Σάββατο 8 Ιούνη 2002
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ

Ερώτηση:

Ποια η στάση του ΣΥΝ απέναντι στην Τοπική Αυτοδιοίκηση (ΤΑ); Πόσο «αριστερά» είναι αυτά που λέει και κάνει;

Απάντηση:

Ο ΣΥΝ θέλει να φαίνεται ότι έχει διαφορετική πολιτική από το ΠΑΣΟΚ. Oυσιαστικά συμφωνεί μαζί του.Το ίδιο ισχύει και στην ΤΑ. Ετσι επιχειρεί να εγκλωβίζει λαϊκές δυνάμεις, στη λογική της διαχείρισης.

Η στάση των εκπροσώπων του κόμματος αυτού, (και) τα τέσσερα προηγούμενα χρόνια, επιβεβαίωσε ότι συμφωνεί με τις θεσμικές αλλαγές που προέκριναν Ευρωπαϊκή Ενωση (ΕΕ) και κυβέρνηση. Αλλαγές και προβλέπουν την επιχειρηματικότητα των ΟΤΑ, την απόδοση στην ΤΑ φορολογικής εξουσίας, ιδιωτικοποιήσεις υπηρεσιών και κατά συνέπεια εμπορευματοποίησή τους, προώθηση των Τοπικών Συμφώνων Απασχόλησης. Δε σταμάτησε στιγμή να υπερθεματίζει για την ΕΕ και την «Ευρώπη των Περιφερειών».

Για παράδειγμα στην υπερνομαρχία Αθήνας - Πειραιά, έθεταν ως στόχους την επιχειρηματική δράση σε συνεργασία με το ιδιωτικό κεφάλαιο, την «αναγκαία μεταρρύθμιση των συστημάτων κοινωνικής προστασίας» με την εμπλοκή εθελοντών επιδίωκαν την «αποκέντρωση» της εκπαίδευσης, που σημαίνει διάσπαση του ενιαίου και δημόσιου χαρακτήρα της, αλλά και την ανάπτυξη νέων πηγών χρηματοδότησης πέραν των κεντρικών πόρων, δηλαδή φόρους από τους ΟΤΑ σε τοπικό επίπεδο.

Οι εκλεγμένοι του σε Δήμους και Νομαρχίες εφάρμοσαν κατά γράμμα την κυβερνητική πολιτική. Για παράδειγμα ο nομάρχης Βόλου Π. Σκοτεινιώτης, στέλεχος του ΣΥΝ έφτασε να εναντιωθεί στους αγώνες των αγροτών και στους ίδιους τους αγρότες, υπερασπιζόμενος όχι μόνο την αντιαγροτική πολιτική, αλλά και την καταστολή των αγώνων με τα ΜΑΤ. Επίσης, χαρακτηριστική είναι η ομοφωνία των εκπροσώπων ΠΑΣΟΚ, ΝΔ και ΣΥΝ στα συνέδρια της Κεντρικής Ενωσης Δήμων - Κοινοτήτων, όπου στις αποφάσεις και τα ψηφίσματα παρατηρείται πλήρης ταύτιση με την κυβερνητική πολιτική. Πχ σε συνέδριο το Νοέμβρη 2001, το ΠΑΣΟΚ πρότεινε και ο ΣΥΝ συμφώνησε για απόφαση, όπου θριαμβολογούσαν για τη «μεγάλη εθνική επιτυχία», την ένταξη στην ΟΝΕ. Θριαμβολογούσαν δηλαδή, γιατί συνέβαλαν στο χτύπημα του βιοτικού επιπέδου του λαού, μέσω της στήριξης από την ΤΑ του «προγράμματος σύγκλισης». Στήριξη που εκφράστηκε και με την «ανοχή (σ.σ.: έτσι βάφτισαν τη συναίνεση) στη σοβαρή υστέρηση στην απόδοση των θεσμοθετημένων πόρων». Δηλαδή, την περικοπή πόρων της ΤΑ (τέλη κυκλοφορίας), για τρία χρόνια και την αποδοχή μετάθεσης της χρηματοδότησης με σημαντικά ποσά των ΟΤΑ που προέκυψαν από αναγκαστικές συνενώσεις.

Με τη γνωστή του θεσμολαγνεία και δημαγωγώντας, όπως και άλλες πολιτικές δυνάμεις για «αυτονομία» και «αποκέντρωση», περίπου ισχυρίζεται ότι μέσω θεσμών, αυτών του αστικού κράτους, και κανόνων, μπορεί να εφαρμοστεί φιλολαϊκή πολιτική. Αυτό θα αποτελούσε παγκόσμια πρωτοτυπία, γιατί η ΤΑ - σε όποιο πολιτικοοικονομικό σύστημα - αποτελεί τμήμα του κράτους και άρα υποχρεώνεται να λειτουργεί στα πλαίσια της πολιτικής της κυβέρνησης και του κράτους. Βεβαίως, μπορεί ως θεσμός να απειθαρχεί και να διεκδικεί, αλλά αυτό εξαρτάται από το ποιες δυνάμεις βρίσκονται στις διοικήσεις. Και ο ΣΥΝ, όπου είχε δήμαρχο η νομάρχη, εφάρμοζε φιλοκυβερνητική πολιτική.

Ομως, τα λαϊκά στρώματα δε χρειάζονται ούτε δημαγωγίες, ούτε ρετουσαρίσματα αντιδραστικών πολιτικών. Χρειάζονται αιρετούς που αποδεδειγμένα θέλουν και μπορούν να παλέψουν για ν' αλλάξουν τα πράγματα στην ΤΑ, να γίνεται μοχλός που θα βάζει εμπόδια στην αντιλαϊκή ποιοτική, να ενισχύσουν τους αγώνες των λαϊκών δυνάμεων, για τη λύση των προβλημάτων τους.

ΝΑΣ ΒΟΙΩΤΙΑΣ
Αύριο η ανακήρυξη του υποψήφιου νομάρχη

Σε ανοιχτή συγκέντρωση που διοργανώνει η «Νομαρχιακή Αγωνιστική Συνεργασία» Βοιωτίας αύριο Κυριακή 9 του Ιούνη, στις 11 π.μ., στον κινηματογράφο «ΦΙΛΙΠΠΟΣ», στη Λιβαδειά, θα γίνει η ανακήρυξη του υποψήφιου νομάρχη Βοιωτίας.

Περιοδεία του Θ. Παφίλη

Περιοδεία θα πραγματοποιήσει σήμερα Σάββατο και ώρα 10.00 π.μ., στην κεντρική Αγορά της Αθήνας, ο υποψήφιος της «Νομαρχιακής Αγωνιστικής Συνεργασίας» για τη θέση του προέδρου της Διευρυμένης Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης Αθήνας - Πειραιά Θανάσης Παφίλης.

Εκδηλώσεις δημοτικών παρατάξεων
  • ΓΙΑΝΝΕΝΑ

Σε ανακήρυξη του υποψήφιου δημάρχου Γιαννίνων θα προχωρήσουν τη Δευτέρα 10 του Ιούνη, στις 8 μ.μ. στα Λιθαρίτσια, θα προχωρήσουν από κοινού η «Δημοτική Αγωνιστική Συνεργασία» και η «Ανεξάρτητη Δημοτική Κίνηση».

  • ΜΕΛΙΣΣΙΑ

Tov υποψήφιο δήμαρχο που θα στηρίξει στις επικείμενες εκλογές, θα παρουσιάσει τη Δευτέρα, 10 του Ιούνη, η «Δημοτική Αγωνιστική Συνεργασία» Μελισσίων. Η ανακήρυξη του υποψηφίου θα γίνει στις 8 το βράδυ, στο Πολιτιστικό Κέντρο του Δήμου.

  • ΝΕΑΠΟΛΗ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ

H νέα δημοτική κίνηση «Αγωνιστική Εκφραση Νεάπολης» Θεσσαλονίκης, με επικεφαλής τον Ιωάννη Κοτσαηλίδη, πραγματοποιεί λαϊκή συγκέντρωση για την επίσημη ανακοίνωση της ίδρυσης και της διακήρυξής της, τη Δευτέρα 10 του Ιούνη, στις 8 μ.μ., στην αίθουσα του Πολυδύναμου Κέντρου Νεότητας (οδός Ζάκκα 25).

ΝΟΜΑΡΧΙΑΚΗ ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΗ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΛΕΣΒΟΥ
Ο Β. Παλαιολόγος υποψήφιος νομάρχης

Ο Βαγγέλης Παλαιολόγος θα είναι ο υποψήφιος νομάρχης Λέσβου που θα στηρίξει η «Νομαρχιακή Αγωνιστική Συνεργασία» (ΝΑΣ) στις επικείμενες εκλογές. Η ανακήρυξη της υποψηφιότητας του Β. Παλαιολόγου έγινε προχτές στο Δημοτικό Θέατρο Μυτιλήνης, παρουσία εκατοντάδων δημοτών και ανθρώπων της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, της κοινωνικής και πολιτικής ζωής του τόπου.

Η ΝΑΣ κατέληξε ομόφωνα στην πρόταση αυτή, εκτιμώντας την αγωνιστική στάση του Β. Παλαιολόγου, την εντιμότητα και ακεραιότητα του χαρακτήρα του αλλά και τη βαθιά του γνώση επί των θεμάτων της Αυτοδιοίκησης, αφού επί δύο τετραετίες διατέλεσε δήμαρχος Πολυχνίτου και κατά γενική ομολογία επιτυχημένος. Επίσης, επί οχτώ χρόνια ήταν νομαρχιακός σύμβουλος και επικεφαλής της ΝΑΣ.

Παίρνοντας το λόγο ο υποψήφιος νομάρχης, υπογράμμισε: «Η ΝΑΣ θα δώσει την εκλογική μάχη με υψηλούς στόχους μαζί με όλες τις δυνάμεις, τους φίλους και τους οπαδούς που αποδέχονται την πολιτική της αντίληψη για τη Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση. Μάχη που πρέπει να πάρει τα χαρακτηριστικά λαϊκής αντεπίθεσης. Για συσπείρωση ευρύτερων δυνάμεων στην προοπτική μιας άλλης κατάστασης στο χώρο όχι μόνο της Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης, αλλά και γενικότερα. Για να σταματήσει ο μαρασμός της Λέσβου. Για μια Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση που δε θα αποτελεί όργανο υλοποίησης και προβολής της κυρίαρχης αντιλαϊκής πολιτικής, αλλά υπεράσπισης των συμφερόντων του λεσβιακού λαού».

Ακολούθησαν παρεμβάσεις από εκπροσώπους της Αυτοδιοίκησης και μαζικών φορέων και ορίστηκε Γραμματεία ανοιχτή σε όσους συμφωνούν με τις αρχές της ΝΑΣ, η οποία θα συντονίζει το έργο της παράταξης μέχρι τις νομαρχιακές εκλογές.

Παραβρέθηκαν ο Στ. Σκοπελίτης, βουλευτής Λέσβου του ΚΚΕ. Οι δήμαρχοι Μυτιλήνης, Μανταμάδου και Ευεργετούλας, Ν. Γιακαλής, Δ. Καρατζιτζής και Θ. Βουνατσής, αντίστοιχα. Οι αντιδήμαρχοι Μυτιλήνης, Β. Χριστοδούλου και Π. Πατερέλης. Οι υποψήφιοι δήμαρχοι Καλλονής Σπ. Γιαννόπουλος, Αγ. Παρασκευής Αλ. Ευαγγελινός, Αγιάσου Χρ. Χατζηπαναγιώτης, Γέρας, Στ. Καραγεωργίου και Θέρμης, Στρ. Γλεζέλης. Ο σημερινός και ο πρώην πρόεδρος του Εργατικού Κέντρου, Δ. Σιαμέτης και Θ. Τσαγκαρέλλης, αντίστοιχα. Οι Ν. Μπουλμπούλης, πρόεδρος της Ομοσπονδίας ΕΒΕ Λέσβου, Στ. Σταθέλλη, πρόεδρος Συλλόγου Προοδευτικών Γυναικών Λέσβου, Ν. Αγαπητός, πρόεδρος Σωματείου Συνταξιούχων ΙΚΑ και Γρ. Παράσχου, πρόεδρος Σωματείου Οικοδόμων Μυτιλήνης. Επίσης, παραβρέθηκαν εκπρόσωποι πλήθους μαζικών, τοπικών, αντιστασιακών φορέων και συλλόγων γονέων.

ΑΝΩ ΑΜΠΕΛΟΚΗΠΟΙ
Διαμόρφωση του ΚΑΠΑΨ ζητούν οι κάτοικοι

Την αγανάκτησή του, εκφράζει με σχετική ανακοίνωση, ο Πολιτιστικός Σύλλογος Ανω Αμπελοκήπων για τη μετατροπή της δημόσιας έκτασης του ΚΑΠΑΨ σε σκουπιδότοπο και αυθαίρετο χώρο στάθμευσης αυτοκινήτων.

Το ΚΑΠΑΨ, έκτασης 10 στρεμμάτων, είναι ο μοναδικός ελεύθερος χώρος στους Ανω Αμπελόκηπους. Υστερα από τους αγώνες των κατοίκων, το υπουργείο Οικονομικών και η ΚΕΔ παραχώρησαν το χώρο στο Δήμο Αθηναίων, προκειμένου να αξιοποιηθεί ως πάρκο.

Ο Σύλλογος σημειώνει τις ευθύνες του δήμου, ο οποίος, «προφανώς θέλοντας να εκμεταλλευτεί το χώρο - για υπόγειο γκαράζ - σε βάρος των αναγκών των κατοίκων - για υψηλό πράσινο - αφήνει το χώρο να ρημάζει».

Στο χώρο, σύμφωνα με τις καταγγελίες του Συλλόγου, ζουν, κάτω από άθλιες συνθήκες, και ορισμένα Ατομα με Ειδικές Ανάγκες, για τα οποία το υπουργείο Υγείας - Πρόνοιας, δεν έχει, επί της ουσίας, ενδιαφερθεί. Ο Σύλλογος, καλεί το υπουργείο, να προχωρήσει στη μετεγκατάσταση των ΑΜΕΑ, σε χώρους όπου θα τους παρέχεται η απαιτούμενη φροντίδα.

Ο Σύλλογος καλεί επίσης, το Δήμο Αθηναίων να μεριμνήσει για το χώρο και τους κατοίκους να αγωνιστούν και να διεκδικήσουν το ΚΑΠΑΨ να αξιοποιηθεί για πράσινο, που τόσο ανάγκη έχουν οι ίδιοι.

Τέλος, σημειώνεται στην ανακοίνωση, ότι το Σαββατοκύριακο 15 και 16 Ιούνη, θα πραγματοποιηθεί το Πολιτιστικό Διήμερο που εδώ και αρκετά χρόνια συνδιοργανώνει ο Σύλλογος, σε συνεργασία με το Δήμο Αθηναίων.

«ΣΥΜΠΑΡΑΤΑΞΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΘΗΝΑ»
Στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς

Στις κεντρικές υπηρεσίες του ΟΣΕ περιόδευσε χτες ο υποψήφιος δήμαρχος Αθηναίων Σπύρος Χαλβατζής

Στο βωμό των Ολυμπιακών Αγώνων 2004 κινδυνεύουν να θυσιαστούν πολλές γειτονιές της Αθήνας, καθώς ο προαστιακός σιδηρόδρομος σχεδιάζεται υπέργειος. Το έργο το κατασκευάζουν ιδιώτες, ενώ υπάρχει κίνδυνος επίσης να το εκμεταλλεύονται ιδιώτες σε βάρος του ελληνικού λαού. Γενικά το δίκτυο του ΟΣΕ απαξιώνεται, καθώς επικρατούν ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια λειτουργίας. H απαξίωση και η συρρίκνωση των σιδηροδρόμων εμποδίζουν την ανάπτυξη της χώρας. Μεγάλο πλήγμα αποτελεί για τον Οργανισμό και τους φορολογουμένους και η ιδιωτικοποίηση των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά, που προμήθευαν με τροχαίο υλικό.

Τα παραπάνω προέκυψαν από την περιοδεία του υποψηφίου δημάρχου Αθηναίων, με τη «Συμπαράταξη», Σπύρου Χαλβατζή, στα κεντρικά γραφεία του ΟΣΕ στην Αθήνα, όπου συναντήθηκε με τους εκπροσώπους της διοίκησης και των εργαζομένων.

Στην περιοδεία ο Σπ. Χαλβατζής τόνισε την επιμονή της «Συμπαράταξης» για ανάπτυξη των δημόσιων Μέσων Μαζικής Μεταφοράς (ΜΜΜ) σταθερής τροχιάς, με ενιαίο και φτηνό εισιτήριο. Επισήμανε ότι πρέπει να δοθούν τα αναγκαία κονδύλια και να παρθούν τα μέτρα για να εξασφαλιστεί η ανάπτυξη του ΟΣΕ, που εγγυάται την ανάπτυξη της χώρας. Οτι το τρένο αναπτυσσόμενο θα μειώσει την περιβαλλοντική επιβάρυνση από τη χρήση του ΙΧ αυτοκινήτου και τη διαρροή συναλλάγματος για ανταλλακτικά, λιπαντικά, ελαστικά κά. Πως δεν πρέπει να καταργούνται ή να συρρικνώνονται οι περιφερειακές γραμμές. Οτι είναι απαράδεκτο το γεγονός πως στην κατασκευαζόμενη γέφυρα Ρίου - Αντιρρίου δε σχεδιάζεται σιδηροδρομική γραμμή. «Πώς θα αναπτυχθεί η Ηπειρος δίχως τρένο; » αναρωτήθηκε.

Προαστιακός

Για το φλέγον ζήτημα του προαστιακού σιδηροδρόμου στην Αθήνα δήλωσε ότι πρέπει να υπογειοποιηθεί και όχι να κατασκευαστεί υπέργεια στα τμήματά του που διέρχονται από το Δήμο Αθηναίων. Οτι οι αρμόδιοι, δήθεν επειδή δεν υπάρχουν χρήματα και βιάζονται να έχουν το έργο έτοιμο το 2004, προωθούν την κατασκευή με τρόπο καταστροφικό για τις γειτονιές και τους κατοίκους. Πρόσθεσε ότι χρήματα υπάρχουν και είναι ζήτημα πολιτικής βούλησης πού θα κατευθυνθούν.


Στις συζητήσεις με τον Σπ. Χαλβατζή, ο πρόεδρος του ΟΣΕ Ανδ. Λαμπρινόπουλος υποστήριξε ότι ο προαστιακός δεν μπορεί να υπογειοποιηθεί σήμερα για λόγους κόστους και επειδή αν ξεκινήσουν τέτοια έργα, το 2004 θα βρει την Αθήνα, εργοτάξιο. Ο διευθύνων σύμβουλος Κ. Γιαννακός επικαλέστηκε τεχνικές δυσκολίες, όπως κεντρικούς αγωγούς της ΕΥΔΑΠ που θα πρέπει να μετακινηθούν και αλλαγές στο οδικό δίκτυο. Παρέπεμψε σε υπογειοποίηση μετά τους Ολυμπιακούς Αγώνες. Εδώ τίθεται το ερώτημα, αφού δεν υπάρχουν τώρα χρήματα, πώς θα υπάρχουν το 2005; Πάντως και αν προχωρήσει η υπογειοποίηση, από τα λεγόμενά του προκύπτει ότι η διοίκηση του ΟΣΕ δε θα δεχτεί τόσο εύκολα να γίνουν έργα πρασίνου και να αποδοθεί ο χώρος των σημερινών γραμμών στο κοινό, καθώς θα επικαλεστεί δικαιώματα ιδιοκτησίας.

Αναφερόμενος πάντως γενικά στο σιδηρόδρομο και στο παράδειγμα της Αγγλίας με την ιδιωτικοποίησή του, επισήμανε ότι το κλείσιμο των περιφερειακών γραμμών - από τους ιδιώτες και τους «Νέους Εργατικούς» του Μπλερ - μείωσε την κίνηση και στον κεντρικό κορμό, καθώς αυτές τον τροφοδοτούσαν σε μεγάλο βαθμό. Για την ανάπτυξη προαστιακού σιδηροδρόμου στη Θεσσαλονίκη, είπε πως αν ο ΟΣΕ είχε σήμερα το αναγκαίο τροχαίο υλικό θα μπορούσε να τον αναπτύξει στο υφιστάμενο δίκτυο προς Κατερίνη και Βέροια. Προς την άλλη πλευρά (Επανωμή) ότι είναι δύσκολο να γίνει καθώς είναι πυκνοδομημένες περιοχές και δεν υπάρχει χώρος να στρωθούν γραμμές.

Εγκατάλειψη και ιδιώτες

Ο αρχιεπιθεωρητής Στ. Καλογρίτσας είπε ότι υπάρχει έλλειμμα συντήρησης στο δίκτυο, γι' αυτό και παρατηρούνται βλάβες και σε νέες γραμμές. Οτι έχουν εγκαταλειφτεί περιφερειακά δίκτυα, όπως προς Κοζάνη - Φλώρινα. Οτι το κακό θα γενικευτεί αν υπάρξουν και εδώ σχέδια ιδιωτικοποίησης του δικτύου, όπως συνέβη στην Αγγλία, με τις γνωστές συνέπειες (πολύνεκρα ατυχήματα). Οτι ιδιώτες εκφράζουν ενδιαφέρον για να πάρουν το «φιλέτο», τον προαστιακό, που μεθοδεύεται να μην έχει φορέα εκμετάλλευσης τον ΟΣΕ.


Ο Δ. Καραπάνος, μέλος του ΔΣ του ΟΣΕ και πρώην διοικητής του Οργανισμού ανέφερε ότι ο προαστιακός θα ήταν ανάσα για την πόλη, αλλά και ευκαιρία να ανακάμψουν τα οικονομικά του Οργανισμού (ετήσιο έλλειμμα 187 δισ. δρχ.) καθώς θα αποκτούσε πρόσβαση στην αστική μεταφορά. Ομως προωθείται το σχήμα Αττικό Μετρό, Αττική Οδός και ο ΟΣΕ ως φτωχοσυγγενής, να κατασκευάσει - και το κυριότερο να εκμεταλλευτεί τον προαστιακό. Δηλαδή η πολυδιαφημισμένη «ιδιωτική πρωτοβουλία» να φάει κι από εκεί, και να συνεχίσει να κατηγορεί το δημόσιο ως «άχρηστο και ζημιογόνο» την ώρα που θα βάζει «χέρι» και σε αυτά τα κέρδη του.

Ο Σ. Ραφτόπουλος, αντιπρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Σιδηροδρομικών, μίλησε για τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά που η κυβέρνηση ξεπούλησε σε ξένους. Υπογράμμισε ότι οι συνέπειες θα είναι μεγάλες, καθώς στην καλύτερη περίπτωση θα παρατηρούνται καθυστερήσεις στην παράδοση υλικού από τη νέα διοίκηση, που θα έχει νέες προτεραιότητες και θα κλείσει μη κερδοφόρες γι' αυτήν μονάδες, αδιαφορώντας για τις κοινωνικές συνέπειες. Επίσης ότι η κυβέρνηση θα χαρίσει τις οικονομικές ρήτρες στους νέους ιδιοκτήτες. Αν αυτοί καθυστερούν παραγγελίες του δημοσίου, δε θα πληρώνουν αποζημίωση, με αποτέλεσμα άλλο ένα οικονομικό πλήγμα για τον ΟΣΕ, συν και το γεγονός ότι αναγκαστικά θα αγοράζει υλικό από αλλού, ακριβότερα από ό,τι τα πρώην δημόσια Ναυπηγεία.

Στη συνεχή συρρίκνωση και απαξίωση οδηγεί η κυβέρνηση το σιδηρόδρομο
Στη συνεχή συρρίκνωση και απαξίωση οδηγεί η κυβέρνηση το σιδηρόδρομο
-- Σήμερα Σάββατο και αύριο Κυριακή στο κεντρικό δελτίο ειδήσεων του EXTRA στις 9 μμ, θα παρουσιαστούν ειδικά τηλεοπτικά ένθετα συνέντευξης του Σπ. Χαλβατζή στο δημοσιογράφο Χ. Φλουδόπουλο.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ