Κυριακή 22 Ιούλη 2001
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τροχοί
ΕΝΘΕΤΗ ΕΚΔΟΣΗ: "7 ΜΕΡΕΣ ΜΑΖΙ"
Νίκη ο Χάκινεν - όφελος Σουμάχερ

Τέρμα στις απανωτές φετινές του ατυχίες έβαλε ο Μίκα Χάκινεν, κατακτώντας την πρώτη και θριαμβευτική νίκη του στο βρετανικό Grand Prix. Για τρίτη συνεχόμενη χρονιά η McLaren επιβεβαίωσε την κυριαρχία της στην πίστα του Silverstone, ενώ οι οδηγοί της Ferrari, Μίκαελ Σουμάχερ και Ρούμπενς Μπαριτσέλο, κατέκτησαν τη δεύτερη και την τρίτη θέση αντίστοιχα

Ο Χάκινεν προσπερνά
Ο Χάκινεν προσπερνά
Ο επικεφαλής της McLaren, Ron Dennis, υιοθέτησε την τακτική των δύο ανεφοδιασμών αντίθετα με ό,τι μας είχε συνηθίσει, ώστε ο Χάκινεν να κινείται με μειωμένο φορτίο καυσίμου και να πραγματοποιήσει δύο αλλαγές ελαστικών. Στην απόφαση αυτή κατέληξε, αφού η υπεροχή του κινητήρα της Ferrari, διαφάνηκε από τα χρονομετρημένα δοκιμαστικά. Παράλληλα, η Ferrari δε μετέβαλε την περσινή τακτική της και προγραμμάτισε ένα pit stop για τους οδηγούς της, πιστεύοντας ότι, τουλάχιστον ο πρώτος οδηγός της, θα ήταν σε θέση να κατακτήσει τη νίκη, αποφεύγοντας μία επιπλέον επίσκεψη στα pits, εξοικονομώντας χρονικό κέρδος 30 περίπου δευτερολέπτων. Επίσης, υπήρχε η βεβαιότητα ότι οι οδηγοί της θα είχαν τη δυνατότητα να αντιπαρέλθουν το μειονέκτημα του αυξημένου φορτίου καυσίμου με την πρόσθετη ισχύ του κινητήρα.

Ο Μίκαελ Σουμάχερ ήταν αρχικά ταχύτερος του Μίκα Χάκινεν στον πρώτο τομέα της πίστας, αλλά υστερούσε στους επόμενους δύο, χάνοντας τη δυνατότητα να κρατήσει πίσω του τον «ελαφρύτερο» Χάκινεν. Ο Χάκινεν απέφυγε να «αναμετρηθεί» με τον αντίπαλό του στην εκκίνηση και επιτέθηκε στον πέμπτο γύρο, όταν και προηγήθηκε, πραγματοποιώντας μια υποδειγματική προσπέραση. Μετά, σημειώνοντας αλλεπάλληλους ταχύτερους γύρους, δημιούργησε μια σημαντική διαφορά που ήταν αδύνατον να καλυφθεί από το ένα λιγότερο pit stop του Γερμανού οδηγού. O Χουμάχερ προτίμησε να οδηγήσει στα σίγουρα, αποφεύγοντας να πιέσει τον νέο και αδοκίμαστο, σε αγωνιστικές συνθήκες, κινητήρα της Ferrari, ενώ και το στήσιμο του μονοθεσίου του δεν ήταν το ιδανικό. Η δεύτερη θέση ήταν ό,τι πρέπει για να διευρύνει ακόμα περισσότερο τη διαφορά του από τον Κούλθαρντ που είχε εγκαταλείψει σχεδόν από την αρχή του αγώνα. Πρόβλημα με το κράτημα είχε και ο Rubens Barrichello, ο οποίος όμως περνούσε λιγότερο «επιθετικά» από τη στροφή Becketts, καταφέρνοντας να «κρατήσει» πίσω του τους οδηγούς της Williams και να τερματίσει τρίτος, ανεβαίνοντας για πρώτη φορά στο podium του βρετανικού αγώνα.

Σουμάχερ και Μπαριτσέλο «καταβρέχουν» τον νικητή Χάκινεν

Sportidea

Σουμάχερ και Μπαριτσέλο «καταβρέχουν» τον νικητή Χάκινεν
Ο David Coulthard στάθηκε άτυχος στην πρώτη στροφή του αγώνα, όταν ο Jarno Trulli τον χτύπησε στον πίσω δεξιό τροχό. Ο οδηγός της Jordan εγκατέλειψε στην αμμοπαγίδα της στροφής, ενώ ο οδηγός της McLaren σημείωσε έξοδο στον τρίτο γύρο, λόγω της κατεστραμμένης πίσω δεξιάς ανάρτησης κατά τη σύγκρουση. Αυτή η έξοδος σήμανε ταυτόχρονα και το χάσιμο κάθε ελπίδας για την κατάκτηση του τίτλου από τον Coulthard. Στην πρώτη στροφή συγκρούστηκαν μεταξύ τους και οι οδηγοί της BAR. Ο Olivier Panis εγκατέλειψε, ενώ ο Jacques Villeneuve τερμάτισε όγδοος με στραβό αυτοκίνητο και χαλασμένο κιβώτιο ταχυτήτων. Ο Ralf Schumacher στάθηκε άτυχος, παρά το ότι οι συνθήκες του αγώνα ήταν σχετικά ευνοϊκές για τα ελαστικά της Michelin. Στην εκκίνηση έχασε χρόνο λόγω της επαφής των D.Coulthard και J.Trulli, ενώ στο pit stop «κόλλησε» ο σωλήνας του ανεφοδιασμού, με αποτέλεσμα να βρεθεί στην έκτη θέση από την τέταρτη. Επειτα από δύο γύρους άκουσε έναν περίεργο θόρυβο από το κιβώτιο ταχυτήτων και ο κινητήρας έχασε σταδιακά την ισχύ του και έπαψε να λειτουργεί, με αποτέλεσμα να εγκαταλείψει και να χάσει την τρίτη θέση στη βαθμολογία των οδηγών από τον Rubens Barrichello

Ο Κολομβιανός Μοντόγια με μια εκπληκτική εκκίνηση βρέθηκε από την όγδοη θέση στην τρίτη και πραγματοποίησε έναν αγώνα χωρίς λάθη αλλά τερμάτισε τελικά τέταρτος, μπροστά από τους Kimi Raikkonen και Nick Heidfeld, έχοντας παράπονα από τα ελαστικά και τη στρατηγική των δύο πιτ στοπ. Οι οδηγοί της Sauber τερμάτισαν στην πέμπτη και την έκτη θέση αντίστοιχα, συνεχίζοντας τις εξαιρετικές εμφανίσεις τους. Αξίζει να σημειωθεί ότι ο Heidfeld πραγματοποίησε αλλαγές στο ηλεκτρονικό σύστημα του μονοθεσίου κατά τη διάρκεια του αγώνα, βελτιώνοντας κατά πολύ την απόδοση της Sauber.

Γιορτή αγωνιστικής συμμετοχής

Μπροστά σε χιλιάδες θεατές, που θα ήταν περισσότεροι αν οι θερμοκρασίες ήταν χαμηλότερες, και δε βρισκόμαστε στη μέση των καλοκαιρινών διακοπών, πραγματοποιήθηκε στο αεροδρόμιο του Ελληνικού το περασμένο Σαββατοκύριακο η μεγάλη γιορτή του μηχανοκίνητου αθλητισμού, που οργάνωσαν η ΕΛΠΑ και η ΦΙΛΠΑ

Στιγμιότυπο από τους αγώνες

Sportidea

Στιγμιότυπο από τους αγώνες
Το ενδιαφέρον των αγωνιζομένων υπογραμμίζουν οι πάνω από διακόσιες συμμετοχές που δείχνουν ανάγλυφα την ανάγκη δημιουργίας πίστας σε μια λογική απόσταση από την Αθήνα. Ο χώρος του αεροδρομίου πάντως αποδείχτηκε φιλόξενος και με περισσότερη δουλιά και δημιουργία υποδομής ίσως να μπορούσαν να φιλοξενηθούν ακόμα και διεθνείς αγώνες.

Στα καθαρά αγωνιστικά που ξεκίνησαν με τον αγώνα του Peugeot Cup, στον οποίο συμμετείχαν 18 Peugeot 106 Rallye, νικητής ήταν ο «Αμερικάνος», με δεύτερο τον Δήμο Ριζικάρη και τρίτο τον Γιώργο Κοσμόπουλο.

Αμέσως μετά στην πίστα μπήκαν οι συμμετέχοντες στο Yaris Cup. Νικητής μετά από έντονο συναγωνισμό ο Γιώργος Κατσούρης, ακολούθησε ο Χρήστος Ξουργιάς με διαφορά περίπου τριών δευτερολέπτων, ενώ η Ισμήνη Φαμπιάτου συμπλήρωσε την πρώτη τριάδα, δείχνοντας για μια ακόμη φορά τα δόντια της στο ισχυρό φύλο.

Η συνέχεια δόθηκε με τη δημοφιλή - 33 συμμετέχοντες - κατηγορία Sport και νικητή τον Ανδρέα Χαλκιόπουλο. Στη δεύτερη θέση και με διαφορά 2,5 δευτερολέπτων ακολούθησε ο Λάμπρος Κύρκος, ενώ την τρίτη θέση κατέλαβε ο Νίκος Περατινός. Οπου λαλούν πολλοί κοκόροι πάντως, δε λείπουν και τα «παρατράγουδα» και κάποιοι οδηγοί ξέχασαν ότι συμμετείχαν σε γιορτή, δείχνοντας την γνωστή μικροπρέπεια που χαρακτηρίζει τους Ελληνικούς αγώνες.

Ακολούθησε επίδειξη με προπολεμικά αυτοκίνητα και ο αγώνας του Ενιαίου με τα Seat Leon. Ο μόνιμος πρωταγωνιστής Δημήτρης Μιχελακάκης προσαρμόστηκε γρήγορα στη μάλλον πίστα και τερμάτισε στην πρώτη θέση, αφήνοντας στη δεύτερη και την τρίτη θέση τους «Ιαβέρη Junior» και «Αμερικάνο». Ταχύτερος από τους δημοσιογράφους, ο Γιώργος Πολυζώης.

Στην Formula 3, στην οποία συμμετείχαν συνολικά 14 μονοθέσια, νικητής ο Βασίλης Παπαφιλίππου με Dallara 396 Opel, που ήρθε από το εξωτερικό, όπου αγωνίζεται για τη συγκεκριμένη εκδήλωση. Ακολούθησαν οι Παναγιώτης Καϊτατζής με Dallara 396 Honda Mugen, ο Στόγιαν Γκόσεβιτς με Dallara 396 Alfa Romeo.

... και αντίκες στην πίστα

Sportidea

... και αντίκες στην πίστα
Ο Βαγγέλης Αρβανιτάκης επικράτησε άνετα των 31 ανταγωνιστών του στην κατηγορία παραγωγής, αφήνοντας στη δεύτερη θέση τον «ΚΕΜΑ» και στην τρίτη τον Δημήτρη Σπανόπουλο.

Ο αγώνας με τα ιστορικά αυτοκίνητα ενθουσίασε τους θεατές και θύμισε άλλες εποχές. Ταχύτερος ο Γιάννης Εδιπίδης με Mini Cooper S, δεύτερος ο «Αστερίξ» με Corvette Sting Ray και τρίτος ο Αλέξανδρος Εδιπίδης με Jaguar E-Type.

Ο Λεωνίδας Κύρκος σημείωσε άνετη νίκη στον αγώνα με τα αυτοκίνητα ραλί, ενώ στη δεύτερη και τρίτη θέση ακολούθησαν οι Βαγγέλης Αρβανιτάκης και Κώστας Δημάκης.

Οι Νίκος Οικονομίδης, Θεόδωρος Σκούταρης και Γιώργος Κωστάκης ήταν οι τρεις πρώτοι του αγώνα RS Power. Στην κατηγορία των τετρακίνητων εκτός δρόμου αυτοκινήτων νικητής ήταν ο Σπύρος Δουκέρης, ακολουθούμενος από τους Γιώργο Λάσδα και Στέφανο Αττάρτ.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ