Παρασκευή 15 Ιούνη 2018
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Εκδηλώσεις για τα 100χρονα του ΚΚΕ

Εκδηλώσεις, συγκεντρώσεις, συναυλίες, εκθέσεις, προβολές βίντεο και δεκάδες ακόμα πρωτοβουλίες των Οργανώσεων του ΚΚΕ εντάσσονται στις «100 εκδηλώσεις σε 100 πόλεις» για τα 100χρονα του ΚΚΕ, που είναι σε εξέλιξη, μεταφέροντας παντού το μήνυμα της ισχυροποίησης του Κόμματος σε κάθε χώρο δουλειάς, κλάδο και συνοικία.

Για τις επόμενες μέρες μεταξύ άλλων προγραμματίζονται οι εξής εκδηλώσεις:

Την Κυριακή 17 Ιούνη

-- Στις 8 μ.μ. οι ΚΟΒ Φαρκαδόνας καλούν σε εκδήλωση στο Δημαρχείο, με θέμα «Η προσφορά του ΚΚΕ στους αγροτικούς και λαϊκούς αγώνες της περιοχής μας - Η πρόταση του ΚΚΕ σήμερα». Θα μιλήσει ο Ρίζος Μαρούδας, μέλος της ΚΕ του ΚΚΕ. Μετά την ομιλία θα γίνει προβολή ταινίας, ενώ στις 6 μ.μ. θα πραγματοποιηθεί κατάθεση στεφάνων σε μνημεία στις τοποθεσίες Βρυκολάκια και Πετρομαγούλα.

-- Στις 10.30 π.μ., η ΤΕ Κεφαλονιάς - Ιθάκης και το τοπικό Παράρτημα της ΠΕΑΕΑ - ΔΣΕ, τιμούν τους πέντε ήρωες ΕΑΜίτες πατριώτες κομμουνιστές από την Αγία Θέκλη που κρέμασαν οι Γερμανοί κατακτητές στην πλατεία Ληξουρίου του 1944. Στην κεντρική πλατεία Ληξουρίου (τόπος θυσίας) θα μιλήσει ο Αντώνης Ραλλάτος, στέλεχος του ΚΚΕ, και θα ακολουθήσει καλλιτεχνικό πρόγραμμα με τον Στέλιο Μαγαλιό. Θα προηγηθεί στις 10 π.μ. κατάθεση στεφάνων στον τόπο της ομαδικής ταφής τους - περιοχή Αμμουσα Ληξουρίου.

Την Τετάρτη 20 Ιούνη, στις 7 μ.μ., οι ΚΟΒ Δημόσιας Διοίκησης και Τοπικής Διοίκησης Θεσσαλονίκης καλούν στον ημιώροφο της ΕΔΟΘ, σε εκδήλωση παρουσίασης της Διακήρυξης της ΚΕ για τα 100χρονα του Κόμματος.

Την Τετάρτη 27 Ιούνη:

-- Οι Οργανώσεις Βόρειου Τομέα Αττικής του ΚΚΕ και της ΚΝΕ και το παράρτημα Ηρακλείου της ΠΕΑΕΑ - ΔΣΕ καλούν σε εκδήλωση τιμής στην ηρωίδα Ηλέκτρα Αποστόλου, στις 8 μ.μ., στο πολιτιστικό κέντρο «Ηλέκτρα Αποστόλου» (Κουντουριώτου & Νεότητος, Ν. Ηράκλειο). Θα μιλήσει η Ελίνα Χαιρικάκη, μέλος της ΕΠ της ΚΟ Αττικής και θα ακολουθήσει προβολή βίντεο και καλλιτεχνικό πρόγραμμα από το συγκρότημα του Βόρειου Τομέα.

-- Η ΤΕ Σερρών διοργανώνει εκδήλωση με θέμα «Οι εκτελέσεις των μελών του Περιφερειακού Γραφείου του ΚΚΕ τον Ιούλη του 1947. Η δράση του ΔΣΕ στην περιοχή των Σερρών». Το πρόγραμμα της εκδήλωσης περιλαμβάνει: Στις 7 μ.μ., επίσκεψη στον τόπο εκτελέσεων στην Αγία Βαρβάρα. Στις 7.30 μ.μ., κατάθεση στεφανιών στο μνημείο της ΠΕΑΕΑ - ΔΣΕ στο Β' Κοιμητήριο Σερρών. Στις 8 μ.μ., πολιτική ομιλία από τον Ευθύμη Δημάκη, μέλος του ΓΠ Κεντρικής Μακεδονίας του ΚΚΕ, στο χώρο του πάρκινγκ του Β' Κοιμητηρίου. Στο χώρο της εκδήλωσης θα υπάρχει έκθεση για την 3χρονη εποποιία του ΔΣΕ στην περιοχή των Σερρών καθώς και βιβλιοπωλείο της «Σύγχρονης Εποχής».

Για τις εξελίξεις και τις θέσεις του ΚΚΕ

Σήμερα Παρασκευή, στις 8.30 μ.μ., η ΚΟΒ Μέσης Κέρκυρας καλεί σε σύσκεψη στο Πολιτιστικό Κέντρο των Γιαννάδων, με θέμα: «Οι πολιτικές και γεωστρατηγικές εξελίξεις στην περιοχή μας. Οι θέσεις του ΚΚΕ». Θα μιλήσει ο Γιάννης Μπορμπότης, μέλος της ΤΕ Κέρκυρας του ΚΚΕ.

Τη Δευτέρα 18/6:

-- Στις 8 μ.μ. η ΚΟ Περάματος Αττικής καλεί σε συγκέντρωση στο Θεατράκι πάνω από το 4ο Δημοτικό σχολείο (Λουκιανού και Πλάτωνος), με θέμα: «Δυνατό εργατικό κίνημα - κοινωνική συμμαχία. Συμπόρευση με το ΚΚΕ για την ανατροπή. Αυτή είναι η "καθαρή" διέξοδος για το λαό». Θα μιλήσει ο Βαγγέλης Μαρούπας, μέλος της ΚΕ του ΚΚΕ.

-- Στις 7.30 μ.μ. η ΚΟ Μεγάρων Αττικής καλεί σε πολιτική συγκέντρωση στην αίθουσα του Στρατουδάκειου Πολιτιστικού Κέντρου, με ομιλητή τον Γιώργο Δαφνή, μέλος της ΕΠ Αττικής.

ΚΟ ΑΤΤΙΚΗΣ ΤΟΥ ΚΚΕ
Στις 29 και 30 Ιούνη το Διήμερο Ελλήνων και Μεταναστών

Την Παρασκευή 29 και το Σάββατο 30 Ιούνη πραγματοποιείται και φέτος από την ΚΟ Αττικής του ΚΚΕ το Πολιτικό - Πολιτιστικό Διήμερο Ελλήνων και Μεταναστών Εργατών.

Οι εκδηλώσεις, που φιλοξενούνται στο πάρκο ΦΙΞ στα Πατήσια (Πατησίων 307), ξεκινούν και τις δύο μέρες στις 8 μ.μ.

Το Σάββατο 30 Ιούνη, στις 8.30 μ.μ., σε πολιτική συγκέντρωση θα μιλήσει ο Γιάννης Πρωτούλης, μέλος του ΠΓ της ΚΕ του ΚΚΕ.

ΕΚΔΗΛΩΣΗ ΤΩΝ ΤΟ ΠΕΙΡΑΙΑ ΚΑΙ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ ΑΤΤΙΚΗΣ ΤΟΥ ΚΚΕ

Πλήθος κόσμου κατέκλυσε το πρωί της περασμένης Κυριακής το Πανεπιστήμιο Πειραιά, για να συμμετάσχει στην εκδήλωση που διοργάνωσαν οι ΤΟ Πειραιά και Μεταφορών Αττικής του ΚΚΕ με θέμα «Οι εξελίξεις στο λιμάνι του Πειραιά και οι επιπτώσεις στους εργαζόμενους - Η πρόταση του ΚΚΕ η μόνη απάντηση προς όφελος του λαού», με κεντρικό ομιλητή τον Μάκη Παπαδόπουλο, μέλος του ΠΓ της ΚΕ του ΚΚΕ.

Τον πρώτο λόγο, όπως ήταν αναμενόμενο, είχαν εργαζόμενοι σε κλάδους που δραστηριοποιούνται στον τομέα των μεταφορών (ναυτεργάτες, λιμενεργάτες, εργαζόμενοι στα ναυπηγεία, στον Τουρισμό κ.α.) και εργατικές - λαϊκές οικογένειες από τους δήμους που συνορεύουν με το λιμάνι, ενώ μαζικό ήταν το «παρών» συνταξιούχων, νεολαίων, αλλά και αυτοαπασχολούμενων και μικρών επαγγελματιών που σχετίζονται με το λιμάνι.

Πρώτος στο βήμα της εκδήλωσης ανέβηκε ο Θανάσης Ευαγγελάκης, μέλος της ΕΠ της ΚΟ Αττικής του ΚΚΕ, ο οποίος αναφέρθηκε κυρίως στα συμπεράσματα του 4ήμερου απεργιακού αγώνα που έδωσαν μεταξύ 30 Μάη και 6 Ιούνη οι εργαζόμενοι στις προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων στο λιμάνι του Πειραιά, επισημαίνοντας ανάμεσα σε άλλα: «Αποδείχθηκε, σε αντίθεση με τη γενική διάχυτη άποψη περί αναποτελεσματικότητας των αγώνων που υπάρχει, ότι ανάλογα με την ετοιμότητα, την μαχητικότητα, την αποφασιστικότητα, την εξέταση των ιδιαίτερων συνθηκών, τη γραμμή που υιοθετείται, υπάρχει η δυνατότητα ένας αγώνας να φέρνει αποτελέσματα, έστω και μερικά πρώτα βήματα». Τόνισε ότι οι εργαζόμενοι με τον αγώνα τους ανέδειξαν πως «η "δίκαιη ανάπτυξη" που ευαγγελίζονται η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝΕΛ, αστικά πολιτικά κόμματα και ο επιχειρηματικός κόσμος, είναι ανάπτυξη για τα κέρδη των ομίλων και χαμοζωή για τον εργάτη». Και κατέληξε λέγοντας: «Η ταξική πάλη αποτελεί κινητήρια δύναμη για την ανατροπή του σάπιου εκμεταλλευτικού συστήματος, για να εκπληρώσει η εργατική τάξη την ιστορική της αποστολή, να κατακτήσει την εξουσία, να ικανοποιηθούν οι σύγχρονες ανάγκες του εργαζόμενου λαού».

Χαιρετισμό απηύθυνε και ο Γιώργος Καλαμαράς, μέλος της ΕΠ της ΚΟΑ και του Γραφείου της ΤΟ Πειραιά, ο οποίος, αφού αναφέρθηκε στους αγώνες τόσο των εργαζομένων στο ΣΕΜΠΟ της «Cosco» όσο και στη μάχη που δίνουν οι κάτοικοι των δήμων γύρω από το λιμάνι - Πέραμα, Κερατσίνι, Δραπετσώνα - ενάντια στη λειτουργία των καζανιών πετρελαιοειδών και στους κινδύνους που αυτά εγκυμονούν, τόνισε: «Βασικό συμπέρασμα είναι ότι το ΚΚΕ, πρωτοστατώντας στις εξελίξεις για τα μεγάλα λαϊκά προβλήματα, δημιουργεί νέους διαύλους επικοινωνίας με εργατικά - λαϊκά στρώματα, δημιουργούνται προϋποθέσεις να ενταχθεί στην πάλη κόσμος που δεν είχε κάνει το βήμα μέχρι τώρα. Ετσι, παρουσιάζονται δυνατότητες να μαθαίνουν να παλεύουν νέες μάζες στο επίπεδο του κινήματος, ενάντια στους μονοπωλιακούς σχεδιασμούς και τις δυνάμεις που τους στηρίζουν», ενώ αναδεικνύεται η πρόταση του Κόμματος για την ανάπτυξη προς όφελος του λαού.

Ο Νάσος Φράγκος, μέλος του ΤΣ Πανεπιστημίου Πειραιά της ΚΝΕ, ανέδειξε ότι στο πλαίσιο αναπαραγωγής της κυρίαρχης ιδεολογίας, στο Πανεπιστήμιο Πειραιά «διδάσκεται αυτό που συμφέρει τους εφοπλιστές και συνολικά τους επιχειρηματικούς ομίλους που δραστηριοποιούνται στις μεταφορές, στα logistics, στον Τουρισμό κ.α.: Η "αιωνιότητα" του καπιταλισμού». Πρόσθεσε ότι στο Πανεπιστήμιο επιδιώκεται να διαπαιδαγωγηθούν οι φοιτητές έτσι ώστε να είναι υπέρμαχοι της επιχειρηματικότητας και της ανταγωνιστικότητας, και ανέδειξε την έντονη διαπάλη που αναπτύσσεται στα αμφιθέατρα, με την ΚΝΕ να δίνει αδιάκοπη μάχη με τα αντιδραστικά - αντιεπιστημονικά ιδεολογήματα, φωτίζοντας την αναγκαιότητα και ανωτερότητα του σοσιαλισμού.

Υψώνουμε τη σημαία του αύριο, για λιμάνια και υποδομές στην υπηρεσία των εργαζομένων και της εξουσίας τους

Αποσπάσματα από την ομιλία του Μάκη Παπαδόπουλου, μέλους του ΠΓ της ΚΕ του ΚΚΕ, στην εκδήλωση των ΤΟ Πειραιά και Μεταφορών Αττικής

«Τα σημερινά αγωνιστικά βήματα στο λιμάνι αποτελούν συνέχεια των μεγάλων αγωνιστικών παραδόσεων του ταξικού εργατικού κινήματος, με τους κομμουνιστές μπροστά. Τιμάμε τους μεγάλους αγωνιστές του χτες, τους απεργούς για 6 μήνες στη Ζώνη Πειραιά - Περάματος το 1963 που επέβαλαν για πρώτη φορά το 7ωρο, τις μεγάλες ναυτεργατικές απεργίες, τις απεργίες στην "ΠΙΤΣΟΣ" το 1975, στην "Ιζόλα" το 1976, την απεργία στα Ναυπηγεία της Σαλαμίνας το 1980, γιατί φωτίζουν τον νικηφόρο δρόμο.

Ο μαχητικός απεργιακός αγώνας των λιμενεργατών του ΣΕΜΠΟ έχει πολύ μεγαλύτερη σημασία από τις δεσμεύσεις που απέσπασαν προσωρινά οι εργαζόμενοι για τα δίκαια αιτήματά τους για την υπογραφή Συλλογικής Σύμβασης και την ένταξή τους στα Βαρέα και Ανθυγιεινά. Εχει ιδιαίτερη σημασία στις σημερινές δύσκολες συνθήκες, γιατί αποδεικνύει την ικανότητα της εργατικής τάξης να αγωνίζεται, να οργανώνεται, να δίνει μαθήματα ταξικής αλληλεγγύης σε κάθε κλαδικό αγώνα, να απαντά στην εργοδοτική τρομοκρατία και το κράτος της άρχουσας τάξης, να δημιουργεί προϋποθέσεις για να εκπληρώσει την ιστορική του αποστολή, την κατάργηση της εκμετάλλευσης ανθρώπου από άνθρωπο.

Ταυτόχρονα, ο αποφασιστικός απεργιακός αγώνας στο λιμάνι του Πειραιά φώτισε αυτό που θέλει πάση θυσία να κρύψει η αστική τάξη, δηλαδή ότι δεν ωφελούνται όλοι από την καπιταλιστική ανάπτυξη. Στο λιμάνι του Πειραιά έχουμε όλα τα στοιχεία του θαυματουργού δρόμου που, αν πιστέψουμε την κυβέρνηση, θα μας οδηγήσει στην κοινωνική ευημερία. Εχουμε επενδύσεις, σύγχρονο εξοπλισμό, μεγάλες σύγχρονες γερανογέφυρες, επιχειρηματικά ναυτιλιακά clusters, μεγάλη αύξηση κερδών των ομίλων, κλάδους με έντονη εξωστρέφεια.


Ομως, την ίδια στιγμή, η κατάσταση της εργατικής τάξης και των φτωχών λαϊκών στρωμάτων αποδεικνύει ότι υπάρχουν δύο διαφορετικοί κόσμοι στον Πειραιά. Αποδεικνύει ότι υπάρχουν δύο "Ελλάδες". Υπάρχει η Ελλάδα των λίγων που "δεν ξέρουν τι έχουν", η Ελλάδα του κεφαλαίου, που ζει ρουφώντας τον ιδρώτα και το αίμα όλων εμάς των υπολοίπων, των μισθωτών, των αυτοαπασχολούμενων, των φτωχών λαϊκών οικογενειών. Από τη μία, οι εκμεταλλευτές και, από την άλλη, εμείς τα θύματα της εκμετάλλευσης, η Ελλάδα της εργατικής τάξης, του λαού.

Γι' αυτό, για να διαβάσουμε σωστά τις εξελίξεις στο λιμάνι του Πειραιά, πρέπει να φορέσουμε πρώτα τα ταξικά γυαλιά μας και να προσπαθήσουμε να δούμε τη μεγάλη εικόνα της επόμενης μέρας στο λιμάνι.

Οι στόχοι της αστικής τάξης

Το ΚΚΕ είχε έγκαιρα αναδείξει τους βασικούς στόχους της αστικής τάξης για το λιμάνι του Πειραιά, δηλαδή αφενός την προσπάθεια να αναβαθμίσει το λιμάνι στο πλαίσιο του σχεδιασμού της για να αναδειχθεί η χώρα σε κόμβο μεταφοράς εμπορευμάτων και Ενέργειας και αφετέρου το στόχο να αξιοποιήσει το λιμάνι ως κινητήρα, ως μοχλό για να δώσει ώθηση σε άλλους κλάδους της οικονομίας, όπως η Ναυπηγοεπισκευαστική Βιομηχανία, ο Τουρισμός, το εμπόριο, η εφοδιαστική αλυσίδα.

Ο Μ. Παπαδόπουλος
Ο Μ. Παπαδόπουλος
Η προσπάθεια της άρχουσας τάξης να αξιοποιήσει το λιμάνι του Πειραιά, για να υλοποιήσει το γενικότερο σχέδιό της για τη λεγόμενη "γεωπολιτική αναβάθμιση" της χώρας, δεν είναι ασφαλώς καινούργια.

Υπάρχουν, όμως, εξελίξεις στο αστικό στρατόπεδο, υπάρχουν νέα στοιχεία που αφορούν την κίνηση του πραγματικού μας αντιπάλου, που πρέπει να τα κατανοήσουμε, να τα πάρουμε υπόψη μας, για να είμαστε αποτελεσματικοί στην ταξική πάλη.

Βασικό, νέο αντικειμενικό στοιχείο των πρόσφατων εξελίξεων είναι ότι έχει πλέον ολοκληρωθεί η πώληση του 67% των μετοχών στην "COSCO", η οποία έχει ήδη κυριαρχήσει στο λιμάνι και ξεδιπλώνει ένα φιλόδοξο επενδυτικό σχέδιο, που αφορά αρκετούς κλάδους της οικονομίας. Πάνω σε αυτήν τη βάση, το εγχώριο κεφάλαιο, οι Ελληνες εφοπλιστές, το εμπορικό κεφάλαιο του Πειραιά, οι επιχειρηματίες του Τουρισμού και της Ναυπηγοεπισκευής προσαρμόζουν τους στόχους τους και τις επιδιώξεις τους. Το αστικό κράτος, η Περιφέρεια, οι δήμοι, τα Επιμελητήρια παρεμβαίνουν για να αντιμετωπίσουν τις νέες αντιθέσεις και τα νέα αιτήματα των τμημάτων του κεφαλαίου.

Η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ προσπαθεί επίσης να διαχειριστεί τις μεγάλες αντιφάσεις της πολιτικής της, αφού από τη μία επιδιώκει να αναδειχθεί σε αποτελεσματικό σημαιοφόρο των σχεδίων του ΝΑΤΟ και των ΗΠΑ στα Βαλκάνια και στην Ανατολική Μεσόγειο, ενώ από την άλλη επιδιώκει να μετατρέψει τη χώρα σε βασική πύλη μεταφοράς των εμπορευμάτων της Κίνας στην ΕΕ. Οσο οξύνεται ο οικονομικός και πολιτικός ανταγωνισμός μεταξύ ΗΠΑ, Κίνας και ΕΕ, τόσο περιπλέκονται τα ζητήματα που προσπαθεί να επιλύσει η κυβέρνηση, για να υπηρετήσει τα συμφέροντα της ελληνικής άρχουσας τάξης.


Τέλος, σχετικά νέο στοιχείο της αστικής πολιτικής είναι η επίμονη προσπάθεια να εξασφαλιστεί η ενεργή συμπόρευση των εργαζομένων και όχι απλά η υποταγή τους στην προώθηση των αντεργατικών μέτρων και των αναδιαρθρώσεων, η στήριξη των εργαζομένων ώστε να υλοποιηθούν νέες μεγάλες καπιταλιστικές επενδύσεις και να ανακάμψει η κερδοφορία του κεφαλαίου. Στην περίοδο που διανύουμε, η επίθεση του κεφαλαίου για να επιβάλλει φθηνότερη εργατική δύναμη είναι μονόδρομος ώστε να διασφαλίσει ότι θα αυξάνεται ο ρυθμός καπιταλιστικής ανάπτυξης, μετά τη φάση της βαθιάς μακρόχρονης κρίσης της ελληνικής οικονομίας.

Γι' αυτό η εργοδοσία και το κράτος της, ιδιαίτερα στην περίοδο της κυβέρνησης του ΣΥΡΙΖΑ, αντιδρά με λύσσα στον απεργιακό αγώνα των λιμενεργατών και τον πρόσφατο αγώνα του Συνδικάτου Μετάλλου να εφαρμόσει τη Συλλογική Σύμβαση στη Ζώνη. Γιατί αυτή η μαχητική πάλη των ταξικών σωματείων χαλάει τη σούπα της συστράτευσης των εργαζομένων πίσω από τις σημαίες του αντιπάλου, πίσω από τα απατηλά, κάλπικα συνθήματα της "δίκαιης ανάπτυξης", που κρύβουν την κλιμάκωση της επίθεσης του κεφαλαίου στα δικαιώματά μας».

Στη συνέχεια, αφού ο ομιλητής αναφέρθηκε αναλυτικότερα στις εξελίξεις και στις συνέπειές τους, εστίασε στην πρόταση του ΚΚΕ.

Η υπεροχή του σοσιαλισμού

«Μπορούμε σήμερα με βάση τις σύγχρονες δυνατότητες της επιστήμης και της τεχνολογίας, με βάση τις υποδομές και το ειδικευμένο εργατικό δυναμικό που υπάρχει στη χώρα, να διασφαλίσουμε Μεταφορές που να ικανοποιούν το σύνολο των λαϊκών αναγκών; Μπορούμε να αποκτήσουμε Μεταφορές θαλάσσιες, οδικές, σιδηροδρομικές, αεροπορικές, που να διασφαλίζουν ταυτόχρονα γρήγορη, ασφαλή και φτηνή μετακίνηση του λαού και των εμπορευμάτων, σταθερή δουλειά με προστασία της υγείας και της ασφάλειας των εργαζομένων του κλάδου, ισόρροπη παρέμβαση του ανθρώπου στο περιβάλλον, ώθηση σε κλάδους της βιομηχανικής παραγωγής, συμβολή για να μειωθούν οι ανισότητες μεταξύ των περιφερειών της χώρας;

Το ΚΚΕ απαντά ξεκάθαρα, χωρίς περιστροφές. Μπορούμε, αν σταματήσει να λειτουργεί η οικονομία με γνώμονα το καπιταλιστικό κέρδος. Μπορούμε, αν δημιουργήσουμε όρους και προϋποθέσεις για να ανατρέψουμε το κεφάλαιο και την εξουσία του. Μπορούμε, μόνο όταν πάρει η εργατική τάξη στα χέρια της το τιμόνι της εξουσίας και κοινωνικοποιηθούν τα εργοστάσια, οι υποδομές, η γη, τα συγκεντρωμένα μέσα παραγωγής.

Μόνο τότε ο Πειραιάς και όλα τα λιμάνια της χώρας, τα αεροδρόμια, οι σιδηροδρομικοί σταθμοί και οι υπόλοιπες υποδομές θα μπορούν να σχεδιάζονται, να λειτουργούν, να επεκτείνονται με κριτήριο την ευημερία της κοινωνίας.

Διότι σ' αυτό το γόνιμο έδαφος της εργατικής εξουσίας και της κοινωνικής ιδιοκτησίας μπορεί να εφαρμοστεί ο επιστημονικός κεντρικός σχεδιασμός της παραγωγής, της οικονομίας απ' τη σκοπιά των συμφερόντων της εργατικής τάξης, του λαού.

Ανοίγει ένας ριζικά διαφορετικός δρόμος, όπου ο σκοπός της παραγωγής και της ανάπτυξης δεν είναι το κέρδος μιας χούφτας μεγαλομετόχων των επιχειρηματικών ομίλων, αλλά η συνδυασμένη ικανοποίηση των αναγκών του λαού.

Ο εργάτης, η κύρια παραγωγική δύναμη της κοινωνίας, απελευθερώνεται πλέον απ' τα δεσμά της μισθωτής σκλαβιάς. Σταματά ν' ανταγωνίζεται τους άλλους εργάτες για να βρει προσωρινά μια δουλειά, μέσα στη ζούγκλα της καπιταλιστικής αγοράς. Αφήνει πίσω του τον εφιάλτη της ανεργίας, της ανασφάλειας, της εκμετάλλευσης.

Χάρη στη σχεδιασμένη ανάπτυξη των παραγωγικών δυνάμεων, ο κάθε εργάτης που έχει σταθερή δουλειά μπορεί να εξειδικεύεται να δουλεύει σταδιακά λιγότερες ώρες, να αξιοποιεί τον ελεύθερο χρόνο του για ξεκούραση, αναψυχή, για να ανεβάζει το μορφωτικό του επίπεδο.

Στη νέα σοσιαλιστική κοινωνία δεν θα είναι πλέον εμπορεύματα ούτε η εργατική δύναμη ούτε η υγεία του εργαζόμενου. Κριτήριο για την οργάνωση της εργασίας σε κάθε χώρο θα είναι και η προστασία απ' τα εργασιακά "ατυχήματα" και τις επαγγελματικές ασθένειες των εργαζομένων.

Κριτήριο για το πού θα τοποθετηθεί και πώς θα λειτουργήσει κάθε εργοστάσιο, κάθε δεξαμενή, κάθε λιμάνι, κάθε υποδομή, θα είναι επίσης η πρόληψη του κινδύνου, η συνεχής προσπάθεια να μειωθούν και να εξαλειφθούν οι πηγές κινδύνου.

Στο σοσιαλισμό κατοικίες και σχολεία δίπλα σε μεγάλες δεξαμενές πετρελαίου, δίπλα στα καζάνια του θανάτου, δεν πρόκειται να υπάρξουν.

Αναβαθμισμένη θα είναι και η οργανωτική προετοιμασία, ο επιστημονικός σχεδιασμός και ο συντονισμός των αρμόδιων κρατικών φορέων για να αντιμετωπιστεί ένα βιομηχανικό ατύχημα μεγάλης έκτασης, γιατί δεν θα συναντά εμπόδια από επιμέρους ανταγωνιστικά συμφέροντα.

Τα λιμάνια στην εργατική εξουσία

Φίλες και φίλοι,

Μόνο με αυτές τις προϋποθέσεις, με τους εργαζόμενους να κρατούν στα χέρια τους τα κλειδιά της οικονομίας, μπορεί το λιμάνι του Πειραιά και όλα τα λιμάνια της χώρας να συμβάλουν, να γίνουν μοχλός ανάπτυξης, με στόχο την ικανοποίηση των σύγχρονων αναγκών του λαού.

Μόνο η εργατική εξουσία μπορεί να σχεδιάσει επιστημονικά, κεντρικά την κατάλληλη λειτουργία και επέκταση των λιμενικών υποδομών, ώστε να δώσει ώθηση στη Ναυπηγοεπισκευαστική Βιομηχανία, στην κατασκευή και στην επισκευή σύγχρονων και ασφαλών πλοίων και σε άλλους βιομηχανικούς κλάδους, με γνώμονα τις συνολικές ανάγκες της κοινωνίας.

Μόνο ο επιστημονικός κεντρικός σχεδιασμός της εργατικής εξουσίας μπορεί να διασφαλίσει τον κατάλληλο καταμερισμό και την κατάλληλη χωροθέτηση των διαφορετικών λιμανιών της χώρας, ώστε να υπάρξει επιτέλους διασυνδεδεμένη και συμπληρωματική λειτουργία όλων των μορφών μαζικών μεταφορών, θαλάσσιων, χερσαίων και αεροπορικών, με κριτήριο τη λαϊκή ευημερία.

Γιατί στο σοσιαλισμό δεν θα υλοποιούνται, δεν θα υπάρχουν τα ανταγωνιστικά σχέδια των μονοπωλιακών ομίλων και των ιμπεριαλιστικών κέντρων που ξεδιπλώνονται σήμερα για τον έλεγχο των διαφορετικών ναυπηγείων, των διαφορετικών λιμανιών και το προβάδισμα στην αξιοποίησή τους.

Μόνο στο σοσιαλισμό μπορούν να καλυφθούν πλήρως με ασφάλεια και συχνότητα από την ακτοπλοΐα οι μεταφορικές ανάγκες των νησιωτικών περιοχών και να δοθεί πραγματικό προβάδισμα στις μαζικές μεταφορές, σε σχέση με τις ατομικές.

Οργανώνουμε την αντεπίθεσή μας

Μπαίνουμε μαχητικά στον ταξικό πόλεμο που μας έχουν κηρύξει με τη μόνη δική μας σημαία, τη σημαία της απαίτησης να ικανοποιηθούν οι ανάγκες μας με βάση τον πλούτο που εμείς παράγουμε και τις δυνατότητες που υπάρχουν.

Οι δυνάμεις του ΚΚΕ πρωταγωνιστούμε στην πάλη ενάντια στις συνέπειες που έφερε η ιδιωτικοποίηση στο λιμάνι, ενάντια στην επιδείνωση στις εργασιακές σχέσεις, στην υγεία και στην ασφάλεια των εργαζομένων και των κατοίκων, αλλά δεν αποκόπτουμε τις σημερινές μάχες απ' τη μόνη ρεαλιστική διέξοδο της εργατικής εξουσίας.

Δεν αγωνιζόμαστε υψώνοντας τη σημαία του χτες, της επιστροφής στις παλιές κρατικές επιχειρήσεις, στο λεγόμενο δημόσιο λιμάνι, στο λιμάνι υπό δημόσιο έλεγχο που προβάλλουν διάφορες οπορτουνιστικές δυνάμεις και ιδιαίτερα η ΛΑΕ στο συνδικαλιστικό κίνημα.

Διότι ο ΟΛΠ, όπως και όλες οι πρώην ΔΕΚΟ ποτέ δεν αποτελούσαν λαϊκή περιουσία. Ανήκαν στο αστικό κράτος, το κράτος του κεφαλαίου, που υπηρετούσε και υπηρετεί τα στρατηγικά συμφέροντα, την ανταγωνιστικότητα των εγχώριων μονοπωλιακών ομίλων. Ο παλιός ΟΛΠ, όπως και οι υπόλοιπες κρατικές επιχειρήσεις στον καπιταλισμό, λειτούργησε αυξάνοντας το βαθμό εκμετάλλευσης των εργαζομένων και επιβαρύνοντας τις λαϊκές οικογένειες για τη χρήση των υπηρεσιών του.

Το γεγονός ότι υπήρχαν αναλογικά κάποιοι καλύτεροι μισθοί σε προηγούμενες δεκαετίες, που λειτουργούσαν πολλές κρατικές επιχειρήσεις, δεν πρέπει να μας παραπλανήσει. Οφείλεται στα περιθώρια που είχε το μονοπωλιακό κεφάλαιο να κάνει παραχωρήσεις για την ενσωμάτωση του εργατικού κινήματος. Στις σύγχρονες συνθήκες η επίθεση για την επιβολή φτηνότερης εργατικής δύναμης εκδηλώνεται παντού, και στους εργαζόμενους του ιδιωτικού και του λεγόμενου δημόσιου τομέα.

Γι' αυτό και αρνούμαστε τον ουσιαστικό αφοπλισμό του κινήματος. Υψώνουμε τη σημαία του αύριο, για λιμάνια και επιχειρήσεις κοινωνικής ιδιοκτησίας που θα ικανοποιούν τις λαϊκές ανάγκες».



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ