Στην ηλεκτρονική σελίδα παρουσιάζονται οι νομοί Αχαΐας - Ηλείας και υπάρχουν αφιερώματα στις πιο σημαντικές πόλεις οι οποίες αποτελούν και σκακιστικά κέντρα, όπως: Πάτρα, Καλάβρυτα, Αίγιο, Πύργος, Αρχαία Ολυμπία και Ρίο. Επίσης, παρουσιάζονται όλα τα σωματεία της περιοχής, όπου αναφέρονται ιστορικά στοιχεία, οι δραστηριότητές τους, καθώς και τα σχέδιά τους για το μέλλον.
Στη σελίδα υπάρχουν ακόμα: Στήλη για το σχολικό σκάκι, παρτίδες όλων των παγκόσμιων πρωταθλημάτων, παρτίδες όλων των διεθνών τουρνουά που έγιναν στην Ελλάδα το 2000 και παρουσίαση του GM και πρωταθλητή Ελλάδας 2000 Χριστόδουλου Μπανίκα, αφιέρωμα στον Αμερικανό ισχυρό σκακιστή Π. Μόρφι, κ.ά.
Δημιουργός και υπεύθυνος για το Site της ηλεκτρονικής σελίδας της ΕΣΣΠ, είναι ο Χάρης Σιέμπος.
Αγωνιστικός χώρος, με ελεύθερη είσοδο, είναι το εντευκτήριο του Φάρου Τυφλών, Αθηνάς 17 - Καλλιθέα (εξυπηρετούν τα λεωφορεία 126, Α2, Β2, 910 από Ακαδημία και 911 από ΗΣΑΠ Καλλιθέας). Οι αγώνες γίνονται κάθε Τρίτη και Πέμπτη ώρα 5 - 9: Μεθαύριο Τρίτη 12-12-2000 θα παιχτεί ο 5ος γύρος. Διαιτητής είναι ο Ι.Μ. Ανδρέας Κοφίδης και διευθυντής αγώνων Ο/Μ Ν. Καλέσσης.
Μέσα στις τόσες επιτροπές, παραεπιτροπές που ελέγχει η «Αθήνα 2004», πρέπει να δημιουργήσει, (σε συνεργασία με την ΕΣ Ομοσπονδία, με την FIDE και άλλους ελληνικούς και ξένους σκακιστικούς φορείς) και μια επιτροπή για το σκάκι, η οποία με τη σειρά της θα «πείσει» τη ΔΟΕ ώστε το σκάκι να γίνει Ολυμπιακό άθλημα.
Μαύρα: Ρδ5, Βθ4, Πα4, Ια8, Ιβ7, Αα8, Αη1 - Στρ. γ6, ζ6, θ7 (10)
Μπορείτε, παίζοντας με τα λευκά, να κάνετε ματ σε (2) δύο κινήσεις; Μια θέση φαντασμαγορική, με τα κομμάτια απλωμένα σε όλη τη σκακιέρα και με το μαύρο που έχει τόσες απαντήσεις, να μην μπορεί να αποφύγει τις συνέπειες της κίνησης 1. Ιγ5!Πδ42. Αγ4 ματ Αν 1... Βδ4 2. ε4 ματ. Υπάρχει και το 1... Αδ4 2. Ιε3+ ματ. Το «κάρφωμα» κομματιού είναι βασικό στοιχείο. Τέλος αν 1... ζΧε ή 1... ΙΧΙγ5, τότε 2. Πε5 και Πγ5 +ματ!
Από τις λίγες συνθέσεις όπου τα μαύρα έχουν διπλάσιες δυνάμεις και παρ' όλα αυτά δεν μπορούν να αποφύγουν το ματ. Υπάρχει, μάλιστα και μια κίνηση του μαύρου με θαυμαστικό, που όμως και πάλι δε θα φέρει αποτέλεσμα. Λοιπόν, παίζουν τα λευκά και κάνουν ματ σε (2) δύο κινήσεις.
Λευκά: Ρθ6, Βε2, Πβ7, Πδ7 - Στρ. β4, γ5 (6)
Μαύρα: Ργ6, Βθ1, Πγ1, Πγ4, Ιε1, Αα4, Αα1 - Στρ. α7, δ4, ε3, ζ6, θ3 (12)
Η διπλή απειλή που μπορεί να κάνει ένας ίππος, αρκετές φορές ο αντίπαλος, μπορεί να την αντιμετωπίσει έστω και δύσκολα, πραγματοποιώντας μια βίαιη αντεπίθεση που ανατρέπει τη δυσάρεστη θέση που είχε δημιουργηθεί απειλώντας μάλιστα ακόμα και ματ! Στη, με αλγεβρικά σύμβολα, θέση: Λευκά: Ρη1, Βγ4, Πα1, Πε4, Ιζ4, Ιζ3, Στρ. α2, β2, ζ2, η2, θ3. Μαύρα: Ρθ8, Βδ8, Πα8, Πζ8, Ιδ6, Αγ8, Στρ. β7, β6, γ6, ζ6, η7, θ7, ο μαύρος απειλεί ταυτόχρονα τη λευκή βασίλισσα και τον πύργο. Ο λευκός, όμως, ανατρέπει τη διπλή απειλή του ίππου με τη γερή αντεπίθεση 1. Ιη6+ θΧΙ 2. Πθ4 +ματ!
Οταν όμως γίνεται ένας συνδυασμός «καρφώματος» και διπλής απειλής ταυτόχρονα, τότε ο αντίπαλος δεν μπορεί να ξεφύγει. Στο διάγραμμα του κειμένου βλέπουμε την αρμονική συνεργασία αυτών δύο διαφορετικών θεμάτων. Τα μαύρα παίζοντας 1... ΙΧΑε5 εξασθενίζουν την άμυνα του πιονιού «ζ2», γιατί απομακρύνουν τη μία από τις τρεις δυνάμεις που το υποστηρίζουν. Τα λευκά απαντούν 2. ΒΧΙ ΠΧζ2+ 3. ΡΧΠ Ιδ3+! 4. Ρη1 ΙΧΒ κερδίζοντας υλικό και στη συνέχεια την παρτίδα.
Σε αυτή την περίπτωση, δούλεψαν μαζί «πιρούνι» και «κάρφωμα» δημιουργώντας μια κατάσταση που ο αντίπαλος δεν μπόρεσε να αντιμετωπίσει. Χρειάζεται μεγάλη προσοχή και μέτρημα στις συνδυασμένες αυτές ενέργειες, γιατί συχνά καταλήγουν να είναι μοιραίες..!
Στα μικρά μας διαγράμματα παίζουν τα λευκά και κάνουν ματ σε (2) δύο κινήσεις.
Ετσι, γιατί εσείς το ζητήσατε!
1. δ4 Ιζ6 2. Ιζ3 η6 3. γ4 Αη7 4. Ιγ3 0-0 5. ε4 δ6 6. Αε2 ε5 7. 0-0 Ιγ6 8. Αε3 Ιη4 9. Αη5 ζ6 10. Αγ1 ζ5 11. Αη5 Βε8 12. δ:ε5 δ:ε5 13. θ3 Ιζ6 14. Αδ3 Αε6 15. Πε1 βζ7 16. γ5 Ιδ7 17. Αβ5 Ιδ4 18. Α:δ7 Α:δ7 19. Αθ4 Αγ6 20. Ιη5 Βζ6 21. ε:ζ5 η:ζ5 22. Ιε2 Παδ8 23. Ι:δ4 Π:δ4 24. Βθ5 θ6 0-1.
1. ε4 ε5 2. Ιγ3 Ιζ6 3. η3 γ6 4. δ4 Αβ4 5. Αη2 δ5 6. ε:δ5 Ι:δ5 7. Αδ2 Α:γ3 8. β:γ3 ε:δ4 9. γ:δ4 0-0 10. Ιε2 Πε8 11. 0-0 Αη4 12. ζ3 Αζ5 13. Πε1 Ια6 14. γ3 γ5 15. Ββ2 Ιβ6 16. Παδ1 Πγ8 17. Αγ1 Βε7 18. Ρζ2 Βζ6 19. Αα3 Αε6 20. Ββ1 Αγ4 21. δγ5 Αε2 22. Π:ε2 Π:ε2+ 23. Ρ:ε2 Ι:γ5 24. Α:γ5 Π:γ5 25. Βε4 η6 26. Β:β7 Β:γ3 27. Ρζ1 Ιδ5 28. Ρη1 Ιε3 29. Πβ1 Ρη7 30. Αζ1 Ιζ1 31. Π:ζ1 Βε3+ 32. Ρθ1 Βε2 0-1.
Στα προηγούμενα: Στο Νο 249 αν παίξατε 1. Ιζ3! είναι σωστό, γιατί αν 1... ΡΧΙ 2. Βε5+ματ. Αν 1... Ργ5 2. Βδ4Χ.
Στο Νο 250 παίζουμε 1. Πθ5! Ρε3 2. Πθ3+ματ! Αν 1...Ρη4 2. Βδ1Χ. Υπάρχει και το 1... Ρη2 2. Βα8+ματ!