Παρασκευή 26 Αυγούστου 2005
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Αυξήσεις στα αεροπορικά εισιτήρια

Νέα αύξηση στις τιμές των εισιτηρίων της, την πέμπτη κατά σειρά τον τελευταίο χρόνο, επιβάλλει από τις 12 Σεπτέμβρη 2005 η ιδιωτική αεροπορική εταιρία «Aegean».

Στην ανακοίνωση που εξέδωσε αναφέρει ότι «αναγκάζεται» να επιβάλει επιπλέον επίναυλο καυσίμου στα αεροπορικά της εισιτήρια, «λαμβάνοντας υπόψη την υπερβολική αύξηση της τιμής του πετρελαίου».

Ετσι, από τις 12 Σεπτέμβρη 2005, τα αεροπορικά εισιτήρια εσωτερικού και εξωτερικού της «Aegean» θα αυξηθούν κατά τρία ευρώ.

Υπενθυμίζεται ότι η τελευταία αύξηση στα εισιτήρια της εταιρίας ήταν στα μέσα του περασμένου Ιούλη, με καθιέρωση επιναύλου τριών ευρώ στις πτήσεις εξωτερικού και ενός ευρώ στις πτήσεις εσωτερικού.

Μεγάλες αυξήσεις στα αεροπορικά εισιτήρια επέβαλαν από τις 16 Αυγούστου και οι «Ολυμπιακές Αερογραμμές» (ΟΑ), αλλά και οι περισσότερες ξένες αεροπορικές εταιρίες. Η προσαύξηση στα εισιτήρια των ΟΑ ήταν οκτώ ευρώ στις διηπειρωτικές πτήσεις ανά σκέλος προορισμού και έξι ευρώ για τις πτήσεις εσωτερικού.

Παραβίαση της δεοντολογίας

Η Επιτροπή Δημοσιογραφικής Δεοντολογίας της Κύπρου, με απόφασή της αποδοκίμασε τη συνεχόμενη παραβίαση σειράς βασικών προνοιών του Κώδικα Δημοσιογραφικής Δεοντολογίας από τα περισσότερα μέσα μαζικής ενημέρωσης, κατά το χειρισμό του δυστυχήματος της 14ης Αυγούστου.

Οπως αναφέρεται στην απόφαση της Επιτροπής «διαπιστώθηκε έλλειψη του αναγκαίου σεβασμού προς τον ανθρώπινο πόνο, τη θλίψη και την ιδιωτική ζωή, την προστασία των παιδιών, αδιαφορία για την ακρίβεια των πληροφοριών, το τεκμήριο της αθωότητας και παραβίαση του δικαιώματος απάντησης», ενώ διαπιστώνεται ότι σε συγκεκριμένες περιπτώσεις «η ακρίβεια θυσιάστηκε σε μεγάλο βαθμό στο βωμό του εντυπωσιασμού με αποτέλεσμα να δημιουργηθεί κλίμα προκατάληψης και σύγχυση, με την απουσία διάκρισης μεταξύ γεγονότων, σχολίων και εικασιών».

ΚΥΠΡΙΑΚΑ ΑΕΡΟΣΚΑΦΗ
«Πετούσαν χωρίς έλεγχο για 10 μήνες!»

Καταγγελίες του υπεύθυνου του Τομέα Αδειοδότησης του Τμήματος Πολιτικής Αεροπορίας της Κύπρου, Χαράλαμπου Χατζηγεωργίου

Τα στοιχεία που έρχονται συνεχώς στη δημοσιότητα επιβεβαιώνουν ότι η πολιτική των «απελευθερώσεων» των αερομεταφορών είναι η αιτία του τραγικού δυστυχήματος

Eurokinissi

Τα στοιχεία που έρχονται συνεχώς στη δημοσιότητα επιβεβαιώνουν ότι η πολιτική των «απελευθερώσεων» των αερομεταφορών είναι η αιτία του τραγικού δυστυχήματος
Νέες αποκαλύψεις που έρχονται στο φως φέρουν το Τμήμα Πολιτικής Αεροπορίας Κύπρου, όχι απλά να υπολειτουργεί, αλλά να βρίσκεται σε κατάσταση αποσύνθεσης. Ο υπεύθυνος του Τομέα Αδειοδότησης του Τμήματος Πολιτικής Αεροπορίας, Χαράλαμπος Χατζηγεωργίου, μιλώντας χθες στο ΡΙΚ, κατήγγειλε ότι επί 10 μήνες δεν έγινε κανένας πτητικός έλεγχος σε κανένα αεροσκάφος.

Σύμφωνα με τις δηλώσεις του Χ. Χατζηγεωργίου, το Τμήμα Πολιτικής Αεροπορίας και το υπουργείο Συγκοινωνιών αγνόησαν αναφορές και έγγραφες καταθέσεις για εσωτερικά προβλήματα του Τμήματος. Επιβεβαίωσε και τις εσωτερικές μεταθέσεις για εικονική κάλυψη θέσεων, υποστηρίζοντας ότι «χρησιμοποιήθηκαν πυροσβεστικά μετακλητοί υπάλληλοι, που βρέθηκαν στους διαδρόμους, απλά για να καλύψουν κάποια κενά της στιγμής, χωρίς τη βοήθεια κάποιου εμπειρογνώμονα από το Ηνωμένο Βασίλειο».

Ο υπάλληλος του Τμήματος Πολιτικής Αεροπορίας έκανε ακόμα λόγο για έλλειψη προγραμματισμού, κάλεσε τους αρμόδιους να δώσουν απαντήσεις, ενώ εξέφρασε την άποψη ότι οι έρευνες των Ευρωπαίων εμπειρογνωμόνων θα αποτύχουν, αφού θα αντλήσουν τεκμήρια από τους υπεύθυνους της Πολιτικής Αεροπορίας και του υπουργείου Συγκοινωνιών, «οι οποίοι αποκρύπτουν την αλήθεια». Το ίδιο υποστήριξε και για τις έρευνες της αστυνομίας, αφού θα αναζητήσουν τεκμήρια στις ίδιες πηγές, γεγονός που θα εμποδίσει τις φωνές των υπαλλήλων που είχαν αναφέρει γραπτώς σοβαρές αδυναμίες, να ακουστούν. Κατέληξε μάλιστα, λέγοντας ότι η έρευνα που πραγματοποιείται δεν περιλαμβάνει έλεγχο στη λειτουργία του Τμήματος Πολιτικής Αεροπορίας.


Στο μεταξύ, σύμφωνα με δημοσιεύματα, από έλεγχο που έγινε από τις Συνδυασμένες Αρχές Αεροπλοΐας, το Γενάρη του 2005, στο Τμήμα Πολιτικής Αεροπορίας, διαπιστώθηκαν σοβαρά κενά και αδυναμίες. Σύμφωνα με έγγραφα που επικαλείται η κυπριακή εφημερίδα «ΦΙΛΕΛΕΥΘΕΡΟΣ», ο έλεγχος κατέγραψε επτά τομείς όπου παρουσιάζονται κενά και αδυναμίες και τέσσερις μήνες αργότερα, ο ευρωπαϊκός οργανισμός, με έγγραφο που διαβιβάστηκε στο Τμήμα Πολιτικής Αεροπορίας, υποδείκνυε την υιοθέτηση μέτρων αντιμετώπισης των κενών που διαπιστώθηκαν. Η πλειοψηφία των κενών - σύμφωνα πάντα με το δημοσίευμα - αφορούσαν στην έκδοση πιστοποιητικών για πραγματοποίηση πτητικής δραστηριότητας, ενώ υπήρχαν και σοβαρές παρατηρήσεις για ελλιπή στελέχωση της Μονάδας Ασφαλείας Πτήσεων, στην οποία μόνον ένας λειτουργός είναι μόνιμος και οι άλλοι δύο επιθεωρητές έχουν βραχυπρόθεσμα συμβόλαια.

Συνεχίζονται οι κόντρες

Πληροφορίες που είδαν το φως της δημοσιότητας, μετά τις καταθέσεις των Ελλήνων ελεγκτών εναέριας κυκλοφορίας στην ερευνητική επιτροπή, αποδίδουν τις ευθύνες στην Κύπρο. Οι ελεγκτές, σύμφωνα με δημοσιεύματα, παραδέχονται ότι η Λάρνακα έκανε γνωστή την αναχώρηση της πτήσης της «ΗΛΙΟΣ», χωρίς ωστόσο να αναφέρει κάποιο πρόβλημα. Καθώς, όπως είπαν, τίποτα δε μαρτυρούσε κάποιο πρόβλημα στη μοιραία πτήση, δεν επιχείρησαν να επικοινωνήσουν, παρά μόνο τη στιγμή που έφτασε πάνω από τη Μύκονο και δεν πήρε καθοδική πορεία ως όφειλε. Τότε προσπάθησαν να έρθουν σε επαφή με το αεροσκάφος στη συχνότητα κινδύνου, δεν απάντησε και ενημέρωσαν τον προϊστάμενο βάρδιας, ο οποίος και ακολούθησε την προβλεπόμενη διαδικασία.

Αξίζει, ωστόσο, να αναφέρουμε ότι ο πρόεδρος της Ενωσης Ελεγκτών Εναέριας Κυκλοφορίας, Μανώλης Αντωνιάδης, σε δηλώσεις του τις προηγούμενες μέρες, είχε πει ότι «η Λευκωσία είχε ενημερώσει την Αθήνα για το πρόβλημα της έλλειψης επικοινωνίας από την ώρα που το αεροσκάφος μπήκε στο FIR Αθηνών».

Ζητά ανεξάρτητη αρχή

Πρόταση να αναδιοργανωθεί το Τμήμα Πολιτικής Αεροπορίας και να αυτονομηθεί από το υπουργείο Συγκοινωνιών, κατέθεσε στην κυπριακή κυβέρνηση η ΕΔΕΚ. Οπως δήλωσε ο πρόεδρος του κόμματος Γιαννάκης Ομήρου, «η ΕΔΕΚ προτείνει ταυτόχρονα τη δημιουργία Ανεξάρτητης Αρχής Πολιτικής Αεροπορίας. Με τη δημιουργία αυτής της Αρχής, δήλωσε, ο κρίσιμος τομέας ασφάλειας, αδειοδότησης και γενικά της εποπτείας των αερομεταφορών θα ξεφύγει από τις αγκυλώσεις της Δημόσιας Υπηρεσίας και θα αναβαθμιστεί δραστικά ο τομέας των τεχνικών και πτητικών ελέγχων και η ασφάλεια των πτήσεων».

Στις προτάσεις της ΕΔΕΚ περιλαμβάνεται και η διενέργεια έρευνας στο Τμήμα της Πολιτικής Αεροπορίας και στην εταιρία «ΗΛΙΟΣ» για τα όσα προηγήθηκαν της αεροπορικής τραγωδίας, από Ανεξάρτητη Ερευνητική Επιτροπή.

Η ΕΔΕΚ προτίθεται να ζητήσει και θέσπιση νόμου, ο οποίος να απαγορεύει σε πρώην υπουργούς και ανώτατους κρατικούς λειτουργούς, να εργοδοτούνται από ιδιωτικές επιχειρήσεις σε τομείς ομοειδούς κύκλου εργασιών με αυτόν που διαχειρίζονταν πολιτικά στα δημόσια αξιώματά τους.

Κατάλληλο αεροσκάφος...

Τέλος, ολοκληρώθηκε ο έλεγχος ενός εκ των δύο «Μπόινγκ 737- 800» της εταιρίας «ΗΛΙΟΣ», στη Σουηδία, από την εταιρία «SAS». Οι ειδικοί, σύμφωνα με ανακοίνωση της «ΗΛΙΟΣ», βρήκαν το αεροπλάνο πλήρως κατάλληλο για εκτέλεση πτήσεων. Το αεροσκάφος επέστρεψε χθες στην Κύπρο και ξεκίνησε η επιθεώρηση του δεύτερου, που αναμένεται να έχει λήξει έως το Σάββατο.

Συνεχίζονται οι έρευνες

Συνεχίζονται οι έρευνες προκειμένου να εξακριβωθούν τα αίτια που προκάλεσαν την πολύνεκρη αεροπορική τραγωδία στο Γραμματικό, ενώ έως το τέλος του μήνα αναμένεται να έχει ολοκληρωθεί και η ένορκη διοικητική εξέταση που βρίσκεται σε εξέλιξη στην Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας, για να διαπιστωθεί εάν προκύπτουν ποινικές ευθύνες για τους ελεγκτές που είχαν βάρδια στις 14 Αυγούστου.

Η Επιτροπή Διερεύνησης Αεροπορικών Ατυχημάτων αναμένεται να προχωρήσει σε περίπου 15 μέρες, σε αναπαράσταση της πτήσης του μοιραίου «Μπόινγκ» της κυπριακής ιδιωτικής εταιρίας «Ηλιος». Την ερχόμενη Δευτέρα, κλιμάκιο της Επιτροπής θα μεταβεί στην Κύπρο, προκειμένου να πάρει καταθέσεις και να αξιολογήσει στοιχεία από την αεροπορική εταιρία «Ηλιος» και τις κυπριακές Αρχές.

Σύμφωνα με τον κυβερνητικό εκπρόσωπο, το πόρισμα που θα εκδώσει η Επιτροπή Διερεύνησης Αεροπορικών Ατυχημάτων, το οποίο αποτελεί μέρος του προανακριτικού υλικού, θα παραπεμφθεί στη δικαιοσύνη για τα περαιτέρω.

ΔΙΕΘΝΗΣ ΑΕΡΟΛΙΜΕΝΑΣ ΑΘΗΝΩΝ
«Πόλεμος» επιχειρηματικών συμφερόντων

Κορυφώνεται η επιχειρηματική σύγκρουση συμφερόντων ανάμεσα στους μετόχους του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών (ΔΑΑ). Χτες, οι Γερμανοί της «Χόκτιφ» αποφάσισαν μόνοι τους και ενώ εκκρεμούν δικαστικές αποφάσεις, να διαγράψουν από το βιβλίο μετόχων του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών την εταιρία «Horizon», συμφερόντων του επιχειρηματία Κοπελούζου.

Οπως είναι γνωστό, το τελευταίο διάστημα έχει ενταθεί η διαμάχη συμφερόντων μεταξύ των μετόχων του ΔΑΑ και η αντιπαράθεση δίνεται πλέον στα ελληνικά, αλλά και διεθνή δικαστήρια. Υπενθυμίζεται ότι η γερμανική εταιρία «Χόχτιφ», που κατέχει - βάσει της αποικιοκρατικής σύμβασης με το ελληνικό Δημόσιο - το 40% των μετοχών του ΔΑΑ, καθώς και η ελληνική εταιρία «Horizon», ερίζουν στα δικαστήρια για ένα ποσοστό 5% των μετοχών. Το επίμαχο ποσοστό 5% αγόρασε η «Horizon» από τη μέτοχο εταιρία ΑΒΒ, ενώ η γερμανική «Χόχτιφ» προσέφυγε σε διαιτητικό δικαστήριο του Λονδίνου, ζητώντας την ακύρωση της μεταβίβασης των μετοχών, με τον ισχυρισμό ότι αυτή έγινε ερήμην της. Το δικαστήριο διέταξε την ακύρωση της πώλησης των μετοχών επιδικάζοντας μάλιστα σε βάρος της εταιρίας του ΔΑΑ δικαστικά έξοδα 500.000 λιρών Αγγλίας.

Πρόσφατα, όμως, η «Horizon» είχε πετύχει, με προσωρινή διαταγή του Μονομελούς Πρωτοδικείου Αθηνών, να αναστείλει την εκτέλεση της απόφασης του δικαστηρίου του Λονδίνου μέχρι να συγκληθεί η γενική συνέλευση των μετόχων του ΔΑΑ. Ωστόσο, η «Χόχτιφ» με νέα της προσφυγή, πέτυχε την ανάκληση της προσωρινής διαταγής, καθώς το δικαστήριο δέχτηκε ότι δεν υπάρχει λόγος να υφίσταται προσωρινή διαταγή μέχρι τη γενική συνέλευση που έχει προσδιοριστεί για τις 29 Σεπτέμβρη.

Ετσι, οι Γερμανοί της «Χόχτιφ» συγκάλεσαν χτες το ΔΣ της εταιρίας του ΔΑΑ και με τη συμμετοχή μόνο των... εαυτών τους και του διορισμένου μέλους από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων, προχώρησαν σε αυτή την απόφαση. Σημειώνεται ότι τη χτεσινή απόφαση στο 9μελές ΔΣ του ΔΑΑ, έλαβαν τέσσερις εκπρόσωποι της «Χόχτιφ» και ένας της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων!

Πάντως, η κόντρα και οι εκβιασμοί μεταξύ των μετόχων της εταιρίας του ΔΑΑ αναμένεται να έχει συνέχεια, ενόψει και της επικείμενης εισαγωγής μετοχών της εταιρίας του αεροδρομίου στο χρηματιστήριο. Να σημειωθεί, τέλος, ότι εκκρεμεί και προκαταρκτική έρευνα για το καθεστώς διαχείρισης του αεροδρομίου.

Ολοκληρώνεται η ταυτοποίηση

Σήμερα αναμένεται να ολοκληρωθεί η διαδικασία ταυτοποίησης των θυμάτων της αεροπορικής τραγωδίας στο Γραμματικό με τη μέθοδο του DNA. Μέχρι χτες, είχε γίνει ταυτοποίηση 90 σορών από τη διεύθυνση εγκληματολογικών ερευνών της ΕΛ.ΑΣ., ενώ 26 νεκροί έχουν αναγνωριστεί από συγγενείς τους.

Απομένει να εξεταστούν δείγματα γενετικού υλικού που έχουν συγκεντρωθεί από τον τόπο της τραγωδίας, ώστε να γίνει η ταυτοποίηση δυο σορών, καθώς και των τριών επιβατών που, ακόμη, αγνοούνται. Οι ελληνικές αρχές έχουν ζητήσει τη συνδρομή των αστυνομικών αρχών της Γερμανίας, αλλά και της πρεσβείας της Γερμανίας προκειμένου να παραληφθεί δείγμα γενετικού υλικού από την κόρη του Χανς Μέρτεν, χειριστή του αεροσκάφους της «Ηλιος», προκειμένου να αναγνωριστεί η σορός του.

Εν τω μεταξύ, εντός ολίγων ημερών αναμένεται το δεύτερο προκαταρκτικό πόρισμα για τα αίτια που οδήγησαν στη συντριβή του μοιραίου «Μπόινγκ», το οποίο ενδέχεται να εκδώσει η Ελληνική Επιτροπή Διερεύνησης Αεροπορικών Ατυχημάτων, σύμφωνα με δηλώσεις του προέδρου της αντίστοιχης Κυπριακής Επιτροπής Κώστα Ορφανού, που υποστήριξε ότι «οι έρευνες βρίσκονται σε καλό δρόμο και έχουν προχωρήσει σε χρόνο ρεκόρ».

Οπως είπε: «Η Ελληνική Επιτροπή Διερεύνησης Αεροπορικών Ατυχημάτων, η ηγεσία της οποίας θα βρίσκεται τη Δευτέρα στην Κύπρο, δεν μπορεί να επιρρίψει ούτε ευθύνες ούτε πταίσμα, κάτι που είναι αρμοδιότητα της Πολιτείας να πράξει». Ο Κ. Ορφανός συναντήθηκε χτες και με τους δύο εμπειρογνώμονες της ΕΕ, τους οποίους και ενημέρωσε για την πορεία των ερευνών και αντάλλαξαν απόψεις.

ΙΠΤΑΜΕΝΟΙ ΣΥΝΟΔΟΙ - ΦΡΟΝΤΙΣΤΕΣ
Επικίνδυνες «εκπτώσεις» στην ασφάλεια των πτήσεων

Μετά τις καταγγελίες των πτυχιούχων αεροναυπηγών της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας ότι οι έλεγχοι στα αεροσκάφη γίνονται από ιδιωτικούς συμβούλους, και οι ιπτάμενοι συνοδοί και φροντιστές κρούουν τον κώδωνα του κινδύνου

Πληθαίνουν οι καταγγελίες των εργαζομένων στις αερομεταφορές σχετικά με την ασφάλεια των πτήσεων
Πληθαίνουν οι καταγγελίες των εργαζομένων στις αερομεταφορές σχετικά με την ασφάλεια των πτήσεων
Πληθαίνουν καθημερινά οι καταγγελίες και τα στοιχεία που αποκαλύπτουν πόσο ισχυρό πλήγμα έχει δεχτεί η ασφάλεια των πτήσεων και των επιβατών, μετά την αποκαλούμενη απελευθέρωση, δηλαδή την καθιέρωση της «επιχειρηματικής ζούγκλας».

Μετά τη συντριβή του μοιραίου αεροσκάφους της εταιρίας «Ηλιος» στο Γραμματικό, που παρέσυρε στο θάνατο 121 ανθρώπους, τα στοιχεία που βλέπουν το φως της δημοσιότητας καταδεικνύουν τις επιπτώσεις από την εγκληματική πολιτική των ιδιωτικοποιήσεων και της εμπορευματοποίησης του τομέα των αερομεταφορών.

Ετσι, μετά τις βαρύτατες και τεκμηριωμένες καταγγελίες των πτυχιούχων αεροναυπηγών της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ) ότι οι έλεγχοι στα αεροσκάφη των αεροπορικών εταιριών δε γίνονται πλέον από τους εξειδικευμένους και πιστοποιημένους επιθεωρητές της Υπηρεσίας, αλλά από «ιδιωτικούς συμβούλους», χτες «καμπανάκι» για την ασφάλεια των πτήσεων «χτύπησε» και το ιπτάμενο προσωπικό των «Ολυμπιακών Αερογραμμών» (ΟΑ).

Ειδικότερα, «σοβαρές εκπτώσεις» στην ασφάλεια των πτήσεων και των επιβατών καταγγέλλουν τώρα και οι ιπτάμενοι συνοδοί - φροντιστές των ΟΑ, οι οποίοι καλούν την κυβέρνηση και την ΥΠΑ να αναλάβουν άμεσα τις ευθύνες τους.

Σύμφωνα με όσα καταγγέλλουν οι εκπρόσωποι της Ενωσης Ιπτάμενων Συνοδών - Φροντιστών (ΕΙΣΦ), τα τελευταία δύο χρόνια έπαψαν να χορηγούνται πτυχία στον κλάδο τους και αντ' αυτών εκδίδονται απλές άδειες! Μάλιστα, τις άδειες αυτές τις εκδίδει πλέον η ίδια η εταιρία και όχι η ΥΠΑ, η οποία έως το 2003 ήταν αποκλειστικά αρμόδια για την έκδοση πτυχίων ιπτάμενου προσωπικού! Αυτό σημαίνει ότι κάθε εταιρία, με τα δικά της κριτήρια, μπορεί να χορηγεί άδειες ιπτάμενου προσωπικού. Οσον αφορά δε στην απαιτούμενη πιστοποίηση από την εποπτεύουσα αρχή, που είναι η ΥΠΑ, αυτή γίνεται πλέον με τυπικό έλεγχο χαρτιών και όχι επί της ουσίας!

Επίσης, οι εκπρόσωποι της ΕΙΣΦ καταγγέλλουν ότι εδώ και περίπου ένα χρόνο έχουν καταργηθεί οι υποχρεωτικοί περιοδικοί ιατρικοί έλεγχοι του ιπτάμενου προσωπικού από το αρμόδιο κρατικό «Κέντρο Αεροπορικής Ιατρικής». Οι έλεγχοι αυτοί γίνονται από ιδιώτες γιατρούς και στην ουσία είναι τυπικοί, καθώς τόσο η ΥΠΑ όσο και η εταιρία - εν προκειμένω οι ΟΑ - αρκούνται σε μια υπεύθυνη δήλωση του νόμου «105», με την οποία δηλώνει το ιπτάμενο προσωπικό ότι «είναι υγιές»!

Ολα αυτά υπαγορεύονται από οδηγίες της Ευρωπαϊκής Ενωσης, η οποία, υπηρετώντας πειθήνια τα συμφέροντα του μεγάλου κεφαλαίου, έχει εκδώσει σωρεία οδηγιών, μεταξύ αυτών και η κατάργηση των υποχρεωτικών τεχνικών ελέγχων των αεροσκαφών πριν από κάθε πτήση, από εξειδικευμένους πτυχιούχους μηχανικούς, πλήττοντας έτσι καίρια την ασφάλεια των πτήσεων και των επιβατών.

Οι αεροσυνοδοί των ΟΑ, με κεντρικά αιτήματα την πλήρη διασφάλιση των εργασιακών - ασφαλιστικών τους δικαιωμάτων, καθώς και τη διατήρηση των υψηλών στάνταρ ασφαλείας στις πτήσεις, κατέρχονται στις 31 του Αυγούστου σε 24ωρη προειδοποιητική απεργία.

Σημειώνεται ότι η πολιτική των «Ελεύθερων Ουρανών» της ΕΕ είναι ο ηθικός αυτουργός του πολύνεκρου αεροπορικού εγκλήματος με τη συντριβή του αεροσκάφους της ιδιωτικής κυπριακής αεροπορικής εταιρίας στις 14 του Αυγούστου, αλλά και τόσων άλλων ανάλογων εγκλημάτων, που διαπράττονται με ανησυχητικούς ρυθμούς τα τελευταία χρόνια σε παγκόσμιο επίπεδο.

Και όσα καθημερινά έρχονται στο φως της δημοσιότητας για τον τρόπο λειτουργίας αεροπορικών εταιριών, τους ελλιπείς τεχνικούς ελέγχους, αλλά και τους υποτυπώδεις κρατικούς ελέγχους στις εναέριες μεταφορές, πέραν του ότι δικαιολογημένα κορυφώνουν το αίσθημα ανασφάλειας των επιβατών, ταυτόχρονα επιβεβαιώνουν την άποψη ότι «ανταγωνισμός, παραγωγικότητα και κέρδη, σε καμιά περίπτωση δεν μπορούν να συμβαδίσουν με την ασφάλεια των πτήσεων».



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ