κι επειδή οι αρμόδιοι φορείς δε δείχνουν κανένα ενδιαφέρον - υπογραμμίζουν - και δεδομένου ότι ο Δήμος Θεσσαλονίκης δεν αναλαμβάνει τη συντήρηση των σχολείων του, απαιτούμε να αναλάβουν, επιτέλους, τις ευθύνες τους οι αρμόδιοι και να προβούν στις απαραίτητες εργασίες συντήρησης των σχολικών κτιρίων, ώστε να είναι έτοιμα με την έναρξη της νέας σχολικής περιόδου».

Στη δεύτερη επιστολή που αφορά στη «Φύλαξη Σχολείων», γονείς και σύλλογοι γονέων απαιτούν: «Τα προαύλια όλων των σχολείων όλων των βαθμίδων να είναι ανοιχτά και να έχουν φύλακες σε μόνιμη βάση. Η αδιαφορία του κράτους και των υπευθύνων ανάγκασε κάποιους γονείς των σχολείων μας να κάνουν τους φύλακες κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού και να ανοίγουν τα σχολεία, για να παίζουν τα παιδιά, αναλαμβάνοντας και όλες τις ευθύνες που συνεπάγεται αυτή η πρωτοβουλία. Η ανυπαρξία φυλάκων ανάγκασε τους συλλόγους των σχολείων μας, σε μία προσπάθεια να αποτρέψουν τα ατυχήματα, να τοποθετήσουν συρματοπλέγματα πάνω από τα κάγκελα του σχολείου, ώστε να μην πηδάνε από τα επικίνδυνα κάγκελα τα παιδιά για να μπούνε στις αυλές και να κινδυνεύουν. Τονίζουμε, επίσης, ότι η έλλειψη εκτόνωσης των παιδιών μέσα από το παιχνίδι και τον αθλητισμό και η φυλάκισή τους στα διαμερίσματα έχει σαν αποτέλεσμα τη βιαιότητα των παιδιών που αντιμετωπίζουμε καθημερινά».

ΣΧΟΛΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ
Οδηγούνται σε μαρασμό

Ερώτηση του ΚΚΕ στη Βουλή

Την κυβερνητική πολιτική που οδηγεί τα Κέντρα Διάγνωσης, Αξιολόγησης και Υποστήριξης (ΚΔΑΥ) και τις Σχολικές Μονάδες Ειδικής Αγωγής (ΣΜΕΑ) σε μαρασμό, αλλά και τα σοβαρά προβλήματα που δημιουργεί στους εργαζομένους, καταγγέλλει το ΚΚΕ, με χτεσινή Ερώτηση των βουλευτών Αντώνη Σκυλλάκου, Γιώργου Χουρμουζιάδη και Παναγιώτη Κοσιώνη προς την υπουργό Παιδείας.

Συγκεκριμένα, στην Ερώτηση, επισημαίνεται ότι τα ΚΔΑΥ και οι ΣΜΕΑ, που αποτελούν σχετικά πρόσφατα δημιουργημένο θεσμό, θα μπορούσαν υπό προϋποθέσεις να επιτελέσουν σημαντικό έργο, ωστόσο οι κυβερνητικές επιλογές τα καταδικάζουν σε μαρασμό. Συγκεκριμένα, τονίζεται ότι «το προσωπικό τους είναι εντελώς ανεπαρκές αριθμητικά για να ανταποκριθεί στο έργο του με στοιχειώδη πληρότητα, ενώ η κυβέρνηση αντί να προχωρήσει σε νέες μαζικές προσλήψεις καταφεύγει στην απαράδεκτη "λύση" των ωρομίσθιων και αναπληρωτών. Το γεγονός αυτό, εκτός από τα συμφέροντα των εργαζομένων, υπονομεύει καίρια και τη δυνατότητα παροχής επιστημονικού και κοινωνικού έργου». Επιπλέον, σημειώνεται ότι και ο ίδιος ο αριθμός των ΣΜΕΑ και των ΚΔΑΥ είναι ανεπαρκής.

Στη συνέχεια, υπογραμμίζεται ότι «οι μισθοί των εργαζομένων βρίσκονται καθηλωμένοι σε απαράδεκτα χαμηλά επίπεδα, απαξιώνοντας, εκτός των άλλων, την ίδια την επιστημονική γνώση».

«Εξάλλου, τονίζεται παρακάτω, στο σύστημα μεταθέσεων τα σχετικά Προεδρικά Διατάγματα εφαρμόζονται με τέτοιο τρόπο που παρέχεται το έδαφος για αδικίες και πελατειακές σχέσεις».

Η Ερώτηση καταλήγει, αναδεικνύοντας το γεγονός ότι «υφίσταται σημαντική κοινωνική ανάγκη να αναβαθμιστεί πραγματικά ο ρόλος των ΚΔΑΥ και των ΣΜΕΑ, αλλά και των εργαζομένων σε αυτά».

Με βάση τα παραπάνω, οι βουλευτές του ΚΚΕ ρωτούν την υπουργό Παιδείας «τι μέτρα προτίθεται να λάβει προκειμένου:

  • Να αυξηθεί σημαντικά το προσωπικό των ΚΔΑΥ και των ΣΜΕΑ και, μάλιστα, με μόνιμο προσωπικό, έτσι ώστε να μπορούν να επιτελέσουν το ρόλο τους.
  • Να χρηματοδοτηθεί η δημιουργία υποδομών στα ΚΔΑΥ - ΣΜΕΑ, να αυξηθεί ο αριθμός τους.
  • Να γίνουν ουσιαστικές αυξήσεις των αποδοχών του προσωπικού, τέτοιες που να αντιστοιχούν στη ραγδαία πτώση του βιοτικού επιπέδου των εργαζομένων και στην κάλυψη των απωλειών των τελευταίων ετών, να ενσωματωθούν τα επιδόματα στο μισθό, να ανέλθει ο εισαγωγικός μισθός στα 1.200 ευρώ και στα 1.800 ευρώ για την κατηγορία Πανεπιστημιακής Εκπαίδευσης.
  • Να εφαρμοστεί και στους εργαζόμενους των ΚΔΑΥ το ωράριο των εκπαιδευτικών, ωράριο που αποτελεί κατάκτηση των εργαζομένων.
  • Να γίνονται οι μεταθέσεις με κριτήρια αντικειμενικά και μετρήσιμα».


Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ