Πέμπτη 25 Αυγούστου 2011
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΑΛΦΡΕΝΤ ΧΙΤΣΚΟΚ
Τα 39 σκαλοπάτια

Η ταινία «Τα 39 Βήματα» ή άλλως «Τα 39 Σκαλοπάτια» βασίζεται σε κατασκοπευτικό μυθιστόρημα του John Buchan, συγγραφέα ιδιαίτερα αρεστού στον Χίτσκοκ. Πρόκειται ίσως για την πρώτη ταινία του σκηνοθέτη, όπου ολοκληρώνεται και συστηματοποιείται η προβληματική του πάνω σε θέματα πόθου, θέματα νευρώσεων και συμπλεγμάτων ευνουχισμού, θέματα ενοχής και θεάματος, γενικότερα, με επιμύθιο της κάθε χιτσκοκικής δημιουργίας το σχηματισμό ενός ζευγαριού. Ας μην ξεχνάμε, βέβαια, ότι το σινεμά του Χίτσκοκ είναι ένας βαθιά πουριτανικός κινηματογράφος!

Ενας Καναδός μηχανικός, άρτι αφιχθείς στο Λονδίνο, γνωρίζει σε ένα μιούζικ - χολ την Αναμπέλα, μια μυστηριώδη γυναίκα την οποία προσκαλεί και φιλοξενεί στο διαμέρισμά του. Η Αναμπέλα δολοφονείται μέσα στο διαμέρισμα που φιλοξενείται το ίδιο βράδυ. Ο Καναδός μηχανικός φεύγει σαν κυνηγημένος για τη Σκοτία, ψάχνοντας για τη μυστική οργάνωση που δολοφόνησε τη γυναίκα. Στη Σκοτία ο μηχανικός βρίσκει φιλοξενία σε έναν αγρότη, τον καταδίδει όμως στην αστυνομία η Πάμελα, μια τυχαία γνωριμία. Ο μηχανικός συλλαμβάνεται και το σκάει, ενώ η Πάμελα, που τελικά πείθεται για την αθωότητά του, τον βοηθά να δραπετεύσει στο Λονδίνο, όπου, κατά τη διάρκεια μιας θεατρικής παράστασης, ο Καναδός μηχανικός αποκρυπτογραφώντας το πραγματικό νόημα της αλληλουχίας των γεγονότων που λαμβάνουν χώρα μπροστά στα μάτια του, ξεσκεπάζει ένα ολόκληρο κατασκοπευτικό δίκτυο.

Παίζουν: Ρόμπερτ Ντόνατ, Μαντλίν Κάρολ, Λούσι Μανχάιμ, Πέγκυ Ασκροφτ, κ.ά.

Παραγωγή: Βρετανία (1935).

Για αυγουστιάτικα βράδια...

Πλούσιο αριθμητικά το προσφερόμενο κινηματογραφικό μενού με μια μικρή, σημαντικότατη, όμως, γαλλική ταινία με τίτλο «ΚΡΕΒΑΤΙ ΣΤΑ ΤΕΣΣΕΡΑ», η οποία δυστυχώς βγαίνει σε κακιά στιγμή, όταν οι προτεραιότητες όλων μας επιβάλλεται να στρέφονται ολοκληρωτικά στους αγώνες. Φαντάζει δυστυχώς πολυτέλεια, αυτήν τη στιγμή, να ασχοληθούμε περισσότερο με την ταινία πέρα από μια παρουσίασή της.

Το μενού της βδομάδας θα ήταν αδύνατο να μη περιελάμβανε και το απαραίτητο σκουπιδοειδές, ή, άλλως, το αξιακό επιστέγασμα του σύγχρονου δυτικού πολιτισμού, made in USA! (αυτήν τη φορά...). Πρόκειται για πρόσφατη ιμιτασιόν (sic!) του Σβαρτσενεγκερικού «Κόναν» του 1982, που έλαβε τον chic τίτλο «ΚΟΝΑΝ Ο ΒΑΡΒΑΡΟΣ» (!), σε σκηνοθεσία του Μάρκους Νίσπελ. Με μότο του ήρωα το «Ζω, αγαπώ, σφάζω... Είμαι ικανοποιημένος!». ο Γερμανός σκηνοθέτης της ταινίας εξηγεί σε μας τους πτωχούς τω πνεύματι: «Ζούμε σε έναν τεχνητό κόσμο. Περνάμε το μεγαλύτερο μέρος της μέρας μας μπροστά στους υπολογιστές, δανειζόμαστε γνώση (sic), δανειζόμαστε αληθινές εμπειρίες (τόσο του κόφτει!). Ο Κόναν σε ταξιδεύει σε έναν κόσμο όπου μπορείς ακόμα να βρεις χώμα κάτω από τα νύχια σου και όπου δεν χρειάζεται να πάρεις άδεια από κανέναν. Αντιμετωπίζεις τα πράγματα με έναν πρωτόγονο τρόπο !». Ιδού, λοιπόν, ο μύθος του Κόναν και οι περιπέτειές του, ενώ διασχίζει την ήπειρο Hyboria αναζητώντας εκδίκηση για τη δολοφονία του πατέρα του και τη σφαγή που επακολούθησε στο χωριό του. Ο νεόκοπος, τρισδιάστατος «Κόναν ο Βάρβαρος» απευθύνεται μάλλον σε ορδές, αντιστοίχως, βαρβάρων θεατών! Ομοιος ομοίω...

Απογοητευτική η αμερικάνικη περιπέτεια επιστημονικής φαντασίας παραγωγής 2011, η τρισδιάστατη μεταφορά στον κινηματογράφο της ομώνυμης σειράς κόμικς «ΤΗE GREEN LANTERN» σε σκηνοθεσία Μάρτιν Κάμπελ. Ο χαρακτήρας του Green Lantern που υπηρετεί και προστατεύει το σύμπαν πρωτοεμφανίστηκε στο All American Comics το 1949, έχει δηλαδή ιστορία 70 ετών. Στον κόσμο του σύμπαντος που κινούνται οι παλαιότεροι και δημοφιλέστεροι των ηρώων της DC, μαίνεται ένας πόλεμος μεταξύ αυτών που εξουσιάζουν χρησιμοποιώντας το φόβο και αυτών που προστατεύουν τη ζωή. Οταν ένας σπουδαίος πολεμιστής χάνεται, κάποιος άλλος παίρνει τη θέση του. Και για πρώτη φορά, τη θέση αυτή θα πάρει ένας άνθρωπος.

«ΣΚΥΛΑΚΙΑ ΣΤΟ ΔΙΑΣΤΗΜΑ», είναι ο τίτλος της συμπαθητικής ρώσικης, τρισδιάστατης διαστημικής περιπέτειας κινουμένων σχεδίων από το 2010, σε σκηνοθεσία Ινα Εβλανίκοβα και Σβιατοσλάβ Ουσάκοφ. Πρωταγωνιστές της ταινίας, δυο σκυλάκια η Μπέλκα και η Στρέλκα, τα πρώτα που έφθασαν στο Διάστημα με τη σοβιετική αποστολή του 1960. Η Μπέλκα, ένα εκπαιδευμένο σκυλάκι τσίρκου, και η Στρέλκα, ένα πανέξυπνο αδέσποτο, θα περάσουν από αμέτρητα τεστ και στρατιωτική εκπαίδευση υπό την καθοδήγηση του Κάζμπεκ, ενός υπέροχου λυκόσκυλου, ώσπου τελικά να κατορθώσουν να επιλεγούν ανάμεσα από δεκάδες διαγωνιζόμενα σκυλιά για να ταξιδέψουν στο Διάστημα και να φέρουν σε πέρας μια μοναδική αποστολή. Μια 3D απόλαυση για όλη την οικογένεια με την απίστευτη περιπέτεια των σκυλο-κοσμοναυτών, με καταστάσεις και γεγονότα δοσμένα μέσα από τη δική τους εκδοχή.

Εν κατακλείδι και αναφορικά με τις πρεμιέρες της βδομάδας: Η προβολή του βρετανικής παραγωγής 2011 θρίλερ «THE VETERAN» σε σκηνοθεσία Μάθιου Χόουπ μετατέθηκε - από την προηγούμενη - στην τρέχουσα βδομάδα. Η ταινία πραγματεύεται την ιστορία ενός στρατιώτη που επιστρέφοντας από το μέτωπο του Αφγανιστάν - το καινούριο πλέον σκηνογραφικό ντεκόρ πολλών βρετανικών θρίλερ - αποκαλύπτει μια συνωμοσία μεταξύ μυστικών υπηρεσιών και εμπόρων ναρκωτικών. Μάλιστα!

Οσο για τις επανεκδόσεις, σημαντικότατες και ευτυχώς που υπάρχουν, κύρια για ένα νεότερο, ανήσυχο και διψασμένο για ποιότητα κοινό.


ΚΡΙΤΙΚΗ:
Τζία ΓΙΟΒΑΝΗ

ΑΝΤΟΝΙ ΚΟΡΝΤΙΕ
Κρεβάτι στα τέσσερα

Ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα γαλλική ερωτική ταινία για ενήλικες, θα άξιζε πραγματικά ειδική μονογραφία. Η σχέση των ερωτικών - από τη μια - ενστίκτων, των αντικοινωνικών από τη φύση τους και οι μη ερωτικές προσμίξεις που καθιστούν τον έρωτα κοινωνική σχέση που μετατίθεται προς την πλευρά της οικογένειας... Το ερώτημα της ταινίας: Είναι ή δεν είναι απιστία μια εξωσυζυγική ερωτική σχέση που έχει γνωστοποιηθεί και έχει γίνει αποδεκτή, από την/τον άμεσα ενδιαφερόμενο; Του παρέχω μάλιστα την ελευθερία να κάνει κι αυτός το ίδιο. Εάν είναι απιστία, είναι προς ποιον και για ποιο πράγμα; Προς τον άλλον; Προς τον εαυτό μας; Απιστία σε σχέση με το ήθος μας, δηλαδή μια βαθιά και ουσιαστικά βιωματική κατάσταση ελεύθερης και αβίαστης αποδοχής κάποιου πράγματος; `Η είναι, μήπως, απιστία προς τις κοινωνικές συμβάσεις, που άπτονται της ηθικής, του στηριγμένου, δηλαδή, στο φόβο της τιμωρίας καταναγκασμού; Η ηδονιστικής πρόσοψης ιστορία στο «Κρεβάτι στα τέσσερα» κινείται και εκτυλίσσεται στα μικροαστικά πλαίσια των αστικών της καταβολών.

Η Ρασέλ φτιάχνει ασημένια κοσμήματα. Είναι παντρεμένη με τον αραβικής καταγωγής Φρανκ, που ασχολείται με shiatsu, feng shui, μασάζ κ.λπ. και έχουν μια δεκάχρονη κόρη. Ενα βράδυ την επισκέπτεται αναπάντεχα στο εργαστήριο ο Βενσάν, εργάζεται με web design και έχει αναλάβει την κατασκευή νέας ιστοσελίδας για την επιχείρηση της Ρασέλ. Τα πράγματα εξελίσσονται έτσι που η Ρασέλ και ο Βενσάν περνούν την νύχτα μαζί σε κάποιο ξενοδοχείο. Μετά από μέρες, η Ρασέλ προσκαλεί τον Βενσάν και την αμερικανο-γαλλίδα σύζυγό του, Τέρι, για φαγητό στον κήπο της. Σε ατμόσφαιρα εκθαμβωτικής ανοχής, εκείνο το βράδυ, οι αντίστοιχοι σύζυγοι Φρανκ και Τέρι αρχίζουν μια ερωτική σχέση. Την ίδια νύχτα ξεκαθαρίζεται από το κουαρτέτο η συναίνεση και η σιωπηλή του συμφωνία για τη σύσταση δύο καινούριων ερωτικών ζευγαριών, κάτι που διαρκεί σε όλη τη διάρκεια του φιλμ ως τη στιγμή της ρήξης. Από την αρχική ισορροπία περνάμε σε μια εκτεταμένη, εύθραυστη ανισορροπία και από κει καταλήγουμε σε μια νέα ισορροπία, ποτέ ίδια με την αρχική.

Η ταινία, που αναγιγνώσκεται σε πολλά επίπεδα, κινείται σε πλαίσια γαλλικού νατουραλισμού με τα ζευγάρια να ζουν ταυτόχρονα και την αρχή και το τέλος μιας ερωτικής σχέσης. Το κουαρτέτο φαίνεται να μην έχει να κάνει τίποτα σημαντικότερο από έρωτα, ή, μάλλον, από τη διατήρηση της αίσθησης τού να επιθυμείς και να αισθάνεσαι επιθυμητός. Κανείς τους δεν μπορεί να απαλλαγεί από τις μικροαστικές του καταβολές: Από τη μια, να βιώνουν ως ανατρεπτική και ζωογόνα την ελευθερία και τη διέγερση που πηγάζει από την ερωτική «παράβαση» και, από την άλλη, να θέτουν (και οι δύο γυναίκες) ερωτήματα που στην προοπτική τους οδηγούν μοιραία σε θεσμούς (οικογένεια π.χ.), στους οποίους γύρισαν την πλάτη: «Αν με γνώριζες πρώτη τι θα γινόταν;», «Θα ήθελες να είμαι εγώ η μητέρα των παιδιών σου;», ρωτούν η Ρασέλ και η Τέρι, αντίστοιχα.

Η φαινομενική ηρεμία του στιλ δεν είναι παρά επιφανειακή κάτι σαν δόλωμα, υπόγεια τα πράγματα βράζουν. Η γραμμική σκηνοθεσία παρεμβάλλεται από βαρύγδουπα φιλοσοφίζουσες φράσεις σε voice off «είναι δυνατόν να αγαπάς δύο πρόσωπα ταυτόχρονα;», που ξεπηδούν από την Ρασέλ και το «κλεμμένο» της ημερολόγιο, ενώ συνδετικές μουσικές γέφυρες τυλίγουν τη δράση σε πέπλο θλίψης και τύψεων. Τίποτα δε γίνεται με χαρά.

Ηγετική φιγούρα η Ρασέλ, αφηγείται ξεκάθαρα το πώς η ίδια ξεκίνησε την ιστορία, ασυνείδητα αρχικά, με δική της ανοχή, απόρροια των τύψεων και της αδυναμίας της να διαχειριστεί την απιστία, της βραδιάς με τον Βενσάν. Εκείνη καθοδήγησε - ενστικτωδώς - εξαρχής τα πράγματα στο «χύμα», κατάσταση που επιτρέπει και χωράει άκριτα οτιδήποτε. Το διαβάζουμε στο ημερολόγιό της. Εκείνη αυτοδιορίστηκε στο ρόλο του σκηνοθέτη. Οι υπόλοιποι ως ζόμπι ακολούθησαν το ρεύμα. Εως ότου η Ρασέλ συνειδητοποιήσει την αδυναμία της να ελέγξει τη φορά που διαφαίνεται να παίρνουν τα πράγματα. Ετσι επιβάλλει τη λύση της συμφωνίας. Βάζει τέλος με το μαχαίρι και ορίζει ότι όλα επιστρέφουν μονομιάς στην αρχική κατάσταση. Οι τρεις υπόλοιποι συμμορφώνονται χωρίς την παραμικρή ένσταση ή αντίδραση. Ενήλικες άνθρωποι με ενήλικα συναισθήματα να συμπεριφέρονται ως αυτό που έζησαν να πέρασε από πάνω τους, χωρίς να αφήσει ίχνη! Δηλαδή, οτιδήποτε κι αν βιώνουν αυτά τα πολύ μοντέρνα όντα, οτιδήποτε βλέπουν στην τηλεόραση, το σινεμά, μπροστά στα ίδια τους τα μάτια... είναι διαθέσιμοι να το αντιμετωπίσουν ως αέρα... Μήπως με την ελευθεριάζουσα, τραχιά ρεαλιστική, αντι-αισθησιακή αφήγηση το ψυχολογικό αυτό, ερωτικό θρίλερ, δίχως σκοτωμένους και αίματα, διερευνά την έννοια της συναίνεσης και της συνενοχής, στην καθημερινότητα του μεταμοντέρνου ανθρώπου που αγγίζει τα όρια της γελοιότητας με την ανικανότητά του να σηκώσει κεφάλι και να ορθώσει ανάστημα στη θέληση και τις επιλογές του;

Οι ρόλοι φαινομενικά αβαρείς και ανύπαρκτοι εκτός συζητήσεων και κρεβατιού, οι ερμηνευτές εξαίρετοι μηδενός εξαιρουμένου. Κορύφωση απόλυτη η σεκάνς του αλευριού που προαναγγέλλει το τέλος του παιχνιδιού. Τα σώματα καλυμμένα από τη λευκή σκόνη ίδια φαντάσματα ή πλάσματα της φαντασίας που ξεπλένονται στη λίμνη και επιστρέφουν στις μπουρζουά νόρμες της ζωής τους, που έδειξαν ότι δεν μπορούν να ζήσουν έξω απ' αυτές!

Παίζουν: Ελοντί Μπουσέ, Μαρίνα Φουά, Ροζντί Ζεμ, Νικολά Ντιβοσέλ, κ.ά.

Παραγωγή: Γαλλία (2010).

ΛΟΥΙΣ ΜΠΟΥΝΙΟΥΕΛ
Βιριδιάνα

Credit: Janus Films.

Ταινία κλασική υποχρεωτική για κάθε σινεφίλ, προκλητικά προβοκατόρικη ως προς τις αξίες που χονδρικά αντιπροσωπεύει το τρίπτυχο πατρίς, θρησκεία, οικογένεια. Ο άθεος Μπουνιουέλ γύρισε την ταινία του στην Ισπανία επιστρέφοντας για πρώτη φορά, είκοσι τέσσερα χρόνια μετά την αυτοεξορία του στο Μεξικό. Η «ΒΙΡΙΔΙΑΝΑ» αφηγείται ο Μπουνιουέλ γεννήθηκε από μια οπτασία, από μια ανάμνηση της εφηβείας μου, από ένα ερωτικό όνειρο με έναν γέρο και την νεαρή ανιψιά του, μια δόκιμη μοναχή. Τα γυρίσματα έγιναν στα περίχωρα της Μαδρίτης αλλά και σε ατελιέ της πρωτεύουσας. Προβλήθηκε στις Κάννες στις 17 Μαΐου του 1961 και βραβεύτηκε με τον «Χρυσό Φοίνικα».

Το φιλμ προκάλεσε μεγάλο σκάνδαλο στην Ισπανία, αντίστοιχο της προγενέστερης ταινίας του σκηνοθέτη «Χρυσή Εποχή» - κάτι που ανέβασε τον Μπουνιουέλ στα μάτια των Ισπανών εξόριστων που ζούσαν στο Μεξικό.

Εξαιτίας ενός εχθρικού προς την ταινία άρθρου που δημοσιεύτηκε στο «Osservatore Romano» το φιλμ απαγορεύτηκε πάραυτα από το υπουργείο Τουρισμού και Πληροφοριών του φρανκικού καθεστώτος, ενώ ο διευθυντής του Ισπανικού Ινστιτούτου Κινηματογράφου υποχρεώθηκε σε πρόωρη συνταξιοδότηση μόνο και μόνο γιατί παρέλαβε ο ίδιος το βραβείο από το φεστιβάλ. Μέχρι και ο δικτάτορας Φράνκο ζήτησε να δει την ταινία. Την είδε μάλιστα δυο φορές και δε βρήκε κάτι ιδιαίτερα προσβλητικό. Αρνιόταν όμως να πάει κόντρα στην απόφαση του υπουργού του κι έτσι η ταινία συνέχισε να παραμένει απαγορευμένη στην Ισπανία.

Την πρώτη φορά που ο φίλος μου Γκουστάβο Αλατρίστε είδε την ταινία έδειχνε έκπληκτος και δεν έκανε το παραμικρό σχόλιο. Επειτα ξανάδε το φιλμ στο Παρίσι, δυο φορές στις Κάννες και στο τέλος στην Πόλη του Μεξικού. Μετά από την τελευταία αυτή φορά, θα ήταν η πέμπτη ή έκτη, ήρθε τρέχοντας προς το μέρος μου, φανερά ικανοποιημένος και μου είπε:

Λουίς, η ταινία είναι καταπληκτική, τώρα κατάλαβα τα πάντα!

Εγώ τον κοίταξα αμήχανος - αφηγείται ο Μπουνιουέλ στο βιβλίο του «Ο τελευταίος στεναγμός». Κι εγώ που νόμιζα ότι η ταινία μου αφηγείται μια τόσο απλή ιστορία ...

Παίζουν: Σίλβια Πινάλ, Φερνάντο Ρέι, Φρανθίσκο Ραμπάλ, Μαργκαρίτα Λοθάνο, κ.ά.

Παραγωγή: Ισπανία, Μεξικό (1961).

ΝΑΝΙ ΜΟΡΕΤΙ
Εχουμε πάπα!

πΕνας νεοεκλεγείς Πάπας σε υπαρξιακή κρίση! Ενας πάπας που δεν μπορεί να βρει τη δύναμη να εμφανιστεί στο κεντρικό μπαλκόνι της Βασιλικής του Αγίου Πέτρου για να ευλογήσει τους πιστούς! Η τελευταία και πιο ώριμη κινηματογραφικά ταινία του Νάνι Μορέτι ξεκινά με το θάνατο ενός πάπα και τη διαδικασία εκλογής ενός νέου, με το κονκλάβιο, τη σύνοδο των καρδιναλίων να απομονώνεται στην Καπέλα Σιξτίνα όπου οι συμμετέχοντες, στο σύνολό τους, απεύχονται πιθανή εκλογή τους... Να συνδράμει στην επίλυση του ψυχολογικού κωλύματος του νεοεκλεγέντα καλείται ο κορυφαίος, στη Ρώμη, ψυχαναλυτής, ο οποίος με την σειρά του, παραπέμπει τη δύσκολη περίπτωση στην ψυχαναλύτρια, πρώην σύζυγό του, ως ειδική σε τέτοιες περιπτώσεις.

Ο νέος πάπας, με πολιτικό ένδυμα και εκτός των τειχών του Βατικανού (ένας μεγαλειώδης Μισέλ Πικολί) το σκάει στα στενά σοκάκια της Ρώμης, σπρωγμένος από την εσωτερική του ανάγκη για απολογισμό ζωής μέσα στον, άγνωστο γι' αυτόν, πραγματικό κόσμο.

Μόνο η πρώτη μέρα προβολής της εναγωνίως αναμενόμενης ταινίας του Μορέτι, σε 380 αίθουσες σε όλη την Ιταλία, απέφερε εισπράξεις 227.132 ευρώ και δίχασε την κοινή γνώμη. Η μεγαλόσχημα φιλόδοξη αυτή ταινία - ένα φιλμ πανέξυπνο και πανέμορφο, «ανοιχτό» προς πάσα δυνατή και πιθανή ερμηνεία - δεν έχει να κάνει με την Εκκλησία αλλά με τους θεσμούς, η κρίση συνείδησης του νεοεκλεγέντα πάπα που επιμένει στην άρνηση ανάληψης του ρόλου στο συγκεκριμένο «θεατρικό» θέαμα, δεν είναι αδυναμία, είναι τόλμη! Η αφήγηση αριστουργηματικά ρευστή, σε τόνους ήπιου legato, με υφασμένη μια ισορροπία τρόμου ανάμεσα σε κωμωδία και δράμα, με γεύση σαρδόνιας ειρωνείας, ασέβειας και αποκάλυψης. Η ταινία ανήκει σε κείνη την αλληγορική, την τυπικά λατινική, παράδοση που υιοθετήθηκε από μαέστρους σαν τον Μπουνιουέλ, για παράδειγμα, που στην ταινία του «Βιριδιάνα» (σε επανέκδοση αυτή τη βδομάδα) η αλληγορική παραβολή στηρίζεται και τρέφεται από μια ακατάπαυστη ειρωνεία.

Ο εκλεπτυσμένος, ειρωνικός αλλά ουδέποτε κοινότυπος Νάνι Μορέτι - ο οποίος για πληθώρα λόγων μπορεί να χαρακτηριστεί ιδρυτής του Νέου Ιταλικού Κινηματογράφου - μας έχει δώσει αποστασιοποιημένες αυτοβιογραφικές κωμωδίες, θυμωμένες, γεμάτες επιθετικότητα και διάχυτο σαρκασμό και αυτοσαρκασμό. Οι ταινίες του αυτές συνιστούν όχημα εξορκισμού αυτού, που οι ίδιες οι ταινίες αναπαριστούν! Με την αναγωγή του χιούμορ σε δομική αρχή και «ποιητική» της φιλμογραφίας του, ο Μορέτι επιχειρεί να σχεδιάσει το προφίλ μιας ολόκληρης γενιάς, διερευνώντας την ύπαρξη νέων κατευθύνσεων που η γενιά αυτή θα μπορούσε να πάρει...

Παίζουν: Μισέλ Πικολί, Νάνι Μορέτι, Μαργκερίτα Μπούι, Ρενάτο Σκάρπα, Γέρζι Στουρ, Ενρίκο Ιανέλο, Φράνκο Γκρατσιόζι κ.ά.

Παραγωγή: Ιταλία (2011).



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ