Παρασκευή 26 Αυγούστου 2005
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 10
ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΗ ΤΡΑΓΩΔΙΑ
ΚΥΠΡΙΑΚΑ ΑΕΡΟΣΚΑΦΗ
«Πετούσαν χωρίς έλεγχο για 10 μήνες!»

Καταγγελίες του υπεύθυνου του Τομέα Αδειοδότησης του Τμήματος Πολιτικής Αεροπορίας της Κύπρου, Χαράλαμπου Χατζηγεωργίου

Τα στοιχεία που έρχονται συνεχώς στη δημοσιότητα επιβεβαιώνουν ότι η πολιτική των «απελευθερώσεων» των αερομεταφορών είναι η αιτία του τραγικού δυστυχήματος

Eurokinissi

Τα στοιχεία που έρχονται συνεχώς στη δημοσιότητα επιβεβαιώνουν ότι η πολιτική των «απελευθερώσεων» των αερομεταφορών είναι η αιτία του τραγικού δυστυχήματος
Νέες αποκαλύψεις που έρχονται στο φως φέρουν το Τμήμα Πολιτικής Αεροπορίας Κύπρου, όχι απλά να υπολειτουργεί, αλλά να βρίσκεται σε κατάσταση αποσύνθεσης. Ο υπεύθυνος του Τομέα Αδειοδότησης του Τμήματος Πολιτικής Αεροπορίας, Χαράλαμπος Χατζηγεωργίου, μιλώντας χθες στο ΡΙΚ, κατήγγειλε ότι επί 10 μήνες δεν έγινε κανένας πτητικός έλεγχος σε κανένα αεροσκάφος.

Σύμφωνα με τις δηλώσεις του Χ. Χατζηγεωργίου, το Τμήμα Πολιτικής Αεροπορίας και το υπουργείο Συγκοινωνιών αγνόησαν αναφορές και έγγραφες καταθέσεις για εσωτερικά προβλήματα του Τμήματος. Επιβεβαίωσε και τις εσωτερικές μεταθέσεις για εικονική κάλυψη θέσεων, υποστηρίζοντας ότι «χρησιμοποιήθηκαν πυροσβεστικά μετακλητοί υπάλληλοι, που βρέθηκαν στους διαδρόμους, απλά για να καλύψουν κάποια κενά της στιγμής, χωρίς τη βοήθεια κάποιου εμπειρογνώμονα από το Ηνωμένο Βασίλειο».

Ο υπάλληλος του Τμήματος Πολιτικής Αεροπορίας έκανε ακόμα λόγο για έλλειψη προγραμματισμού, κάλεσε τους αρμόδιους να δώσουν απαντήσεις, ενώ εξέφρασε την άποψη ότι οι έρευνες των Ευρωπαίων εμπειρογνωμόνων θα αποτύχουν, αφού θα αντλήσουν τεκμήρια από τους υπεύθυνους της Πολιτικής Αεροπορίας και του υπουργείου Συγκοινωνιών, «οι οποίοι αποκρύπτουν την αλήθεια». Το ίδιο υποστήριξε και για τις έρευνες της αστυνομίας, αφού θα αναζητήσουν τεκμήρια στις ίδιες πηγές, γεγονός που θα εμποδίσει τις φωνές των υπαλλήλων που είχαν αναφέρει γραπτώς σοβαρές αδυναμίες, να ακουστούν. Κατέληξε μάλιστα, λέγοντας ότι η έρευνα που πραγματοποιείται δεν περιλαμβάνει έλεγχο στη λειτουργία του Τμήματος Πολιτικής Αεροπορίας.


Στο μεταξύ, σύμφωνα με δημοσιεύματα, από έλεγχο που έγινε από τις Συνδυασμένες Αρχές Αεροπλοΐας, το Γενάρη του 2005, στο Τμήμα Πολιτικής Αεροπορίας, διαπιστώθηκαν σοβαρά κενά και αδυναμίες. Σύμφωνα με έγγραφα που επικαλείται η κυπριακή εφημερίδα «ΦΙΛΕΛΕΥΘΕΡΟΣ», ο έλεγχος κατέγραψε επτά τομείς όπου παρουσιάζονται κενά και αδυναμίες και τέσσερις μήνες αργότερα, ο ευρωπαϊκός οργανισμός, με έγγραφο που διαβιβάστηκε στο Τμήμα Πολιτικής Αεροπορίας, υποδείκνυε την υιοθέτηση μέτρων αντιμετώπισης των κενών που διαπιστώθηκαν. Η πλειοψηφία των κενών - σύμφωνα πάντα με το δημοσίευμα - αφορούσαν στην έκδοση πιστοποιητικών για πραγματοποίηση πτητικής δραστηριότητας, ενώ υπήρχαν και σοβαρές παρατηρήσεις για ελλιπή στελέχωση της Μονάδας Ασφαλείας Πτήσεων, στην οποία μόνον ένας λειτουργός είναι μόνιμος και οι άλλοι δύο επιθεωρητές έχουν βραχυπρόθεσμα συμβόλαια.

Συνεχίζονται οι κόντρες

Πληροφορίες που είδαν το φως της δημοσιότητας, μετά τις καταθέσεις των Ελλήνων ελεγκτών εναέριας κυκλοφορίας στην ερευνητική επιτροπή, αποδίδουν τις ευθύνες στην Κύπρο. Οι ελεγκτές, σύμφωνα με δημοσιεύματα, παραδέχονται ότι η Λάρνακα έκανε γνωστή την αναχώρηση της πτήσης της «ΗΛΙΟΣ», χωρίς ωστόσο να αναφέρει κάποιο πρόβλημα. Καθώς, όπως είπαν, τίποτα δε μαρτυρούσε κάποιο πρόβλημα στη μοιραία πτήση, δεν επιχείρησαν να επικοινωνήσουν, παρά μόνο τη στιγμή που έφτασε πάνω από τη Μύκονο και δεν πήρε καθοδική πορεία ως όφειλε. Τότε προσπάθησαν να έρθουν σε επαφή με το αεροσκάφος στη συχνότητα κινδύνου, δεν απάντησε και ενημέρωσαν τον προϊστάμενο βάρδιας, ο οποίος και ακολούθησε την προβλεπόμενη διαδικασία.

Αξίζει, ωστόσο, να αναφέρουμε ότι ο πρόεδρος της Ενωσης Ελεγκτών Εναέριας Κυκλοφορίας, Μανώλης Αντωνιάδης, σε δηλώσεις του τις προηγούμενες μέρες, είχε πει ότι «η Λευκωσία είχε ενημερώσει την Αθήνα για το πρόβλημα της έλλειψης επικοινωνίας από την ώρα που το αεροσκάφος μπήκε στο FIR Αθηνών».

Ζητά ανεξάρτητη αρχή

Πρόταση να αναδιοργανωθεί το Τμήμα Πολιτικής Αεροπορίας και να αυτονομηθεί από το υπουργείο Συγκοινωνιών, κατέθεσε στην κυπριακή κυβέρνηση η ΕΔΕΚ. Οπως δήλωσε ο πρόεδρος του κόμματος Γιαννάκης Ομήρου, «η ΕΔΕΚ προτείνει ταυτόχρονα τη δημιουργία Ανεξάρτητης Αρχής Πολιτικής Αεροπορίας. Με τη δημιουργία αυτής της Αρχής, δήλωσε, ο κρίσιμος τομέας ασφάλειας, αδειοδότησης και γενικά της εποπτείας των αερομεταφορών θα ξεφύγει από τις αγκυλώσεις της Δημόσιας Υπηρεσίας και θα αναβαθμιστεί δραστικά ο τομέας των τεχνικών και πτητικών ελέγχων και η ασφάλεια των πτήσεων».

Στις προτάσεις της ΕΔΕΚ περιλαμβάνεται και η διενέργεια έρευνας στο Τμήμα της Πολιτικής Αεροπορίας και στην εταιρία «ΗΛΙΟΣ» για τα όσα προηγήθηκαν της αεροπορικής τραγωδίας, από Ανεξάρτητη Ερευνητική Επιτροπή.

Η ΕΔΕΚ προτίθεται να ζητήσει και θέσπιση νόμου, ο οποίος να απαγορεύει σε πρώην υπουργούς και ανώτατους κρατικούς λειτουργούς, να εργοδοτούνται από ιδιωτικές επιχειρήσεις σε τομείς ομοειδούς κύκλου εργασιών με αυτόν που διαχειρίζονταν πολιτικά στα δημόσια αξιώματά τους.

Κατάλληλο αεροσκάφος...

Τέλος, ολοκληρώθηκε ο έλεγχος ενός εκ των δύο «Μπόινγκ 737- 800» της εταιρίας «ΗΛΙΟΣ», στη Σουηδία, από την εταιρία «SAS». Οι ειδικοί, σύμφωνα με ανακοίνωση της «ΗΛΙΟΣ», βρήκαν το αεροπλάνο πλήρως κατάλληλο για εκτέλεση πτήσεων. Το αεροσκάφος επέστρεψε χθες στην Κύπρο και ξεκίνησε η επιθεώρηση του δεύτερου, που αναμένεται να έχει λήξει έως το Σάββατο.

ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΘΕΜΑΤΑ
Δύο χρόνια από την αεροπορική τραγωδία της «ΗΛΙΟΣ» (2007-08-15 00:00:00.0)
«Λευκά βιβλία» - ριψοκίνδυνες πτήσεις (2005-08-28 00:00:00.0)
Επικίνδυνες «εκπτώσεις» στην ασφάλεια των πτήσεων (2005-08-26 00:00:00.0)
Στο όνομα της εμπορευματοποίησης (2005-08-21 00:00:00.0)
«Θα φανεί αν η εταιρία ήταν εντάξει» (2005-08-19 00:00:00.0)
ΗΘΙΚΟΣ ΑΥΤΟΥΡΓΟΣ η πολιτική «απελευθέρωσης» (2005-08-18 00:00:00.0)

Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ