Κυριακή 19 Νοέμβρη 2000
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τροχοί
ΕΝΘΕΤΗ ΕΚΔΟΣΗ: "7 ΜΕΡΕΣ ΜΑΖΙ"
Ανανεωμένη Octavia

Πριν παρέλθει η πενταετία η Scoda αποφάσισε να ανανεώσει την Octavia, ώστε να προλάβει τις ρυτίδες του χρόνου

Ενα face lifting, μια αισθητική ανανέωση κρίθηκε αναγκαία, και το αποτέλεσμα είναι μια προ σύγχρονη Octavia με ορατή συγγένεια και με το Fabia. Οι προβολείς απέκτησαν μεγαλύτερη επιφάνεια, έχουν μεγαλύτερη κλίση, όπως και η μάσκα, δίνοντας ένα δυναμικό τόνο στην εμφάνιση του ανανεωμένου Scoda. Η αισθητική πάντως δεν είναι η μόνη βελτίωση, αφού και ο αεροδυναμικός συντελεστής βελτιώθηκε φθάνοντας στο 0,30.

Εκτός από τους διάφανου κρυστάλλου προβολείς, νέες είναι οι αλουμινένιες ζάντες που διατίθενται σε διαστάσεις 15 και 16 ιντσών, όπως και το κρύσταλλο της πέμπτης πόρτας που έχει ξανασχεδιαστεί. Το εσωτερικό έχει μεγαλώσει και επαρκεί για την άνετη μετακίνηση πέντε επιβατών. Διαφοροποιημένος είναι ο πίνακας οργάνων και ο συνδυασμός των χρωμάτων της ταπετσαρίας. Στον εξοπλισμό μπορούν να περιληφθούν σχεδόν τα πάντα από ηλεκτρονικό σύστημα κλιματισμού, αερόσακους οδηγού/ συνοδηγού, ABS/EDS/MSR/ASR, φωτιστικά xenon, υπολογιστής ταξιδιού, σύστημα κεντρικού ελέγχου CANBUS, καθίσματα με ηλεκτρονικές μνήμες κλπ.

Αυξημένη είναι η ακαμψία του αμαξώματος και φυσικά η αντοχή σε μια επικείμενη σύγκρουση. Η γερμανική φιλοσοφία περί ασφάλειας είναι παρούσα τόσο στα πεντάλ, όσο και στο τιμόνι, που είναι σχεδιασμένα έτσι ώστε σε περίπτωση σύγκρουσης να μην κινηθούν προς τον οδηγό. Η νέα Octavia διατίθεται σε τέσσερα επίπεδα εξοπλισμού, δύο αμαξώματα και σε τετρακίνητη έκδοση. Η τιμή για τον 1.600άρι κινητήρα των 102 ίππων ξεκινά από τα 4.850.000 δρχ. και για τον 1.800 κ.εκ. με τους 150 ίππους από τα 6.790.000 δρχ.

Σούπερ Celica 192 ίππων!

Μια σούπερ Celica υψηλών επιδόσεων παρουσίασε η Toyota. Η T-Sport αποτελεί απόγονο των αγωνιστικών Toyota και φιλοδοξεί να σταθεί αντάξια της δόξας του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Ράλι, του αμερικανικού Champ Car, του Λεμάν ή της εισόδου των Ιαπώνων στη Φόρμουλα 1

Για να ικανοποιήσει αυτές τις φιλοδοξίες η Toyota έχει ανεβάσει τον 1.800άρη κινητήρα στους 192 ίππους και έχει ενσωματώσει στο VVT-i και ένα L και έτσι έχουμε ένα σύστημα VVTL-i, που σημαίνει μεταβλητού χρονισμού και βυθίσματος βαλβίδων. Η μεταβολή του βυθίσματος, δύο σταδίων, έχει ως αποτέλεσμα την αύξηση της ισχύος στις υψηλές στροφές που έχει διαμορφωθεί στους 192 ίππους στις 7.800 σ.α.λ., ενώ και η ροπή είναι 180Nm στις 6.800 σ.α.λ.

Χάρη στην αυξημένη ισχύ, αλλά και στο πυκνής κλιμάκωσης -ειδικά εξελιγμένο για την Τ-Sport- κιβώτιο 6 σχέσεων, η επιτάχυνση για τα 0-100 έρχεται σε 7,2 δευτερόλεπτα, ενώ η τελική έχει ανέβει στα 225 χλμ/ώρα. Η Toyota υποστηρίζει ότι παρόλο το δυνάμωμα, το Celica εξακολουθεί να είναι ευκολοδήγητο και οικονομικό.

Στις μηχανολογικές αλλαγές συμπεριλαμβάνονται βαλβίδες μεγαλύτερης διαμέτρου και ένα επιπλέον έκκεντρο στον εκκεντροφόρο, ώστε να επιτυγχάνεται η αύξηση του βυθίσματος των βαλβίδων πάνω από τις 6.000 σ.α.λ. όταν και ενεργοποιείται αυτό το πρόσθετο έκκεντρο. Για την ενεργοποίηση χρησιμοποιείται ένας υδραυλικός πίρος που κλειδώνει μετά τις 6.000 σ.α.λ..

Βελτιώσεις έχουν γίνει και στις αναρτήσεις, ώστε η T-Sport να «βάζει» τις επιδόσεις της με ασφαλή τρόπο στο δρόμο. Η ρύθμιση είναι πιο σφιχτή, ενώ μια βαλβίδα γραμμικού ελέγχου έχει τοποθετηθεί στα γόνατα Μακφέρσον αυξάνοντας την κλίση στις χαμηλές ταχύτητες, μειώνοντάς την αντίστοιχα στις υψηλές, ενώ λιγότερο ελαστικοί είναι και οι σύνδεσμοι της ανάρτησης. Τα φρένα αποτελούνται από δυο αεριζόμενους δίσκους 275 χιλ. εμπρός και δυο δίσκους 265 χιλ. πίσω, καθώς και ABS και EBD (ηλεκτρονικό κατανεμητή πέδησης).


Η T-Sport διαφοροποιείται διακριτικά από την απλή Celica χάρη στο λογότυπο που βρίσκεται στο πίσω μέρος του αυτοκινήτου, όπου δεσπόζει η βαμμένη στο χρώμα του αμαξώματος αεροτομή. (Μόνο για την T-Sport και δυο νέα χρώματα γκρι - μεταλλικό και μπλε - μαύρο). Στο εσωτερικό δεν υπάρχουν αλλαγές και μόνο οι γνώστες θα αντιληφθούν τη διαφορά χάρη στο κοντέρ που μετρά πλέον έως τα 260 χλμ. και το στροφόμετρο που ανεβαίνει έως και τις 9.000 σ.α.λ. Η Celica T-Sport διατίθεται στην καλύτερα εξοπλισμένη έκδοση με τιμή κοντά στα 11 εκατομμύρια.

Σαλόνι για λίγους

Μια έκθεση για λίγους αγοραστές, αλλά για πολλούς ονειροπόλους ήταν η «Executive Cars» που μάζεψε τα περισσότερα κυκλοφορούντα super cars, καθώς και τα πολυτελέστερα μοντέλα αρκετών εταιριών. Εκτός από τους... συνήθεις υπόπτους Ferrari, Lamborgini, Masserati, Jaguar, ξεχώρισε η CITROEN C5 που πρωτοπαρουσιάστηκε στη χώρα μας στη συγκεκριμένη έκθεση. Πρόκειται για ένα πολυτελές τρίλιτρο, 210 ίππων, εξοπλισμένο με πλήθος τεχνολογικά καλούδια και που αναμένεται στην παραγωγή στις αρχές του ερχόμενου έτους. Εντυπωσίασαν επίσης τα νέα μοντέλα της Audi, το πρωτοεμφανιζόμενο Volvo S60. Νέα για το ελληνικό κοινό και τα Lexus RX 300, LS 400, το Maxima της Nissan και ιδιαίτερα εντυπωσιακό το 607 της Peugeot. Η μη αναφορά στη Mercedes οφείλεται στην απουσία της από την έκθεση.

Εκθεση για όλους

Τη χρονική απόσταση των δύο ετών που μεσολαβούν για τη διοργάνωση του Διεθνούς Σαλονιού προσπαθεί να γεφυρώσει η έκθεση «Αυτοκινήτου 2000» που ξεκίνησε χτες και ολοκληρώνεται την άλλη Κυριακή. Την έκθεση υποστηρίζει ο Σύνδεσμος Εμπόρων Εισαγωγέων Αυτοκινήτων και συμμετέχουν είτε επισήμως είτε μέσω καθέτων συγκροτημάτων περισσότερες από 20 αυτοκινητοβιομηχανίες. Στη συνολική έκταση των 14.000 τμ εκτός αυτών των εταιριών συμμετέχουν άλλοι 60 εκθέτες με περίπτερα που ενημερώνουν τους επισκέπτες για αξεσουάρ, ανταλλακτικά, βελτιωτικά κλπ.

Η έκθεση είναι ανοιχτή από τις 16.30 έως τις 21.30 κάθε ημέρα, ενώ το Σαββατοκύριακο το ωράριο λειτουργίας είναι 10 το πρωί με 10 το βράδυ. Το εισιτήριο είναι 1.500 δρχ., τα φοιτητικά στοιχίζουν 500 δρχ., ενώ για τα παιδιά που είναι κάτω των 12 ετών και συνοδεύονται η είσοδος είναι ελεύθερη.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ