Παρασκευή 26 Αυγούστου 2005
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 24
ΚΡΙΤΙΚΗ ΤΑΙΝΙΩΝ
ΠΑΜΠΛΟ ΜΠΕΡΓΚΕΡ
Torremolinos '73

Ποιος δεν έχει παρατηρήσει πως η ζωή είναι γεμάτη από ευκαιρίες που ...χάθηκαν! Ε, λοιπόν, μια τέτοια ευκαιρία είναι και η ισπανική ταινία «Torremolinos '73». Γιατί διαθέτει μια εξαιρετική ιδέα που, όμως, ποτέ δεν έγινε σενάριο και ποτέ, φυσικά, αξιόπιστη κινηματογραφική ταινία.

Ο κόσμος αλλάζει, η Ισπανία αλλάζει, τα επαγγέλματα αλλάζουν... Ενας κλασικός πλασιέ εγκυκλοπαιδειών βρίσκεται, από τη μια στιγμή στην άλλη, χωρίς δουλιά. Κανένας, πια, δεν αγοράζει βιβλία - εγκυκλοπαίδειες, αφού αυτές πέρασαν στους ηλεκτρονικούς υπολογιστές και στα cd, που μοιράζουν τσάμπα οι εφημερίδες.

Η εκδοτική εταιρία, στην οποία εργαζόταν, τα «βρήκε» με μια σκανδιναβική «συνάδελφό» της και δημιούργησαν έναν διεθνή εκδοτικό οργανισμό, ο οποίος, στο εξής, θα παράγει κινηματογραφημένες επιστημονικές εγκυκλοπαίδειες (οι οποίες, φυσικά, θα διανέμονται, με τη μορφή του cd, μέσα από τις εφημερίδες).

Στον παλιό πλασιέ προσφέρεται μια καινούρια ευκαιρία. Η οποία μάλιστα είναι πολύ καλά αμειβόμενη. Του προτείνουν, αυτός και η γυναίκα του, να λάβουν μέρος σαν ηθοποιοί στις ερωτικές σκηνές της ερωτικής εγκυκλοπαίδειας που ετοιμάζουν! Η δουλιά, έτσι και αλλιώς, με τον τρόπο που γίνεται και αμείβεται είναι ένα είδος πορνείας. Στη συγκεκριμένη περίπτωση, υπάρχει το ελαφρυντικό ότι οι ερωτικές σκηνές που θα έπαιζαν θα είχαν επιστημονικό και μόνον ενδιαφέρον. Αλλωστε, μόνοι τους θα στήνουν τη μηχανή και μόνοι τους θα τραβάνε! Δε θα υπάρχουν τρίτα πρόσωπα στο χώρο. Σαν στο σπίτι τους...

Για να μην τα πολυλέμε, ο πλασιέ, στην απελπισία του, δέχεται! (Οι αναστολές του ίδιου και της γυναίκας του ήταν για την τιμή των όπλων)! Η μία απαίτηση ακολουθεί μια δεύτερη. Το ζευγάρι από τη μια υποχώρηση οδηγείται στην άλλη. Στο τέλος η αλλοτρίωσή τους τα παίρνει όλα. Τους δίνει βέβαια φήμη. Τους κάνει αναγνωρίσιμους. Ομως, τους απαξιώνει. Εκείνος, ωστόσο, και μέσα στη σκοτεινιά, επιμένει να ονειρεύεται. Ζητάει από τους παραγωγούς του να του επιτρέψουν να γυρίσει μια δική του ταινία. Μια ταινία που θα μοιάζει με αυτές του Μπέργκμαν! Τους προτείνει ένα σενάριο το οποίο και αποδέχονται!

Ο πλασιέ που έγινε ηθοποιός και στη συνέχεια σκηνοθέτης πετάει, απ' τη χαρά του, στα σύννεφα. Κάποια στιγμή, βέβαια, οι παραγωγοί (γενικά, οι παραγωγοί), του ζητάνε, για εμπορικούς λόγους, και λίγο σεξ. Εκείνος έχει φτάσει στα όριά του. Αρνείται. Τότε παρεμβαίνει η γυναίκα του, η οποία πρωταγωνιστεί, και ζητάει να γυριστούν οι σκηνές. Αυτή θέλει οπωσδήποτε να γυριστεί η ταινία. Γιατί της δόθηκε, επιτέλους, η ευκαιρία να δείξει τις υποκριτικές της ικανότητες. Ο πλασιέ, για μια ακόμα φορά, υποχωρεί. Βάζει το μάτι του στο βιζέρ (το εξάρτημα της μηχανής μέσα από το οποίο βλέπει ο οπερατέρ) και παρακολουθεί τα τεκταινόμενα. Βλέπει, εκεί μπροστά του, και κάτω από τη δική του καθοδήγηση, μάλιστα, τη γυναίκα του, που υπεραγαπά, να κάνει έρωτα με έναν άλλον άντρα (το συμπρωταγωνιστή της)! Τραγωδία!

Αυτή την τραγωδία, αυτή την πορεία για την ολοκληρωτική αλλοτρίωση, οι δημιουργοί της ταινίας την πέταξαν, δυστυχώς, στα σκουπίδια. Βούτηξαν οι ίδιοι εκεί που φτύνουν και καταγγέλλουν! Υπέκυψαν, για εμπορικούς βέβαια λόγους, στο πορνό. Μόνοι τους έβγαλαν τα μάτια τους. Κρίμα!

Παίζουν: Χαβιέ Καμάρα, Καντέλα Πένια, Χουάν Ντιέγκο, Μαλένα Αλτέριο, Φερνάντο Τεχέρο.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ